Mi i automobili
#1861
Postavljeno 26 June 2016 - 10:53 PM
#1862
Postavljeno 26 June 2016 - 11:38 PM
Ако сам добро разумео, дозволио си себи да нечији живот зависи од тога да ли си ти седео поред климе?
Ја заиста не разумем тај начин размишљања. Сигурно знаш колико ауто може бити опасан и у идеалним условима, али свеједно седнеш за волан кад ти већ није добро? Зар је могуће да те толико не занимају последице по друге? У том контексту дефинитивно сваком може да се деси. Мој проблем је што већина возача као да под тим сматра да су и такве ствари неминовност, а не да се десе због њихове непажње, узроковане немаром према било чему туђем, па чак и према туђем животу. Из истог разлога никада нећу схватити размишљање које доведе до тога да неко паркира на тротоару. Не ради се само о угрожавању пешака и бициклиста који онда морају на коловоз, него како неко може да буде толико саможив да јавну, свачију површину у потпуности блокира својим приватним стварима и потребама? Површину која за то није предвиђена и која тиме губи своју функцију. Ја то не разумем. И то није нешто што зависи од сиромаштва, тешког живота или било чега сличног. Само од тог менталитета саможивости. Еј, неко је данас могао да погине због тако баналне ствари као што је клима (и мени смета, бтв, не могу да смислим климу на дуже од 10-15 секунди). Могло је да буде и неко дете. Неко други ће тако да убије човека зато што га жуља нешто у чарапи, а мрзело га да се изује код куће. Дефинитивно је Србији најпотребнији самовозећи ауто, али такав да никаквим хаковањем контрола не може да се пребаци на возача. Сад се прибојавам и размишљањем о томе од каквих све баналности зависе животи због људи са колима.
Само самовозећи Србина спашава.
#1865
Postavljeno 27 June 2016 - 09:35 AM
http://www.rtvstarap...est.php?id=5823
#1866
Postavljeno 27 June 2016 - 09:42 AM
#1867
Postavljeno 27 June 2016 - 09:43 AM
Вежбаш шта да кажеш кад убијеш неког? "Цане је филозоф"? Јави како су реаговали, молим те.
То је тај менталитет који се нарочито развија за воланом. Постоји убеђење да је свако нормално понашање само фолирање и филозофирање и да су, у ствари сви потпуно исти, јер сигурно нико не може да одоли искушењима. Зато је онај виц "у јбт, упаде ми цигара у пиво" малтене српска химна. Зато су популарни сви филмови и серије у којима се за неког нормалног и поштеног некако испостави да ипак има све исте жеље и пороке. Није битан ни контекст како дође до нечијег моралног суноврата (нпр, побили му фамилију). Чим узоран човек почне да пије, пуши, да се коцка, дрогира и... паркира по тротоарима, Србија одмах мирно спава. У реду је, ипак је њихово понашање нормално. Баш како треба. Може да се одахне. Не морамо да мењамо лоше навике и да се одричемо комфора који може некога да кошта живота. Уууух, добро је.
"Ajme, Cane, pretera ga. Nije kao da je pijan seo za volan."
Дискутабилно. Али, ако и није, реци где би ти повукао границу? Тамо где неће више од 10 % људи морати да мења свој начин размишљања и где неће бити више од 1 % користи? То већ имамо - сваке године неко каже "људи, возите пажљивије". И ником ништа. Јасно је да не постоји стварна воља надлежних да нешто мењају, плашећи се губитка гласова увређених возача (и других силеџија). Поражавајуће је што та воља наизглед не постоји ни код нас самих.
#1869
Postavljeno 27 June 2016 - 12:15 PM
Оправдање може да буде и следеће:''сви телефонирају док возе ауто, па тако и ја док сам згазио бициклисту, дакле нисам крив''. Не, човек није филозоф, него је у праву, а за мобилни у руци док се вози треба увести казну типа сечење исте, па би се ваљда уразумили
#1870
Postavljeno 27 June 2016 - 12:51 PM
Cane nisam hteo da ti kažem drugačije
Ако већ умеш да се контролишеш покажи то тако што нећеш сести за волан кад ниси у стању да возиш. Твој речник ме нимало не потреса.
Previse se praviš pametan i sam sebi daješ na značaju.
Тешко, јер сам слаб глумац, а сви већ знају да сам глуп и безначајан. Што никога не угрожава. Него, шта је са твојим седањем за волан кад ти није добро? И даље мислиш да је то нормално и просто "нешто што се дешава"? О, ти паметни и значајни човече.
@омега Занимљива идеја. Ипак, ја бих био довољно толерантан да прво уведем опомену у виду везивања руке на леђима три месеца, у некој врсти лудачке кошуље. Можда се неко и опамети. А казну бих проширио и на све директоре полиције која ваљда једина никад не примети ниједног возача како телефонира у сред вожње. А то ради сваки возач ГСБ-а, за почетак.
#1872
Postavljeno 27 June 2016 - 02:12 PM
"Ajme, Cane, pretera ga. Nije kao da je pijan seo za volan."
Дискутабилно. Али, ако и није, реци где би ти повукао границу? Тамо где неће више од 10 % људи морати да мења свој начин размишљања и где неће бити више од 1 % користи? То већ имамо - сваке године неко каже "људи, возите пажљивије". И ником ништа. Јасно је да не постоји стварна воља надлежних да нешто мењају, плашећи се губитка гласова увређених возача (и других силеџија). Поражавајуће је што та воља наизглед не постоји ни код нас самих.
Ja bih povukao granicu kod jedne konjske snage. Da se nešto pitam - ali (srećom?) ne pitam se. Ne bih dozvolio nikakva privatna vozila sem bicikla - bilo auto, ili motor. S tim što bi to vuklo puno drugih promena na koje 99% (normalnih?) ljudi ne bi pristalo.
U društvu u kojem živimo, ne bih tako lako sudio nekom zbog sekunda pada koncentracije za volanom - nije kao da je zaspao za volanom, da je bio toliko premoren pa ipak seo da vozi. Pogotovo što je post bio u smislu "baš sam bio neoprezan", a ne "treba pobiti bicikliste".
Inače meni se desilo da mi zvono telefona (na koji se ne javljam dok vozim) skrene pogled na bukvalno pola sekunde i da sa bici staze na put pred mene izađe čovek na skuteru - da mi drugar nije skrenuo pažnju, zakačio bih ga (sa 3 km/h, ali bih ga zakačio). Od tada isključujem i zvono na telefonu kad vozim. I opet mi se sutra može desiti da ne vidim biciklistu i udarim ga. Dok god je čovek trezan, ne sklapaju mu se oči od umora, ne vozi preko ograničenja, vodi računa - sve što se desi je ljudska greška - normalna, prirodna stvar koja se svakom događa. Sami propisi su pravljeni sa tim u vidu.
#1873
Postavljeno 27 June 2016 - 03:01 PM
Не видим чему иронија, Цане је у праву 1000 посто!...
takodje msm da jeste u pravu
ali i ako nije u pravu msm da bi trebalo da bude u pravu,
to bi trebalo da bude nesto cemu tezimo...
nismo jos stigli ali smo na dobrom putu...
msm da i kolega Sharanche ide u istom smeru, inace ne bi taj slucaj opisao na takav nacin.
Msm da je svestan svega sto je moglo da se desi i da je nesto iz toga naucio.
Kao sto rekoh na tom putu na kojem smo ne krecemo se si istom brzinom al je bitno da na kraju stignemo
#1875
Postavljeno 27 June 2016 - 08:23 PM
А казну бих проширио и на све директоре полиције која ваљда једина никад не примети ниједног возача како телефонира у сред вожње. А то ради сваки возач ГСБ-а, за почетак.
Pazi kad sam i očekivao da ćeš prvo da opleteš po nama
Mada, da se ne lažemo.. i jesi u pravu. Ako ništa drugo ružno izgleda vozač sa telefonom na uvetu. S tim da postoji jedna razlika.. daleko eću opasnost predstavlja neki napaljeni klinac za volanom BMW-a nego vozač sa mobilnim telefonom u ruci. Pogledaj malo statistiku pa ćeš videti da na jednog problematičnog vozača GSP-a dodje bar 1000++ vozača u automobilima.. mislim da si se u startu uhvatio za pogrešnu grupu. Obrati ti pažnju na vozače putničkih jer će takvi biti prvi koji će te odneti sa puta (kao ta ženska sa tvog klipa).. ne brini se ti za nas GSP-ovce, mi bicikliste ne obaramo
https://picasaweb.go...208760685671353
#1878
Postavljeno 27 June 2016 - 11:25 PM
Шамад, немој сад и ти, молим те. Сваки возач аутобуса редовно држи телефон на увету, што руком, што раменом. Поређења нису битна, јер је опасан свако ко за воланом није и/или не може (неће?!) да буде фокусиран на вожњу барем колико ситуација захтева. То је поента свега. Могу и да објашњавам зашто је аутобус далеко опаснији. Од непрегледности и тежине до чињенице да превози путнике који нису везани, па могу да изгину и ако нико никог не удари. Али то је балављење, јер то сви знају.
Из мог искуства, 100 % возача у јавном градском саобраћају телефонира у вожњи (и то унедоглед). Код возача аутомобила око 70 %. И не разумем зашто браниш групу за коју и сам кажеш да јесте крива? Куда нас води правдање оних који угрожавају друге? Мање су опасни и од нуклеарне бомбе, али то не значи да треба да наставе тако.
Што се тиче субјективне листе по степену опасности, сигурно бих заборавио неке, па ћу навести само најгоре: 1) Саможиви, они који не хају за друге и убеђени су да је све што раде њихово апсолутно право (ту спада и већина достављача). 2) Пушачи и други зависници од било чега. 3) Они који нису у стању да возе и правилно процењују (болесни, нервозни, потресени или који не контролишу ситуацију у аутомобилу, па више прате унутрашњост него спољашњост).
@ИгорН Ја мислим да је брзина на том путу јако битна, јер мислим да је сваки живот нешто најдрагоценијеи све друго мора да се прилагођава томе. А не да приносимо жртве. Некад су људи то радили да би призвали кишу, да има хране, а данас да би уштедели 5 секунди.
@Алекс Да, још једна редовна појава. Погледај моје примере, ако већ ниси: https://www.youtube....h?v=mPgJBeG6NW8
Пре пар дана у Темпу на Ади лик паркирао пола аута на сред пешачког прелаза. Слободног места је било можда 15 метара даље, колико год хоћеш.
#1879
Postavljeno 28 June 2016 - 05:20 AM
Primera radi.. Rumunk brzo voze ali usporavaju kad naidju na bicikliste ili pesake i dista su strpljivi u cekanju prilikd za obilazenje sto u Srbiji nije slucaj.
https://picasaweb.go...208760685671353
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika