Ashima disk kocnice - novi pogled i rešenja
Started By
misaxtr
, Aug 06 2009 06:39 PM
24 replies to this topic
#1
Posted 06 August 2009 - 06:39 PM
Ashima je posle izbacivanja SOS pločica, obelodanila i svoja 2 nova produkta - disk kočnice. Neko bi rekao - pa dobro, još jedni u nizu, ALI ovo je nešto sasvim drugačije ( kako bi nekada govorili monti pajtonovci )
Naime, prvi novi model kočnica pomenutog proizvođača je veoma specifičan - nema klasičan klip koji gura pločice, već je tu neka vrsta "membrane" koja direktno kontroliše hod pločica, kako se tvrdi, mnogo bolji sistem kontrole jačine kočenja, generalno tanja i lakša klješta. Takođe, za ovaj sistem membrane se kaže da je praktično ekvivalent klasičnom klipu od 20mm, sa mnogo boljim karakteristikama i mnogo manjom težinom.
Kako sve to izgleda:
S druge strane - drugi model sa 4 klipa - ali aksijalno postavljenih - dakle praktično jedan u drugom. U praksi - inicijalni stisak ručice aktivira prvi klip veličine 14mm za maksimalnu kontrolu inicijalne sile kočenja. Dalji stisak ručice aktivira drugi par kllipova prečnika 22mm i oni su tu za maksimalnu snagu i jačinu kočnica kada je to neophodno. Dakle - maksimalna površina ovakve konstrukcije je ekvivalentna klasičnim klipovima od 26mm prečnika!
Dalje inovativo rešenje je i u samom toku ulja koje je kod ovih modela spoljašnje - za šta se tvrdi da umnogome doprinosi boljem hlađenju i manjoj temperaturi fluida. Takođe, ovako konstrukcijski rešena klešta imaju i specifično "vazdušno hlađenje" samih klipova.
Na kraju još jedan detalj - bar meni, ove kočnice stvarno fenomenalno izgledaju i nadam se da ću imati priliku da ih u budućnosti bar probam ako ne i posedujem
Naime, prvi novi model kočnica pomenutog proizvođača je veoma specifičan - nema klasičan klip koji gura pločice, već je tu neka vrsta "membrane" koja direktno kontroliše hod pločica, kako se tvrdi, mnogo bolji sistem kontrole jačine kočenja, generalno tanja i lakša klješta. Takođe, za ovaj sistem membrane se kaže da je praktično ekvivalent klasičnom klipu od 20mm, sa mnogo boljim karakteristikama i mnogo manjom težinom.
Kako sve to izgleda:
S druge strane - drugi model sa 4 klipa - ali aksijalno postavljenih - dakle praktično jedan u drugom. U praksi - inicijalni stisak ručice aktivira prvi klip veličine 14mm za maksimalnu kontrolu inicijalne sile kočenja. Dalji stisak ručice aktivira drugi par kllipova prečnika 22mm i oni su tu za maksimalnu snagu i jačinu kočnica kada je to neophodno. Dakle - maksimalna površina ovakve konstrukcije je ekvivalentna klasičnim klipovima od 26mm prečnika!
Dalje inovativo rešenje je i u samom toku ulja koje je kod ovih modela spoljašnje - za šta se tvrdi da umnogome doprinosi boljem hlađenju i manjoj temperaturi fluida. Takođe, ovako konstrukcijski rešena klešta imaju i specifično "vazdušno hlađenje" samih klipova.
Na kraju još jedan detalj - bar meni, ove kočnice stvarno fenomenalno izgledaju i nadam se da ću imati priliku da ih u budućnosti bar probam ako ne i posedujem
MTB do groba a i posle...
#2
Posted 06 August 2009 - 06:51 PM
Odlican dizajn, lepo je osmisljenjo hladjene na skoro dva nacina i ono sto me je posebno odusevilo je sto se pritiskajuci kocnicu ostvaruje prvo jedan deo sile, klip od 14mm i onda dalje pritiskajuci se ostvaruje max...
http://www.youtube.c...cycleFanatic89#
"The bicycle has a soul. If you succeed to love it, it will give you emotions that you will never forget."
Polar matrix - 14400km; Gary Fisher - 28983km; Wilier - ...in progress...
"The bicycle has a soul. If you succeed to love it, it will give you emotions that you will never forget."
Polar matrix - 14400km; Gary Fisher - 28983km; Wilier - ...in progress...
#3
Posted 15 August 2009 - 04:19 PM
#7
Posted 20 December 2009 - 06:08 PM
Dizajn rotora je poput aligatorovih, verovatno su u nekoj s njima. A rotor se moze obojiti rucno, bojom za metal koja trpi visoke temperature
#9
Posted 28 January 2010 - 09:29 PM
Ah opet ludi tajvanci. Ne mozemo bez njih sta da radimo. Svi pricamo i lozimo koliko klipova ima nasa kocnica. 2,4,6 pa cak i 8 koliko ima Gatorbrake. A sta kazete za kocnicu bez klipa. A? Ajde da vas vidim. E dosao je i dan za takvo nesto. Istripani tajvanci uradili nesto takvo. Odnosno novi sistem kocenja se svodi na dijafragmu koja pokrece ulje u kocnice i ulje deluje na klipove. Iz Ashima-e kazu da sa novim dizajnom su uspeli i da smanje tezinu jedne kocnice. Deklarirana tezina za jedan sistem sa 180mm rotorom je oko 300-310 grama. Za svaku pohvalu. A iskreno receno i izgleda dobro
Before you ask stupid questions, ask GOOGLE first
#12
Posted 10 February 2010 - 12:56 PM
#13
Posted 10 February 2010 - 02:12 PM
Bacio sam oko na rotore iz oglasa... taman bi mi leglo na Ultimate: 140 i 160
samo ne znam više odakle mi para
samo ne znam više odakle mi para
#14
Posted 10 February 2010 - 04:15 PM
Zasto ne oba 160? A da dobro izgledaju - dobro izgledaju.
#16
Posted 10 February 2010 - 04:29 PM
#18
Posted 10 February 2010 - 04:47 PM
Teški su i finansijski, 50 funti na CRC.
Doduše, ovo ne stavljaš da bude lagano, nego da svi gledaju
A o kojim to obojenim rotorima sa oglasa se pričalo?
Doduše, ovo ne stavljaš da bude lagano, nego da svi gledaju
A o kojim to obojenim rotorima sa oglasa se pričalo?
#19
Posted 10 February 2010 - 04:53 PM
pa nema obojenih na oglasima, mada zolt mi je rekao da ce ih mozda imati kada pocne sezona, inace ashima aro8 rotora u svim bojama i po super ceni ima na francuskom sajtu http://www.dulight.fr
........
#20
Posted 10 February 2010 - 05:01 PM
Šta, sa kracima u boji? Pffffftttt... Red prajmera, red spreja. Još ih možete ispeći u rerni, za razliku od drugih komponenti. Videće se da nisu anodizovani kad neko stavi nos u njih.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users