Manitou noviteti
Started By
misaxtr
, Apr 16 2007 08:08 PM
15 odgovora na ovu temu
#1
Postavljeno 16 April 2007 - 08:08 PM
Kod Manitou-a se stalno nesto desava, posle preuzimanja od strane Hayes grupacije, za 2007 je usledila mala korekcija na R7 viljuskama - stapovi su ponovo anodizirane boje a ne crni, logo je nesto drugaciji. Ono sto je bas novo je pojavljivanje nove viljuske - RELIC, koja je po svom mestu u rangu izmedju Axel "entry level" grupe koju sada predstavljaju 2 modela i to Axel elite i Axel super i R7 grupacije.
Relic elite ima mogucnost podesavanja hoda od 100-123mm,podesavanje rebound-a,oprugu kao ogibljenje, tezinu od 1995 gr, semy bath podmazivanje.
Relic Super ima vazdusno ogibljenje, hod 100 ili 130mm u zavisnosti od modela, podesavanje rebound-a, kompresioni lockout, semy bath podmazivanje i tezine 1905 ili 1950 gr u zavisnosti od modela i duzine hoda.
A sada ono najsvezije: od 2008 god. proizvodnja amortizera je ponovo u USA, Taiwan je zatvoren za prednje amortizere, tamo ce se jos proizvoditi zadnje suspenzije. Takodje, od 2008 god. nece vise biti tzv. "entry level" amortizera u Manitou paleti proizvoda. Ono sto ostaje je R7, Minute, Nixon, Gold Label, Travis. Dakle, Axel, novi Relic, Stance i sl su proslost...
Po recima rukovodecih ljudi u ovoj korporaciji, cilj ove "sece" za 2008 je da ponude iskljucivo kvalitet.
A kada smo kod kvaliteta i Manitou-a, evo samo "zvir" sta ce 2008 i doneti:
Kao prvo, Manitou vraca vec pomalo zaboravljeni MRD ( Manitou racing development ) program u zivot. Kao rezultat toga evo i prvog novog "cuda" tehnike - R7 MRD viljuska za 2008 god. Proizvodice se kako smo i napomenuli u USA, imace masinski i CNC obradjene metalne delove, 30mm debele stapove i po recima celnih ljudi u Manitou tezina ce joj biti za sada najmanja ikada odradjena - ispod 1 kg ili ako hocete bas precizno - 957,07 gr! Impresivno, nema sta. Bice je u opcijama sa vec poznatim TPC damperom ili "absolute cartrige" damperom. Ovaj drugi ce imati pet razlicitih setovanja, od potpuno otvorenog do potpuno zatvorenog. Ono sto je primetno je i postojanje tzv. negativnog ventila, ali ce se tek videti kakva ce konkretna uloga istog biti.
Njeno pojavljivanje se ocekuje u Avgustu mesecu, a cena ce biti oko 650 USD.
Drugi novitet iz iste grupacije su Hayes stroker trail disk kocnice za 2008. god. Ono sto se odmah primecuje je veliki radijalni cilindar, tako da kocnica moze biti montirana sa obe strane volana. U ponudi uz ove kocnice koje su za Hayes standardnog post-mount tipa idu i rotori od 5,6,7,8,9 inca. Sve ovo mozda ne bi bilo toliko neobicno, ali kada se spomene tezina ovih kocnica od svega 65 gr, onda iste dobijaju i te kako na svom znacaju! Cena ce im biti oko 179 USD po tocku, a pojavice se tokom Juna meseca u prodaji.
Sada samo prostom matematikom sracunajte koliko ova viljuska i ove kocnice skidaju kilazu dvotockasu...
Relic elite ima mogucnost podesavanja hoda od 100-123mm,podesavanje rebound-a,oprugu kao ogibljenje, tezinu od 1995 gr, semy bath podmazivanje.
Relic Super ima vazdusno ogibljenje, hod 100 ili 130mm u zavisnosti od modela, podesavanje rebound-a, kompresioni lockout, semy bath podmazivanje i tezine 1905 ili 1950 gr u zavisnosti od modela i duzine hoda.
A sada ono najsvezije: od 2008 god. proizvodnja amortizera je ponovo u USA, Taiwan je zatvoren za prednje amortizere, tamo ce se jos proizvoditi zadnje suspenzije. Takodje, od 2008 god. nece vise biti tzv. "entry level" amortizera u Manitou paleti proizvoda. Ono sto ostaje je R7, Minute, Nixon, Gold Label, Travis. Dakle, Axel, novi Relic, Stance i sl su proslost...
Po recima rukovodecih ljudi u ovoj korporaciji, cilj ove "sece" za 2008 je da ponude iskljucivo kvalitet.
A kada smo kod kvaliteta i Manitou-a, evo samo "zvir" sta ce 2008 i doneti:
Kao prvo, Manitou vraca vec pomalo zaboravljeni MRD ( Manitou racing development ) program u zivot. Kao rezultat toga evo i prvog novog "cuda" tehnike - R7 MRD viljuska za 2008 god. Proizvodice se kako smo i napomenuli u USA, imace masinski i CNC obradjene metalne delove, 30mm debele stapove i po recima celnih ljudi u Manitou tezina ce joj biti za sada najmanja ikada odradjena - ispod 1 kg ili ako hocete bas precizno - 957,07 gr! Impresivno, nema sta. Bice je u opcijama sa vec poznatim TPC damperom ili "absolute cartrige" damperom. Ovaj drugi ce imati pet razlicitih setovanja, od potpuno otvorenog do potpuno zatvorenog. Ono sto je primetno je i postojanje tzv. negativnog ventila, ali ce se tek videti kakva ce konkretna uloga istog biti.
Njeno pojavljivanje se ocekuje u Avgustu mesecu, a cena ce biti oko 650 USD.
Drugi novitet iz iste grupacije su Hayes stroker trail disk kocnice za 2008. god. Ono sto se odmah primecuje je veliki radijalni cilindar, tako da kocnica moze biti montirana sa obe strane volana. U ponudi uz ove kocnice koje su za Hayes standardnog post-mount tipa idu i rotori od 5,6,7,8,9 inca. Sve ovo mozda ne bi bilo toliko neobicno, ali kada se spomene tezina ovih kocnica od svega 65 gr, onda iste dobijaju i te kako na svom znacaju! Cena ce im biti oko 179 USD po tocku, a pojavice se tokom Juna meseca u prodaji.
Sada samo prostom matematikom sracunajte koliko ova viljuska i ove kocnice skidaju kilazu dvotockasu...
MTB do groba a i posle...
#4
Postavljeno 19 September 2007 - 09:32 AM
ovaj radijalni cilindar eXTra izgleda, a da li je veci rizik zbog padova, nisam ga uzivo video, da vidim koliko on ide duze napred u odnosu na avida?
koliko mogu da primetim da je sad avid zaj**ao sve.
jel to sa kombinaciom 160/140 rotora ili 160/160 ?
jel se primecuje razlika u brzini kocenja kod 140,160,180mm rotora?
i sta me jos interesuje, zna li se poredjenje ili test ovih kocnica koje su u vrhu, koje imaju najveci koeficijent trenja rotor-plocica?
ne znam da li sam u pravu, koliko sam cuo, da je XTR u ovom najjaci?
i jos jedno, jel mogu da se kombinuju npr na avidova klesta da se stave xtr plocice, pa i onda i rotor?
koliko mogu da primetim Absalonu ne smeta da vozi ceo set avida!
koliko mogu da primetim da je sad avid zaj**ao sve.
jel to sa kombinaciom 160/140 rotora ili 160/160 ?
jel se primecuje razlika u brzini kocenja kod 140,160,180mm rotora?
i sta me jos interesuje, zna li se poredjenje ili test ovih kocnica koje su u vrhu, koje imaju najveci koeficijent trenja rotor-plocica?
ne znam da li sam u pravu, koliko sam cuo, da je XTR u ovom najjaci?
i jos jedno, jel mogu da se kombinuju npr na avidova klesta da se stave xtr plocice, pa i onda i rotor?
koliko mogu da primetim Absalonu ne smeta da vozi ceo set avida!
GO RIDE!!!!
#5
Postavljeno 19 September 2007 - 09:51 AM
Sa kombinacijom 160/160 rotora. Impresivno!
Razlika u kočenju t.j.sili kočenja prema najnovijim istraživanjima Amera ne postoji bez obzira na prečnik rotora, što u prvi mah deluje malo čudno - ali je tako. Zaključak - veći rotori podpomažu bržem i boljem hlađenju, što je kod DH bitno, ali u XC-u bez problema može 140mm, mada je nepisani standard 160mm. Dalje, veći rotori zbog sile koju kočnica prenosi na njih su preporučljivi za jake ramove kao kod DH-a. Kada se na XC ram stavi veliki rotor, dešava se da ram pukne kod vrata, ili da se amortizer mnogo brže ishaba, dobije luft u nogicama.
Imaš na forumu test 4 brenda hidraulike...
Najjači bi po svemu sada trebalo da bude novi XT koji u ručici ima i servo wave funkciju, a svi znamo šta znači servo kod kola...
Avid kljesta - avid pločice XTR klješta - xtr pločice - nema kompatibilnosti!
Ono što može da se kombinuje su rotori.
Naravno da mu ne smeta, on bi i sa ponikom prešao polovinu takmicara
Šalim se, ali SRAM grupacija je vrlo ozbiljan konkurent Shimano-u već godinama, kako cenom, tako i kvalitetom.
Razlika u kočenju t.j.sili kočenja prema najnovijim istraživanjima Amera ne postoji bez obzira na prečnik rotora, što u prvi mah deluje malo čudno - ali je tako. Zaključak - veći rotori podpomažu bržem i boljem hlađenju, što je kod DH bitno, ali u XC-u bez problema može 140mm, mada je nepisani standard 160mm. Dalje, veći rotori zbog sile koju kočnica prenosi na njih su preporučljivi za jake ramove kao kod DH-a. Kada se na XC ram stavi veliki rotor, dešava se da ram pukne kod vrata, ili da se amortizer mnogo brže ishaba, dobije luft u nogicama.
Imaš na forumu test 4 brenda hidraulike...
Najjači bi po svemu sada trebalo da bude novi XT koji u ručici ima i servo wave funkciju, a svi znamo šta znači servo kod kola...
Avid kljesta - avid pločice XTR klješta - xtr pločice - nema kompatibilnosti!
Ono što može da se kombinuje su rotori.
Naravno da mu ne smeta, on bi i sa ponikom prešao polovinu takmicara
Šalim se, ali SRAM grupacija je vrlo ozbiljan konkurent Shimano-u već godinama, kako cenom, tako i kvalitetom.
MTB do groba a i posle...
#7
Postavljeno 19 September 2007 - 10:11 AM
evo ovde je bilo reci o sili kocenja, i uporedni test nekoliko modela na razlicitom i istom promeru rotora.
viewtopic.php?t=400
viewtopic.php?t=400
#16
Postavljeno 03 December 2007 - 08:10 AM
FoxKoji je amortizer bolji: Manitou R7 ili SID?
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika