Jump to content


Photo

Manitou noviteti


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 16 April 2007 - 08:08 PM

Kod Manitou-a se stalno nesto desava, posle preuzimanja od strane Hayes grupacije, za 2007 je usledila mala korekcija na R7 viljuskama - stapovi su ponovo anodizirane boje a ne crni, logo je nesto drugaciji. Ono sto je bas novo je pojavljivanje nove viljuske - RELIC, koja je po svom mestu u rangu izmedju Axel "entry level" grupe koju sada predstavljaju 2 modela i to Axel elite i Axel super i R7 grupacije.
Relic elite ima mogucnost podesavanja hoda od 100-123mm,podesavanje rebound-a,oprugu kao ogibljenje, tezinu od 1995 gr, semy bath podmazivanje.
Relic Super ima vazdusno ogibljenje, hod 100 ili 130mm u zavisnosti od modela, podesavanje rebound-a, kompresioni lockout, semy bath podmazivanje i tezine 1905 ili 1950 gr u zavisnosti od modela i duzine hoda.
A sada ono najsvezije: od 2008 god. proizvodnja amortizera je ponovo u USA, Taiwan je zatvoren za prednje amortizere, tamo ce se jos proizvoditi zadnje suspenzije. Takodje, od 2008 god. nece vise biti tzv. "entry level" amortizera u Manitou paleti proizvoda. Ono sto ostaje je R7, Minute, Nixon, Gold Label, Travis. Dakle, Axel, novi Relic, Stance i sl su proslost...
Po recima rukovodecih ljudi u ovoj korporaciji, cilj ove "sece" za 2008 je da ponude iskljucivo kvalitet.
A kada smo kod kvaliteta i Manitou-a, evo samo "zvir" sta ce 2008 i doneti:
Kao prvo, Manitou vraca vec pomalo zaboravljeni MRD ( Manitou racing development ) program u zivot. Kao rezultat toga evo i prvog novog "cuda" tehnike - R7 MRD viljuska za 2008 god. Proizvodice se kako smo i napomenuli u USA, imace masinski i CNC obradjene metalne delove, 30mm debele stapove i po recima celnih ljudi u Manitou tezina ce joj biti za sada najmanja ikada odradjena - ispod 1 kg ili ako hocete bas precizno - 957,07 gr! Impresivno, nema sta. Bice je u opcijama sa vec poznatim TPC damperom ili "absolute cartrige" damperom. Ovaj drugi ce imati pet razlicitih setovanja, od potpuno otvorenog do potpuno zatvorenog. Ono sto je primetno je i postojanje tzv. negativnog ventila, ali ce se tek videti kakva ce konkretna uloga istog biti.
Njeno pojavljivanje se ocekuje u Avgustu mesecu, a cena ce biti oko 650 USD.
Drugi novitet iz iste grupacije su Hayes stroker trail disk kocnice za 2008. god. Ono sto se odmah primecuje je veliki radijalni cilindar, tako da kocnica moze biti montirana sa obe strane volana. U ponudi uz ove kocnice koje su za Hayes standardnog post-mount tipa idu i rotori od 5,6,7,8,9 inca. Sve ovo mozda ne bi bilo toliko neobicno, ali kada se spomene tezina ovih kocnica od svega 65 gr, onda iste dobijaju i te kako na svom znacaju! Cena ce im biti oko 179 USD po tocku, a pojavice se tokom Juna meseca u prodaji.
Sada samo prostom matematikom sracunajte koliko ova viljuska i ove kocnice skidaju kilazu dvotockasu...

Attached Thumbnails

  • manitou 2008.jpg

  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#2 bozik

bozik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts
  • LocationGornji Milanovac

Posted 18 September 2007 - 11:15 PM

65 gr ruchice ili ?
jesu li skidali tezinu i ostalih delova rotor i klesta ili samo rucice ?
  • 0
GO RIDE!!!!

#3 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 19 September 2007 - 07:29 AM

Ručice, ceo sistem ima težinu 382 gr.
Avid Ultimate za 2008 je "srezan" na 333 gr 8)
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#4 bozik

bozik
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts
  • LocationGornji Milanovac

Posted 19 September 2007 - 09:32 AM

ovaj radijalni cilindar eXTra izgleda, a da li je veci rizik zbog padova, nisam ga uzivo video, da vidim koliko on ide duze napred u odnosu na avida?
koliko mogu da primetim da je sad avid zaj**ao sve.
jel to sa kombinaciom 160/140 rotora ili 160/160 ?
jel se primecuje razlika u brzini kocenja kod 140,160,180mm rotora?
i sta me jos interesuje, zna li se poredjenje ili test ovih kocnica koje su u vrhu, koje imaju najveci koeficijent trenja rotor-plocica?
ne znam da li sam u pravu, koliko sam cuo, da je XTR u ovom najjaci?
i jos jedno, jel mogu da se kombinuju npr na avidova klesta da se stave xtr plocice, pa i onda i rotor? :D
koliko mogu da primetim Absalonu ne smeta da vozi ceo set avida! :D
  • 0
GO RIDE!!!!

#5 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 19 September 2007 - 09:51 AM

Sa kombinacijom 160/160 rotora. Impresivno!
Razlika u kočenju t.j.sili kočenja prema najnovijim istraživanjima Amera ne postoji bez obzira na prečnik rotora, što u prvi mah deluje malo čudno - ali je tako. Zaključak - veći rotori podpomažu bržem i boljem hlađenju, što je kod DH bitno, ali u XC-u bez problema može 140mm, mada je nepisani standard 160mm. Dalje, veći rotori zbog sile koju kočnica prenosi na njih su preporučljivi za jake ramove kao kod DH-a. Kada se na XC ram stavi veliki rotor, dešava se da ram pukne kod vrata, ili da se amortizer mnogo brže ishaba, dobije luft u nogicama.
Imaš na forumu test 4 brenda hidraulike...
Najjači bi po svemu sada trebalo da bude novi XT koji u ručici ima i servo wave funkciju, a svi znamo šta znači servo kod kola...
Avid kljesta - avid pločice XTR klješta - xtr pločice - nema kompatibilnosti!
Ono što može da se kombinuje su rotori.
Naravno da mu ne smeta, on bi i sa ponikom prešao polovinu takmicara :D
Šalim se, ali SRAM grupacija je vrlo ozbiljan konkurent Shimano-u već godinama, kako cenom, tako i kvalitetom.
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#6 mashina

mashina
  • Members
  • PipPipPip
  • 98 posts
  • LocationPec

Posted 19 September 2007 - 09:54 AM

jel se primecuje razlika u brzini kocenja kod 140,160,180mm rotora?


naravno da postoji razlika, kod veceg rotora brze i bolje ces se zaustaviti.
  • 0

#7 mashina

mashina
  • Members
  • PipPipPip
  • 98 posts
  • LocationPec

Posted 19 September 2007 - 10:11 AM

evo ovde je bilo reci o sili kocenja, i uporedni test nekoliko modela na razlicitom i istom promeru rotora.

viewtopic.php?t=400
  • 0

#8 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 19 September 2007 - 12:15 PM

:D :D :D

Attached Thumbnails

  • Graphic7.jpg

  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#9 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Posted 19 September 2007 - 07:42 PM

8)

Attached Thumbnails

  • Gatorbrake.jpg

  • 0

#10 sogli

sogli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 403 posts
  • LocationGornji Milanovac

Posted 19 September 2007 - 08:59 PM

Ljudi, treba ja malo da spavam veceras :shock:
  • 0
Nemanja Glisic

#11 Shain

Shain
  • Members
  • PipPip
  • 58 posts

Posted 19 September 2007 - 09:18 PM

8) 8) 8)

Nisam mogao da izdrzim za ovaj OT :lol:

Attached Thumbnails

  • hidraulika.jpg

  • 0

#12 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Posted 19 September 2007 - 09:27 PM

Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....
Ova HIDRAULIKA kopa u mestu :twisted:
  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#13 Hari

Hari
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1921 posts
  • LocationBeograd

Posted 19 September 2007 - 09:34 PM

Dvoklipna hidraulika :twisted:
  • 0

#14 mashina

mashina
  • Members
  • PipPipPip
  • 98 posts
  • LocationPec

Posted 19 September 2007 - 10:19 PM

meni se cini kao domaca "grand" proizvodnja, sa rotorima promera 203+mm, naravno oba rotora :lol:
  • 0

#15 spiralc

spiralc
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 170 posts
  • LocationKnjazevac

Posted 23 September 2007 - 09:40 PM

Koji je amortizer bolji: Manitou R7 ili SID?
  • 0

#16 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 03 December 2007 - 08:10 AM

Koji je amortizer bolji: Manitou R7 ili SID?

Fox :P
  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users