Jump to content


Photo
* * * * * 2 votes

Mi i automobili


  • Please log in to reply
2937 replies to this topic

#2101 pandomir

pandomir
  • Members
  • PipPipPip
  • 126 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 17 May 2017 - 09:28 AM

Možda je previše pažnje obraćao autu desno - hoće se uključiti, ili ga propustiti, pa nije pratio kretanje golfa dok nije postalo prekasno.


Imao sam slicnu situaciju, s tim sto je desna traka bila za pravo i desno, ali sam svakako presao u "brzu". Instinktivno sam bezao i od kola koja hoce da se ukljuce, ali svejedno. Da ne spominjem usporavanje u takvim situacijama. :)
  • 0

#2102 shonepa

shonepa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 321 posts

Posted 17 May 2017 - 02:43 PM

Na putu koji je ravan i pregledan, ako voziš sredinom trake, videće te i usporiti. Pogotovo na raskrsnicama. Po meni bezbednija opcija od vožnje pogrešnom trakom. Vozači uglavnom i gledaju sredinu trake, jer očekuju druga kola koja idu tuda - ivice puta često budu zanemarene.

 

Komentar iskusnog, pažljivog i dobrog vozača, parafraziraću: "nerviraju me ti biciklisti koji iz trake za desno produže pravo - kako da znam da će ići pravo - uvek me štrecaju!" Ima smisla.

Ja mislim da vozaci uglavnom govore "nerviraju me biciklisti"...Jer kultura je na toliko niskom nivou da se je pitanje da li postoji uopšte...U svakom slucaju, na nivou statističke greske je onih koji je imaju

Jer u ovakvom slučaju, da li biciklista išao pravo ili desno, ima prednost... 


  • 0

#2103 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Posted 17 May 2017 - 03:25 PM

Jer u ovakvom slučaju, da li biciklista išao pravo ili desno, ima prednost... 

 

gledajuci ovaj treci ugao rekao bih da je biciklista udaren u traci u kojoj se kretao,

da je nije napustio ni u jednom trenutku na snimku, ne verujem da je prekoracio brzinu...

tako da ne vidim njegovu krivicu osim ako je ovo (nesto tipa) put rezervisan za saobracaj motornim vozilom


  • 2

#2104 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Posted 17 May 2017 - 03:50 PM

Са своје позиције, возач аутомобила вероватно није ни могао да зна да ли је десна трака само за скретање, а питање је да ли је могао са сигурношћу да оцени да ли је бициклиста у одговарајућој траци или не. Сасвим сигурно то није могло да утиче на то да удари бициклисту у овој ситуацији. Или га је ударио зато што је луд или зато што није (добро) погледао. А то да се бициклиста окреће око себе, вози лево-десно да би био виђен... не бих коментарисао. Још ће неко рећи да бициклисти треба да машу заставама да би били виђени. Није глиста да се не види.


  • 3

#2105 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 17 May 2017 - 04:14 PM

Ja mislim da vozaci uglavnom govore "nerviraju me biciklisti"...Jer kultura je na toliko niskom nivou da se je pitanje da li postoji uopšte...U svakom slucaju, na nivou statističke greske je onih koji je imaju

Jer u ovakvom slučaju, da li biciklista išao pravo ili desno, ima prednost... 

 

U ovom konkretnom slučaju (ne pričam o snimku) je jednako situaciji kada auto iz trake za desno produži pravo. Nesportski porez u najmanju ruku.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2106 shonepa

shonepa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 321 posts

Posted 17 May 2017 - 05:29 PM

U ovom konkretnom slučaju (ne pričam o snimku) je jednako situaciji kada auto iz trake za desno produži pravo. Nesportski porez u najmanju ruku.

Jeste nesportski potez, ali u svakom slučaju, onaj "od napred" mora da čeka...


  • 1

#2107 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 17 May 2017 - 06:10 PM

Jeste nesportski potez, ali u svakom slučaju, onaj "od napred" mora da čeka...

 

Ne znam jesam li loše objasnio situaciju: koristiš traku za desno da ideš pravo. To je kao što motociklisti često kukaju da ih ne propuštaju u fazonu: "jesam išao 200 na sat, ali sam bio na glavnom putu". U oba slučaja - ako ne uradiš ono što je do tebe, ne možeš kriviti druge, makar i formalno, po zakonu, bili krivi - džaba ti kad te obogalji. A i, po mojim pogledima, prilično je nesportski. Vozač skreće levo, propusti sva vozila, a onda shvati da jedno iz trake koja je samo za desno (na primer), ipak produžava pravo - često prekasno.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2108 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Posted 17 May 2017 - 06:12 PM

По нашем закону, бициклиста приликом скретања (и престројавања) мора да сигнализира руком. Ако није дао мигавац да скреће, нема шта возач да тумачи траке и да врти тригонометрију по глави. Иначе, мене су у ауто-школи учили да и кад видим да возач укључи мигавац ипак сачекам да почне да скреће, јер ко знада ли је тај састављен са својим рукама.


  • 0

#2109 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 17 May 2017 - 06:15 PM

@igorn i canee:

 

Po istom tom zakonu, puna linija se tretira kao zid, ne smeš prelaziti preko pune. U situaciji na snimku, biciklista je to uradio i tada bio udaren.

 

Vi prihvatite, ili nemojte, da ima dosta vozača koji ne očekuju da iz trake koja nije za pravo, već samo za skretanje, vozilo produži pravo. Ja lično ne volim kad ljudi to rade, mada uvek očekujem, jer ima dosta takvih, po mom mišljenju, loših vozača. Da ne pričam da se iznenadim kad iko signalizira skretanje ili prestrojavanje - kod nas kao da se plaća pokazivanje rukom, ili davanje žmigavca.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2110 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Posted 17 May 2017 - 07:25 PM

Имплицираш да је возач ударио бициклисту зато што је бициклиста био 30 цм преко лније. Већ рекох да не мислим да је то и један од могућих узрока, не само главни. Такође, ми са снимка не можемо да утврдимо да ли је бициклиста имао додатни разлог да пређе линију (лош пут, сирена хитне помоћи, итд). Можда се држао више у десној траци управо да остави себи више простора испред аутомобила који га је ударио? А раније рекох и да (по мом мишљењу) на оваквом путу вожња бицикла унутар леве траке доводи све у далеко већу опасност, јер нико не би обраћао посебну пажњу, због пуно наизглед слободног простора. Опет се враћам и на наш несрећно срочени закон "1 метар од десне ивице коловоза", а не морају ни сви возачи бити свесни да је десна трака само за скретање.

 

Притом, није бициклиста био скроз десно, па онда нагло пресекао целу траку, када је возач већ започео скретање. Зато, ако говоримо о кривици за оно што се догодило, она сигурно није на бициклисти, јер његово одступање од траке, које возач аутомобила вероватно и није могао да утврди, није изазвало несрећу нити јој је допринело. Тачније, да је био тих 30 цм више лево, нема никакве назнаке да би се било шта променило  Такви детаљи немају везе са кривицом и одговорношћу, него би служили само да осигуравајућа компанија свали било какав делић одговорности на бициклисту да би платили што мање, јер сви знамо да осигуравајуће куће више плаћају адвокате него оштећене.

 

Но, мислим да дискусија постаје бесмислена, јер смо сви већ све сагледали, а из снимка не можемо да добијемо све информације. Нити смо ми прозвани да будемо судије и порота. :) Снимак можда треба схватити пре свега као упозорење да вожња улицом значи пре свега опрез и размишљање о томе шта је боље и безбедније за све, уместо ослањања на правила.


  • 3

#2111 zoran031

zoran031
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 392 posts
  • LocationUzice

Posted 17 May 2017 - 07:42 PM

A u šta se sve može ovde pročitati. Pa neki okriviše biciklistu, a nigde odgovornosti vozača. Ej išao pogrešnom trakom. Šest sekundi auto stoji i kad mu je biciklista na nekih 15 metara kreće. Jasno kao 1+1 = 2. Nećeš ti nikog zajebavati, sledeći put u svoju traku. Gazi. Dobar je savet da je trebao da ide levo, desno ili sredinom puta. Samo bi ja tad dozvolio i da vozači automobila imaju i mitraljez, pa krivudaj. 

Ovo je previd vozača pmv i nema šta da se komentariše, sreća te čovek osta živ.


  • 1

  5926 km u pola 2012    15605 km u 2013   11674 km u 2014   11858 km u 2015   7577 km u 2016   5423 km u 2017   prebačeno 12000 km u 2018

 

Da citiram profesora:

-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli


#2112 Vanja_V

Vanja_V
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 313 posts

Posted 17 May 2017 - 07:49 PM

Mene je moj instruktor voznje ucio da otvorim cetvero ociju i dobro osmotrim raskrsnicu i situaciju u kojoj se nalazim. Ponekad gledam reakciju ne samo kola koja su ispred mene vec i kola ispred njih. I glavno sto sam zapamti je recenica instruktora, "Mora da se gleda na sve strane, i prati situacija (konkretno za pesake koji prelaze van pesackog, ali mislim da moze da se odnosi i na bicikliste i motocikliste) jer ti njih mozes da ubijes a oni tebe ne ukoliko dodje do sudara) Zato dok sam za volanom ne divkjam ulicama i vodim racuna. Izvibjavam se ako sam otisao u OFF a!i na ovom snimku definitivno je vozac kriv jer nije dobro pogledao.

Sent from my K013 using Tapatalk
  • 0

#2113 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Posted 17 May 2017 - 08:09 PM

Ovde je samo vozac kriv i niko vise...

 

tacno je da se nije kretao po saobracajnim propisima pisanim za motorna vozila, ali on i nije motorno vozilo tako da se kretao najbezbednijom mogucom putanjom po njega.

 

Zasto?

Ovo je neki "brzi" put, neka prigradska saobracajnica, obilaznica i sl... najslicnije ovom je pancevac ili most preko ade.

 

Tu vozila idu 70-100km/h u normalnom rezimu i razlika brzine je ogromna pa se tu ni jedan biciklista ne oseca sigurno na takvom putu, i vozi desnom stranom kolovoza, ali kad dolazi do skretanja iz te trake mora da se skloni i vozacima jasno da do znanja da nastavlja pravo...

 

Pa kako?

Nije lud da se prestroji u traku za pravo gde ce vozila zbog njega morati da koce, vec nastavlja istom trakom kojom vozila koja skrecu moraju da smanje brzinu zbog skretanja a on promeni stranu dajuci do znanja da nastavlja pravo.

I ukoliko je guzva i za desno i za pravo tada ce biciklista voziti po liniji izmedju traka i nece nikoga ometati.

 

biciklista je uradio sve sto je do njega...

sta se onda desilo na onom snimku?

 

Auto stoji 6 sekundi i ceka na skretanje, i onda skace i bez ikakve kontrole udara biciklistu koji je vec prosao skretanje i svojim polozajem jasno dao do znanja kuda ide,

Zena koja je vozila panicno izlazi da vidi sta je sa biciklistom ostavljajuci vozilo kojim je upravljala bez kontrole i ono krece unazad.

 

Mislim da je ova zena samo izgubila kontrolu nad vozilom.

 

Savet da se vozac bicikla ponasa se kao motorno vozilo i drzi srednju traku na putu  gde vozila idu preko 50km/h je cista glupost.


  • 1

#2114 saxomofon

saxomofon
  • Members
  • PipPipPip
  • 86 posts
  • LocationBeograd

Posted 17 May 2017 - 08:32 PM

...mala digresija, ali u skladu sa nazivom teme...

 

tuzna vest  http://www.motofire....cycle-accident/

 

...nadam se da ce biti dobro, ipak je on sampion!


  • 0

#2115 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 18 May 2017 - 03:48 AM

Ja bih rekao da je biciklista ostao neprimećen. Da li zbog priče, ili telefona, ili jednostavno nepažnje vozača....
 
Inače se slažem s Niipheusom - trebalo je da koristi traku za pravo ako ide pravo.


biciklista je uradio sve sto je do njega...


Jedino što "sporim" je upravo ovo što si napisao. U postu #2100 u ovoj temi sam i detaljnije objasnio zašto tako mislim.
Svaki dan bih mogao imati udes u kojem je vozač po (našem) zakonu 100% kriv - i šta mi to pomaže?

Isto kao ostavljanje otključanog bicikla. Ukrašće ti ga, pa makar lopov bio 100% "kriv".

 

Savet da se vozac bicikla ponasa se kao motorno vozilo i drzi srednju traku na putu gde vozila idu preko 50km/h je cista glupost.


Niko nije rekao da treba da se ponaša kao motorno vozilo. Sa druge strane, kad nema saobraćaja blizu iza (kao što nema na snimku), kada je prestrojavanje bezbedno, sigurnije je pomeriti se na sredinu prave trake - u samoj raskrsnici. Posle se može opet skloniti u desno. Opet - objasnio sam na šta tačno mislim u postu #2100.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2116 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Posted 18 May 2017 - 12:07 PM


Niko nije rekao da treba da se ponaša kao motorno vozilo. Sa druge strane, kad nema saobraćaja blizu iza (kao što nema na snimku), kada je prestrojavanje bezbedno, sigurnije je pomeriti se na sredinu prave trake - u samoj raskrsnici. Posle se može opet skloniti u desno. Opet - objasnio sam na šta tačno mislim u postu #2100.

 

Na tako "brzoj" saobracajnici gde se vozila krecu i po 100km/h i gde su saobracajne trake siroke 5-6m menjanje trake je vrlo rizican potez.

U konkretnom slucaju pre bicikliste je srednjom trakom proslo  5 vozila u 10 sekundi pre udesa!

 

Ja ne vidim kako to moze biti sigurnije.

Ova zena ga je udarila svojom nepaznjom i nespretnom voznjom, a da je vozio srednjom trakom on bi definitivno ometao i usporavao saobracaj.


  • 2

#2117 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 18 May 2017 - 01:18 PM

Na tako "brzoj" saobracajnici gde se vozila krecu i po 100km/h i gde su saobracajne trake siroke 5-6m menjanje trake je vrlo rizican potez.

U konkretnom slucaju pre bicikliste je srednjom trakom proslo  5 vozila u 10 sekundi pre udesa!

 

Ja ne vidim kako to moze biti sigurnije.

Ova zena ga je udarila svojom nepaznjom i nespretnom voznjom, a da je vozio srednjom trakom on bi definitivno ometao i usporavao saobracaj.

 

Verujem da ne vidiš, što ne znači da nije bezbednije.  :)

 

Govorim o blagovremenom prestrojavanju. Ne izletati ispred vozila. Videće te i usporiti. Možda malo trubiti i psovati, ali bolje to, nego da ti se posle izvinjava neko kad te pokupi u raskrsnici, kao ta žena sa videa. Ja u raskrsnici gledam da pređem u traku za pravo ako idem pravo, pa se posle opet sklonim. Čak i u NS ne trube.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#2118 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Posted 18 May 2017 - 01:27 PM

Govorim o blagovremenom prestrojavanju. Ne izletati ispred vozila. Videće te i usporiti.

Govorimo o konkretnoj situaciji sa videa...

Njegovo prestrojavanje u srednju traku bi omelo kretanje 5 vozila koji treba da uspore (znaci racunas da ce svi 5 da te vide i uspore na vreme) i krecu se iza njega u odnosu na jedno vozilo koje je trebalo da ga propusti.

 

veca je verovatnoca da ce jedan od pet da pogresi nego jedan od jedan, ako me razumes.

Njemu se nesreca dogodila zato sto je naleteo na ludu zenu koja ne ume da vozi a ne zato sto se kretao tako kako jeste.

 

Tvoje pravilo je sasvim OK primenjivo na gradskim ulicama prilikom prestrojavanja, ali tamo gde se vozila krecu mnogo brze od biciklista nije primenjivo.

 

Ne bih da se ovo shvati kao neko prepucavanje nego cisto da razmenimo misljenja o tome kako se ko krece u saobracaju. :)


  • 2

#2119 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 18 May 2017 - 01:32 PM

Biciklom sa 30 km/h pred automobile koji idu 70+ km/h. Malo će trubiti, malo psovati, malo će da se napravi "putujući" zastoj, malo će možda i da se čuknu kako svaki sledeći auto ima sve manje vremena za kočenje. Sve u svemu, nema problema.


  • 0

#2120 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 18 May 2017 - 01:35 PM

Biciklom sa 30 km/h pred automobile koji idu 70+ km/h. Malo će trubiti, malo psovati, malo će da se napravi "putujući" zastoj, malo će možda i da se čuknu kako svaki sledeći auto ima sve manje vremena za kočenje. Sve u svemu, nema problema.

 

Na ravnom, preglednom putu, nema problema. Ako je iza nepregledne krivine, onda je druga priča.

 

Uz to, u situaciji na videu je biciklista mogao da se prestroji u drugu traku, prođe raskrsnicu, vrati se i tek onda je naišao drugi auto.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





4 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)