Šta kaže zakon...
#1
Posted 28 August 2009 - 04:39 PM
Član 7.
13) biciklistička traka je saobraćajna traka namenjena isključivo za saobraćaj biciklista, mopeda i lakih tricikala.
26) biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala.
32) bicikl je vozilo sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača, odnosno putnika, koja se pomoću pedala ili tučica prenosi na točak, odnosno točkove.
Član 40.
Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza.
Član 66.
Vozač ne sme da zaustavi ili parkira vozilo:
na pešačkom prelazu i na prelazu biciklističke staze preko kolovoza kao i na odstojanju, odnosno rastojanju manjem od pet metara od tih prelaza.
Član 81.
Prilikom kretanja noću i u uslovima smanjenje vidljivosti:
...
bicikl mora da ima upaljeno jedno belo svetlo na prednjoj strani i jedno crveno svetlo na zadnjoj strani,
...
Član 88.
Dete mlađe od 12 godina ne sme da upravlja biciklom na javnim putevima.
Izuzetno u pešačkoj zoni, zoni usporenog saobraćaja (*1), zoni "30" (*2), zoni škole (*3) i nekategorisanom putu, biciklom može upravljati i dete sa navršenih devet godina.
Izuzetno u pešačkoj zoni i zoni usporenog saobraćaja, biciklom može da upravlja i dete mladje od devet godina ako je pod nadzorom lica starijeg od 16 godina.
Član 89.
Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od
35 km/h.
Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog
tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja.
Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla
mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila.
Ako se dva ili više vozača bicikala, mopeda, tricikala i motocikala kreću u
grupi, dužni su da se kreću jedan za drugim.
Član 90.
Vozač bicikla, mopeda, tricikla i motocikla mora da upravlja vozilom na način
kojim se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometa druge učesnike u saobraćaju, a naročito ne sme da:
ispušta upravljač iz ruku,
sklanja noge sa pedala,
se pridržava za drugo vozilo,
vodi, vuče ili potiskuje druga vozila, odnosno životinje, osim da vuče
priključno vozilo za bicikl,
dopusti da vozilo kojim upravlja bude vučeno ili potiskivano,
prevozi predmete koji mogu da ga ometaju tokom upravljanja,
upotrebljava na oba uva slušalice za audio uređaje.
Član 91.
Vozač i putnik motocikla, mopeda, tricikla i četvorocikla moraju za vreme
vožnje nositi na glavi zakopčanu homologovanu zaštitnu kacigu, na način propisan
deklaracijom proizvođača kacige.
Vozač bicikla, mopeda, tricikla, odnosno motocikla, ne sme da prevozi lice
koje je pod uticajem alkohola, odnosno psihoaktivnih supstanci ili iz drugih razloga
nije sposobno da upravlja svojim postupcima.
Bliže propise o uslovima koje moraju da ispunjavaju zaštitne kacige koje
koriste vozači, odnosno lica koja se prevoze na motociklu, mopedu, triciklu i
četvorociklu, donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja.
Član 92.
Bicikl, moped i motocikl u saobraćaju na putu mogu da imaju priključno vozilo
sa dva točka namenjeno za prevoz tereta, priključeno tako da je obezbeđena
stabilnost vozila u kom ne smeju da se prevoze putnici. Priključno vozilo ne sme biti
šire od jednog metra, a na zadnjoj levoj strani mora imati poziciono svetlo crvene
boje ili trouglasti katadiopter ako je vuče bicikl.
Član 118.
Vozač bicikla stariji od 18 godina može na biciklu prevoziti dete do osam
godina starosti, ako je na biciklu ugrađeno posebno sedište, prilagođeno veličini
deteta i čvrsto spojeno sa biciklom.
...
Član 140.
Za regulisanje kretanja bicikala i mopeda na biciklističkim trakama ili stazama,
mogu se upotrebljavati semafori sa trobojnim svetlima.
Svetla na semaforu iz stava 1. ovog člana su crvene, žute i zelene boje, na
kojima se svetla postavljaju po vertikalnoj osi, jedno ispod drugog, i to: crveno gore,
žuto u sredini, a zeleno dole. Crveno i žuto svetlo su u obliku kruga sa simbolom
bicikla crne boje dok je zeleno svetlo sa simbolom bicikla smešteno u krugu crne
boje.
Na prelasku biciklističke staze za kretanje vozila iz stava 1. ovog člana preko
kolovoza, mogu se koristiti uređaji za regulisanje kretanja pešaka, ako se staza
nalazi uz obeleženi pešački prelaz.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(*1)- Član 161.
Zona usporenog saobraćaja vozila je deo puta, ulice ili deo naselja u kome
kolovoz koriste pešaci i vozila.
Vozač je obavezan da se u zoni usporenog saobraćaja kreće tako da ne
ometa kretanje pešaka i biciklista, brzinom kretanja pešaka, a najviše 10 km/h.
Zona usporenog saobraćaja mora biti obeležena propisanom saobraćajnom
signalizacijom.
(*2) - Član 162.
Zona "30“ je deo puta, ulice ili naselja u kojoj je brzina kretanja vozila
ograničena do 30 km/h.
Zona "30“ mora biti obeležena propisanom saobraćajnom signalizacijom.
(*3) - 163.
Zona škole je deo puta ili ulice koja se nalazi u neposrednoj blizini škole, i kao
takva obeležena je odgovarajućom saobraćajnom signalizacijom.
Brzina kretanja vozila u zoni škole u naselju je ograničena do 30 km/h, a van
naselja do 50 km/h, u vremenu od 7,00 do 21,00 sat, osim ako saobraćajnom
znakom vreme zabrane nije drugačije određeno.
U zoni škole nadležni organ za saobraćaj naložiće upravljaču puta primenu
posebnih tehničkih sredstava za zaštitu bezbednosti dece.
Upravljač puta dužan je da primeni posebna tehnička sredstva.
Bliže propise vezane za utvrđivanje zone škole donosi ministar nadležan za
poslove saobraćaja na predlog ministra prosvete.
#2
Posted 28 August 2009 - 04:50 PM
Član 89.
Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od
35 km/h.
Haha, hoce sad biti ono kod Stenke znak radarska kontrola c c c, slazem se da ima likova koji biciklom uroze kako svoj, tako i tudji zivot, ali ono napravise od biciklista najgore ucesnike u saobracaju.
"The bicycle has a soul. If you succeed to love it, it will give you emotions that you will never forget."
Polar matrix - 14400km; Gary Fisher - 28983km; Wilier - ...in progress...
#4
Posted 28 August 2009 - 05:23 PM
Član 91.
Vozač i putnik motocikla, mopeda, tricikla i četvorocikla moraju za vreme
vožnje nositi na glavi zakopčanu homologovanu zaštitnu kacigu, na način propisan
deklaracijom proizvođača kacige.
Koliko vidim, biciklisti ne moraju da nose kacigu...?
#6
Posted 28 August 2009 - 05:39 PM
#7
Posted 28 August 2009 - 09:37 PM
kako su to tacno od biciklista napravili najgore ucesnike u saobracaju?
Lepo. Procitaj zakon pa ako imas vise od 6 godina, shvati. A valjda citas novine...
btw, Drago mi je sto su izbacili to za kacigu. Motor je druga prica i ne treba mesati babe i zabe.
"The bicycle has a soul. If you succeed to love it, it will give you emotions that you will never forget."
Polar matrix - 14400km; Gary Fisher - 28983km; Wilier - ...in progress...
#9
Posted 28 August 2009 - 10:05 PM
Ajde uzivaj.
Veruj mi, meni je super. Cak volim da gledam ovde neke stvari. Niti imam probleme, komplekse i sl. pojave.
Vrlo prosto ko je samnom ok onda sam i ja super. Ko je bezobrazan,indirektno proziva i smara naravno da se necu smejati na to i pozvati ga na pice.
________
"The bicycle has a soul. If you succeed to love it, it will give you emotions that you will never forget."
Polar matrix - 14400km; Gary Fisher - 28983km; Wilier - ...in progress...
#13
Posted 29 August 2009 - 04:00 AM
#15
Posted 29 August 2009 - 02:08 PM
Član 40.
Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od najviše jedan metar od desne ivice kolovoza.
Da li ovo znaci da tamo gde postoji biciklisticka staza mora da se vozi po istoj, ili?
A kacigu dozivljam kao i pojas u autu, postoji samo da meni spase zivot u nekoj "nedaj Boze" situaciji... ko nece ne mora
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#16
Posted 29 August 2009 - 02:13 PM
ma nisam mislio na taj deo
vec nanapravise od biciklista najgore ucesnike u saobracaju.
posto nisam shvatio to iz ovih zakona...
viewtopic.php?f=5&p=35972#p35972
I prekini da se gubis.
"The bicycle has a soul. If you succeed to love it, it will give you emotions that you will never forget."
Polar matrix - 14400km; Gary Fisher - 28983km; Wilier - ...in progress...
#17
Posted 29 August 2009 - 02:31 PM
btw, Drago mi je sto su izbacili to za kacigu. Motor je druga prica i ne treba mesati babe i zabe.
Meni ipak nije.
Dok nisam preleteo preko kormana ranom zorom i maltene glavom se zapucao u trotoar, imao sam dileme da li da uzmem kacigu, kolko para da izdvojim i slično. Tada mi je nekako, iz horizontalne perspektive ipak sinulo da mi je draže da dam 25-30 evra za kacigu. Ispravan izbor mi je potvrdila i kaciga Borisa Popovića sa nekog spusta, kada se glavom zakucao u drvo: kaciga je apsolutno smrskana, ali je on živ. Možeš voziti i 40 godina, dovoljna je jedna greška, pa čak i da ne bude tvoja i ćao. Nažalost, podsetio bih na gospodina Vajsa koji je pao na humanitarnoj vožnji u Novom Sadu i dobio prilično ozbiljne povrede glave.
Tako da... ako ne padnem: good for me, duže će mi trajati. Ako padnem, good for me, pomoći će mi da ostanem čitav. Osim toga nalazim da je izuzetno praktična za vožnju po kiši i suncu, a traka za pričvršćivanje odlično fiksira slušalice mp3 plejera dok vozim.
I chill harder than you party.
#20
Posted 29 August 2009 - 03:04 PM
Gde nema, dopušteno je voziti oko 1 metar od ivice puta.
Ako razmisliš logično "sme se voziti..." gde posle toga dolazi uslov pod kojim se sme voziti nameće logičan zaključak da je to izuzetak od pravila da se ne sme voziti bajs po kolovozu.
Ovo je meni skroz okej, samo ima jedan problem u praksi. Npr. ja u Novom Sadu znam makar tuce mesta gde se pešačka staza i biciklistička traka "sjedinjuju" (npr. kod bivšeg Kontrasta ka podvožnjaku ili kod Kulske banke pa ka cara Dušana), pa se postavlja opravdano pitanje da li je to biciklistička staza ili pešački trotoar?
I chill harder than you party.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users