Duzina volana drumskog bicikla (Ravnoteza) ?
#1
Postavljeno 03 October 2009 - 01:34 PM
Problem:
Kad ustanem sa sedista osecam manjak ravnoteze kako drzim volan nekako slogirano motam.
Cudni saveti:
Odaberi volan prema sirina ramena - ako je ovo validna varijanta onda ne znam ko ce da pravi te volane.
Pitanje je:
Koja je razlika izmedju volana koji je 42 cm i 44,45,46 cm ?
Zamena volana za neki od 45 cm - Moze li mi to pomoci ?
#2
Postavljeno 03 October 2009 - 03:06 PM
42-Obicno "voze" mladji vozaci,
44-Standard(vecina koristi),
46-Ako su ti ramena kao kod guvernera Kalifornije
Mozes naci i nesto sto izlazi iz ovih okvira...Ali,da li je problem u samom kormanu?Drumsko biciklo je zaista nestabilno u poredjenju sa planinskim biciklom,JERBO mtb-ajkic ima nize teziste i sire gume.Kada podignes guzu gde su ti sake(za koji deo kormana se drzis),da li je tvoj manjak stabilnosti izrazajniji na usponima?
https://youtube.com/@ionebike
#3
Postavljeno 03 October 2009 - 03:35 PM
Standardi za velicinu drumskih kormana su 42,44,46cm.
42-Obicno "voze" mladji vozaci,
44-Standard(vecina koristi),
46-Ako su ti ramena kao kod guvernera Kalifornije
Mozes naci i nesto sto izlazi iz ovih okvira...Ali,da li je problem u samom kormanu?Drumsko biciklo je zaista nestabilno u poredjenju sa planinskim biciklom,JERBO mtb-ajkic ima nize teziste i sire gume.Kada podignes guzu gde su ti sake(za koji deo kormana se drzis),da li je tvoj manjak stabilnosti izrazajniji na usponima?
Pitanje je da li ce ta 2 cm siri volan biti bolji ?!?!?!?!
Ja se drzim za sam kraj volana.Posto nemam samaraljke racunaj da je to u tom delu gde se kace samaraljke ne bas toliko daleko ali tako nesto - tesko je to objasniti bez slike.(posto je on savijen - ne na savijene delove nego gore).
Kao svi vozaci.Kad se ubrzava onda se spustis dole na savijene delove radi agresivnijeg polozaja ali to je druga prica...
Imam sire gume u odnosu na standardne trkacke bicikle. ( ja vozim capriolo roadster - malo modifikovan doduse...)
Pogledaj kako vozi Contador na brdu - on se drzi na gore (slogirano) opisano mesto i uglavnom je van sedista.Zamisli to na ravnom i da malo ubrzavas u tom polozaju tu sam ja malo nestabilan.
#4
Postavljeno 03 October 2009 - 04:50 PM
Jedno od resenja znas i sam a to je da stavis mtb volancic(koji je i predvidjen za ovo biciklo) ili da se malo igras sa polozajem kormana.
Nadam se da nisam konfuzan i da sam ti bar malo pomogao!
https://youtube.com/@ionebike
#6
Postavljeno 03 October 2009 - 05:15 PM
Bicikl je gotovo isti samo je volan malo drugaciji.
"samaraljke(ili kocnice kod starijih verzija)imaju i ulogu "stabilnog oslonca" " - ovo je vrlo bitna stvar(o ovome sam i ja razmisljao dosta). Mislim da sa samaraljkama i u kombinaciji sa sirim volanom bih ispeglao stvar jer ipak se ovde radi o maloj nestabilnosti.Ja vozim sa ovim volanom vec dugo nije opasno voziti s njim( imam i obicne pedale nemam spd,look...)
Sto se tice suspenzije nije to tako razdrdano.
Mozda mi je sediste malo vise ispred.Ja sam pocetnik i tek peglam neke sitne greske koje se javljaju odakle potice i ova dilema.Inace nisam se bas preterano bavio dimenzionisanjem polozaja na bicikli...
Moguce resenje:
Samaraljke + volan 44 (ako je moguce 45) + pravilan polozaj sedista,volana ???????????????????
#7
Postavljeno 03 October 2009 - 05:23 PM
Ne bih se slozio.Mozda sirina nije kljucna ali je volan i ono sto je vezano za volan vrlo bitno.Manjak ravnoteze nema veze sa sirinom volana... Bolje da potrazis uzrok u necemu drugom.
Razmisli logicno smanjivanjem sirine volana kako se modifikuje upravljanje - i polozaj ruku sto je priznacemo vrlo bitno. Ruke bi trebalo da budu paralelne sto je ona prica o izabiru volana prema sirini ramena.
U svakom slucaju hvala na savetu.
#9
Postavljeno 03 October 2009 - 06:56 PM
problem je nesto drugo, geometrija rama , ili to sto nisi navikao na to kako se drumski baj ponasa u voznji..
#10
Postavljeno 03 October 2009 - 08:27 PM
Pored klasicnog drumskog volana vozim i TT volan. Kad vozim TT i spustim ruke na aerobar-ove (koji su inace jako blizu.. dosta uze od sirine ramena) cak i tada mogu da ustanem i pedalam bez problema tj. ravnoteza mi je ok... Zbog toga sam pomislio da nije do volana.. Mada to je neko moje licno iskustvo.Ne bih se slozio.Mozda sirina nije kljucna ali je volan i ono sto je vezano za volan vrlo bitno.Manjak ravnoteze nema veze sa sirinom volana... Bolje da potrazis uzrok u necemu drugom.
Razmisli logicno smanjivanjem sirine volana kako se modifikuje upravljanje - i polozaj ruku sto je priznacemo vrlo bitno. Ruke bi trebalo da budu paralelne sto je ona prica o izabiru volana prema sirini ramena.
U svakom slucaju hvala na savetu.
Ti vidi, sta znam..
#11
Postavljeno 03 October 2009 - 09:07 PM
Samaraljke + volan 44 (ako je moguce 45) + pravilan polozaj sedista,volana.
Inace sam provozao nekih 2000-3000 km sa ovim volanom nije to odjednom i nije toliko strasno.Mada cinjenica da sam menjao pozicije a i prednja suspenzija je pustila koren sumnje.
Hvala svima koji ostavljaju svoje misli ovde...
#12
Postavljeno 03 October 2009 - 09:16 PM
Samaraljke + volan 44 (ako je moguce 45) + pravilan polozaj sedista,volana.
Inace sam provozao nekih 2000-3000 km sa ovim volanom nije to odjednom i nije toliko strasno.Mada cinjenica da sam menjao pozicije a i prednja suspenzija je pustila koren sumnje.
Znas kako to sa aerobarom je ok primer(licni primer ako smem da budem toliko smeo da to kazem nadam se da se neces uvrediti jer ne bih pisao da to zelim da postignem ) ali ti nisi pocetnik(pretpostavljam necu da tvrdim ) ti verovatno nemas poteskoca i imas pravilan polozaj na bajku, ram koji ti odgovara,psd pedale,iskustvo ...
Hvala svima koji ostavljaju svoje misli ovde nadam se da ce pomoci slogiranim pocetnicima kao sto sam ja
#13
Postavljeno 04 October 2009 - 07:55 PM
#14
Postavljeno 27 October 2009 - 08:53 PM
Ja nisam bio totalno nestabilan to sam naglasio.To je polozaj na pedalama drzeci se volan i motajuci.
Neki su ovde zesce iznalupetali ukljucujuci i mene(nije frka zato smo ovde da razmenimo-skupimo znanja)
Uzeo sam novi volan 45 cm u pla...u. Tesko mi je i sad da se izrazim nadam se da cete razumeti. U gore pomenutom polozaju(pokusajte da zamislite)
Nije ovaj polozaj da rascistimo odmah
Sirina volana(da sirina volana) je veoma bitna moj predhodni 42 cm volan je mnogo setao levo desno to barem znate to se desava prilikom gore navedene situacije.I to je pravilo problem. Sad volan posto je siri manje seta levo desno i osecam se 100 % siguran na njemu i taj polozaj stvarno prija.
Diskutovani problem se javljao u ovom polozaju.
#15
Postavljeno 28 October 2009 - 10:54 AM
#16
Postavljeno 28 October 2009 - 03:28 PM
U pravu si uopste nije nestabilna.Pa vidiš kako njoj širina kormana odgovara, meni ne izgleda ni malo nestabilno!!! Nadam se da si i ti našao takvu (mislim pritom na odgovarajuću širinu kormana...).
Moj volan jeste sirok ali nije tako primamljiv kao njen.
#17
Postavljeno 29 January 2010 - 10:00 AM
I ja imam nameru da predjem na trkacki od proleca, pa cu tek videti kako ciu se snalaziti sa tim volanom ... To nisam nikad probao, ali SPD pedale/patike su mi promenile zivot! Bez njih vise ne vozim ni do pijace jer se osecam jako nesigurno i nestabilno. Ko je vozio po ovom utabanom snegu i poledici zna tacno o cemu pricam... Bez SPD pedala bih pao 16 puta... Ovako, ni jednom.
Pozdrav
#18
Postavljeno 29 January 2010 - 10:36 AM
Licmi, druze, uzimaj pedale pod hitno, ako vec nisi... (Ovo na slici mi izgleda kao obicne pedale?) Tu najvise dobijas na stabilnosti!
I ja imam nameru da predjem na trkacki od proleca, pa cu tek videti kako ciu se snalaziti sa tim volanom ... To nisam nikad probao, ali SPD pedale/patike su mi promenile zivot! Bez njih vise ne vozim ni do pijace jer se osecam jako nesigurno i nestabilno. Ko je vozio po ovom utabanom snegu i poledici zna tacno o cemu pricam... Bez SPD pedala bih pao 16 puta... Ovako, ni jednom.
Pozdrav
Uzeo sam odavno spd pedale...
U pravu si za sve...
Pozdrav.
#19
Postavljeno 29 January 2010 - 01:39 PM
Po mom misljenju, ovo vreme i situacija u BG-u je idalna za vezbanje nepadanja tj. odrzavanja ravnoteze (a ako treba i padanja.)
Nadje se uilca na kojoj je klizav, utaban sneg ili poledica, gledajte da nema kola okolo i da nema nekog da vam se smeje, pa probajte nagla skretanja, proklizavanja, driftovanja, sve to sa nizim prenosima nego sto obicno vozite... Ne znam kako bi bilo bez SPD pedala ali sa njima je show. Bicikl se "ponasa" jako slicno onome kako se ponasa na suvom (pa kad na putu ima malo sljunka, recimo) ali pri vecim i samim tim, opasnijim, brzinama ... To dodje kao neka "vakcina"... Kasnije, kad na suvom zatreba, telo instiktivno reaguje kako se naucilo. Ne znam, ovo je moje neko zapazanje i o ovome bi neuporedivo vise mogli da napisu kolege montibajkeri. Ja sam vise "ulicar"...
#20
Postavljeno 29 January 2010 - 01:52 PM
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika