Savet sta dalje
#1
Postavljeno 01 March 2010 - 05:36 PM
Presao sam oko 6000 kilometara s njim u zadnje 3 godine, ali na tesku muku. Svakih 200-300 kilometara moram da pravim sitne popravke, a na svakih 1000 imam velike havarije, pa mi je cesce bajs u kvaru nego u voznom stanju. Masina je stara i jos nekakvih cudnih dimenzija, pa je tesko naci delove, osim buvljak-varijante, a oni nisu bas preterano trajni.
Sad, za ovu sezonu razmisljam da li da kupim nesto novo, ili da nastavim da ulazem u rupu bez dna. U radnji kapriolo su mi preporucili roadster model, kojim su ona dva lika otisla iz Futoga u Peking
http://bike.capriolo...icikle/roadster
Sad, moje razumevanje u bicikle se svodi na to da umem da vozim, da promenim gumu, sajle i paknove, pa imam par nedoumica.
Ono cega se plasim je cinjenica da je moj bicikl imao prednji pogon od 52 zupcanika (najveci) i zadnji od 12 (najmanji), dok ovaj roadster ima 48x16. Takodje moj je imao gume 27 inca a ovaj RUBENA - 37-622 V 66 FLASH (700 x 35C) (ne mogu da protumacim koje su ovo dimenzije).
Dakle moje pitanja su: koliko ce me muciti prelaz sa 52x12 na 48x16, jer stvarno volim da forsiram 10. brzinu? Da li ovo uopste vredi kupovati, ili je bolje uloziti vise para u nesto drugo? (mogao bih mozda do 400 evra da skupim, mada mi 300 vise odgovara). Bilo koji drugi savet bi mi koristio. Bitno mi je samo da bicikl bude kolko-tolko trajan, da mogu da ga lepo zaletim i da osecaj makar malo lici na voznju mog starog bajsa
300 km u 2012 & counting
Sa bajsom ili na njemu!
#2
Postavljeno 01 March 2010 - 05:49 PM
5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014
8500km-2015
5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V
#3
Postavljeno 01 March 2010 - 05:53 PM
#4
Postavljeno 01 March 2010 - 06:12 PM
5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014
8500km-2015
5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V
#5
Postavljeno 01 March 2010 - 07:03 PM
Ovo što treba da stigne nema još ni u kakvoj ponudi. Ta moja najava je onako, ispod rukehttp://www.fanatic.rs/Trek%20Ponuda.pdf
#7
Postavljeno 01 March 2010 - 07:09 PM
A kad kupiš nov, uzmeš lepo bimbalo, pa iseckaš stari bajk u sitne komadiće.
Samo je nekoj budali iz bivše Juge palo na pamet da pravi drumaše sa 27".
#8
Postavljeno 01 March 2010 - 08:01 PM
ja i mislim na drumašamozda covek nece mtb.,nego drumski...to sto kazes da vozis velik prenos bolje nemoj,bolje sitan prenos,cuvaj ledja..
#9
Postavljeno 01 March 2010 - 08:46 PM
Koje su dimenzije tocak/ram (i sta vec tu sve ima?) idealne za drumasa? (moje dimenzije su 182cm/85kg)
I da li se onaj roadster sto sam gore linkovao uklapa u to?
I jos jedna stvar. Kao sto sam pomenuo, Capriolo je napravio dokumentarac sa ona dva lika kako idu do Kine sa dva Capriolo roadstera, uz neke sitnije kvarove usput. Da li su ti modeli realno toliko dobri, ili je u pitanju samo reklama?
p.s. Hvala svima na komentarima, svaka pomoc mi znaci
300 km u 2012 & counting
Sa bajsom ili na njemu!
#10
Postavljeno 01 March 2010 - 09:01 PM
#11
Postavljeno 01 March 2010 - 09:36 PM
Ako spucas 400 evra na nekog dobrog polovnog drumasa osecaj nece da lici na voznju starog bajsa... Bice mnoooogo bolji!...i da osecaj makar malo lici na voznju mog starog bajsa
Kad su drumasi u pitanju ja ti licno ne bih preporucio Capriolo vec da kupis nekog polovnjaka za 300-400 evra koji ce bolje da te sluzi. Bilo kakav nov (iz radnje) za te pare imace jako slabu opremu...
Sad je standard za drumase da je tocak 28 inca, tako da neces imati problema sa delovima.
Sto se tice srednjeg pogona idi na varijantu da veliki zupcanik ima 53 ili 52 zuba, a kasetu po zelji... Ispod toga ne. Ipak je to drumski bajs. Taj pogon 48x16 je slab za drum...
Za visinu 176-182 cm ide velicina rama 53-57cm za drumski, a 45-49 za MTB... pa se ti sad tu pronadji...
Srecno u kupovini!
#12
Postavljeno 01 March 2010 - 10:27 PM
on i dalje: "Rodster, rodster..."
Zaboravi to već jednom, to ti je isto sr.nje tipa Unis No 1 ili Rog, sa točkovima
27". Isti si ko' moj zet, on ima isti bajk ko tvoj, pa kuka što nema gume za njega,
samo kod Kineza. Samo, on je nepopravljiv slučaj, a za tebe možda ima nade, ako
obećaš da više nećeš da pominješ onaj šit, pa da potražimo šta ti odgovara. A ima
bajkova za te pare, ako si ozbiljan kupac.
#13
Postavljeno 02 March 2010 - 08:12 AM
Za forsiranje najviših stepena prenosa i niske kadence postoje dva leka: ili na vreme naučiš da to nije dobro za kolena, ili rasturiš kolena pa onda smanjiš prenos. Jbg tako stoje stvari. Ako nisi takmičar a i dalje insistiraš na visokom prenosu, to samo pokazuje da nisi obavešten kako treba. Pa čisto da znaš, i meni je trebalo neko vreme da to saznam.
Inače gume za 27'' mogu da se kupe u Kapriolu (27x1-1/4). Jeste da je izbor mali ali postoje. Ta veličina točka je u svoje vreme bila standard, ali to je bilo pre koju deceniju. Kod nas se sada najčešće sreće na starim Rogovima, Pežoima i slično. Današnje 27'' gume ne prave se sa vrhunskim performansama, tako da nema rezona zadržavati se na toj veličini točka ako misliš da ulažeš u svoj bajs.
Ja ne bih razmišljao o Capriolo Roadster-u, pusti put u Peking i te fore. Pa bio je i onaj lik što je preko celog Londona gurao zrno kikirikija nosem (iz nekog protesta), pa ne znači da je to najbolji način da se pređe London. I kakav mu je to prenos 48x16 za drumaša??
Nemoj da bacaš stari bajs, jednog dana kad/ako nabaviš trenažer možeš da ga staviš na njega, da ne naprežeš ram od novog bicikla. Ili možeš da ga koristiš za zimsku vožnju ili šta već.
#14
Postavljeno 02 March 2010 - 02:22 PM
Gume sam i kupovao u Capriolo radnji, ali sa srednjom osovinom, lezajevima i raznim drugim cudima ide mnogo, mnogo teze. Cak sam par puta morao da uzimam neke polovne delove. Sad mi je igleda crkao navoj na onom okviru sto drzi srednju osovinu da se ne mrda gore dole, i to nemam najblazu ideju gde i kako da promenim
I kakav mu je to prenos 48x16 za drumaša??
To sam i ja pitao Nekako mi se cini 52x12 adekvatnije, pogotovo kad ga zaletis nizbrdo. Gledajuci svoj bajs, mislim da se pri 30km/h na 48x16 pedale okrecu toliko brzo da noge ne mogu da isprate (sto se sa 52x12 desava tek na 50-55km/h). A iskreno, ima dosta deonica na kojima 30km/h nije dovoljno
tako da nema rezona zadržavati se na toj veličini točka ako misliš da ulažeš u svoj bajs.
Ulozio sam prosle godine 10000, pretprosle nesto manje itd, ali sta god da mu uradim, ne moze da izdrzi duze od 1000km do neke velike havarije. Ne znam da'l sam kriv ja, fush delovi ili majstori..
Zaboravi to već jednom, to ti je isto sr.nje tipa Unis No 1 ili Rog, sa točkovima
27". Isti si ko' moj zet, on ima isti bajk ko tvoj, pa kuka što nema gume za njega,
samo kod Kineza. Samo, on je nepopravljiv slučaj, a za tebe možda ima nade, ako
obećaš da više nećeš da pominješ onaj šit, pa da potražimo šta ti odgovara. A ima
bajkova za te pare, ako si ozbiljan kupac.
Ozbiljan sam ja sasvim, ali se u bajseve razumem taman toliko da bi mogli da mi uvale moped umesto polovnog drumasa. Zato sam i gledao po radnjama da kupim nesto novo, jer njima bar mogu da se zalim u nekom garantnom roku. Ako kupujem polovni, jedino mogu da napravim djir-dva, da vidim da'l skripi nesto, sto i nije neki specijalni test
300 km u 2012 & counting
Sa bajsom ili na njemu!
#15
Postavljeno 02 March 2010 - 03:47 PM
jer njima bar mogu da se zalim u nekom garantnom roku.
Kad pročitaš garantne uslove, videćeš da grancija važi jedino ako ti bicikl eksplodira u trenu dok ga pod budnim okom prodavca nežno iznosiš iz radnje.
#16
Postavljeno 02 March 2010 - 04:46 PM
objaviš preko foruma šta bi hteo, dobićeš savete od proverenih ljudi u vezi
proverenih prodavaca, i tu ti je manja šansa da budeš zajeban nego u prodav-
nici.
#17
Postavljeno 02 March 2010 - 04:50 PM
tako da nema rezona zadržavati se na toj veličini točka ako misliš da ulažeš u svoj bajs.
Ulozio sam prosle godine 10000, pretprosle nesto manje itd, ali sta god da mu uradim, ne moze da izdrzi duze od 1000km do neke velike havarije. Ne znam da'l sam kriv ja, fush delovi ili majstori..
Možda se nEsam dobro izrazio, poenta je: pređi na novije točkove (28-ica), na novom biciklu, ne brini za veličinu točkova. Onda u to sve vredi dalje ulagati.
Možeš da staviš 53x11 maks. prenos, valjda će ti to biti dovoljno
#18
Postavljeno 02 March 2010 - 05:55 PM
Nije sramota ne znati, već ne slušati. Ako stvarno hoćeš da kupiš bajk, lepo
objaviš preko foruma šta bi hteo, dobićeš savete od proverenih ljudi u vezi
proverenih prodavaca, i tu ti je manja šansa da budeš zajeban nego u prodav-
nici.
Pa ja sam upravo i uradio to sto ti kazes Pitam sta, kako i gde je najbolje, u okviru tih 300 do 400 evra. Ti si mi dao neki uopsten savet, da skupim vise para pa kupim nesto bolje.
A onaj roadster sam dao kao primer da mi neko kaze sta je to sto kod njega valja ili ne valja. Ako mi kazete sta je dobro ili lose kod njega, onda mogu nesto da naucim o bajsevima. Vidim da ti se ne svidja taj model, ali bih hteo da znam zasto, ako nije tajna
Možda se nEsam dobro izrazio, poenta je: pređi na novije točkove (28-ica), na novom biciklu, ne brini za veličinu točkova. Onda u to sve vredi dalje ulagati.
Možeš da staviš 53x11 maks. prenos, valjda će ti to biti dovoljno
Onaj roadster sa gumama 37-622 mu dodje kao 28-ica? Zbunjuju me strasno onim svojim oznakama, ne mogu da ih uhvatim ni za glavu ni za rep.
I koju cifru da gledam kod rama? Pise ovako: Veličina rama: 28'' X 21'', 28'' X 23''. I kako to preracunavam u centimetre? Samo neki od ova 4 broja puta 2.54, ili ima neki trik?
300 km u 2012 & counting
Sa bajsom ili na njemu!
#19
Postavljeno 02 March 2010 - 06:36 PM
(ili ti je navoj propao, pa si vrteo u prazno). Ruska škola, teški prenos
pa šta crkne- bajk ili bajker. Sad bez zezanja, navedi koliko para maksimalno i da ti
nešto preporučimo.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika