Kompatibilnost pogonskog dela i menjaca
#1
Postavljeno 15 March 2010 - 07:30 PM
Pogon, ulozak, kasetu, lanac
i menjace i rucice.
Interesuje me:
Da li moze da se kombinuje sram i shimano?
Koji shimano zadnji menjac moze da radi na 9 faz. ili 8 faz kaseti (11-32 ili 11-34)?
Jel ima nekih posebnih dimenzija na koje moram da obratim paznju da bi mi se uklopile na ram (menjac), ili medjusobno?
Na sta da obratim paznju kod menjaca i rucica ako kupujem polovno?
Hvala unapred, nadam se da nisam previse dosadio.
#2
Postavljeno 15 March 2010 - 07:52 PM
Shimano nema kompatibilne ručice menjača sa Sram zadnjim menjačima.
Prednji menjači su svi kompatibilni međusobno u svakoj kombinaciji.
8-faz je kompatibilan sa 8-fazom i ništa od 9-faz komponenti ne paše. Tako je i obrnuto.
valjda nisam ništa zaboravio...
#4
Postavljeno 15 March 2010 - 08:01 PM
Nije 100% provereno da li na svakom 9-faz zadnjem menjaču može da prođe kroz kavez 8-faz lanac. Znam da može na starom XT-u, može na Deore, LX, ali na XTR-u već nisam probao, kao ni na Sram menjačima.cek cek, 9faz menjaci itekako mogu da rade sa 8 faz rucicama
8-faz je kompatibilan sa 8-fazom i ništa od 9-faz komponenti ne paše. Tako je i obrnuto.
valjda nisam ništa zaboravio...
#5
Postavljeno 15 March 2010 - 08:12 PM
Nisam mislio da kombinujem menjace, nego pogon, kasetu i lanac.
Na sta da obratim paznju kod menjaca i rucica, konkretno Deore, ako uzimam polovno?
#6
Postavljeno 15 March 2010 - 08:28 PM
Ručkama je normalno da imaju *malo* lufta.
Uzgred, proveri u planetu imaju li šta od tih stvari, bilo je po debilnim cenama ako nije sve rasprodato.
#7
Postavljeno 15 March 2010 - 08:41 PM
da li znas neki da na njemu (dokazano) ne moze da prodje lanac?Nije 100% provereno da li na svakom 9-faz zadnjem menjaču može da prođe kroz kavez 8-faz lanac. Znam da može na starom XT-u, može na Deore, LX, ali na XTR-u već nisam probao, kao ni na Sram menjačima.cek cek, 9faz menjaci itekako mogu da rade sa 8 faz rucicama
8-faz je kompatibilan sa 8-fazom i ništa od 9-faz komponenti ne paše. Tako je i obrnuto.
valjda nisam ništa zaboravio...
#8
Postavljeno 15 March 2010 - 08:42 PM
to sto je bilo po debilnim cenma je davno otislo put sretnih ljudiTo su retke komponente kojima u 99% slučajeva nema šta da se zameri. Ako ništa ne klima*, ne zapinje i ne proizvodi čudne zvuke, nemaš brige.
Ručkama je normalno da imaju *malo* lufta.
Uzgred, proveri u planetu imaju li šta od tih stvari, bilo je po debilnim cenama ako nije sve rasprodato.
#10
Postavljeno 16 March 2010 - 07:28 AM
Ne, ali baš zato tako nešto nisam preporučio. Na kraju krajeva, zašto bi neko davao pare za XT kada i Alivio sasvim lepo radi?da li znas neki da na njemu (dokazano) ne moze da prodje lanac?
Takođe nisam naglasio da na standardni Shimano freewheel prima 8-faz, 9-faz i 10-faz kasete -provereno!
#11
Postavljeno 16 March 2010 - 07:34 AM
Prolazi? Mozda i prolazi (da, vidjao sam 8 fazne lance, kasete i siftere sa Deore menjacima). Da li bilo koji od proizvodjaca to preporucuje/odobrava? JokProlazi svaki osmofazni lanac kroz devetofazni menjac to je provereno.
Meni licno nije ni jasno zasto bi neko to i pokusavao. Ako neko misli da mu treba XTR (ili XT) zadnji menjac, a tera Alivio (ili gori) pogon i 8-fazni lanac i komponente, izgleda da mu neke stvari nisu jasne i da baca pare u bezvezna ulaganja...
#12
Postavljeno 16 March 2010 - 07:48 AM
Mani sta preporucuju, fakat je da deore menjac radi savrseno sa alivio polugama.Sam menjac je manji od alivio menjaca, i ceo je od metala za razliku od alivia...Prolazi? Mozda i prolazi (da, vidjao sam 8 fazne lance, kasete i siftere sa Deore menjacima). Da li bilo koji od proizvodjaca to preporucuje/odobrava? JokProlazi svaki osmofazni lanac kroz devetofazni menjac to je provereno.
Meni licno nije ni jasno zasto bi neko to i pokusavao. Ako neko misli da mu treba XTR (ili XT) zadnji menjac, a tera Alivio (ili gori) pogon i 8-fazni lanac i komponente, izgleda da mu neke stvari nisu jasne i da baca pare u bezvezna ulaganja...
Pa sad pakovati bilo sta iznad deore-a na alivio poluge je sa ekonomske strane problematicno, tehnicki nista ne fali, samo cenovno nema smisla
#13
Postavljeno 16 March 2010 - 03:45 PM
Mani sta preporucuju,
Blago tebi! Pa ti mislis da su njihovi inzenjeri kreteni?
fakat je da deore menjac radi savrseno sa alivio polugama.Sam menjac je manji od alivio menjaca, i ceo je od metala za razliku od alivia...
Deore je u principu bolji od Alivia je tacno, ali to nije tema diskusije.
"Savrseno"??? Ni Alivio ni Deore ne rade savrseno (zato toliko i kostaju). No, da li treba karabudziti je druga prica...
Kada ja radim na razvoju novog proizvoda, onda obicno za 2-3 meseca to proradi! Posle toga, treba 3-9 meseci testiranja, usavrsavanja, dok proizvod nije preman za trziste (komercijalnu upotrebu)...
Dobar proizvod ne radi samo u laboratoriji i pod idealnim uslovima. Kada se (dobro) dizajnira proizvod, dizajnira se da bude robustan (na varijacije procesa proizvodnje, na varijacije stelovanja/podesavanja/kalibracije), da pokriva odredjeni radni opseg. Ima puno elemenata koje proizvodjaci uzimaju u obzir.
To sto si uspeo da namontiras "ne odgovarajuci" lanac na neki menjac i to "radi" znaci samo da su ga dosta dobro dizajnirali. Medjutim, time zrtvujes robustnost (u nepoznatoj meri). Ko to radi svesno, nek izvoli, ali objasnjavati drugima da je to u redu, bez "upozorenja" na minuse tog resenja je pomalo neodgovorno. U ovom slucaju nije nesto opasno, samo eventualno dodatni trosak.
O tehnickom aspektu sam pisao gore. Sto se ekonomskog dela tice, bez veze je, jer tehnicki bolje radi full Deore bike, nego isti bajk sa Alivio komponentama + XTR zadnji menjac (a za iste pare). O full SLX bike-u da ni ne govorimo...Pa sad pakovati bilo sta iznad deore-a na alivio poluge je sa ekonomske strane problematicno, tehnicki nista ne fali, samo cenovno nema smisla
#14
Postavljeno 16 March 2010 - 05:26 PM
potpisujem...tehnicki bolje radi full Deore bike, nego isti bajk sa Alivio komponentama + XTR zadnji menjac (a za iste pare). O full SLX bike-u da ni ne govorimo...
#15
Postavljeno 16 March 2010 - 11:36 PM
E moj ti, da je sve na inzenjerima bilo bi lepo, a uspesno si prevideo kompletnu marketnig diviziju i finansijski menadzment ... Daklem imas oci usi ruke i svoje iskustvo to sto ti pise u uputstvu ne mora da znaci da je 100% istinito, i pocesto nije ...
Mani sta preporucuju,
Blago tebi! Pa ti mislis da su njihovi inzenjeri kreteni?
Samo primer po tehnickoj dokumentaciji za prednju hb-rm60 http://techdocs.shim...69830647992.pdf nablu ide 10 kuglica.Koja god fabricki podesena nabla mi je pala ruku posle ~500km (mozda i ranije ali tada je bivalo primeceno) je imala sahranjene konuse (100% drumska voznja) .Vrlo lako se vidi prostor za jos jednu kuglicu po strani i onda dilema poslusati uputstvo ili ne i hajde da ga poslusamo.Rezultat ponovo opelo nad konusima, i onda uradis suprotno uputstvu dodas tu jednu kuglicu po strani i voulla nakon 2000km konusi zdravi Samo ti veruj svemu sto procitas ...
Deore je u principu bolji od Alivia je tacno, ali to nije tema diskusije.
Vrlo neistinito, cak naprotiv radi kilavije.Deore i alivio su prilicno slicni cak je 510 serija deore-a +1faz napimpovani alivio.8 faz je generalno preziniji jer ga je lakse napraviti preciznim zbog veceg prostora izmedju sajbni, ceo sistem je nesto robusniji ... Deore ima vecu cenu svakako ne zbog bilo kakvog extra kvaliteta koji nudi,530 je rapidfire+ (do ove godine kod alivia to nije postojalo) sistem pa to i jedna fazica vise jesu dovoljan razlog za vecu cenu, ali da u kvalitetu nudi nesto spektakularno kod menjaca i poluga jokac ... Cak kad i nable pogledas veoma je skromna razlika izmedju deore nabli i ove gore navedene (postoji ali nije posebno znacajna) ... Pogoni su druga prica ...
Ako poredis golfa sa ferarijem ni on ne radi savrseno (kao trkacka masina) ali svakako radi savrseno kao prevozno sredstvo.Ni alivio ni deore nisu race oprema.Oni su vrh rekreativne opreme i kao takvi rade savrseno."Savrseno"??? Ni Alivio ni Deore ne rade savrseno (zato toliko i kostaju). No, da li treba karabudziti je druga prica...
O tehnickom aspektu sam pisao gore. Sto se ekonomskog dela tice, bez veze je, jer tehnicki bolje radi full Deore bike, nego isti bajk sa Alivio komponentama + XTR zadnji menjac (a za iste pare). O full SLX bike-u da ni ne govorimo...
E vidis ja potpisujem obrnuto alivio poluge sa deore menjacem rade bolje nego deore poluge sa deore menjacem jer je 8fazu malo lakse da izigrava preciznu zverku
I u svu tu pricu o tehnici uvedi malo ekonomije i markteniga bez toga ti firma nece preziveti
#16
Postavljeno 17 March 2010 - 10:50 PM
Prolazi? Mozda i prolazi (da, vidjao sam 8 fazne lance, kasete i siftere sa Deore menjacima). Da li bilo koji od proizvodjaca to preporucuje/odobrava? JokProlazi svaki osmofazni lanac kroz devetofazni menjac to je provereno.
Meni licno nije ni jasno zasto bi neko to i pokusavao. Ako neko misli da mu treba XTR (ili XT) zadnji menjac, a tera Alivio (ili gori) pogon i 8-fazni lanac i komponente, izgleda da mu neke stvari nisu jasne i da baca pare u bezvezna ulaganja...
Malo sam bio dokon i merio unutrasnji precnik kaveza od menjaca koji su mi trenutno u posedu.
RR-M531 10mm
RD-M771 9mm
RD-M772 9mm
RD-M972 9mm
RD-M952 9mm
Sram 3 9mm
RD-M 6600 9mm (za 10 speeed)
Zakljucak je da svi menjaci imaju istu sirinu kaveza izuzev Deore menjaca koji je siri 1mm. Ultegra menjac koji je za 10-faz ima istu sirinu kao menjaci za 9-faz, a tanji lanac. Ako uzmemo u obzir da Deore menjac (a i svi ispod njega) ima one sugave tockice od menjaca cijom zamenom dobijamo opet sirinu kaveza od 9mm. Razlika izmedju lanca za 8-faz i 9-faz je manja od milimetar, a uzevsi o ubzir koliko SVI gornji tockici Shimano menjaca setaju levo- desno razlika od 1 mm je totalno zanemarljiva. Preporuka proizvodjaca bi mogla biti nosite u ovlasceni servis i ne radite sami.
Usput kome Deore i slabija klasa menjaca rade lose neka zameni tockice menjaca sajle i buzire radice kao XTR
#17
Postavljeno 17 March 2010 - 11:29 PM
#18
Postavljeno 19 March 2010 - 01:34 AM
Ajde mi jos samo objasnite za sta se koristi kratki a za sta dugi zadnji menjac.
#19
Postavljeno 19 March 2010 - 12:06 PM
MTB do groba a i posle...
#20
Postavljeno 19 March 2010 - 12:17 PM
Inače, dužina kaveza je direktno proporcionalna i sa načinom vožnje: ako si zaboravan i nepažljiv kada šaltaš brzine pa ti se desi da završiš na odnosu 44 napred a nazad 34 onda si lepo kupi dug kavez pa se nemoj razmišljati. Mislim, desi se to svakom bar jednom u životu, ali ako se dešava često, onda bolje dug kavez. Ako si ultra-pažljiv i uvek paziš na liniju lanca, možeš komotno i kratak kavez. Ako ništa drugo, tada je lakši menjač
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika