Jump to content


Fotografije
* * * * * 2 glasovi

Mi i automobili


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
2937 odgovora na ovu temu

#2161 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14861 posts

Postavljeno 09 July 2017 - 11:32 PM

Mozda je opao nivo tecnosti u zmigavcima pa zato nisu radili a retrovizori su ostali bez vodene pare !? (link) (link)


  • 1

#2162 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 10 July 2017 - 07:02 AM

Pa verovatno zato sto je rucica za migavce postavljena na nezgodno mesto. Ipak jednom rukom drzis volan, drugom telefon, trecom neprekidno svima trubis jer nisu tako dobri vozaci kao ti a cetvrta ti je prezauzeta jer njome se sminkas, slikas, menjas brzine...  I kako onda da das migavac, pa nisi nadcovek da imas i petu ruku...

 

Izuzetno me nerviraju ti vozaci, i kad vozim auto a pogotovo bajs... Skoro isto kao i oni koji zajasu levu traku na autoputu i ne j*bu zivu silu da se sklone.

I sto je najgor ne vidim resenje...


  • 0

#2163 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1891 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 July 2017 - 10:44 AM

Da li su zmigavci i retrovizori dodatna oprema na kolima pa se dodatno naplacuju prilikom kupovine kola?

Ako se ne naplacuju kao dodatna oprema, da li se naplacuje njihovo koriscenje?

 

У Србији постоји убеђење да је сваки потрошач електричне енергије у колима уведен захваљујући лобирању зле индустрије акумулатора, почев од дневних светала, па све до мигаваца. Народ се плаши да им неће остати довољно струје да пусте да треште народњаци из отвореног аута кад се паркирају на сред ливаде, уз широк кез како су лукаво заобишли све стубиће, ограде и забране. Јер, ако нема трештања и изигравања правила и здравог мозга, чему сав труд и чему уопште ауто?

 

Поштовање било каквих прописа и норми понашања, односно здраво социјално понашање, у Србији се доживљава као понижавање и вређање.


  • 2

#2164 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 10 July 2017 - 12:15 PM

Što je najgore, nije ni samo u Srbiji. Migavci su širom Evrope izgleda potrošna roba, pa se moraju štedeti za stvarno bitne situacije (kao što je uključivanje sva četiri kad treba da se zaustavi usred trake i skokne do prodavnice, na primer) :smile:


  • 0

#2165 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14861 posts

Postavljeno 10 July 2017 - 12:22 PM

A da li vi biciklisti koristite signale rukom kada skrecete, uvek....    Muaahahhahahaa...  Zavrtanj u navrtku.


  • 2

#2166 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 10 July 2017 - 12:40 PM

Dajem signal rukom skoro uvek, u 99% slucajeva, jedino kad sam siguran da nemam kome da ih dam onda. Migavac dajem uvek, osim kad je situacija takva da zbog brzine desavanja ne stignem...


  • 1

#2167 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1891 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 July 2017 - 01:06 PM

Увек дајем сигнале рукама када возим бицикл по коловозу и увек користим мигавац када возим ауто. Који возим само по коловозу, никад по тротоару. Требало би да се подразумева, али ако је некоме смешно давати мигавац, можда је боље да напоменем.


  • 1

#2168 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 10 July 2017 - 01:11 PM

A da li vi biciklisti koristite signale rukom kada skrecete, uvek....    Muaahahhahahaa...  Zavrtanj u navrtku.

 

Ja koristim, zato sam i upitao za zmigavce

 

(kao što je uključivanje sva četiri kad treba da se zaustavi usred trake i skokne do prodavnice, na primer) :smile:

 

Legenda kaze: Ukljucena sva cetri zmigavca te cine nevidljivim za ostale ucesnike u saobracaju...


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#2169 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 10 July 2017 - 01:21 PM

Ok do sad smo skapirali da se koriscenje zmigavaca i retrovizora naplacuje... 

Na osnovu prethodne recenice dolazim do zakljucka da se upotreba papucice gasa i kocnice ne naplacuje. Jer dosta njih koristi tu istu papucicu gasa da te obidje i onda 5 metara ispred tebe naglo zakoci i skrece na desno (jer je vozac snimio zgodno mesto za parking), naravno bez upotrebe skupih za koriscenje zmigavaca i naravno pogleda u retrovizor mada i taj pogled ne znaci nista jer si me obisao pre celih 5 metara, i po pravilu prepreci traku da nema normalnog a ni nenormalnog nacina da se obidje.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#2170 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 July 2017 - 02:35 PM

Dajem signal rukom skoro uvek, u 99% slucajeva, jedino kad sam siguran da nemam kome da ih dam onda. Migavac dajem uvek, osim kad je situacija takva da zbog brzine desavanja ne stignem...


Zmigavac/ruka sluze da drugi, pa i oni koje ne primetis, znaju sta planiras. Zato ih treba koristiti i kad ne primecujes nikoga.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2171 ske

ske
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 250 posts

Postavljeno 10 July 2017 - 08:13 PM

slazem se s tobom, ali mislim da ti vrlo dobro znas na sta ja mislim


  • 0

#2172 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 July 2017 - 03:19 AM

slazem se s tobom, ali mislim da ti vrlo dobro znas na sta ja mislim

 

Znam, zato i kažem - i tada kad si "siguran da nemaš kome da daš žmigavac" je važno dati. Uvek se može pojaviti neko koga nisi očekivao i primetio. Davanje žmigavca (pokazivanje rukom) onda tom drugom daje šansu da te promaši.


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2173 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 July 2017 - 05:49 PM

Danas covek, na glavnom putu, usporio kolima da me pusti da se ukljucim jer je bila guzva. :)


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2174 logo

logo
  • Members
  • PipPipPip
  • 94 posts

Postavljeno 15 July 2017 - 04:51 PM

Lepo.

Da podelim ja jedno iskustvo od danas. Vozimo ja i brat, jedan iza drugog u klisuri, sa nase desne strane banikina i provalija. Uzak put, kombi koji isao iza nas, a video je da idu automobili sa suprotne strane i da ne moze da izrsi bezbedno preticanje je samo svirnuo i proleteo 20-tak do 30-tak centimetara od nas sa nekih 60-70km/h i uplasio nas je, ja sam bio smiren, ali brat se mnogo uplasio da je izgubio putanju. Da napomenem da smo pola metar od bankine i nema mnogo mesta.. Tada mi je prekipilo i vozio sam pored njega, na sredinu trake. Automobili koju su nas ubrzo sustizali su svirali, a potom usporili i obisli nas polako, posto je bila puna i morali u drugu traku da izvrse obilazenje. Bolje njih da nerviram nego da ostanem bez glave ili jos gore u kolicima.

Isto tako, ga je neki vozac, prazan put, okrznuo mog brata sa retrovizorom. Mislim...... Sve to za jedan dan, imalo je jos blizih obilazenja, ali to je standardno. Ali ovo je previse.


  • 0

#2175 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 190 posts

Postavljeno 14 October 2017 - 10:09 AM

Kad skrecete levo na raskrsnici, da li skrecete sa desne ivice puta ili se prestrojite do leve, pa onda skrecete? Zbunjuje me ovo, ne znam kako je u zakonu reseno. Znam da pise da biciklista sme da zauzme do metar od desne ivice (verovatno racunajuci kraj kormana, a ne kuda gazi tockom), ali takvo skretanje u raskrsnici mi izgleda i nezgodno i nebezbedno, jer moras da ispratis sta ce sva druga kola pored tebe ili iza tebe da urade, da te ne bi pokupio neki koji ide pravo ili desno, pa da se nadas da ce i dalje da bude zeleno kad sve propustis. Jos im verovatno i smetas, barem onima sto skrecu desno. A opet ne znam je li po zakonu da zauzmes polozaj kao automobil, da stanes prvi na raskrnicu do leve ivice svoje trake? 

 

 

Gledam ove signale, cini mi se da neke prvi put vidim, nisam nikad video da neko signalizira znak stop ovako kao na snimku:


  • 0

#2176 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1432 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 October 2017 - 11:08 AM

Uvek vozim krajnje desnom trakom, od onih koje su predvidjene za pravac kojim hocu da idem. To je najcesce desna ivica kolovoza, ali ne uvek. Npr cesto idem Juznim Bulevarom i hocu da odem u Ustanicku (Beograd je u pitanju) - trake pre samog semafora izgledaju ovako

https://www.google.c...!7i13312!8i6656

(ili fotka: Screenshot_20171014_juzniBulevar01.png )

Leve tri skrecu levo, desne dve skrecu desno (nema pravo). Ja hocu levo, prema tome trebalo bi da budem iza ovog belog kombija tj uz samu desnu ivicu trece trake s leva. Medjutim, ta traka se odmah nakon raskrsnice odvaja udesno za auto-put, na koji ne zelim da idem. Druga s leva vodi u oba pravca tj i u Ustanicku i na isto odvajanje udesno za auto-put, i zato uvek koristim nju. Znaci, u ovoj situaciji tj na ovoj rasrksnici, ja stojim uz desnu ivicu druge trake s leva. Ne znam sta je po zakonu, ali ovo je ubedljivo najbezbedniji i najbrzi nacin da se predje ta raskrsnica, ako ne racunam onu da se kroz nju uopste ne vozi (sto bih razumeo, jer je saobracaj jak).

 

Nesto slicno je i na prilazu Mostu na Adi iz pravca Rakovice ili Teodora Drajzera, gde je semafor na kome se levo skrece ka Banovom Brdu. Tri leve trake idu levo, dve desne nastavljaju pravo ka mostu. Medjutim, nakon skretanja levo se desna traka odvaja za Hipodrom i Adu Ciganliju, sto je obicno moj cilj. Zato, na tom semaforu, ja prakticno stojim po sred dzade (dve trake sa obe strane).

 

U principu, ja uvek postujem zakone i pravila saobracaja - semafori, jednosmerne ulice, pesacki prelazi itd - ali kada sam na biciklu tada postoji i dodatni kriterijum a to je moja sigurnost, a ona se u ovoj zemlji ponekad jako narusava saobracajnim propisima koji su ponekad takvi kao da ih je pisala raspojana grupa pijanih dabrova...


  • 0

#2177 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 October 2017 - 11:19 AM

Kad skrecete levo na raskrsnici, da li skrecete sa desne ivice puta ili se prestrojite do leve, pa onda skrecete? Zbunjuje me ovo, ne znam kako je u zakonu reseno. Znam da pise da biciklista sme da zauzme do metar od desne ivice (verovatno racunajuci kraj kormana, a ne kuda gazi tockom), ali takvo skretanje u raskrsnici mi izgleda i nezgodno i nebezbedno, jer moras da ispratis sta ce sva druga kola pored tebe ili iza tebe da urade, da te ne bi pokupio neki koji ide pravo ili desno, pa da se nadas da ce i dalje da bude zeleno kad sve propustis. Jos im verovatno i smetas, barem onima sto skrecu desno. A opet ne znam je li po zakonu da zauzmes polozaj kao automobil, da stanes prvi na raskrnicu do leve ivice svoje trake? 

 

 

Po propisu, tamo gde postoji biciklistička staza, dužan si koristiti stazu. Dakle, za skretanje levo - prođeš pravo raskrsnicu, stazom, pa onda drugom stazom koja ide iz poprečnog smera pređeš ponovo.

 

Ako postoji biciklistička traka, ali ne iscrtana i za skretanje levo, onda se ponašaš kao motocikl. Isto važi i kada nema ni staze ni trake za bicikle. Dakle: signaliziraš rukom, prestrojiš se u najlevlji deo trake za levo (ako ima više traka za levo, onda u najdesniju traku za levo najbolje) i skreneš.

 

Ovo poslednje je na nekim raskrsnicama previše rizično, zavisno od gustine i brzine saobraćaja, tako da je bolje ići pravo (kao da postoji bici staza), pa sačekati drugi semafor da se opet prođe pravo - na suprotnu stranu ulice (na ćošku se okrećeš za 90 stepeni).

 

Stajanje prvi na semaforu nije baš najbolja taktika inače, pisao sam o tome u par članaka, koga zanima:

 

http://www.bikegreml...icikla-u-traci/

 

http://www.bikegreml...e-u-saobracaju/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2178 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2436 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 14 October 2017 - 01:03 PM

Kad skrecete levo na raskrsnici, da li skrecete sa desne ivice puta ili se prestrojite do leve, pa onda skrecete? Zbunjuje me ovo, ne znam kako je u zakonu reseno. Znam da pise da biciklista sme da zauzme do metar od desne ivice (verovatno racunajuci kraj kormana, a ne kuda gazi tockom), ali takvo skretanje u raskrsnici mi izgleda i nezgodno i nebezbedno, jer moras da ispratis sta ce sva druga kola pored tebe ili iza tebe da urade, da te ne bi pokupio neki koji ide pravo ili desno, pa da se nadas da ce i dalje da bude zeleno kad sve propustis. Jos im verovatno i smetas, barem onima sto skrecu desno. A opet ne znam je li po zakonu da zauzmes polozaj kao automobil, da stanes prvi na raskrnicu do leve ivice svoje trake? 

Nikako sa desne strane puta nemoj skretati ulevo, i nikako nemoj voziti sredinom trake kao sto je fallout preporucio, jer bicikl nije motor i ne treba da se ponasa kao motor.

 

Kada hoces levo na putu sa vise (recimo 3) traka, vozis naravno skroz uz desnu stranu kolovoza, das znas rukom pogledas i prestrojis se u srednju i vozis uz ili po liniji sa desne strane (ostavis prostor vozilima da se nesmetano krecu), proveris ponovo das znak rukom i prebacis se u krajnju levu traku za skretanje levo i stanes uz levu ivicu kolovoza.

 

U raskrsnici prodjes striktno uz levu ivicu kolovoza i tek kad se uveris da je bezbedno das znak rukom i traku po traku se prestrojis uz desnu ivicu kolovoza.

 

Slicna procedura je i na putu s avise traka kada hoces pravo (recimo most na adi koji je opisao boris),

vozis uz desnu ivicu, i pre racvanja das znak rukom i prestrojis se u traku za pravo vozeci skroz po liniji ili uz desnu ivicu saobracajne trake za pravo.


  • 0

#2179 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2436 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 14 October 2017 - 01:43 PM

I da...zaboravio sam jos jednu cestu a nezgodnu situaciju;

 

Krecete se uz desnu ivicu i trebate da idete pravo a saobracajna je guzva i vozila idu desno i seku vam put.

Moja preporuka je da se tada trebate izvuci iz desne ivice kolovoza prvom prilikom i nastaviti pravo pazljivo vozeci po liniji sa leve strane kolone vozila, tako vidite vozila koja dolaze u susret i oni vide vas.

 

Takodje tako izbegavate vozace koji stoje u koloni vozila a pri tom vam ne ostave prostora da prodjete uz desnu ivicu kolovoza.

 

Ovo sve pazljivo treba raditi i sto pre gledati da se vratite uz desnu ivicu kolovoza.

 

Takodje uvek imajte na umu da pravilo desno strane retko vazi za bicikliste, i racunajte da onaj koji skrece levo vas nece pustiti (i ako je ostale pustio), a onaj koji skrece desno vas nece videti (cak i kad je video) vec ce reci "izvini".


  • 0

#2180 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 894 posts

Postavljeno 14 October 2017 - 02:24 PM

Ala volite da drobite i komplikujete situaciju ponekad, stvarno da se covek zapita.

 

Vozis do desne ivice najdesnje trake koja vodi u pravcu tvog kretanja, kraj price. Ne znam cemu referati.


  • 4




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika