Izbor CX rama
Started By
nomad
, Jan 17 2010 02:07 PM
13 odgovora na ovu temu
#1
Postavljeno 17 January 2010 - 02:07 PM
Dosta je po forumu pisano o izboru velicine MTB i road ramova.
Medjutim, dve stvari mi nedostaju:
1) Kako izabrati pravu velicinu CX (ciklo-cross) rama Velicine ramova su u cm kao i drumskih, ali geometrija i namena su im drugaciji. Nikada nisam vozio drumski, pa mi ni to mnogo ne pomaze.
2) Kod MTB bajkova, jako zanemarivan podatak je "goemetrija" rama. Znaci sem "velicine" jako su bitni i uglovi koje vecina prodavaca ni ne spominju/ne objasnjavaju kupcima. Moja prva dva bajka su bila promasaj, jer nisam imao pojma da ima razlike i kako se ta razlika oseca kada sednes na bajk (da li si polegao po volanu u ubitacnoj "race" poziciji, ili sedis "ko' car" uspravno. Za MTB sam naucio (skupo me je kostalo ), pa bih hteo da izbegnem tu gresku sa CX ramom, ali ne znam sta da gledam, odnosno koji ugao ce znaciti kakav osecaj...
Savete molim...
Medjutim, dve stvari mi nedostaju:
1) Kako izabrati pravu velicinu CX (ciklo-cross) rama Velicine ramova su u cm kao i drumskih, ali geometrija i namena su im drugaciji. Nikada nisam vozio drumski, pa mi ni to mnogo ne pomaze.
2) Kod MTB bajkova, jako zanemarivan podatak je "goemetrija" rama. Znaci sem "velicine" jako su bitni i uglovi koje vecina prodavaca ni ne spominju/ne objasnjavaju kupcima. Moja prva dva bajka su bila promasaj, jer nisam imao pojma da ima razlike i kako se ta razlika oseca kada sednes na bajk (da li si polegao po volanu u ubitacnoj "race" poziciji, ili sedis "ko' car" uspravno. Za MTB sam naucio (skupo me je kostalo ), pa bih hteo da izbegnem tu gresku sa CX ramom, ali ne znam sta da gledam, odnosno koji ugao ce znaciti kakav osecaj...
Savete molim...
#2
Postavljeno 17 January 2010 - 02:12 PM
koliko si visok i unutrasnja duzina noge ?
#4
#5
Postavljeno 17 January 2010 - 03:03 PM
Mogu reći da sam odmerio Žikinog Specialized-a i oduševio me je
rekao bih da je ovako neki model:
rekao bih da je ovako neki model:
#6
Postavljeno 17 January 2010 - 03:30 PM
Hmmm... Ajde prvo velicina i geometrija
Sto se Specialized-a tice, tu je opet pitanje geometrije - za MTB bajkove ih ne volim, ne odgovara mi njihova agresivna geometrija - samo za trke. E, sad, kakav je osecaj na CX ramu, nemam pojma.
Sto se opreme tice, za razliku od ramova, oni su mi omiljena firma
Sto se Specialized-a tice, tu je opet pitanje geometrije - za MTB bajkove ih ne volim, ne odgovara mi njihova agresivna geometrija - samo za trke. E, sad, kakav je osecaj na CX ramu, nemam pojma.
Sto se opreme tice, za razliku od ramova, oni su mi omiljena firma
#7
Postavljeno 17 January 2010 - 08:04 PM
Cx ram u odnosu na drumski, se razlikuje u sledecim stvarima : (poredim dva rama iste velicine ali druga namena (cx i road))
U odnosu na road bike 56cm cx model ce imati uglavnom:
- TT oko 1cm kraci
- Wheelbase duzi oko 1-2cm
- Vislju poziciju BB (podignutiju , kako god)
- Duzi chainstay oko 1.5-2 cm
- mozda malo drugacije uglove
- i naravno vise prostora zbog blata oko viljusaka.
To je sve u svrhu da bi se prilagodio nameni.
Uglavnom trebalo bi da uzmes onu velicinu koja ti je najprijatnija u smislu udobnosti ali i upravljivosti. dakle ako je 56 najveca velicina koju mozes da vozis (npr. da ti je 58 velik) , onda mozda bolje da uzmes broj manji od 56. Bics okretniji na stazi i sigurnije ces se osecati (moje iskustvo).
U odnosu na road bike 56cm cx model ce imati uglavnom:
- TT oko 1cm kraci
- Wheelbase duzi oko 1-2cm
- Vislju poziciju BB (podignutiju , kako god)
- Duzi chainstay oko 1.5-2 cm
- mozda malo drugacije uglove
- i naravno vise prostora zbog blata oko viljusaka.
To je sve u svrhu da bi se prilagodio nameni.
Uglavnom trebalo bi da uzmes onu velicinu koja ti je najprijatnija u smislu udobnosti ali i upravljivosti. dakle ako je 56 najveca velicina koju mozes da vozis (npr. da ti je 58 velik) , onda mozda bolje da uzmes broj manji od 56. Bics okretniji na stazi i sigurnije ces se osecati (moje iskustvo).
#11
Postavljeno 18 January 2010 - 08:35 AM
Kontam da bi bilo najbolje da prvo provozaš nekoliko drumskih bajkova. Možda i po neki CX ako ti padne u šake...
#12
Postavljeno 18 January 2010 - 08:54 AM
Ne brini, probne voznje su svakako u planu, ali jos nisam dosao u tu fazu - jos sam u fazi pripreme "domacih zadataka" i obrade podataka, pre setanja po prodavnicama
Ja ne volim da idem u prodavnice ne spreman - ako o necemu nemam pojma, onda prodavac moze da servira sta hoce, a ja nemam dovoljno znanja da uspesno filtriram trgovacku propagandu od objektivnih cinjenica.
Ja ne volim da idem u prodavnice ne spreman - ako o necemu nemam pojma, onda prodavac moze da servira sta hoce, a ja nemam dovoljno znanja da uspesno filtriram trgovacku propagandu od objektivnih cinjenica.
#13
Postavljeno 18 January 2010 - 09:37 AM
u tom slučaju se baci na ove strane
http://www.cyclingnews.com/tech
posebno Pro Bike Features
pa se javi da nešto eventualno prodiskutujemo, pošto je CX bicikl kod nas tek ušao na mala vrata
Ja sam sredio moj tako što sam uzeo Vanessin drumski (koji ionako ima XC geometriju) skinuo karbonsku road vilu i stavio hybrid alu vilu, nabacio napred Coda M-brake, a nazad sam, pošto ne može da primi širu gumu, ostavio postojeću kočnicu i stavio "neki kompromis" od gume, koji me je koštao svega-i-svačega na poslednjoj trci...
Kontamn da ćeš svakako na cyclingnews-u najviše "videti", samo dobro čitaj txt-ove, odande se svašta može izvući
http://www.cyclingnews.com/tech
posebno Pro Bike Features
pa se javi da nešto eventualno prodiskutujemo, pošto je CX bicikl kod nas tek ušao na mala vrata
Ja sam sredio moj tako što sam uzeo Vanessin drumski (koji ionako ima XC geometriju) skinuo karbonsku road vilu i stavio hybrid alu vilu, nabacio napred Coda M-brake, a nazad sam, pošto ne može da primi širu gumu, ostavio postojeću kočnicu i stavio "neki kompromis" od gume, koji me je koštao svega-i-svačega na poslednjoj trci...
Kontamn da ćeš svakako na cyclingnews-u najviše "videti", samo dobro čitaj txt-ove, odande se svašta može izvući
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika