Jump to content


Photo

Fox F32 80 RLC


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 pochetnik

pochetnik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 324 posts
  • LocationČAČAK,Srbija

Posted 24 March 2010 - 07:58 AM

Može li neko da mi objasni čemu služi opcija "low speed compresion" na Fox-u F32 80 RLC iz 2007 god.
Gledao sam po forumu i nisam našao ništa o tome
Ako je negde objašnjeno,dajte link.Hvala unapred
53120298_2-300x300.jpg
  • 0

#2 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 24 March 2010 - 08:24 AM

srBski rečeno kada je odvrnuto (skroz na -) onda ti radi kako treba. Kada je zavrnuto (skroz na +) onda ti otežano tone, odnosno treba ti više "težine" da bi to propalo do kraja.
E sada, zašto je to korisno? Nemam pojma, ja to držim na mojoj liji odvrnuto do kraja.
  • 0

#3 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Posted 24 March 2010 - 09:29 AM

Low Speed Cmpression sluzi da se regulise kako se amortizer ponasa na male brzina rada. Odnosno laicki, koliko tesko amortizer tone pri sile koje se stvaraju tokom pedaliranja, gravitacione sile koja deliju zbog tezine vozaca, sile koje se stvaraju za vreme kocenja........itd itd. SAmo da napomenem da nema zabune, brzina rada amortizera nema veze sa brzinom kretanja bicikla
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#4 pochetnik

pochetnik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 324 posts
  • LocationČAČAK,Srbija

Posted 24 March 2010 - 09:39 AM

Ispravite me ako grešim,pretpostavljam da se praktična primena ogleda kod sprintanja-namestiš da manje "tone",i samim tim si brži?I na usponu,da ne uključuješ LO?
Gde je mudrac kada ti najviše treba?
Mišo trebamo te! :D
Koliko je to stvarno korisno?Ima li neko praktičnog iskustva sa tim?
Da li se isplati dati za to koji evro više u odnosu na Fox RL?
  • 0

#5 mouse

mouse
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 420 posts
  • LocationNiš

Posted 24 March 2010 - 09:51 AM

Koliko je to stvarno korisno?Ima li neko praktičnog iskustva sa tim?
Da li se isplati dati za to koji evro više u odnosu na Fox RL?

E sada, zašto je to korisno? Nemam pojma, ja to držim na mojoj liji odvrnuto do kraja.

Ako ga neki takmičari ne koriste, tj. ne menjaju podešavanje na njemu, što bi se ti mučio time? Navići ćeš se i na RL, veruj mi iz iskustva :mrgreen: samo je bitno da je dobar amort... plus što na F80 automatski imaš manje hoda, pa dodaj SAG od 15-tak mm, i imaš efektivni hod od recimo 60 mm u NAJGOREM slučaju eksploatacije (neki gadan drop, ili neka nepredviđena situacija...).
  • 0

#6 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Posted 24 March 2010 - 10:08 AM

Low Speed Compression je veoma bitna stvar. Nemojte da mislite da ga takmicari ne koriste. Ja na mojoj vili ga ne stelujem previse ali uvek je namesten na jednoj poziciji. Plus vila se ponasa mnogo bolje sa njime nego bez. Kada nema LSC vila kako da ima botomless travel. Kao da nema kraja. To mene nervira, neznam za vas
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#7 pochetnik

pochetnik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 324 posts
  • LocationČAČAK,Srbija

Posted 24 March 2010 - 01:12 PM

hvala na odgovorima
koliko vredi takva lisica,odlično očuvana,kao nova?
  • 0

#8 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Posted 24 March 2010 - 01:31 PM

2-3 metaka n:anim_08
  • 0
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first

#9 pochetnik

pochetnik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 324 posts
  • LocationČAČAK,Srbija

Posted 24 March 2010 - 01:43 PM

joj #-o
  • 0

#10 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 24 March 2010 - 04:45 PM

a zašto baš 80mm?
  • 0

#11 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 24 March 2010 - 06:22 PM

Pozz, imam guzvanjac na poslu, pa ne stizem da redovno pratim...
vec je pojasnjeno da ta opcija sluzi da se regulise koliki otpor ce amort imati pri "tonjenju". Dakle, pored klasicnog lock out-a ( koji by the way kod Fox-a nikad nije zakucan, tacnije pri nekim vecim udarima amort se "otkljuca" malo, dovoljno da upije neravninu )postoji i ova opcija. I drugi proizvodjaci imaju ovaj sistem ( kod Manitou-a compression ) - najnovije "absolute platform" itd.
U realnosti - nije losa opcija recimo kada se vozi po asvaltu ( nas asvalt nije kao stranski jel te pa da je sve ravno ko staklo ), pa se kompresija namesti da amort radi tvrdje - ali ne i da bude zakljucan. Kod uspona moze takodje biti od koristi, mada se tada cesce koristi klasican lock out. Kompresioni sistem proizvodjaci amorta velicaju time sto se amort koji to poseduje moze prilagodiri raznim vrstama terena...u realnosti - ima vozaca koji ovo koriste obilato, a ima onih koji prakticno nikad nisu ni okrenuli "tockic". To je generalno i stvar navike i same volje i afiniteta bicikliste da u toku voznje baci misli i na tu stranu...licno - nisam primetio da Absalon vrti, klikce i pritiska.... :wink:
Ja to koristim s vremena na vreme, ali ne cesto...lock kada ide neko veeeeeliko brdo pa se i ustane sa bajka - tada to i najvise ima smisla.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#12 pochetnik

pochetnik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 324 posts
  • LocationČAČAK,Srbija

Posted 24 March 2010 - 06:44 PM

a zašto baš 80mm?

Verovatno nisam u pravu,ali to je moj izbor.Čini mi se da mi 80 mm apsolutno odgovara.Ja sam aktivniji rekreativac,vikend vozač,koji 80 % "vozi" asfalt.Primetio sam da mi je 100 mm mnogo hoda,posebno na usponu,kao i da stotka za moj ukus preterano tone.
Takođe,čini mi se da je geometrija mog rama-Stumpjumpera HT 2007,"naklonjenija" viljušci od 80 mm,a bicikla "tvrđa".To je moj subjektivni,"početnički"osećaj
Mišo,Makedonac,Gamzi,hvala vam
  • 0

#13 arioth

arioth
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2939 posts
  • LocationMagnitogorsk

Posted 24 March 2010 - 08:34 PM

ko je makedonac :mrgreen:
  • 0

#14 pochetnik

pochetnik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 324 posts
  • LocationČAČAK,Srbija

Posted 24 March 2010 - 08:44 PM

Moj teča Nikola Sikavica,i moja dva brata Andon i Vladimir,svi iz Skoplja :D
A,da,i Boki 13 :mrgreen:
Pozdrav,vidimo se tamo
  • 0

#15 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 24 March 2010 - 09:08 PM

Lockout sam okrenuo nekoliko puta samo kada sam pokazivao drugima, inače ne volim da za vreme vožnje čačkam ništa, nego se koncentrišem na sebe i stazu. Zato sam do nedavno vozio TerraLogic viljušku.
Sada sam prešao na RLC, a koliko ću koristiti lock - vreme će pokazati, ali unapred sumnjam da ću se ja tamo saginjati :)
  • 0

#16 pochetnik

pochetnik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 324 posts
  • LocationČAČAK,Srbija

Posted 24 March 2010 - 09:18 PM

slažem se sa tobom,ali onda nam LSC(ne LSD :D ) odgovara u potpunosti...
Odrediš idealnu LSC i furaš,zaboraviš na lock
  • 0

#17 bomber

bomber
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 276 posts

Posted 24 March 2010 - 09:37 PM

Iz ovih postova se dosta moze vidjeti da puno ljudi vozi viljuske, samo zbog sminke a ne stvarne potrebe. Nikako mi nije jasno, da neko kupi recimo rlc, plati ga mnoooogo vise nego rl, a pri tome ne koristi onu razliku koju je doplatio !? Sto opet govori o tome da ni neznaju kako bi se amortizer trebao ponasati u odredjenim situacijama. Naravno ,stoji da ne odgovara svima isto, ali to isto znaci da im ni ne trebaju onda takve vilice, koje voze, vec da za njihove potrebe mogu da ih zadovolje i one par klasa nize. I jos je zalosnije da onda takvi ljudi po mtbr-u i drugim forumima daju ocijene !?
Ovde je samo arioth i miso pravilno odgovorio ! LSC, je jako dobra i bitna stvar. Zato sto eliminise rad suspenzije onda kada to nije pozeljno, kao prilikom kocenja, naglih promjena pravaca-skretanja, pedalanja...itd. Zato se i zove low speed compresion, sto znaci da stima ponasanje vilice pri malim brzinama pomjeranja vilice, ne bicikla, kao sto je vec neko rekao!
Npr, bez njega, prilikom kocenja suspenzija tone mnogo, i automatski otvrdne tako da umanjuje sposobnost apsorbovanja neravnina, pa jos ako pridodate u tom trenutku skretanje, skoro pa da i gubite svojstvo amortizovanja, i dobijete nervozan bike i promjenu tezista kad vam to najmanje treba ! Zasto je bitno da se moze stimati: jer zavisi od terena po kojem se vozi, za podloge s vise sitnijih neravnina,bez puno pedalanja, ako se zeli da vilica reaguje na "sve" tada ga treba skros otvoriti, a prilikom puno kocenja i pedalanja,manjuih hupsera, bolje je da bude "tvrdja".
Dakle, nezamjenjiva stvar za onoga kome treba, kome ne, suvisno bacanje para , ako se ne racuna pokazivanje drugima !
  • 0

#18 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 25 March 2010 - 07:52 AM

@bomber
Nisam ja kupio viljušku zbog podešavanja! Kupio sam je jer je za mene povoljna (cena/performanse). I ne pada mi na pamet da ja sada zbog ovog pametovanja kupujem vilu niže klase. Vila niže klase ne može u kvalitetu rada ni da prismrdi ovoj! Ako misliš da sam šminker onda ću počupati sve do jedne nalepnice sa vile! Pomiri se sa time da Marzocchi više nema kvalitetnu viljušku za XC a staru neću da cepam na trkama. Fox-a vozim četvrtu godinu i ne pada mi na pamet da menjam!
Sa druge strane to što malo tone viljuška meni ni najmanje ne smeta. Ni ne razmišljam o tome dok vozim nego odmeravam sledeću krivinu i sledećeg za obilaženje!
  • 0

#19 bomber

bomber
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 276 posts

Posted 25 March 2010 - 08:10 AM

Malo smanji dozivljaj!
1. visa niza klasa gledajuci rl vs rlc je razlika samo u tome jer imas mogucnost podesavanja lsc, a to ne koristis, tako da ne bi ni osijetio razliku izmedju te dve, to sam htio reci , i bilo je upuceno onima koji mozda razmisljaju dali da odvoje mnogo vise para za rlc i da razmisle jel im je to stvarno potrebno!2. moj nick nema nikakve veze s bilo cime, vise nostalgican :) Vise puta sam rekao , da sada imam mogucnost, poslije lefty-a, dt-a prvi na tapeti bi bio neki 32-rlc
3. u tvoje mogucnosti pedaliranja ne sumnjam i ne ulazim, cak sto vise postujem, ali za to mozes zahvaliti samom sebi , ne amerima, jer vjerovatno bi bio toliko dobar i bez onog "c" :)
  • 0

#20 pochetnik

pochetnik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 324 posts
  • LocationČAČAK,Srbija

Posted 25 March 2010 - 08:22 AM

Prozvan sam i ja,kao predstavnik pozera :D,što ne poričem,ali se i ne stidim da otvoreno kažem,da iako sam rekreativac,da mogu,vozio bih Spec. egzotiku od 10000 e,pa makar ne iskoristio ni 10 % njenih mogućnosti.
Moja strast je biciklizam u svim oblicima,a isto koliko uživam u vožnji,uživao sam i u sastavljanju bajka(u kupovini delova nisam uživao :D),čitanju,gledanju filmova,heteroseksualnom druženju sa biciklistima,maratonima,pedaliranju do mora itd...
Takođe,uživam i u dobroj bicikli i kupio sam najbolje što sam mogao sebi priuštiti,i uvek bih.
Super je kada viljuška ima mnogo podešavanja,LSC je korisna opcija i za rekreativca poput mene
  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users