Ponekad se spustim Bulevarom Oslobodjenja (bivsa JNA) od trosarine do autokomande i svaki put izbrojim vozila na stazi. Juce ih je bilo najmanje 13, uglavnom je oko 15 a rekord je 25. Juce je pored 13 na bici stazi bilo parkirano i 34 auta na trotoar. E sad, dolazimo do pitanja da li je biciklisticka staza kakvu tu imamo uopste bezbedna ili je bolje bez nje. Moj zakljucak je da je daleko bezbednije bez nje. Razlog je sto pre nje niko nije parkirao na kolovoz i ja sam mogao gotovo nepromenjenom putanjom na 1m od ivicnjaka da vozim do dna. Sada bici staza daje slobodu vozacima da na nju parkiraju kola i teraju bicikliste da budu u prekrsaju i da skrecu na kolovoz. Pored toga sto su biciklisti u prekrsaju, oni su i bezbednosno ugrozeni, jer pre brzini od 20-30 na sat morate da se okrenete i pogledate ide li neko iza, pa da ispruzite ruku, a da za to vreme i pratite da neko ne izadje iz kola.
Propisan nacin voznje tom ulicom je, da biciklista vozi svojom trakom, predvidjenom za bicikliste, a kada naidje na parkiran auto, da se zaustavi, sidje sa bicikla i pregura ga trotoarom oko auta. Ali sta u slucaju kada je i trotoar zatvoren autom? Tada bi biciklista po propisu morao da se vrati unazad, ali gurajuci bicikl trotoarom, jer je u pitanju jednosmerna biciklisticka traka. Taj nacin drugim recima znaci, ne idi tom ulicom!. Policije tuda nema, ali za bilo koji i najmanji incident, ako neko pozove policiju, vozac bicikla je kriv sto vozi nepropisno. Sto se tice 34 auta koji su parkirani na trotoar, problem je sto ih pesaci obilaze upravo preko biciklisticke trake, uglavnom bez da se okrenu da vide da li ima biciklista. I oni su u prekrsaju, a biciklista snosi deo krivice ako se sudare.
Vozaci autobusa po svaku cenu pokusavaju da stanu na stajaliste, bez obzira sto je biciklista vec na njemu. Jednom mi se desilo da vozim kroz stajaliste i autobus se zaustavlja van bici staze, jer ne moze da pridje blize od mene. Ja taman pomislim, dobro je nije bio lud da me udari, kad on otvori vrata i putnici pravo na mene. Jedan komentar je bio "E gledaj ove ludake na biciklima, ne mogu da sacekaju autobus."
To su razlozi zbog kojih mislim da biciklisticke trake na delu kolovoza nemaju nikakvu svrhu i da moraju biti izdvojene od kolovoza.