Umereni rekreativni trening
#1
Postavljeno 03 August 2009 - 08:27 PM
Kako sam skoro popravio bajs, imam neverovatnu želju da ga vozim po ceo dan, e sada, kako imam dva meseca slobodno, želeo bih da upadnem malo u neku formu i usput skinem i koji kilogram.
Već nedelju dana prelazim po 15km dnevno raznolikog krajolika (od ravnica do osrednjih uspona, posle kojih sam bez duše (ravnice odvozim ja sa srednje jakim prenosom, dok na usponu u zavisnosti od istog pri kraju teram 'prvom' ), e sada me zanima, za bolje nabacivanje kondicije i za bolje topljenje masti koji bi bio neki dobar plan. Jer prvenstveno u mom slučaju treba mi više kondicije za početak za savlađivanje uspona. Da li je u svrhe toga bolje voziti sa jakim prenosom na ravno? i sl. stvari me zanimaju. Cenio bih i neki program tipa: 20min to i to, pa 10 min to i to, nadam se da me razumete Hvala unapred!
#3
Postavljeno 03 August 2009 - 08:58 PM
Jer prvenstveno u mom slučaju treba mi više kondicije za početak za savlađivanje uspona. Da li je u svrhe toga bolje voziti sa jakim prenosom na ravno?
Od mene samo kratko: za kondiciju vozi uzbrdo sto vise . Danas ces da umres nakon 50m uzbrdo; za 2 meseca ces da umres nakon 500m uzbrdo, tako se stice kondicija...
A sto se tice prenosa, to su meni objasnili ovako: kadenca (broj obrtaja pedala u minuti) treba da bude preko 80 (http://www.ciklonaut...ako/Kadenca.htm); tako da nije poenta da ubacis u najvecu brzinu, i okreces pedale 20x u minuti; nego u manji pa udri po pedalanju Visoki prenosi vise opterecuju zglobove, ligamente i misice, pa je lakse i ostetiti iste (ne misice).
p.s. ovde ima mnogo strucnijih od mene po pitanju vezbanja, ali ako se niko ne javi... eto, makar nesto
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#5
Postavljeno 03 August 2009 - 09:17 PM
tako da nije poenta da ubacis u najvecu brzinu, i okreces pedale 20x u minuti; nego u manji pa udri po pedalanju Visoki prenosi vise opterecuju zglobove, ligamente i misice, pa je lakse i ostetiti iste (ne misice).
Bas tako. Kad vrtim jacim tempom, noge nekako imaju zalet i vise se odmaraju, nego da se napinjem u visoj brzini. Ne prija nogama, nikako.
#6
Postavljeno 04 August 2009 - 07:52 AM
Kadencu drži tako da ti vožnja odgovara, ali nemoj nikako da vrtiš tako brzo da odskačeš iz sedišta, kao ni da prejako tegliš.
A sada ono najbitnije -koliko jako da voziš. Kao što sam napomenuo kreneš lagano, opušteno i polako pojačavaš, da ti se disanje pojača taman toliko da (kada bi pričao sa nekim) ne možeš da baš tečno pričaš (nikako da ti duša bude u nosu!), znači neki osrednji tempo. Nemoj gledati ni koliko km voziš, gledaj da u početku voziš po sat i po do dva, i polako pojačavaj, ali ne iz dana u dan, nego po nedelji dodavaj po npr pola sata. I nikako svaki dan da voziš, nego pravi par puta pauze, da organizam stigne da ti se odmori. Ako budeš hronično umoran nisi ništa uradio.
#8
Postavljeno 04 August 2009 - 08:42 AM
jbg, organizam mora da dobije i odmora, inače će odbiti saradnjuMeni ovo kad neko kaže: nemoj svaki dan da voziš, isto je kao da narkomanu kažeš: nemoj da se drogiraš
#9
Postavljeno 04 August 2009 - 08:52 AM
Za početak nije loše da se vozi ista distanca pa da se posle nekog vremena na istoj toj trasi vozi (malo) brže, pa da se onda poveća distanca, pa da se onda ona vozi brže - zato je dobro imati brzinomer
Npr da probaš da odvozaš 20 km sa 20 na sat. S onom visokom kadencom koja je pominjana. Pa tako 3-4 dana. Onda probaj da izvučeš 30 km. Pa 3-4 dana. (Ako osetiš da danas nisi za vožnju - nemoj; nije cilj da sutra još više nisi za vožnju) Pa onda digni prosečnu brzinu na 22 pa vidi kako ide onih 20 km, itd. Tokom ta dva meseca bi već mogao da gaziš 40-50 km bez mnogo razmišljanja, a što se duže baviš voženjem, to će i kilometraže i (donegde) brzine rasti.
U brdo ne vredi da se krene dok nemaš mišiće/srce/pluća koji te uspešno nose po ravnom, inače ćeš samo da umireš.
#10
Postavljeno 04 August 2009 - 10:57 AM
#12
Postavljeno 04 August 2009 - 11:22 AM
Voziću 15km dnevno za početak na mojoj deonici (+ vozikanje po gradu u dužini nekih 5km), jer je to 'moja' deonica na kojoj mi je najsigurnije voziti, iako je Ibarskom magistralom, a i reljef je super,dok u samom naselju, većinom su sve ulice uzbrdo, na koje ću se vratiti za 6 nedelja (između toga moram nedelju dana da ostavim bajs da završim po Beogradu neke administrativne poslove) Za tih 6 nedelja možda povećam deonicu do max 23km, jer više ne bi bilo poželjno iz bezbednosnoh razlog (šleperi, brza vožnja automobila i nedostatak trake za bicikliste sa strane). Vodiću računa o broju obrtaja za početak, trudiću se da budem što konstantniji, da vozim kako mi odgovara, neka je i sporo ali konstantno, što više pedaliranja, "da ne učim srce i pluća da zabušavaju". U principu koliko sam shvatio, poenta je "što više prelaziti jednu deonicu i sve će biti laganije i laganije", pokušaću da povećam vremenom i o/min i brzinu. Neću da se takmičim, ali jednostavno volim da vozim bajs, i ako ga već vozim da ga ne vozim bezveze, već da imam i neke koristi od njega. U svemu treba da se poštuju neke pravilnosti!
#13
Postavljeno 04 August 2009 - 04:15 PM
#16
Postavljeno 04 August 2009 - 09:08 PM
Čovek vozi drumaša, 20 na sat je stvarno jako sporo, pogotovo ako vozi ravno.
OK, poenta priče - naći brzinu koja može da se održava duži period bez forsiranja, pa jedno vreme voziti tu. Posle može da se diže prag. Meni je prosek 20 taman za prve 3-4 vožnje posle duže pauze.
#17
Postavljeno 05 August 2009 - 09:13 AM
http://www.thefactsa...ws/cent-gov.htm
#20
Postavljeno 20 August 2009 - 09:37 AM
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika