(link)
Mi i automobili
#2882
Posted 03 November 2021 - 03:29 PM
U takvoj sam guzvi da jos nisam ni doruckovao. Cim ugrabim malo vremena, napisacu sve@Доутдес Ти рече да ћеш да напише како ствари са доказивањем и знаковима функционишу у пракси. Сигурно многе занима, па само мали подсетник, ако си заборавио.
За знакове, раскрсница Луке Војводића и Кнеза Вишеслава. Били су стоп знакови на прикључењу, сада су троуглови. Међутим, стављени су троуглови, а исцртана и даље пуна засутавна. Па сад питајте да ли је ту стоп или троугао.
За људе... Из мог искуства "може ми се" и "хоће ми се" (ван криминала) је српски изум. Нигде нисам видео толику и такву бахатост (стоку) као овде. Почев од непоштовања комшија, чак и кроз овај смешни минимум од прописаног кућног реда. Чим им поменеш ред, као да си их виљушком у дупе. Ваљда је комплекс ниже вредности. Ако поштује правила, ако не пљује и не понижава све око себе, а нарочито ако не урла док "разговара" не може да живи са собом. Непојмљиво му је да некоме мора да се правда. Да најављује (обавештењем или мигавцима). Да прихвати да су други барем једнако важни, а у ствари и важнији и да други морају да му одобре оно што жели. Не прихвата да буде човек. Мора да буде краљ. А какав је то краљ који не може да тутњи и трешти? Који је то краљ ког обиђе бициклиста? Дакле, чисто социопатско понашање. Оно, кад живиш у друштвеној заједници, а понашаш се као да си сам. А зашто ћути кад неко има скупља/већа/"јача" кола? Па у селу ранг иде по томе ко какав трактор има. Зато су пешаци највише угрожени. Јер, бицикл се посматра као распали трактор. Али, уопште немати трактор... Наравно, њима је недокучива помисао да пешак има много бољи трактор, јер онда би га сигурно показивао целом селу. Елем, У Србији си болестан ако ниси алкохоличар и наркоман и ако ниси у колима.
Пошто полиција и правосуђе не раде свој посао можемо само да чекамо да довољно младих мрдне из Србије и прихвати неко другачије размишљање и понашање. А можда би помогло и увођење јавних трактора у селима, па да свако вози исти.
Sent from my SM-N985F using Tapatalk
#2886
Posted 03 November 2021 - 08:09 PM
Sa druge strane to verovatno znaci da je veliki broj biciklista u Novom Sadu, pa je i broj nesreca veci... Niste na poslednjem mestu po rangu 107.
U Bačkoj Palanci, biciklisti kanda ko glineni golubovi.
kanda su novosaCki biciklisti pijaniji pa vise švrljaju i bolje izbegavaju
#2887
Posted 03 November 2021 - 08:17 PM
Smisleno je da daju broj stradalih biciklista u odnosu na ukupan broj *biciklista* , a ne stanovnika. Eventualno u odnosu na broj motornih vozila registrovanih u opštini (mada je i ovo upitno). Ovako, pisalo se da se piše...
Edit:
Još jedan nedostatak: nigde podataka o biciklistima koji jesu bili ugroženi (oboreni, udareni...) ali nisu prijavili povredu. Moj bicikl je zgažen i otpisan 2018-te, ali sam ja prošao bez povrede pukom srećom. Da li taj i takvi događaji govore nešto o ugroženosti biciklista?
#2888
Posted 04 November 2021 - 05:53 AM
Nego šta se to desilo sa tvojim bajkom kad je bio pregažen? I kako si uspeo da prođeš nepovređen?
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#2890
Posted 04 November 2021 - 08:57 AM
Sa druge strane to verovatno znaci da je veliki broj biciklista u Novom Sadu, pa je i broj nesreca veci... Niste na poslednjem mestu po rangu 107.
Problem je što taj rang nije baš merilo jer uzima samo broj stanovnika kao kriterijum. Tako ti je Novi Sad sa 4 poginula, 106 teško povređenih i 377 lako povređenih na 107. mestu a neki npr Ražanj je plasiran mnogo gore od njega na 151. mestu sa jednim poginulim i jednim lakše povređenim, samo zato što je po broju stanovnika manja opština. Ono što iskustveno znamo jeste da se bicikli mnogo više voze u Novom Sadu nego npr u Ražnju, tako da bi zapravo broj ljudi koji aktivno vozi bicikl bio mnogo veći parametar ako bi do njega moglo da se dođe, pretpostavljam nekim istraživanjem jer ne može drugačije, s tim da za to trebaju dodatni resursi.
U suštini bi neka relevatna statistika bila koliko ima dnevno putovanja biciklom ili pređenih kilometara po gradu pa da se u odnosu na to uporede cifre. Na primer London pa oni kažu ove godine porastao broj poginulih biciklista za 12% a broj ozbiljno povređenih skočio sa 773 na 862, ali je to zato zapravo pala šansa za nezgodu sa 1.2 na 0.9 na milion pređenih kilometara biciklom. Interesantno i primetiti da sam negde tamo našao podatak da je 4 od 10 biciklističkih nezgoda izazvana u kontaktu bicikliste sa teretnim vozilom, tako da otprilike možete da znate čega se najviše treba plašiti.
Međutim i parametar broja stanovnika može imati neko merilo da shvatimo koliko je kod nas problem, naime u Novom Sadu za 2 godine teže povređenih 106, da kažemo 50 godišnje, aj da gledamo njega kao grad u kome se za naše prilike dosta voze bicikli. U Londonu 850, dakle 17 puta više. Broj stanovnika Londona je od Novog Sada je okvirno 36 puta veći, dakle okvirno je bar duplo veća šansa da biciklista nastrada.
#2891
Posted 04 November 2021 - 09:01 AM
A kako to da objave podatak o biciklistima koji jesu bili ugroženi u saobraćaju a nisu to nigde prijavili? Ako nikom ne kažeš, kako onda da se zna, zar ne?
Nego šta se to desilo sa tvojim bajkom kad je bio pregažen? I kako si uspeo da prođeš nepovređen?
Prijavio, izašla policija, zapisnik... Nije da ne znaju. Nisam išao u hitnu i u zapisniku ne piše da sam bio povređen, pa nisam deo statistike. Imao sam modricu tamo gde me udario i bolelo rame na koje sam pao, ali nisam zbog toga išao kod lekara, prošlo je za dve-tri nedelje.
Ima slika negde na forumu šta se desilo sa biciklom, iskrivio je zadnji trougao, menjač, točak, čak je i pogon stradao.
#2893
Posted 30 November 2021 - 03:57 AM
https://www.khou.com...d4-b8b79058c18a
#2894
Posted 08 February 2022 - 05:31 PM
Gde staviti, u zanimljivi video ili klip ni najmanje, pa evo ovde.
Verovatno ste čuli da je osvajač Tour de France-a i Djira i jedan od najbržih ljudi na svetu u ovom sportu Egan Bernal udario u autobus na treningu i zadobio brojne ozbiljne povrede. Do sada smo gledali neverovatne slike ulubljenog busa a sada je izašao i snimak sa video kamera.
#2895
Posted 08 February 2022 - 09:11 PM
U jee, pa taj je gledao u Garmina!Gde staviti, u zanimljivi video ili klip ni najmanje, pa evo ovde.
Verovatno ste čuli da je osvajač Tour de France-a i Djira i jedan od najbržih ljudi na svetu u ovom sportu Egan Bernal udario u autobus na treningu i zadobio brojne ozbiljne povrede. Do sada smo gledali neverovatne slike ulubljenog busa a sada je izašao i snimak sa video kamera.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#2896
Posted 08 February 2022 - 10:58 PM
Polomio je 20 kostiju, od toga butnu kost, 2 vratna pršljena i kolena i čak 11 rebara.
Zadnje što sam čitao o tome je da je ipak na sreću sada dobro i oporavlja se. I verovatno će opet moći na bajs za neko vreme.
#2898
Posted 11 February 2022 - 07:45 AM
Nisam znao gde ovo baš da stavim ali računam da ima smisla i ovde pošto biciklističke staze služe za povećanje bezbednosti od automobila
Представљен пројекат „Београд 2030”
Београд ће добити и нову железничку станицу и биће уређена станица „Нови Београд”, на шта се чека дуже од пола века, као и сто нових мањих уређених зелених површина, 150 километара уређених бициклистичких стаза, те четрдесет нових вртића – рекао је Весић.
Dakle u narednih 8 godina možemo u Beogradu prema nerealnim predizbornim obećanjima očekivati ukupno 150 km biciklističkih staza. Pa kad već obećava 200.000 dinara prosečnu platu mogao je da obeća i bar 1.500 km staza
Ne znam zapravo šta je gore - da li to što shvataju kao da je uključivanje bicikala u saobraćaj kao bitno da se uopšte pomene u obećanjima ili što smatraju da je 150km za 8 godina neka impresivna cifra? Beograd trenutno ima koliko sam našao podatak oko 85km biciklističkih staza (od kojih je većina realno rekreativne prirode potpuno) a kao planiraju duplo više za narednih 8 godina... Mislim tipa neki Beč ima sada na primer 1600km biciklističkih staza, a cenim da će za 8 godina biti bar 2-3 puta više. A mi se hvalimo time da ćemo imati 250km
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users