Pomoc pri kupovini viljuske
#1
Postavljeno 10 March 2010 - 01:17 AM
Inace sam rekreativac i do sada sam vozio samo u sezoni, ali sada bih malo vise, i duze relacije.
Teren je uglavnom asfalt, ali ponekad i teren, npr. velika trim staza u Kosutnjaku (ako znate).
Imam oko 90 kg ako je to od znacaja.
#2
Postavljeno 10 March 2010 - 01:40 AM
#3
Postavljeno 10 March 2010 - 02:13 AM
Za dart 3 sam cuo da se jako brzo pokvari lockout.
Citao sam ja onaj tekst o viljuskama, ali mi nije mnogo jasnije posto nemam iskustva (do sada sam imao Zoom!).
#5
Postavljeno 10 March 2010 - 08:05 AM
Ja bih se bazirao na polovnu Toru, za te novce bi morao naci jako dobru, a ne moze da se poredi sa Dartom! Neka sa 100mm i coil verzija, mislim da bi bio jako zadovoljan!
I jos da nadje sa Motion Control-om i sve 5!
E sad, kada bi mogao naci neki polovan Recon (a bilo ih je) u toj nekoj cjenovnoj kategoriji oko 100 eura, i Bog da ga vidi...
#6
Postavljeno 10 March 2010 - 08:33 AM
#7
Postavljeno 10 March 2010 - 11:10 AM
Naime, cerki sam kupio Specialized MTB sa tockovima i prednjom viljuskom od 28". Vozio sam ga nekih 300km i super je... Jes' da je tezak ali je stabilan, udoban i cvrst.
Gde da nadjem ovakvu, ili slicnu, viljusku od 28"? Gledao sam na Capriolo sajtu ali tamo imaju samo jednu i to sa navojem. Planetbike takodje nema ...
Sinu bih da sklopim slican bajs i hteo bih takodje da stavim tockove 28".
Ne znam da li je to uopste moguce sa ovim ramom. Tocak od 28" staje bez problema ali paknovi na obicnim V-brake kocnicama ne mogu da dohvate kocionu povrsinu. Da li postoje neke v-brake kocnice sa duzim polugama ili moram da idem na varijantu diskova?
Posto ti bajsevi nece videti vece planine od Avale, ili najboljem slucaju Fruske Gore, mislim da ne treba da dajem neke velike pare za viljusku. Pogotovo ne bih da bude skuplja od ostatka bajsa. Bitno mi je samo da ublazava "truckanje" po nasim "rupicastim" putevima jer ce 90% biti vozen po asfaltu.
Hvala i pozdrav
#8
Postavljeno 10 March 2010 - 12:19 PM
Imam ja Manitou Skareb SPV 100mm, ali ne bih ga dao ispod 130€ posle svega što sam prošao sa tom vilom. Vila je tehnički savršena, ima kačenje i za disk i za V-brake, servis odrađen i od tada nije vožena. Jedino što ima po koju sitnu ogrebotinu od naslanjanja. Vrat je dovoljno dugačak da legne na većinu današnjih ramova - 20cm. Težak oko 1650g
Definitivno pokusaj da nadjes manitou amorte jer za tu cenu oni nude mnogo vise..Ja sam u nekoj temi vec pomenuo moj slucaj...Vozim vec 5 god Comp TPC 80 mm i Super 100 mm ama ni da mrdnu,rade kao sat i da imam sad nekih 300 evrica nigad ne bi kupovao novi vec bi dao novac za nesto drugo..Za taj novac koji dajes Comp u SUPER stanju mozes da nadjes (jedan ga je iz vranja prodavao,pogledaj u arhivi pa pitaj mozda ima jos koji ) dok za Super moras da dodas barem jos 20 E.
#9
Postavljeno 10 March 2010 - 01:15 PM
Gde da nadjem ovakvu, ili slicnu, viljusku od 28"? Gledao sam na Capriolo sajtu ali tamo imaju samo jednu i to sa navojem. Planetbike takodje nema ...
Mozda nadjes spas kod ovog coveka
http://www.cikloberz...?member_Id=3153
#10
Postavljeno 10 March 2010 - 05:08 PM
Videcu da nadjem neki polovan Manitou, ali opet postoji problem mog neznanja.
Znam da treba da obratim paznju na luft i neke stvari ali kako to da tacno utvrdim ako nije na biciklu i ne mogu da ga provozam.
Da li kod nas ima serviza za Manitou i koliko otprilike za tu klasu izlazi godisnje odrzavanje?
Kakvi su Axel i X vert i Scareb, jel imaju lockout?
Cemu sluzi rebound?
Nadam se da vas nisam smorio.
#11
Postavljeno 10 March 2010 - 05:31 PM
Može da se proba tako što ćeš zakočiti do kraja prednju kočnicu i klimati bajk napred nazad. Ako nema "lupkanja" kao da se nešto klima, a šoljice lepo zategnute onda nema ni lufta.Pre svega hvala na odgovorima.
Videcu da nadjem neki polovan Manitou, ali opet postoji problem mog neznanja.
Znam da treba da obratim paznju na luft i neke stvari ali kako to da tacno utvrdim ako nije na biciklu i ne mogu da ga provozam.
Za rekreativca bih savetovao jednom godišnje servis kod Igora Nešovića iz Novog Sada. Nisam siguran koliko uzima za servis, ali mislim da je oko 30-tak € (nemojte me držati za jezik)Da li kod nas ima serviza za Manitou i koliko otprilike za tu klasu izlazi godisnje odrzavanje?
X-Vert je najstariji od svih navedenih, lično bih ga izbegavao. Ne znam da li ima lockout.Kakvi su Axel i X vert i Scareb, jel imaju lockout?
Axel je uvodni model, težak i slab sa podešavanjima. Nisam siguran da li sve verzije imaju lockout.
Skareb je do 2004-5 bio top model. Nisam video ni jedan bez lockout-a, osim ovog mog što ima SPV sistem. On funkcioniše tako što na mali pritisak (pedalanje, pa čak i sprintanje) ne radi, dok na udare (prolazak kroz rupe, preko neravnina i sl.) radi kao i svaki drugi.
Rebound je povraćaj viljuške nakon nabijanja, ondosno u ovom slučaju štelovanje brzine vraćanja.Cemu sluzi rebound?
Opet, moram napomenuti da onaj moj skarem nema lufta, sve gumice su mu nove kao i ulje.
#12
Postavljeno 10 March 2010 - 05:47 PM
Axel je uvodni model, težak i slab sa podešavanjima. Nisam siguran da li sve verzije imaju lockout.
Nemaju.
Ja sam do skora vozio Axela (sad traži novi dom) sa 100 mm hoda i jedino preloadom od podešavanja. Radi bolje od kojekakvih generičkih rstova i santura i nikad mi nije pravila probleme tipa sad tvrđa sad mekša secka recka. Preload je korektan. Far cry od rebe ali 4x razlika u ceni govori nešto
#14
Postavljeno 10 March 2010 - 09:06 PM
Zavisi koliko para čovek planira.ja nemam nekog iskustva ali kolko vidim scareb je po meni najbolje resenje.
#15
Postavljeno 10 March 2010 - 09:45 PM
Ne znam zasto si to zakljucio ?ja nemam nekog iskustva ali kolko vidim scareb je po meni najbolje resenje
Vjeruj, ja sam mozda ovde najveci protivnik RS-a, mislim ne volim ga, i kad bi ti davao savjet rekao bih ti da si nabavis nekog starog Marza, ili slicno. Samo je jako tesko naci vilicu staru 5-6 god a da je u ok stanju, a i to za sobom povlaci problem servisiranja. Takodjer, nisam poznavaoc Manitou-a, ali ces za njega ( mislim ) najteze naci delove !
Ali je realnost nesto drugo, i trenutno za tu svotu novaca, i s obzirom da ne vozis mnogo off i agresivno, RS moze najbolje da te zadovolji, kao i to da imaju ovlasteni servis. Takodjer je + , ako nadjes Toru sa motion controlom, mislim da ima iste iznutrice kao i skuplje serije ( reba, recon ) samo sto je teza zbog drugih materijala izvana, mada ce ti to bolje objasniti bolji poznavaoci RS-a. A kao sto vidis vecina ovih sto prodaju te stare vilice voze npr, rebu !?
Razmisli malo o tome, na kraju je ipak odluka tvoja !
Jedino sto te molim je da se ne odlucis za novog Darta
#16
Postavljeno 10 March 2010 - 09:52 PM
Čovek kojeg sam spomenuo za servis ima zalihuTakodjer, nisam poznavaoc Manitou-a, ali ces za njega ( mislim ) najteze naci delove !
#17
Postavljeno 10 March 2010 - 10:02 PM
Ja sam isto mislio RS najvise zbog toga sto je Capriolo uvoznik, a sto se tice Dart izgleda da necu posto ga ljudi nesto mnogo kritikuju.
#18
Postavljeno 10 March 2010 - 10:08 PM
#19
Postavljeno 11 March 2010 - 09:10 PM
#20
Postavljeno 11 March 2010 - 09:51 PM
Kakav je RS Duke sl (ne znam koje godiste), koji je sistem, i sta ima od podesavanja?
Duke je malo stariji model, počeli su da ga prave 2002-e, a mislim da su završili sa proizvodnjom 2005-e (ispravite me ako grešim)... Ali mogu samo da ga pohvalim, ja sam imao baš SL, vozio sam ga 3 godine, i nikad me nije izneverio ! Radi na sistem vazduh-ulje i od podešavanja ima rebound i podešavanje tvrdoće (compression) koji može da posluži kao lockout. Ima hod od 100mm, težak je oko 1550 gr. I jako je kruta viljuška!
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika