cybernck [MTB] 1997 Mountain Cycle MOHO Rebirth
#1
Postavljeno 10 March 2010 - 02:44 AM
Pocecu ispocetka. Vozio sam bicikle "od malih nogu". Onda, za deseti rodjendan (1992.), dobio sam svoj prvi MTB sa 26" tockovima i 18 brzina. Imao je celicni ram, cvrstu viljusku, osnovne ne-SIS rucice mjenjaca i tockove koji su se lako krivili, ali sam bio zadovoljan sa njim, dok nisam dobio GT Timberline FS, pocetkom 1998. Sa svojim CrMo ramom, RapidFire rucicama, kombinacijom 21-brzinskih Shimano STX-RC i LX komponenti, osnovnom RockShox suspenzijom i cvrstim alu felugama, bio je "otkrovenje" i od tada sam mnogo vise poceo uzivati u biciklizmu .
Na (ne)srecu, nisam imao mnogo vremena za uzivanje, jer sam pocetkom 1999. kupio ovaj totalno fascinantni Mountain Cycle MOHO STS. Cesto za njega kazem da je "najbolja stvar koju sam ikada kupio u zivotu" - i siguran sam da ce tako ostati neko vrijeme. Ne samo da je izgledao kao nista sto sam do tada vidio, nego je i osjecaj voznje bio stvarno poseban (uh, nostalgija...).
Imao je predivan rucno izradjen 6061-T6 aluminijumski ram sa patentiranom "Softail Traction System" zadnjom viljuskom, Chris King A-head soljama, 24-brzinskom Shimano XT grupom (uz izuzetak XTR prednjeg mjenjaca), RockShox Judy XC viljuskom i veoma jake Bontrager tockove sa IRC Mythos XC gumama - sve "prave" komponente u to vrijeme, plus neke veoma rijetke dijelove kao Modolo Pilot lulu i volan, Selcof CNC sticnu i Gipiemme Pluma Titanium sic.
Jednostavno sam obozavao voziti ga i cak sam ucestvovao na nekim MTB/Cyclocross trkama, ali sam onda otkrio drumski biciklizam, poceo se trkati itd, tako da je MOHO postao "sekundarni bicikl", sve dok nisam prestao sa drumskim trkama i rasturio drumski bicikl, da bih sklopio novi. Tada sam na MOHO nabacio slik gume i ponovo ga poceo regularno voziti, mada najvise po cesti.
Trebalo mi je mnogo vremena da skupim dijelove za novi drumski bicikl - Kovjanic Custom (link),
ali je tada MOHO ponovo "pao u sjenu". Mada je jos uvijek bio u veoma dobrom stanju, godine su ipak ucinile svoje, pa je moja iduca misija bila kompletna restauracija do stanja "stare slave". Dok sam sanjao o tome i lagano prikupljao dijelove, 2007. sam naletio na Spinergy karbonski set tockova koji se prodavao lokalno, nesto za cim sam ustvari tragao za drumski bicikl. Nisam mogao propustiti takvu priliku, te sam ih morao kupiti:
Gotovo nista se nije promijenilo u narednih par godina, jer sam se vratio u aktivni drumski biciklizam. MTB sam samo koristio za krace voznje po gradu i okolnim brdima. Ipak, uspio sam nabaviti Spinergy karbonske tockove u 28" cestovnom izdanju - evo ih obe varijante zajedno:
Sada, bicikl je jos vise krckao, skripao i zapomagao, a ja sam poceo budan sanjati o restauraciji, jer je to stvarno zasluzivao. S obzirom da nije imao "tezak zivot", mozda bi detaljno rastavljanje, ciscenje i podmazivanje bilo dovoljno da se vrati na puteve stare slave, ali ja sam odlucio da odem korak dalje...
Citajte vise o tome u narednim apdejtima!
Fotografije u punoj velicini: http://photos.cybernck.com/mcmoho
#5
Postavljeno 10 March 2010 - 11:39 AM
Haha, hvala hvala .Želim ti da ga tvoj unuk(a) vozi i čuva kao što si ti
#6
Postavljeno 11 March 2010 - 03:31 PM
Prva je bila vrsta same renovacije. Zaista sam htio da uradim pravu restauraciju u originalno
stanje, ali ne bih bio zadovoljan ni sa cim manje od potpuno novog bicikla kao rezultat.
S obzirom da se cinilo gotovo nemoguce pronaci sve i jednu originalnu komponentu novu
("old stock"), odlucio sam da ovo bude "hot rod" tip restauracije - kombinovanje starog
i novog, da se dobije retro proizvod modernog izgleda i poboljsanih performansi.
S tim u vidu, sljedeca stvar koju sam trebao odluciti je da li da predjem na diskove ili ne.
S obzirom da su diskovi znacili promjenu tockova, kupovinu nove viljuske i izradu nosaca
klijesta za ram, a kako nisam namjeravao voziti bicikl po snijegu i blatu - odlucio sam da
ostanem na V-kocnicama.
Zatim sam razmisljao o viljusci. Prvo, svidjala mi se moja viljuska i drugo, nijedan od boljih
novih viljusaka nema nosace za V-kocnice. Zato sam odlucio da ostanem na mojoj Judy XC.
Razmisljao sam i o tome da li da dizajniram naljepnice koje ce uciniti da izlgeda moderije,
ali sam odlucio da ostanem na retro izgledu. Isto vazi i za ram - naljepnice su morale da ostanu
bas takve kakve su.
Kada govorimo o ramu, moja namjera je bila da ostane poliranog izgleda, ali nisam mogao naci
nikoga da potvrdi da ce to biti moguce, s obzirom na potencijalne zastitne slojeve. Mali test je
pokazao da bi to trebalo biti izvedivo, ali ipak sam imao izbor nekoliko boja u mislima, kao backup
varijantu, ako poliranje propadne.
Konacno - odradio sam izgled kompletiranog bicikla u Photoshopu, narucio posljednjih nekoliko
dijelova i onda je renovacija, restauracija ili prikladnije - ponovno rodjenje - moglo poceti!
14/Jul/2009 - 1. dan preporodjenja
Naravno, prvo sam napravio nekoliko "prije" fotografija (mmm... retrotasticno!):
A onda sam ondio bicikl do mog majstora, koji ga je brzo rastavio, a onda smo procijenili situaciju:
Bio je to plasljiv trenutak - bio sam bez MTB-a po prvi put u 17 godina i nije bilo povratka!
Viljusku smo takodje rastavili. S obzirom da je unutra zatvoreni kertridz (koji je izgledao dobro,
jer nije bio previse koristen), sve sto smo trebali uraditi je ocistiti i podmazati "iznutrice".
1. dan gotov - prica se nastavlja sa sljedecim apdejtom!
Fotografije u punoj velicini: http://photos.cybernck.com/mcmoho and http://photos.cybern...m/mcmoho?page=2
#7
Postavljeno 14 March 2010 - 12:57 AM
Drugi dan je bio rezervisan za osvjezenje rama, tockova i viljuske, pocevsi sa skidanjem naljepnica:
Ostavio sam MC naljepnicu na ceonoj cijevi i "hand built" naljepnicu na sjedecoj cijevi, da zadrzim nesto originalnosti.
Spinergy naljepnice su takodje bile uklonjene, osim "Rev X" znaka:
Isto tako, skinuo sam freewheel i jedan od lezajeva, da bih pronasao odgovarajuce nove zamjenske dijelove.
Iduci posao je bio temeljno poliranje rama da se skine sva oksidacija, ogrebotine itd.
Koristili smo pastu za poliranje aluminijuma da skinemo najgore stvari, a zatim finiju pastu
za poliranje da dobijemo visoki sjaj. Kao rezultat smo dobili veoma sjajan i seksi ram:
Vidjecemo da li ce ovo rjesenje biti dugotrajno kao poliranje radjeno u fabrici.
Onda sam preuzeo kompletan set naljepnica, koje sam dizajnirao na osnovu originalnih
(sto se tice rama) i noviji stil naljepnica za tockove. Moram napomenuti da se originalne
naljepnice vec godinama ne mogu nabavaiti, inace bih bio narucio direktno od proizvodjaca:
Sve naljepnice je postavio profesionalac, a finalni rezultat je ram koji izgleda potpuno novo!
Isto se moglo reci i za tockove.
I konacno, sklopili smo viljusku, ispolirali noge i krunu i dotjerali ostecenja na naljepnicama:
Danasnji radni dan je zapoceo ujutru, a zavrsio kasno navece, ali sam sve pripremio za finalnu fazu!
Za sada, sve je proslo dobro!
2. dan gotov - sklapanje pocinje u iducem apdejtu!
Fotografije u punoj velicini: http://photos.cybern...m/mcmoho?page=2
#9
Postavljeno 21 March 2010 - 12:07 AM
Nagovjestaj onoga sta slijedi . Kolekcija dijelova koje sam prikupljao proteklih par godina:
Na putu do mog mehanicara, izvagao sam glacne dijelove u obliznjoj piljari .
Ram je tezak 1770g, viljuska 1210g, a tockovi po ~940g svaki.
Nakon toliko planiranja i uradjenog posla, stvarno sam se osjecao kao da sam ja napravio ram .
Onda smo poceli sklapanje. Plan je bio da prvo sklopimo kostur, a zatim i potpuno pripremimo tockove.
Kada samo ugradili RockShox Judy XC viljusku i Modolo Pilot lulu, sljedece na redu je bila Mike Burrows (Giant) karbonska aero sticna za drumski bicikl - izbor koji vjerovatno nece naici na odobravanje MTB-ovaca, ali ce izgledati odlicno na biciklu, a i aero sticne su moj "potpis". USE 31.8 > 27.2 termoplasticni adapter za sticnu korektno radi svoj posao.
Kostur gotov i izgleda odlicno - bajk pocinje da poprima izgled!
Onda je dosao red na Spinergy tockove. Prednji tocak je dobio potpuno nove lezajeve, a nevina nova naba je bila ubijena da donira freewheel, osovinu, konus i kuglicne lezajeve za zadnji tocak.
Kaseta je 11-32 Shimano XT. Bio bih uzeo 12-28, da postoji ta opcija. Panaracer Fire XC Pro 2.1 direkcionalne gume - jedne od najboljih XC guma koje novac moze kupiti.
Tockovi potpuno renovirani, vrte se super glatko i izgledaju kao novi!
3. dan je prikazan do pola i nastavlja se u iducem apdejtu!
Fotografije u punoj velicini: http://photos.cybern...m/mcmoho?page=3
#12
#13
Postavljeno 21 March 2010 - 12:22 AM
#15
Postavljeno 21 March 2010 - 06:58 PM
-Pace amortizer napred ili Dt Swiss(jeftinija varijanta je novi crveni ili beli manitou R7)
-tockovi ovi koje imas samo kad bi bili za disk (Mavic CrossMax SL bi takodje legli)
-Kocnice Hope Mono Mini
-Pogon Xtrt 960(ako bi ga nasao polovnog i izgrebanog isao bi na poliranje )
-Kaseta Sram Pg-990
-sifteri,z menjac X0(crvena varijanta po mogucstvu)
-sticna.lula,stezac sticne Tune Crveno na rados'
-korman neki sivi ispoliran do visokog sjaja da prati ram nijansu rama
-gume ove koje si uzeo
-sedlo belo Fizik Tundra mada tu ima izbora i izbora
-buziri neki Nokon
-ostalo su sistnice
#16
Postavljeno 14 April 2010 - 11:58 PM
Planirao sam da nabavim pogon sa karbonskim kurblama, ali sam se na kraju odlucio za potpunu
kompatibilnost i jednostavnost odrzavanja, tako da sam kupio Shimano XT M770. Nakon (teskog)
vadjenja stare patrone, izgledalo je kao da je pocetak navoja ostecen!
Srecom, ispostavilo se da je to samo ostatak od casica patrone. Momci is Shimano servisa su
bili ljubazni da isciste navoj. Ta operacija je trajala dobrih dva sata!
Shimano XTR M971 (top-normal) zadnji mjenjac, XT M771 prednji mjenjac i XT M770 V-kocnice.
Shimano XT M770 STI rucice - mnogo bolje nego prethodni model. Neocekivano, navikao sam se
na njih u roku nekoliko sati i sada se nikada ne bih vratio na RapidFire.
Gipiemme Pluma Titanio Evolution sic - nekom veoma cudnom srecom, uspio sam da ga nadjem novog, prije nekoliko godina! Odabrane rucke su ODI Yeti Hard Core (nisu ugodne kao ProGrip koje sam ranije imao, ali su OK) a za nastavke ("rogove") sam uzeo PowerPlay Carbon Pro (bice lijepa kombinacija uz sticnu i tockove).
Takodje, uzeo sam i nove pedale (VP 104, kakve sam i imao, ali crvene) i nove MTB sprinterice
(Shimano SH-M160) - vise nece biti klizavih i opasnih koraka u drumskim sprintericama!
Jupiii! Kompletiran i izgleda tacno onako kako sam ga zamisljao! Ponasa se kao nov bicikl (sto ustvari i jeste) i to mnogo bolje nego sto se ikada ponasao. Stvarno sam totalno odusevljen rezultatom.
Jos jedan ispunjen san... i 3. dan preporodjenja zavrsen!
Fotografije u punoj velicini: http://photos.cybern...m/mcmoho?page=4
#17
Postavljeno 05 September 2010 - 06:31 PM
Godinu dana nakon prepododjenja, sve funkcionise savrseno. Obozavam ga!
Fotografije u punoj velicini: http://photos.cybern...m/mcmoho?page=5
#18
Postavljeno 05 September 2010 - 07:28 PM
...uživao sam čitajući, ponovo, čitavu priču...
2010: 3582.6 km 2011: 7022.0 km 2012: 6487.9 km 2013: 7271.3 km 2014: 6xxx km
http://zeljkov.wordpress.com
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika