Trenazer
#23
Postavljeno 26 October 2009 - 09:08 PM
I mene ovo zanima, a bese mi glupo da pitamJedno pitanje , cime se stvara otpor pri kontrljanju valjaka tj pri voznji na tom trenzeru ?
Promenom prenosa, kao u pravoj voznji.
Dakle u pravoj voznji se otpor stvara zbog promene prenosa?!?!
Mislim da ovo nije pravi odgovor. Ako nista na trenazeru ne stvara dodatni otpor okretanju tocka bilo bi nemoguce "voziti" - trenirati jer bi se prelako okretale pedale. Cekamo da Djordje da odgovor. A mozda i kolika je investicija napraviti ovako nesto?
Pozdrav!
#24
Postavljeno 26 October 2009 - 09:26 PM
Nije glupo ne znati, glupo je ne pitati . I mene zanima odakle otpor, pošto definitivno sam valjak mora da pruža neki inicijalni otpor, a on se posle finije šteluje izborom brzina.I mene ovo zanima, a bese mi glupo da pitam
#25
Postavljeno 26 October 2009 - 09:43 PM
Sigurno je da sa ovakvim valjkom nema toliko jakog otpora kao sa nekim magnetnim ali je i to dovoljno za pola sata voznje.
#26
Postavljeno 26 October 2009 - 09:44 PM
To je "logičko" objašnjenje.
"Fizičko" objašnjenje bi bilo da ti jednu vrstu energije (pedalanje) pretvaraš u drugu vrstu energije (brzina okretanja točka - kinetička energija E=(m x V^2)/2 ).
U prevodu, što brže hoćeš da okrećeš točak treba ti veća energija
Al' sam se nalupao
p.s. Preteče me Žare
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#27
Postavljeno 26 October 2009 - 09:47 PM
Vozi na ravnom 15 km/h 39/25 pa promeni na 53/12 i dalje na 15 km/h. Sta se promenilo? Otpor puta, kotrljanja, vetra sigurno nije. A ti zapinjes iz sve snage .Promenom prenosa, kao u pravoj voznji.
Dakle u pravoj voznji se otpor stvara zbog promene prenosa?!?!
#28
Postavljeno 26 October 2009 - 09:49 PM
Linkovi govore bolje od 'iljadu reci...
Valjci
... re=related
Trenazer
... re=related
EXTRA forica
http://www.youtube.com/watch?v=xDjQr5IqBr4
https://youtube.com/@ionebike
#29
Postavljeno 26 October 2009 - 11:03 PM
Vozio sam na sve tri sajbne, i na najvecoj ume da bude itekako tesko, tesko toliko da mogu da vozim neko vreme a onda totalno riknem od okretanja, pri nekoj brzini > 30 km/h.
Kada sam dosao na ideju da pravim trenazer, odlucio sam se da modifijujem klasicnu varijantu sa valjcima i trenazera koji ima fixiran zadnji deo, tako da mi je pala ova ideja na pamet, i uopste nije ispalo lose.
#31
Postavljeno 27 October 2009 - 01:14 PM
Vozio sam na sve tri sajbne, i na najvecoj ume da bude itekako tesko, tesko toliko da mogu da vozim neko vreme a onda totalno riknem od okretanja, pri nekoj brzini > 30 km/h.
Otpor na valjcima prave najvise gume i sama tezina valjka.
Nisam to tako zamisljao, pa sam iznenedjen. Verujem ja vama momci, al dok ne probam
Djole i onako nisi castio za "upgrade". Spremi neko tamno niksicko, pa se javi
Uzdravlje!
#32
Postavljeno 27 October 2009 - 06:13 PM
Ovako, otpor na mom trenazeru stvaraju vise stvari. Prvo to je tezina same bicikle i mene sa njom na valjcima pri cemu se stvara trenje, drugo je optor sto stvaraju lageri, a trece je itakako opterecenje koje stvaram menjanjem brzina.
Vozio sam na sve tri sajbne, i na najvecoj ume da bude itekako tesko, tesko toliko da mogu da vozim neko vreme a onda totalno riknem od okretanja, pri nekoj brzini > 30 km/h.
Kada sam dosao na ideju da pravim trenazer, odlucio sam se da modifijujem klasicnu varijantu sa valjcima i trenazera koji ima fixiran zadnji deo, tako da mi je pala ova ideja na pamet, i uopste nije ispalo lose.
Znaci , otpor guma (koji je ako su slikovi izuzetno mali <20W na vecim brzinama >40km/h)
Otpor lagera ? Kakvi su to lageri koji stvaraju toliki otpor da se moze osetiti i koji se povecava sa povecanjem brzine ? Da li tu racunas i otpor lagera u tocku ?
#33
Postavljeno 27 October 2009 - 07:03 PM
Kako prenos na bicickli stvara otpor? Što je veći prenos, teže se pedala, ali se dostiže i veća brzina okretanja točka. Na većim brzinama trenje znatno raste u osovini točka pa i u osovini valjaka trenažera i zato je potrebno trošiti više energije da bi se ti otpori savladavali i brzina održala konstantnom.
Radi se o najobičnijem zakonu inercije koji je ometen ovim silama otpora. Zavrtite rukom valjak ili točak i on će sam od sebe stati posle izvesnog vremena upravo zbog postojanja tog otpora.
U pravoj vožnji, otpor vazduha je kralj svih otpora i prilično je veći od ovih ostalih. Na trenažeru ćete sigurno moći da postignete veće brzine nego u pravoj vožnji, naravno ako je otpor kotrljanja valjaka približan otprou kotrljanja na putu.
#34
Postavljeno 27 October 2009 - 09:32 PM
U pravoj vožnji, otpor vazduha je kralj svih otpora i prilično je veći od ovih ostalih. Na trenažeru ćete sigurno moći da postignete veće brzine nego u pravoj vožnji, naravno ako je otpor kotrljanja valjaka približan otprou kotrljanja na putu.
Teško da je na usponu od 20% "kralj" otpora vazduh...
#35
Postavljeno 27 October 2009 - 10:00 PM
Otpor gume,lagera , lanca i lancanika su bezazleno mali da bi se ubrajali ili osetili.
Neko je okacio sliku Cycleops-ovog trenazer , igrom slucaja imam slican (Fluid^2) .
Obicno se koristi magnet (Neodymium),Fluid ili vrsta vazdusne elise koja generise otpor.
Nista od slicnog ne vidim na slikama a sumnjam da su magneti implementirani unutar valjaka da generisu otpor
p.s.Zupcanici na vecem broju bicikala ne postoje , to sto vecina naziva zupcanicima to su lancanici
#37
Postavljeno 27 October 2009 - 10:38 PM
Teško da je na usponu od 20% "kralj" otpora vazduh...
Dobra primedba, to nisam uzeo u obzir, ali gravitacija i nije prava sila otpora. Sila otpora se javlja kada se telo kreće kroz sredinu (isto važi i za trenje), a gravitacija deluje neumorno i kada se stoji na iskošenom tlu.
Gravitaciju treba neprekidno savlađivati prlikom penjanja uzbrdo, dok na tenažeru kada ubrzaš točak i valjke onda se gubi sila koju trošiš na ubrzavanje i ostaje samo borba protiv trenja u ležajevima. A ako nagneš trenažer i probaš da motaš promene neće biti jer je bicikl fiksiran i ne kreće se uzbrdo, tj. ne bori se protiv gravitacije.
Ipak se kod ovog trenažera sve svodi na trenje, što u valjcima, što u osovini točka.
Kakvi su to lageri koji stvaraju toliki otpor da se moze osetiti i koji se povecava sa povecanjem brzine ?
Otpora i trenja ima svuda i osnovna osobina tih sila je da se drastično povećavaju sa porastom brzine.
Ovaj trenazer , barem koliko sam video sa tih slika , nema cime da generise otpor pri kotrljanju.
Otpor gume,lagera , lanca i lancanika su bezazleno mali da bi se ubrajali ili osetili.
Po tebi, možemo zamotati par puta i ostaviti točak tako da se vrti u nedogled!?
stdjordje, brzo u zavod za patente, napravio si perpetuum mobile!!!
p.s.Zupcanici na vecem broju bicikala ne postoje , to sto vecina naziva zupcanicima to su lancanici
Ipak, razumeo si šta je u pitanju.
#38
Postavljeno 28 October 2009 - 12:09 AM
MarkoFQ je napisao:Kakvi su to lageri koji stvaraju toliki otpor da se moze osetiti i koji se povecava sa povecanjem brzine ?
Otpora i trenja ima svuda i osnovna osobina tih sila je da se drastično povećavaju sa porastom brzine.
Ne vidim kako se tvoj odgovor odnosi na moje pitanje ?
Po tebi, možemo zamotati par puta i ostaviti točak tako da se vrti u nedogled!?
stdjordje, brzo u zavod za patente, napravio si perpetuum mobile!!!
Ako je vama dovoljan otpor koji se javlja u lezajevima i trenje i otpor izmedju gume i valjaka , svaka vam cast
Ocigledno da niste vozili ili probali "pravi" trenazer.
Bas me interesuje koliki otpor pravi na 30km/h a koliki na 40km/h(ako neko ima power meter da izmeri)
p.s. Konkretno cycleops fluid^2 , pored generatora otpora sadrzi i 2 lezaja.
#39
Postavljeno 28 October 2009 - 12:44 AM
#40
Postavljeno 28 October 2009 - 05:53 AM
I Tacx ima sličan modelODLICNO =D>
Koliko je stabilna konstrukcija,mislim na fiksiranje vile...zadnji tocak seta po valjcima a posto je viljuska fiksirana pri naglim pokretima(npr. silazak sa bicikla)moze doci do ostecenja vile?
Gde si nabavio materijal(valjke i drzace valjaka),kolika je suma na kraju?
Kako se ponasaju valjci,biciklo,konstrukcija,...sljaka li sve ok ili nesto zeza?
Planiram sebi nesto ovako pa zato davim
http://www.teamcycli...ic_P9626C11.cfm
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika