Shimano Di2 i MTB
#1
Postavljeno 08 December 2009 - 05:31 PM
Vec je "skockan" MTB prototip i sklopljen bajk sa 2x10 opcijom i elektronskim menjacima...po svemu sudeci - ubrzo mozemo ocekivati na UCI takmicenjima "pit stop-ove" za dopune baterija
A kako to izgleda - evo i videa. Interesantno da su "pratece" stvari na bajku KCNC varijante kao i Manitou - na jednom od njih i karbonski lancanici pogona, kao i karbonski rotori kocnica...
[youtube_embed2][/youtube_embed2]
MTB do groba a i posle...
#2
Postavljeno 08 December 2009 - 05:59 PM
Ali karbonski diskovi na bajsu mi deluje kao veca ludost. Iako sam bio siguran da ce se i to desiti opet sam iznenadjen. Opste poznata stvar iz auto-moto sporta je da karbonski kocioni diskovi lose (citaj ocajno) koce kada su hladni. A to "hladni" znaci bar do 200-300 stepeni. Sto je glavni razlog sto nisu nasli primenu na putnickim pa cak ni na sportskim automobilima. Kako ce se to resiti zivo me interesuje. Da li nekim posebnim vrstama kocionih plocica ili necim drugim, ne znam. U glavnom, bice interesantno .
#6
Postavljeno 09 December 2009 - 01:14 PM
Moze se to napraviti da bude otporno, samo me brine koliko ce da kosta... Da ne smisle da stave bateriju koja ne moze da se menja, kao na Polar speed senzoru (bas mi pomaze sto je vodootporan - hermeticki zatvoren, kad posle godinu dana mogu da ga bacimsamo koliko je otporna sva ta elektronika na udarce, vodu i sve te stvari koje dođu kao normalno na mtb-u?
#7
Postavljeno 09 December 2009 - 01:21 PM
Samo da vidimo ko će prvi da ispozeriše svojim novim menjačima
#8
Postavljeno 09 December 2009 - 01:36 PM
Ovo bi bilo super na bajkovima za klince (oni sa brzinama naravno). No, zbog cene to nece biti vidjeno jos dugo na decijim biciklovima, pa za moju decu to nece biti aktuelno. A da li ima smisla na XTR ili XT nivou? Ne znam, nisam probao. Nekada su programatori na ves masinama bili mehanicki a danas svaka ima mikrokontroler. Na Jugu sam mogao sve da rastavima, sastavim, popravim. Na danasnjim automobilima sve sama elektronika, koju i ako znas ne mozes mnogo da popravljas, jer nemas delove, SW, itd.Kakav besmisao! Ovo ima svrhe na kolima/motorima gde je lakše i brže pritisnuti dugme nego napraviti koordinisan pokret rukama/nogama ali koja je razlika između pritiskanja dugmeta na kutiji i pritiskanja polugice na istoj takvoj kutiji? Treba ti 2 kg više sile na palcu?
Samo da vidimo ko će prvi da ispozeriše svojim novim menjačima
Drugim recima, nije neophodno, ali je zgodnije. Imam utisak da ce tako biti i sa biciklovima, samo neznam kojim tempom ce to da prodre i postane norma.
#9
Postavljeno 09 December 2009 - 02:20 PM
#12
Postavljeno 10 December 2009 - 07:58 AM
Daću ti ja 2 senzora da mi promeniš baterijeJa koliko znam, baterija na polar senzorima može da se promeni.
#14
Postavljeno 10 December 2009 - 09:11 PM
Opste poznata stvar iz auto-moto sporta je da karbonski kocioni diskovi lose (citaj ocajno) koce kada su hladni. A to "hladni" znaci bar do 200-300 stepeni. Sto je glavni razlog sto nisu nasli primenu na putnickim pa cak ni na sportskim automobilima. Kako ce se to resiti zivo me interesuje. Da li nekim posebnim vrstama kocionih plocica ili necim drugim, ne znam. U glavnom, bice interesantno .
Mislim da si lose informisan sto se tice carbon-ceramic disk kocnica na sportskim i trkackim masinama.
Nemaju primenu na putnickim autima zbog cene i prakticne neupotrebljivosti(jer nema potrebe za takve kocnice), a svaki ozbiljniji sportski automobil neki u seriskoj neki u opcionoj varijanti imaju carbon-ceramic disk kocnice (Porsche GT3,CGT,GT2,Turbo; Ferrari F430 CS ; Lambo itd itd)
Po meni je ovaj elektro sistem sa baterijama glupost.
Bolje bi bilo sa dinamom u glavama od tockova ili osovini srednjeg pogona.
#16
Postavljeno 10 December 2009 - 10:22 PM
#17
Postavljeno 10 December 2009 - 11:53 PM
takodje je Di2 Shimano bolji od mehanike ali koliko bolji i da li to vredi kupiti kao rekreativac ili takmicar ili kao takmicar koji ima jake sponzore pa mu oni kupe jer misle da ce ulozeno vratiti svojim rezultatima
Pa sad prvo je pitanje da li je bolji, sem krajnje demonstrativne prilike da ga probam na sajmu , druge ozbiljne za bilo kakvu ocenu imao licno nisam, ali ljudi koji su ga nesto intimnije drndali nisu bas odusevljeni njime ... Ima solidan broj prijava skakanja zadnjeg menjaca sa sajbne na sajbnu (iz cista mira) kao i vracanja istog u pocetni polozaj (najmanje sajbna) iako je baterija citava ...
#18
Postavljeno 11 December 2009 - 02:18 AM
A Audi RS6 Avant, porodični karavan ? Sa 570KS i 2 tone veoma su potrebne .Nemaju primenu na putnickim autima zbog cene i prakticne neupotrebljivosti(jer nema potrebe za takve kocnice)
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika