Pregled:Rock Shox Reba SL dual air (2009) prednja suspenzija
#1
Postavljeno 06 November 2009 - 01:59 PM
Dakle, pre Rebe sam vozio (i dalje ga cuvam) SR Axon-a. Da sam vozio neku jacu vilu mozda prelazak na Rebu ne bi izazvao toliki wow efekat. Prvo sto se zapazi kada se izvadi iz kupije je debljina nogica (gornjih – upper legs). Tezina je srednja. U kutiji se nalazi i pumpa (shock pump), i u zavisnosti od modela, daljinski lock. Kod mene je lock na samoj vili sto mi se vise dopada jer ne moram da imam jos jedan buzir koji ce da klapara.
Zavrsna obrada je na visokom nivou. Nisam uspeo da nadjem nijednu zamerku, osim mozda „vijka“ za rebound koji se pomera gore dole oko 1mm (uopste nije problem ali ajde). Po meni je mnogo veci problem duzina samog vijka. Kao sto se vidi na slici on je duzi od ostatka vile, sto mozda izgleda nabudzeno, ali je neprakticno. Kada se skine prednji tocak bajk ne moze da se osloni na vilu kada je podloga ravna i kada nema neceg dodatnog da se iskoristi za portporu. Ako se vijak izgubi nije strasno jer je to ustvari imbus kljuc sa fensi drskom. Mada se time povecava mogucnost ulaska svega i svacega tamo gde ne treba.
Gumice (dust wippers), gde gornje ulaze u donje nogice, se cine kvalitetnim. Ovaj deo cistiti pre svake voznje.
#2
Postavljeno 06 November 2009 - 02:04 PM
O unutrasnjosti ne bih sada, jer dosta kvalitetnog materijala ima na netu. Samo da napomenem da je moje licno misljenje da su izbocine na sredini donjih nogica (power bulge) kozmetika, iako Rock Shox tvrdi da one doprinose cvrstini vile kao i dugotrajnosti businga.
Podesavanja
A joj majko! Naravno da posle Axona nisam imao pojma sta tacno radi rebound, compression... Pored toga je i pritisak u + ili – komori od presudnog znacaja za najbolje moguce podesavanje vile. Iako su na nalepnici (leva donja nogica) date vrednosti pritiska (u psi) one su okvirne i samo pocetna tacka. Ovaj korak (pumpanje odredjenog pritiska) je individualna stvar. Treba krenuti od toga da se u obe komore napumpa isti pritisak. Razlika u komorama (+ i -) ne sme biti veca od 15 do 20 psi. Posto ja zelim da mi vila bude osetljivija na manje dzombe napumpam – komoru za 5 psi vise nego + komoru. Tako sam otkrio da za mene odlicno radi +115psi; -120psi pritisak. Pritisak u komorama, pored zelje kako vila treba da se oseca tokom voznje, treba da se uklopi i sa SAG-om. O tome, kao i o rebound-u i compression-u ima dosta poucnog na netu.
U uputstvu pise da se pritisak treba proveravati pre svake voznje. Totalno nepotrebno (ako je sa vilom sve uredu). Ja proverim jednom mesecno. Prilikom provere je normalno da malo ulja izadje kroz ventil. Vrlo bitno je da se prilikom navijanja creva pumpe na ventil ne pretera, kako ne bi doslo do ostecenja. Cim vazduh dodje do meraca pritiska zavrnuti jos milimetar ili dva i stati.
Utisci u voznji
Odlicni! Za ovakvu vilu ne treba zaliti pare. Izuzetno kruta u voznji. Kontrola prednjeg tocka ogromna. Upijanje neravnina i sam osecaj kontrole neopisivi. Sto se samog rada vile tice nemam nijednu zamerku. Vrlo aktivna i na manje neravnine (zavisi pre svega od pritiska u komorama), linearan osecaj kompresije (zahvaljujuci + i – komori).
#3
Postavljeno 06 November 2009 - 04:39 PM
Za vilu sto se tiche izdrzljivosti,rada vecina ljudi po forumima kaze sve najbolje kako stranim tako i nasim.Meni je ovo 2.Reba Race i nemam zamerke.Naravno treba malo eksperimentisanja da bi se doslo
do odgovarajuceg set-up-a od vozaca do vozaca.Rebound jeste malo labav ali mi nikad nije ispao.
#4
Postavljeno 06 November 2009 - 06:57 PM
Svidja mi se sto je sasija svih reba ista, a da je razlika u "iznutricama", pa ako je nekom nevazno (moj slucaj) da ima recimo external floodgate ili blackbox damper a zeli krutost i izdrzljivost Rebe moze da "pomine" sa SL modelom.
#5
Postavljeno 06 November 2009 - 07:29 PM
Uvek je bolje kada je nesto lakse
Pa nije bas uvek.Ako i zanemarimo cvrstinu, uvek se postavi pitanje za slucaj da biciklista ima tezinu 80, 90 ili vise kg koliko mu to realno znaci sto je oborio tezinu bicikla za nekoliko stotina grama
BTW lep review =D>
#6
Postavljeno 06 November 2009 - 09:04 PM
Medjutim ako se zeli ici do kraja onda mora da se pocne od negde. Pa malo vila, malo tockovi, gume, kocnice, ram, pedale... i skupi se 2kg bez problema, a tada se osecaaaa itekako. Fala Bogu pa jos nisam u stadijumu da menjam neki deo radi ustede od 50g. Bude mi smesno kada citam po nekim forumima (light-bikes.de) gde se neki zale da su im xtr sifteri teski i da gledaju kako da ih olaksaju.
#7
Postavljeno 06 November 2009 - 09:35 PM
#8
Postavljeno 06 November 2009 - 09:47 PM
#10
Postavljeno 07 November 2009 - 01:31 AM
Takodje, kapica + komore moze da se previse zategne. Par puta sam imao problem da je odvrnem jer je povrsina gde nalezu prsti mala pa se kliza
Ajde jedan savet. To ce uvek da se desava na vazdusnim vilama jer pored pritegnutosti same kapice malu alu zajebanu ulogu igra i sama kompresija vazduha koja se stvara u onaj procep izmedju kapice i vile.
#11
Postavljeno 07 November 2009 - 07:54 AM
Kada se predje sa niskobudzetne vile na visokobudzetnu (ili srednje budzetnu), onda je svakako razlika "k'o dupe i oko". Znaci, kada se uzme vila za 300, 400, ili 800evra, onda je osecaj neuporedivo bolji (i uopste nije bitno da li si uzeo RockShox, Fox, Maguru, itd).
Ako je namena opisa da nekoga ubedi da predje na Rebu sa vile od 50-100E, onda je to u startu bilo nepotrebno - mislim, svima bi to trebalo da bude jasno...(mada oni koji nisu probali, ne znaju koliko je velika ta razlika). A ako je namena da nekome ko je nakupio 400E pomogne da odluci sta da uzme, onda ta informacija fali...
Na zalost, tesko je naci one koji bi mogli da nam uporede tu istu Rebu sa slicnim vilama drugih proizvodjaca (a istog godista), jer nas vecina ima jednu vilu (iste namene), a ako i imamo vise od jedne, obicno je godisna razlika tolika da ih nema smisla uporedjivati, odnosno, ishod je unapred poznat. Mozda neko od forumasa ko radi u bike radnji, pa ima prilike da proveri na manje vise istom bajku razlicite vile u kratkom roku?
Na primer, ja bih svoju Rebu team (85-115mm) da zamenim za F120 FIT RLC QR15. E sad, sem sto je F120 ~200grama laksa i sto ima 5mm vise, ali ne moze da se menja duzina hoda (on-the-fly), ne znam sta da ocekujem... Da, i trebalo bi da je F120 kruci zbog QR15, ali to je opet na osnovu specifikacija, a ne iz usta nekoga ko je isprobao obe...
#12
Postavljeno 07 November 2009 - 12:22 PM
E upravo to je problem. 1000 strana review-a ne vredi kao minut osecaja prilikom voznje bilo koje komponente. Pregled nije pisan da bi nekog naterao na kupovinu, vec da se napise sto vise detalja koji se skupe realnim koriscenjem i posluze nekom ko je vec zaplanirao da uzima taj deo. Zato sam izostavio tezinu i druge stvari koje se mogu naci na samom sajtu proizvodjaca. Namera nije ni bila da se da kompletan pregled vec ono sto se ne sazna citanjem opisa sa sajta proizvodjaca. Kada sam ja trazio sta da kupim to mi je nedostajalo na netu. Svaki review je suvoparno prepisivanje mogucnosti, sta moze, koja podesavanja ima... To po meni treba da bude prva faza u izucavanju neke komponente i moguce kupovine. Ali kada se ta faza predje mnogo je bitno dobiti neke detalje (sto se ja trudim da napisem) tipa poklopac kod xt shiftera ne naleze najbolje = prasina u mehanizmu...
Druga vrlo pozitivna stvar bi bila kada bi jos ljudi krenulo da pise. Pa da se za istu komponentu daju drugacija iskustva, ili se nesto dopuni, ili se uporedi sa konkurentom itd. Mislim da je Marko 035 napisao da su x9 shifteri bolji od xt (u sta ne sumnjam) ali nekom ko eventualno zeli da ih kupi to nista ne znaci. Bolje bi bilo da napise review njih, sa slikama, onim sto je bolje u odnosu na konkurentnu komponentu itd. Malo mi je glupo sto samo ja pisem i pravim se pametan, nadao sam se da ce vise ljudi svoje oskustvo i znanje pretociti u reci kako bi pomogli nekom koga to interesuje.
#13
Postavljeno 07 November 2009 - 06:07 PM
Rock Shox Pilot Race
Manitou Skareb Super 80
Manitou Skareb Comp SPV 100
Manitou Black Super 100
Fox F100 RL 2004
Fox F80R 2004
Fox F100X 2006
RST Aerosa dual air
Za lagane vozače će sve ove vile odraditi posao. Za teže vozače se od ovih najbolje ponašaju Manitou Black i Fox-ovi.
Na Black-a mogu samo da se požalim da je suviše propadao kada sam prelazio veće neravnine, dok je manje upijao bez problema. Probavao sam i sa jačim pritiskom vazduha i sa nižim ali sam dobijao samo tvrđu ili mekšu vilu.
Kada sam kupio prvog Fox-a (polovan sa luftom) sam se oduševio kako je to lepo radilo. Upijao je i manje i veće rupe, ali sam hteo da otarasim lufta. Tada niko nije kod nas radio Fox-a, pa mi je bilo lakše da ga takvog prodam i kupim neki koji radi lepo. To je bio F80R. To radi odlično iako je 80mm hoda, lockout mi nije trebao... ALI na par trka sam ga tako zakucao do kraja da sam se uplašio da ću nešto polomiti... i naleti naš Lasica sa F100X
Od tada mi je to najbolja vila na koju sam "seo". Kada se lepo podesi pritisak vazduha, rebound i treshold - vila postane nešto neverovatno. Iako je "zaključana" reaguje kako na najmanje, tako i na velike rupe i neravnine.
A Rock Shox Rebu 80mm sam vozio na bajku slične konfiguracije, sa maltene istim točkovima, ali mi se nije svidelo kako se ponaša. To je bila ona prva Reba. Lepo je ona sve upijala, ali se sva uvijala, kao i SID, iako sam očekivao mnogo kruću vilu zbog debljine štapova. Vidim sada na sajtu SRAMa da je ista debljina kao i kod FOXa: 32mm? A nove Rebe nisam probao. (ne računam krug sa tuđim bajkom )
#14
Postavljeno 07 November 2009 - 07:07 PM
MTB do groba a i posle...
#15
Postavljeno 07 November 2009 - 07:45 PM
#16
Postavljeno 07 November 2009 - 07:54 PM
Reba je na Superlight-u.
Ali kada si vec pomenuo Rebu sa 20mm, ajde nam nabaci neko poredjenje nove 20mm Rebe (80-120) sa F120 QR15
#17
Postavljeno 07 November 2009 - 08:33 PM
MTB do groba a i posle...
#18
Postavljeno 07 November 2009 - 08:41 PM
#19
Postavljeno 07 November 2009 - 11:39 PM
#20
Postavljeno 08 November 2009 - 09:43 AM
Za bushinge ne mogu da verujem sto arioth kaze. jel gresim ili F serija krece od 700e pa navise?
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika