Krpljenje gume i centriranje tocka (u kucnoj radinosti)...
#1
Postavljeno 11 May 2009 - 03:51 PM
Ne lezi vraze, dodjem ovde na forum i shvatim da to mogu (uf, mogu li?) i sam da uradim, i naravno krenem u akciju... Prvu operaciju izvodim na svom (pra)starom BoomMax biciklu, kome je busna zadnja guma. Kupio TipTop, skidace, odgovarajuci kljuc; skinuo tocak, skinuo spoljasnju sa felne, nasao rupu na unutrasnjoj, ismirglao, namazao lepkom, zalepio flekicu. Sad ide prvo pitanje; kad odlepim flekicu sa one "alu folije", da li treba da isecem providnu foliju tako da mi ostane samo crni deo uokviren narandzastim?
Drugo, da li bi guma trebalo da bude naduvana ili izduvana dok je krpim? (nesto mi je logicno da bude naduvana, ali hajde da pitam). Sutra cu da vam javim da li ovo moje krpljenje drzi, ili curi
E sad, treci i najveci problem je u tome sto ne umem da nacentriram tocak . Postavim ja njega, ali seta levo-desno kad ga zavrtim, i kaci v-brake. Zasto je ovo najveci problem? Pa ako mi napolju pukne guma, ja cu lepo da stavim rezervnu, a busnu cu da krpim nekad kuci :D'; ali dzaba mi guma ako ne umem tocak da nacentriram
I da, sa stare felne mi je otpala (pukla) jedna zica, koliko to utice na stabilnost/sigurnost/bilo sta u voznji?
Bilo kakva pomoc je dobrodosla; a moram da priznam da sam se sjajno zabavio sa ovim "majstorisanjem" iako su mi ruke crne do lakata
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#2
Postavljeno 11 May 2009 - 04:05 PM
#3
Postavljeno 11 May 2009 - 04:34 PM
Sto se tice centriranja tocka,verovatno mislis na postavljanje tocka u leziste tako da njegova osa prati osu cevi rama u koju se umece sticna sedista,sto je lako ako ti je stezanje po sistemu QR(quick release),tj. umetnes tocak,pritisnes malo rukom na sediste i zatvoris QR.Po onome sto ti govoris kod tebe je izgleda sistem na kljuc 14,15(ne znam tacno koji,mislim ipak da je standard 15) tu moras biti vestiji(citaj strpljiviji) i po svoj prilici svaki put malo dostelovati V brake.Sto se tice zica,kratkotrajno resenje je da popustis zicu na suprotnoj strani,a moj predlog ti je da se ceo tocak prezbica(zameniti sve zice),jer ako menjas jednu,vrlo skoro ce ti puci neka druga,pa jos jedna i tako redom,a da utice na upravljanje-utice,i haba lezaj i ne mozes dobro kociti sa V kocnicom.Za centriranje tocka(mislim na ispravljanje felne dotezanjem i popustanjem zica)ja se obratim majstorima,jer sam lenj da ucim.
#4
Postavljeno 11 May 2009 - 05:21 PM
Mada su za stabilnost točka pored felne naravno itekako odgovorne žbice, a i niple. Ja sam tada uzeo neke dt swiss žbice koje nisu bile uopšte skupe.
Ako ti se felna toliko pokrivila obavezvo majstoru da stavi nove žbice i sve to dotera u red.
#5
Postavljeno 11 May 2009 - 06:57 PM
Unutrasnje sam do skoro menjao(bacim probusenu) ali sam ove nedelje i zakrpio jednu jer bila nedelja pa nisam imao gde da kupim.Zakrpio sam tu koja je bila probusena taze(na jednom mestu samo).
Takodje sam krpio sa flekicom koju sam isekao od neke unutranje(nije joj bilo spasa).Namazao isshmirglanu flekicu i gumicu lepkom(neki kao Sintelan,Tigar-tako dobro mirise ),odstoje flekica i guma tako nezavisno 10-20min da lepak bude ok i posle sam sve to prilepio i stavio ispod buchice od 25kg ,tako stojalo 12h i VOILA drzi do jaja .A da ,kad se lepi unutrasnja je izduvana maximalno jer ne valja da bude naduvena tada je flekica(tj guma od koje je ona ,opustena) a guma naduvena(zategnuta) sto za kontakt nije bas dobro,najbolje je da su u istom naponskom stanju,opustene obe kad je guma izduvana a napregnute obe kad je unutrasnja naduvena
#6
Postavljeno 11 May 2009 - 07:42 PM
http://bicycletutor.com/wheel-truing/
i druga uputstva:
http://bicycletutor.com/download/
#7
Postavljeno 11 May 2009 - 07:51 PM
#8
Postavljeno 11 May 2009 - 08:48 PM
"The bicycle has a soul. If you succeed to love it, it will give you emotions that you will never forget."
Polar matrix - 14400km; Gary Fisher - 28983km; Wilier - ...in progress...
#9
Postavljeno 12 May 2009 - 10:48 AM
verovatno mislis na postavljanje tocka u leziste tako da njegova osa prati osu cevi rama u koju se umece sticna sedista
Da, na ovo sam mislio, ali sam se pogresno izrazio . Jos nemam tu dozu entuzijazma da sam centriram tocak , potrebno mi je samo da ga pravilno vratim na bajs. I da, nemam quick release; vec maticu 15 (nazalost). Kad nadjem malo vremena, pokusacu da ga postavim bolje, i usput da proverim da li se felna iskrivila. (posto je u pitanju stari bajs koji niko ne vozi, nigde ne zurim )
Flekica za sada drzi, a sledeci put cu da izduvam gumu i tako zakrpim; bitno mi je da imam predstavu kako se krpljenje zapravo radi .
Sto se tice http://bicycletutor.com, site je odlican (tamo sam i video kako izgleda krpljenje gume), ali sto se tice montiranja tocka imaju samo primer za quick release, koji meni ne znaci.
Hvala vam svima na savetima; ako opet negde zapne eto me nazad
256km u 2011.
1592km u 2010.
1987km u 2009.
#12
Postavljeno 15 May 2009 - 04:33 PM
http://parts.capriol... ... ice-0136mm
http://parts.capriol...vodi/ala ... 0”
http://parts.capriol... ... niverzalni
Ima ih jos, pogledaj sam.
#13
Postavljeno 15 May 2009 - 05:21 PM
Što se tiče krpljenja, ako je unutrašnja kvalitetna (nije plastikana, nego guma), gumu okrpiš u letu, 10 minuta ti treba. Tačkaste rupe mogu bez problema da se krpe sa pola flekice.
Naravno, aut pravi tip-top aut nihil.
#16
Postavljeno 15 May 2009 - 08:40 PM
Ni pre toga, nije bilo sve na mestu, svestan sam bio toga, ali posle te operacije headset je legao jos gore na ram!
#19
Postavljeno 20 May 2009 - 05:36 PM
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika