Jump to content


Fotografije
* * * * * 2 glasovi

Mi i automobili


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
2937 odgovora na ovu temu

#2121 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 18 May 2017 - 02:08 PM

Reci to onom koji mi se zakucao otpozadi kada je na ravan, pregledan put izašao traktor, nekih četiri automobila ispred mene. Ali traktoru ništa nije bilo, tako da je u redu.

 


  • 0

#2122 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 18 May 2017 - 02:19 PM

Taj strah je dobrim delom neosnovan - najmanji procenat udesa sa biciklima i motociklima je udarac od pozadi.

 

Koncept videa mi je jasan od ranije i zaista to tako radi. Što važi za one koji žureći menjaju trake u saobraćaju po bulevarima sa više traka i slično, ali u ovom slučaju, stvar je procene bezbednosti. To mora svako za sebe proceniti u datoj situaciji.

 

Po meni, u situaciji na videu, biciklista je barem trebalo da napravi levo-desno pokret. Idealno, prelaskom u traku za pravo, pa vraćanjem, mada bi, opet je to moje mišljenje & procena, bilo bolje da je ostao u traci za pravo.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2123 shonepa

shonepa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 321 posts

Postavljeno 18 May 2017 - 03:01 PM

Ja bih se kretao uz desnu ivicu, bez obzira na to što je za desno... Jer mislim da je tako bezbednije za mene u ovim uslovima koji vladaju kod nas i u sličnim državama...

Kretanje levo - desno mi nikada ne bi ni palo na pamet, niti sam video da je to ikada neko uradio... Niti sam igde pročitao tako nesto...

Sent from my SM-J500FN using Tapatalk
  • 0

#2124 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 18 May 2017 - 03:22 PM

Ja bih se kretao uz desnu ivicu, bez obzira na to što je za desno... Jer mislim da je tako bezbednije za mene u ovim uslovima koji vladaju kod nas i u sličnim državama...

Kretanje levo - desno mi nikada ne bi ni palo na pamet, niti sam video da je to ikada neko uradio... Niti sam igde pročitao tako nesto...

Sent from my SM-J500FN using Tapatalk

 

Odlično radi u praksi. Redovno koristim. Na motociklu je lakše, zbog veće brzine. Na biciklu najčešće ima prostora i vremena samo za jedno pomeranje ka levo, pa onda, po potrebi, vraćanje u desno. Odlična "caka".

 


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2125 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 18 May 2017 - 03:29 PM

Taj strah je dobrim delom neosnovan - najmanji procenat udesa sa biciklima i motociklima je udarac od pozadi.

 

Nisam siguran da li si me ispratio. Reč je o tome da biciklista prelaskom u traku gde se vozila kreću značajno brže od njega dovodi u opasnost ta vozila čak i ako on sam prođe bezbedno. I dalje nema problema?

 

Iskreno, ne vidim ni da bi sam biciklista u situaciji na snimku bio išta bezbedniji da se prestrojio u sredinu leve trake: on je i u desnoj traci imao prednost u odnosu na automobil koji skreće, a tamo kuda se kretao nije bio ništa manje vidljiv.


  • 0

#2126 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 18 May 2017 - 03:48 PM

Nisam siguran da li si me ispratio. Reč je o tome da biciklista prelaskom u traku gde se vozila kreću značajno brže od njega dovodi u opasnost ta vozila čak i ako on sam prođe bezbedno. I dalje nema problema?


Mislim da nema. Tamo gde je dozvoljeno voziti bicikl, tj. nije zabranjeno, brzina je takva da možeš stati na vreme. Nećeš izleteti ispred kola, da moraju naglo kočiti. Prestrojiš se na vreme, vide te ispred sebe.
 

Iskreno, ne vidim ni da bi sam biciklista u situaciji na snimku bio išta bezbedniji da se prestrojio u sredinu leve trake: on je i u desnoj traci imao prednost u odnosu na automobil koji skreće, a tamo kuda se kretao nije bio ništa manje vidljiv.

 
Pomeranjem levo-desno bi bio bolje uočljiv.

 

Pomeranjem u traku za pravo, isto mislim da bi bila veća šansa da ga vozač očekuje i vidi.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2127 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 18 May 2017 - 05:50 PM

Mogu sam da ponovim da sam bio u sličnoj situaciji, samo s traktorom umesto bicikliste. Nije prošlo bez problema.


  • 0

#2128 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 18 May 2017 - 06:00 PM

Mogu sam da ponovim da sam bio u sličnoj situaciji, samo s traktorom umesto bicikliste. Nije prošlo bez problema.

 

Stvar procene. Ako ceniš da je put takav da će te pregaziti ako, makar pred raskrsnicom, ideš sredinom puta možda bolje izbegavati takav put.

 

U situaciji na snimku - ako proceniš da nije moguće ići trakom za pravo, barem računaj s tim da drugi vozači neće očekivati da produžiš pravo i pripremi rezervni plan.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2129 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 18 May 2017 - 06:54 PM


  • 0

#2130 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 18 May 2017 - 09:13 PM

Taj strah je dobrim delom neosnovan - najmanji procenat udesa sa biciklima i motociklima je udarac od pozadi.

 

Koncept videa mi je jasan od ranije i zaista to tako radi. Što važi za one koji žureći menjaju trake u saobraćaju po bulevarima sa više traka i slično, ali u ovom slučaju, stvar je procene bezbednosti. To mora svako za sebe proceniti u datoj situaciji.

 

Po meni, u situaciji na videu, biciklista je barem trebalo da napravi levo-desno pokret. Idealno, prelaskom u traku za pravo, pa vraćanjem, mada bi, opet je to moje mišljenje & procena, bilo bolje da je ostao u traci za pravo.

 

Najmanji je procenat zato sto se biciklisti ne krecu tako vec voze uz desnu ivicu kolovoza osim kad moraju da se prestroje.

I ti bas pokusavas da preneses neka pravila koja vaze za motorna vozila, kao na primer to zauzimanje sredine trake i manevar levo-desno sto rade motoristi.

 

To je OK za motorno vozilo koje moze da postigne brzo vece ubrzanje i brzinu i na taj nacin sebi obezbedi polozaj u saobracaju.

Biciklista ne moze na taj nacin da se ponasa, em je mnogo sporiji za bilo koji manevar (narocito kada su "brze" ulice u pitanju) em ga umara odrzavanje visoke brzine kako bi mogao da prati ritam saobracaja motornih vozila oko njega, em je najranjiviji.

 

Ne mogu nikako da preporucim blokiranje puta motornom vozilu narocito na frekventnijoj saobracajnici, jer ce se dogoditi ono sto ti Fiery gore rece...

Nanizace se nekoliko vozila, onaj prvi ce da se nervira sto mora da uspori zbog bicikla i pokusace da te obidje a vec oni iza nemaju pojma sto je nastao zastoj kada nema nicega ispred sto mogu da vide, i dobijes tragediju.


  • 1

#2131 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 19 May 2017 - 03:58 AM

Najmanji je procenat zato sto se biciklisti ne krecu tako vec voze uz desnu ivicu kolovoza osim kad moraju da se prestroje.
I ti bas pokusavas da preneses neka pravila koja vaze za motorna vozila, kao na primer to zauzimanje sredine trake i manevar levo-desno sto rade motoristi.
 
To je OK za motorno vozilo koje moze da postigne brzo vece ubrzanje i brzinu i na taj nacin sebi obezbedi polozaj u saobracaju.
Biciklista ne moze na taj nacin da se ponasa, em je mnogo sporiji za bilo koji manevar (narocito kada su "brze" ulice u pitanju) em ga umara odrzavanje visoke brzine kako bi mogao da prati ritam saobracaja motornih vozila oko njega, em je najranjiviji.


Ako ima vozila koja dolaze iza tebe, auto će videti njih i ne moraš krivudati, zastaće zbog drugih vozila.
Ako ih nema, onda em imaš prostora, em je poželjno krivudati. Meni radi posao. S tim što, na bajsu, to bude obično samo jedan pokret ka levo uz vraćanje desno.
 

Ne mogu nikako da preporucim blokiranje puta motornom vozilu narocito na frekventnijoj saobracajnici, jer ce se dogoditi ono sto ti Fiery gore rece...
Nanizace se nekoliko vozila, onaj prvi ce da se nervira sto mora da uspori zbog bicikla i pokusace da te obidje a vec oni iza nemaju pojma sto je nastao zastoj kada nema nicega ispred sto mogu da vide, i dobijes tragediju.


Da je bilo kola, ne bi morao blokirati put, zastala bi ta s golfom zbog drugih vozila. Kada ih nema, onda je druga priča.

Pored toga, ima situacija kada je to bezbednija opcija, čak i ako ima vozila. Ne bih uvek vozio tako, naravno. Sve zavisi od konkretne situacije. Reći da je uvek opasno voziti sredinom je, po meni, podjednako pogrešno kao i reći da je opasno voziti uz ivicu puta - situacije se menjaju i razlikuju. Generalno, što brže idu vozila i što je put nepregledniji, to je veća šansa da treba ići više desno, ali ni to nije uvek i svugde pravilo.

Isto tako, generalno, mislim da nije pametno ići pravo iz trake koja je (samo) za skretanje.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2132 shonepa

shonepa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 321 posts

Postavljeno 19 May 2017 - 06:23 AM

 

 

U situaciji na snimku - ako proceniš da nije moguće ići trakom za pravo, barem računaj s tim da drugi vozači neće očekivati da produžiš pravo i pripremi rezervni plan.

Ja ovako uvek i uvek i samo tako razmisljam... Da uvek mogu da stanem na vreme... 


  • 0

#2133 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 03 June 2017 - 11:56 AM

Bg. je jedan od najgorih gradova za voznju  bicikla,i neka je bog u pomoci svakom biciklisti koji vozi po Bgd. Takodje i stari put Bg NS je najopasniji put u Evropi za voznju bicikla,ali sta da se radi, stavi se sva moguca oprema na sebe i na bicikl, i vozi se oprezno .Nikada ama bas nikada ,ovde nece biti saobracajne kulture da se uvazavaju slabiji ucesnici u saobracaju, i ne zna se ko su gori ucesnici u saobracaju,vozaci automobila,profesionalni vozaci autobusa i kamiona,a i sami biciklisti i pesaci. Koliko procentualno biciklisti imaju zvonce i svetla, i prednja i zadnja, a i fluoroescentni prsluk?Entuzijasti imaju,a obicni ljudi? Pa to pola njih voze pijani po selima i saraju po putu. Jednom reciju tuga cemer i jad.


  • 0

#2134 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 June 2017 - 12:36 PM

То су три речи. ;) Ситуација јесте јако лоша, а из мог искуства се мења на чудан начин - приметно је мање лудака, али они који остају су приметно луђи него икада раније. Најневероватнија појава су ипак вожња и паркирање по тротоарима које 99 % људи за воланом сматра не само нормалним него и њиховим апсолутним правом које нико ван аута (на ногама или бициклу) не може, не сме и нема право да доведе у питање. Тачније, има обавезу да се њему склони с пута. А да све буде још луђе, људи се аутоматски и склањају таквим лудацима. Зато нам и јесте тако у земљи. И не само у саобраћају, али трвдим да је тачка из које креће свеукупно силеџијство и криминал у друштву управо то што се људима за воланом дозвољава да раде шта год пожеле. Није потребно много да почну да мисле да им се и иначе у животу може све што њима одговара. Јер полиција такво понашање подржава (по наређењу власти, наравно).


  • 2

#2135 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 June 2017 - 08:06 PM

Bg. je jedan od najgorih gradova za voznju  bicikla,i neka je bog u pomoci svakom biciklisti koji vozi po Bgd. Takodje i stari put Bg NS je najopasniji put u Evropi za voznju bicikla,ali sta da se radi, stavi se sva moguca oprema na sebe i na bicikl, i vozi se oprezno .Nikada ama bas nikada ,ovde nece biti saobracajne kulture da se uvazavaju slabiji ucesnici u saobracaju, i ne zna se ko su gori ucesnici u saobracaju,vozaci automobila,profesionalni vozaci autobusa i kamiona,a i sami biciklisti i pesaci. Koliko procentualno biciklisti imaju zvonce i svetla, i prednja i zadnja, a i fluoroescentni prsluk?Entuzijasti imaju,a obicni ljudi? Pa to pola njih voze pijani po selima i saraju po putu. Jednom reciju tuga cemer i jad.

 

Zvonce je po meni potpuno beskorisno na biciklu, za ostalo se slažem. Zavisi verovatno od stila vožnje, ali nije dovoljno jako da preventivno deluje, a u rizičnoj situaciji je poslednja stvar o kojoj vredi misliti.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2136 shonepa

shonepa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 321 posts

Postavljeno 03 June 2017 - 08:18 PM

Ti si verovatno mislio da je zvonce beskorisno prema automobilima...
Meni je prst non stop na njemu dok vozim bici stazom... Jer tamo ima onih koji voze sredinom, pešaka ostalih... I voleo bih da ga svako ima

Sent from my SM-J500FN using Tapatalk
  • 0

#2137 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 June 2017 - 08:25 PM

Мораш признати да смо у теми "Ми и аутомобили". :) А кад смо код љубави, ја бих највише волео да не морам да користим звонце. Као и сирена на колима, звонце служи да опомене људе да не раде нешто лудо. Дакле, постојање сирене и звонцета значи да смо окружени лудацима. С друге стране, да на колима нема сирене, просечан Србин се вероватно не би женио. Но, свеједно ми је да ли други бициклисти имају звонце или не. Нити ми помаже, нити ми одмаже.


  • 0

#2138 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 June 2017 - 08:27 PM

Ti si verovatno mislio da je zvonce beskorisno prema automobilima...
Meni je prst non stop na njemu dok vozim bici stazom... Jer tamo ima onih koji voze sredinom, pešaka ostalih... I voleo bih da ga svako ima

Sent from my SM-J500FN using Tapatalk

 

I tu ga ne volim. Barem u NS. Zvoniš - neki se odmah sklone i to je OK. Ipak, neko ne skonta uopšte, a neko tek posle par sekundi shvati o čemu se radi, pa se naglo pomeri kad ga već zaobilaziš. Zato više volim da me ne čuju, ako već ne gledaju. Prođem samo, ili usporim i lepo zamolim da me propuste.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2139 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14909 posts

Postavljeno 03 June 2017 - 09:11 PM

Zvonce sluzi da upozori druge na vase prisustvo ali ne i o namerama, o njima tek kad uspostavite kontakt audio ili vizuelni, i ako prihvate vase postojanje. Sam cin zvonjenja biciklistickim zvoncetom ne znaci sklanjajte se svi JAAAAAA hocu da prodjem. U sustini je veoma korisna sprava ako znate pravilno da ga koristite...


  • 3

#2140 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 June 2017 - 09:22 PM

Zvonce sluzi da upozori druge na vase prisustvo ali ne i o namerama, o njima tek kad uspostavite kontakt audio ili vizuelni, i ako prihvate vase postojanje. Sam cin zvonjenja biciklistickim zvoncetom ne znaci sklanjajte se svi JAAAAAA hocu da prodjem. U sustini je veoma korisna sprava ako znate pravilno da ga koristite...

 

Poslednja rečenica implicira da ga ne znam pravilno koristiti?  :)

 

Kada bicikl ide stazom i zvoni, namere su savršeno jasne svakom ko je video makar jedan bicikl kako se vozi stazom i pritom uključio mozak.

Isto kao kad ideš kolovozom pa ti auto iza svirne - možda gledam previše usko na to, ali ne mogu zamisliti kome će biti "nejasne namere vozača".

 

Meni se praktičnijim i bržim pokazalo samo prolaženje u tišini.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





2 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika


    Bing (1)