Krpljenje gume i centriranje tocka (u kucnoj radinosti)...
#21
Postavljeno 20 May 2009 - 05:42 PM
Sandook, koja guma?
#23
Postavljeno 20 May 2009 - 08:17 PM
#24
Postavljeno 20 May 2009 - 09:54 PM
eh sad napumpao sam je malo vise nego obicno i mislim da je ok al nisam bas 100% siguran
i ajde recite mi u cemu je fora kod unutrasnjih guma ? zar je bitno da su neke kvalitetne ? da li od kvaliteta zavisi samo rok trajanja ili jos nesto ?
#26
Postavljeno 21 May 2009 - 08:31 AM
Ja svoja dva tocka rasturio u komade (maltene novi. cudo jedno kako masina napravi tocak. jedna zica labava, a na drugoj mogu da sviram.) udahnuo duboko i usnirao opet (moj predlog je da ako radis, sniras istim sistemom koji je bio, zbog nable, tj. rupa na nabli, jer razliciti sitemi (sheme, preklapanja, crossings, kako god to zvali) oslabe re rupe, pa posle dva promenjena i koju hiljadu km moras menjati celu nablu (sem ako nije ultrakvalitetna i neka skupa... )
Zakljucak price. Tockove sam radio sam, polako i stalozeno 3 sana (svako pre podne, do posla) i napravio sam ih u 1/10mm precizno. I vertikalno centriranje i lateralno i "dishing". Sve polako i ispadne OK
have no fear
#27
Postavljeno 21 May 2009 - 02:13 PM
ps hvala na odgovorima
a ako vec pop**izdim mozda cu i ovako
... re=related
#28
Postavljeno 15 December 2009 - 08:12 PM
Elem, kako moje majstorske veštine rastu (LOL), došlo je vreme da "ispravim krive Drine", tj. da dovedem u red zadnji točak na svom starom bajsu. Njegov (ili ipak moj?) problem je taj što pravi 8ice. U tom duhu sam kupio odgovarajući alat za žbice:
i 5 žbica - jedna je davno pukla, a 4 za slučaj da napravim kuršlusKupi onaj skupi crveni, 'cobra'. Imao sam taj sa slike, sad imam kobru, razlika je golema.
Odlgledao sam uputstvo na bycicle tutoru, i po tome malo zatezao, malo dotezao, i značajno smanjio osmice. E sad, problem je u tome što mi je par žica potpuno labavo. Kad ih malo zategnem, točak se tu malo opet iskrivi. Pitanje glasi: Da li je rešenje da sve žice sa te strane zategnem za 1 krug, a sve sa druge olabavim za 1 krug (ili sve za pola kruga)?
p.s. ovih dana ću nastaviti ovo centriranje, pošto majstorišem na tavanu na kom je temperatura ~spoljašnjoj, nije zgodno predugo majstorisati
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#29
Postavljeno 15 December 2009 - 09:17 PM
#30
Postavljeno 15 December 2009 - 11:05 PM
Pitanje glasi: Da li je rešenje da sve žice sa te strane zategnem za 1 krug, a sve sa druge olabavim za 1 krug (ili sve za pola kruga)?
Da sam na tvom mestu, lepo bih rašnjirao ceo točak. Odštampao neki fin tutorijal. Ja imam knjigu "The Art of Wheelbuilding" by Gerd Schraner, pročačkaj po netu, ima i drugih koliko hoćeš. Kad sve rašnjiraš, baci pogled na felnu jer je i sama nakon "xxxkm" možda malo popustila, pa se može malo i ona tu "vaspitati". Medjutim, pre nego što počneš kupi 10ak nipli, da ti se nadje, veruj mi trebaće ti dok ne osetiš pod prstom kad je dosta zatezanja, jer dok učiš, umeju se sroz upropastiti.
itd,itd...pitaj ako šta još treba.
Što se tiče tvoje ideje da jednu stranu žbica dotegneš a drugu otpustiš, može se to uraditi ali treba umeti, jer se felna može vrlo lako "prevući" (pa kad točak vratiš na ram on ne bude u centru u odnosu na ram, pa još šira guma i eto ti belaja , ma odvratno i zamisliti ).
I još jedna stvarčica, ako su ti felne sa duplim zidovima pa još i visoke (kao one ogromne Remerx), biće ti od pomoći i jedna mala handmade alatkica koja će te lišiti nerviranja što ti niple upadaju u zidove felne, a pravi se od jedne žbice. Ako ti treba, reci...
Predpostavljam da sve to radiš kako bi savladao šnjiranje i centriranje točkova? U suprotnom bih nešto drugačije napisao a ovako, srećno!
#31
Postavljeno 15 December 2009 - 11:09 PM
I zaboravih, ako ti je star točak, može se lako desiti da ti pukne i neka žbica, zato se obezbedi na vreme. Žbice s prednjeg točka su ti sve iste dužine, a na zadnjem ti je strana na kojoj ti je kaseta nešto kraće od one druge (na kojoj stu diskovi), pa pazi da ih ne mešaš.
Pozz .
#32
Postavljeno 16 December 2009 - 08:13 AM
Predpostavljam da sve to radiš kako bi savladao šnjiranje i centriranje točkova? U suprotnom bih nešto drugačije napisao a ovako, srećno!
Hehe, da, prvenstveno da bih sam naučio da centriram točak (šnjiranje me još uvek ne privlači). A imam taj stari bajs koji trenutno nije u voznom stanju, pa na njemu vežbam sve poduhvate - nije šteta ako nešto pokvarim
Točak je zadnji i jeste star, zato sam kupio 5 žbica; ali nisam znao koja dužina mi treba pa mi je prodavac na osnovu par pitanja (prednja/zadnja, dupli zid itd) dao neke koje odgovaraju .
Ova majstorija zaista zahteva dosta vremena (barem totalnom početniku), tako da ču se javiti čim nešto zapne...
p.s. nema linka za knjigu?
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#33
Postavljeno 16 December 2009 - 11:08 AM
#34
Postavljeno 16 December 2009 - 12:00 PM
Točak je zadnji i jeste star, zato sam kupio 5 žbica; ali nisam znao koja dužina mi treba pa mi je prodavac na osnovu par pitanja (prednja/zadnja, dupli zid itd) dao neke koje odgovaraju .
Uf, cisto sumnjam da je ubo pravu duzinu. Kad se sracuna i na kalkulatoru, frka je, dal mm-dva manje-vise, a ovako odoka...Tesko.
#35
Postavljeno 16 December 2009 - 12:02 PM
nisu napred sve iste duzine ako imas nablu za disk, a posto on ima obicnu v-brake onda jesu, ovo kazem da se neko en bi zbunioEvo ti linka za knjigu, ima mnogo dobrih stvari, naravno na engl. je.
I zaboravih, ako ti je star točak, može se lako desiti da ti pukne i neka žbica, zato se obezbedi na vreme. Žbice s prednjeg točka su ti sve iste dužine, a na zadnjem ti je strana na kojoj ti je kaseta nešto kraće od one druge (na kojoj stu diskovi), pa pazi da ih ne mešaš.
Pozz .
#36
Postavljeno 16 December 2009 - 01:46 PM
Hvala za link
Stole:
A koliko je bitno da dužina bude baš "prava"? Ja sam jednu novu stavio umesto puknute, i taman je, bar ovako odokativno, ne štrči kroz felnu (da udara u unutrašnju gumu), a nije ni prekratka...
Ma na kraju krajeva, sad samo vežbam tehniku centriranja, a nisam ni planirao da kupujem sve to juče već sam bio u blizini, pa neplanski svratio...
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika