Jump to content


Fotografije
- - - - -

Merenje sebe i bajka - akcija


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
74 odgovora na ovu temu

#41 milentze

milentze
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 192 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 04:59 PM

Ja bih postavio pitanje koje me duze muci a slike su super gde se to i vidi.
Zasto su neke viljuske bez ikakvog ugla, kao npr.kod giant-a a kod nekih imaju taj blagi ugao ka napred kao na cannondale?
 


  • 0

#42 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 December 2015 - 05:44 PM

Ja bih postavio pitanje koje me duze muci a slike su super gde se to i vidi.
Zasto su neke viljuske bez ikakvog ugla, kao npr.kod giant-a a kod nekih imaju taj blagi ugao ka napred kao na cannondale?
 

Zbog nečeg što englezi  zovu "trail". Ne valja kad je prevelik, a ni kad je premali.

 

ZeroRakeEffectonTrail.jpg

 

Zakrivljena viljuška ima manji "trail". U zavisnosti od ugla viljuške, trail se menja za istu dužinu i oblik viljuške. Prosta geometrija. Suština je da dužina traila utiče na ponašanje bicikla pri sporom i brzom manevrisanju. U zavisnosti od geometrije ostatka bicikla, dužina, uglova i onoga što se želi postići, prave se različite kombinacije.  57mm se smatra zlatnom sredinom za drumske bicikle.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#43 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5524 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 06:25 PM

Zbog nečeg što englezi  zovu "trail". Ne valja kad je prevelik, a ni kad je premali.

Zakrivljena viljuška ima manji "trail". U zavisnosti od ugla viljuške, trail se menja za istu dužinu i oblik viljuške. Prosta geometrija. Suština je da dužina traila utiče na ponašanje bicikla pri sporom i brzom manevrisanju. U zavisnosti od geometrije ostatka bicikla, dužina, uglova i onoga što se želi postići, prave se različite kombinacije.  57mm se smatra zlatnom sredinom za drumske bicikle.

... ima tu i optickih varki

gde su 2 vila iste geometrije, znaci krajnje tacke se potpuno poklapaju

ali jedna ima zakrivljene cevi dok druga ima prave cevi ali pod odredjenim uglom

tako da se ponasanje u voznji svodi na isto ali izgleda mnogo drugacije

tako da mozes da biras koja ti lepse izgleda na biciklu a da ne menjas karaktersitike.


  • 1

#44 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 06:58 PM

Zato što ne volim sloping ram, kao što je ovaj Giant, mnogo su preterali sa tim uglom cevi, kao da voziš MTB, promenili samo točkove, nisu, ali tako ispada. Drumski bajk mi je ovaj Cannondale, čak i ne smatram da je sloping, cev ne odstupa mnogo od podloge. ali nije ni bitno da li se zove sloping ili ne, već ga ja tako ne doživljavam...Custom ram, mislio sam na svoj ram koji je stari cr-mo i koji ima TT "skoro" paralelno sa podlgom a koji mi potpuno odgovara...Sve takve ramove tako nazivam pa sam ti uneo zabunu, mada sam pisao o tome ranije...Kod ovih ramova sam u drugačijem položaju nego kod agresivnog slopinga, kod koji kao da držiš guvernalu u visini svojih očiju, takav dojam imam, što bi rekla braća, ali nisam ih nikad vozio duže od 3km pa da mogu da dan ocenu akav je osećaj voziti ga duže...

 

Pročitaj ponovo šta sam objasnio. Ugao gornje cevi nema nikakve veze sa visinom volana. Giant sa istim brojem spejsera ima niži volan nego Cannondale. Razumeš?

 

"Custom" znači ram koji je rađen po meri za kupca. To što ti imaš se zove retro.


  • 1

#45 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 December 2015 - 06:58 PM

Misliš cevi pod uglom nakon izlaska iz rama - dodatno zakrivljen u odnosu na ugao ose upravljača? Jesam dobro razumeo?


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#46 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 07:05 PM

Ja bih postavio pitanje koje me duze muci a slike su super gde se to i vidi.
Zasto su neke viljuske bez ikakvog ugla, kao npr.kod giant-a a kod nekih imaju taj blagi ugao ka napred kao na cannondale?
 

 

Optička varka, kao što reče IgorN. Prednji točak uvek ima odstupanje unapred u odnosu na osu volana, bez obzira da li je vila zakrivljena kao luk, ili su krakovi pod uglom u odnosu na vrat, ili su dropauti izmešteni ispred krakova. Kod vila od čelika, oblik i način na koji su krakovi savijeni može da ima uticaj na udobnost jer se vila ponaša kao amortizer. Sa karbonom je oblik manje bitan. U globalu, danas se to svodi na estetiku.


  • 0

#47 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5524 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 07:11 PM

Misliš cevi pod uglom nakon izlaska iz rama - dodatno zakrivljen u odnosu na ugao ose upravljača? Jesam dobro razumeo?

Yap...kod nekih vila ...seciva (blades) idu pravolinijski dole, tj nastavljaju u ravni u kojoj se nalazi upravljacka cev (steerer tube) koja prolazi kroz ram i onda se pri kraju krive i dobija se zeljeno odstupanje (rake) osovine prednjeg tocka od "ravni" upravljacke cevi.

colnago master crvd fork.jpg

Npr, kod neke serije Colnago bicikla (msm da je bio Master) vila je bila potpuno iste geometrije ali su seciva odmah ispod donje soljice lezaja upravljaca napustala ravan upravljacke cevi i isla pravolinijski direktno bez krivina do kuke tj osovine prednjeg tocka, uz isti "rake".

colnago master strght.jpg


  • 0

#48 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4300 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 07:50 PM

 stari cr-mo i koji ima TT "skoro" paralelno sa podlgom a koji mi potpuno odgovara...Sve takve ramove tako nazivam pa sam ti uneo zabunu, mada sam pisao o tome ranije...Kod ovih ramova sam u drugačijem položaju nego kod agresivnog slopinga, kod koji kao da držiš guvernalu u visini svojih očiju, takav dojam imam, što bi rekla braća, ali nisam ih nikad vozio duže od 3km pa da mogu da dan ocenu akav je osećaj voziti ga duže...

 

Nema nikakve veze da li je TT paralelan sa podlogom ili (ne)agresivni sloping. To ni malo ne utice na polozaj sedenja. Sedis isto na oba bicikla onako kako tebi odgovara. 

Tako kako sada sedis, sedeces potpuno isto i na sloping ramu. U cemu je razlika kada bi na tvom biciklu gornju cev (TT) umesto sto je horizontalna spustio 10-15 cm pa da postane sloping? Nece se promeniti ni polozaj sedista, ni volana, ni pedala ;)


  • 1
.

#49 djoti

djoti
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 09:29 PM

Nema nikakve veze da li je TT paralelan sa podlogom ili (ne)agresivni sloping. To ni malo ne utice na polozaj sedenja. Sedis isto na oba bicikla onako kako tebi odgovara. 

Tako kako sada sedis, sedeces potpuno isto i na sloping ramu. U cemu je razlika kada bi na tvom biciklu gornju cev (TT) umesto sto je horizontalna spustio 10-15 cm pa da postane sloping? Nece se promeniti ni polozaj sedista, ni volana, ni pedala ;)

Tema je odlicna , pa da vam ispricam moj da kazem problem ,kupim bajk duzina 56 visina 56 , odgovara vozim ga al nije to to , igrom slucaja upoznam coveka profi i rec po rec dodjem do srzi prvog problema, veliki ram ja sam visok 176 , duzina noge 80 -81 , znaci to nije to, donja granica , bi mi bila 51, a gornja 54 ,mislim na ram, to mi objasni covek lepo i pokazei dobro, kupim ram visina 52 duzina 54 i odusevim se, drugi bajk kao da letim sve mi tu  i onda problem nastane ili umisljam pa pitam vas za pomoc kada mi je noga u polozaju ravno i kada okrecem volan levo desno kao da kacim,nije se desilo u voznji vec ,ja neda mi mira istalno nesto cackam ,i sednem na bajk i namestim nogu u polozaj na dole i kada okrenem ulevo ili udesno  zakaci tocak obucu mada u nekom polozaju i nekaci skroz se slude pa reko da pitam ,...vas  a tema kao svorena...nadam se da cete me razumeti o cemu sam pisao malo sam opsirniji ..Pozdrav svima


  • 0

#50 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 December 2015 - 09:44 PM

To je "normalno". I kod mene je tako. A da je neprijatno jeste :) ali ne dešava se u vožnji.


  • 0

#51 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 09:46 PM

Pročitaj ponovo šta sam objasnio. Ugao gornje cevi nema nikakve veze sa visinom volana. Giant sa istim brojem spejsera ima niži volan nego Cannondale. Razumeš?

 

"Custom" znači ram koji je rađen po meri za kupca. To što ti imaš se zove retro.

Pa i "retro" je pod navodnike, to je žargonski naziv, ali nije ni bitno, naravno da znam da je ram starije generacije.

 

Zbog nečeg što englezi  zovu "trail". Ne valja kad je prevelik, a ni kad je premali.

 

ZeroRakeEffectonTrail.jpg

 

Zakrivljena viljuška ima manji "trail". U zavisnosti od ugla viljuške, trail se menja za istu dužinu i oblik viljuške. Prosta geometrija. Suština je da dužina traila utiče na ponašanje bicikla pri sporom i brzom manevrisanju. U zavisnosti od geometrije ostatka bicikla, dužina, uglova i onoga što se želi postići, prave se različite kombinacije.  57mm se smatra zlatnom sredinom za drumske bicikle.

Valjda se sve svodi ne celokupnu geometriju rama kako ne bi dolazilo da prstima udariš prednji točak kad je stoaplo na pedali ?! Posebno kod stariijih ramova je to bilo izraženo. Kod novih koliko primetih, uglavnom su točkovi lepo "izvučeni" u odnosu na cev rama DT. Meni se više sviđaju one kod kojih su krakovi skoro parabola. Ova kao kod kolnaga na drugoj slici gde vila menja ugao omdah ispod ležaja i nastavlja pravolinijski me ne oduševljava estetski. Zapravo ne baš ova, nego slične geometrije a različitog izgleda (tako ispada), Giant je imao takve, sećate se, sada ih ima domaći Polar Furia. Kao neka zakrilca kod aviona, neka kao aerodinamika, ne znam...

Ali ima i nešto drugo?! Koja je fora da točak pozadi bude bliže ST, kod hronometraša i zadire ST, a onda napred kod prednjeg točka danas otišli toliko da su ga mnogo makli od DT. Meni bi nekako logično išlo da oba točka budu bliže cevima, a naravno napred onoliko koliko dozvoljava da se bezbedno vozi, ne dodiruje stopalom? A onda na drugoj strani, imaš TREK-ove bicikle, sa kojima je Lens na primer pobeđivao, ili jel vozio Tur, a točak nije bio ni približno blizu ST kako je bilo kod drugih takmičara. A nekako baš taj detalj je pravio razliku između običnih bajkova i tada nazvanih "specijalki". Bio sam uveren da je agresivni sportski ram onaj kod koga su oba točka bliže cevima kako bi bio što manji otpor vazduha, ako to uopšte i jeste neki parametar.

A za sloping, negde piše u literaturi da se njime dobija bolji prenos snage na pedalama, u šta neću da ulazim, a drugde da je "skinuto" sa treking bicikala zbog udobnije vožnje, gde su HD tih bajkova veći, danas pogotovu.

 

Nema nikakve veze da li je TT paralelan sa podlogom ili (ne)agresivni sloping. To ni malo ne utice na polozaj sedenja. Sedis isto na oba bicikla onako kako tebi odgovara. 

Tako kako sada sedis, sedeces potpuno isto i na sloping ramu. U cemu je razlika kada bi na tvom biciklu gornju cev (TT) umesto sto je horizontalna spustio 10-15 cm pa da postane sloping? Nece se promeniti ni polozaj sedista, ni volana, ni pedala ;)

Pa tako ispada ne sporim, ali onda mora da isečem i ST pa da nađem dužu šticnu. hah...što su ih onda "krivili". Pogledajte na videu na sajtu totalbike kod Capriola Firebird V2, kada onaj lik iz Subotice vozi taj bicikl i položaj njegovog tela. Taj položaj nema šanse da je isti kao moj na drumašu a ramovi su različiti. Njegova lula prati ugao cevi TT i nekako sve ide naviše a i guvernalu su tako postavili sa sve kočnicama...barem meni to ne izgleda kako treba. Ali ok samo iznosim svoje mišljenje...


  • 0

#52 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4682 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 03 December 2015 - 09:51 PM

Tema je odlicna , pa da vam ispricam moj da kazem problem ,kupim bajk duzina 56 visina 56 , odgovara vozim ga al nije to to , igrom slucaja upoznam coveka profi i rec po rec dodjem do srzi prvog problema, veliki ram ja sam visok 176 , duzina noge 80 -81 , znaci to nije to, donja granica , bi mi bila 51, a gornja 54 ,mislim na ram, to mi objasni covek lepo i pokazei dobro, kupim ram visina 52 duzina 54 i odusevim se, drugi bajk kao da letim sve mi tu i onda problem nastane ili umisljam pa pitam vas za pomoc kada mi je noga u polozaju ravno i kada okrecem volan levo desno kao da kacim,nije se desilo u voznji vec ,ja neda mi mira istalno nesto cackam ,i sednem na bajk i namestim nogu u polozaj na dole i kada okrenem ulevo ili udesno zakaci tocak obucu mada u nekom polozaju i nekaci skroz se slude pa reko da pitam ,...vas a tema kao svorena...nadam se da cete me razumeti o cemu sam pisao malo sam opsirniji ..Pozdrav svima

Ako ne kaci u voznji dok skreces sve je ok... moze da se desi da kad stavis nogu, dok recimo stojis u mestu, u neprirodan polozaj u koji noga ne moze da dodje u toku voznje malo kaci tocak... nije nista strasno jer nece smetati. Ali ako kacis nogom u toku voznje prilikom skretanja to moze da bude jako nezgodno ako ne vodis racuna... u tom slucaju mozes da probas da malo pomeris plocice na sprintericama ili da menjas vilu ili ram za odgovarajuci.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#53 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15005 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 09:54 PM

"Toe overlap" (na engleskom) se javlja kod malih ramova i velikih tockova napred (i velikih stopala), mozda da nabavis srednji pogon sa polugama pedala od 165mm.


  • 0

#54 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 09:57 PM

Tema je odlicna , pa da vam ispricam moj da kazem problem ,kupim bajk duzina 56 visina 56 , odgovara vozim ga al nije to to , igrom slucaja upoznam coveka profi i rec po rec dodjem do srzi prvog problema, veliki ram ja sam visok 176 , duzina noge 80 -81 , znaci to nije to, donja granica , bi mi bila 51, a gornja 54 ,mislim na ram, to mi objasni covek lepo i pokazei dobro, kupim ram visina 52 duzina 54 i odusevim se, drugi bajk kao da letim sve mi tu  i onda problem nastane ili umisljam pa pitam vas za pomoc kada mi je noga u polozaju ravno i kada okrecem volan levo desno kao da kacim,nije se desilo u voznji vec ,ja neda mi mira istalno nesto cackam ,i sednem na bajk i namestim nogu u polozaj na dole i kada okrenem ulevo ili udesno  zakaci tocak obucu mada u nekom polozaju i nekaci skroz se slude pa reko da pitam ,...vas  a tema kao svorena...nadam se da cete me razumeti o cemu sam pisao malo sam opsirniji ..Pozdrav svima

To što ti se dešava trebalo bi pre kod starijih ramova, kod ovih novijih ne bi trebalo, mada ima ljudi koji ovde o tome bolje znaju od mene. Nzm kako ti se to dešava, da i meni kad sam " u mestu" ali u vožnji nikada. 


Menjao sam ram skoro pa evo zapažanja: Pazi, ti si tu sada pre promenio dužinu nego visinu. To ti je parametar koji ti je drugačiji u odnosu na pre, jer si visinu sedišta regulisao šticnom, verujem da je ista kao pre. Ali dužinu, ako ti je ista lula  kao kod starog bajka, si skratio za 2cm. Tu je fora oko pozicija! Možda ti baš zbog toga sada godi vožnja na manjem.


  • 0

#55 djoti

djoti
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 10:04 PM

Ako ne kaci u voznji dok skreces sve je ok... moze da se desi da kad stavis nogu, dok recimo stojis u mestu, u neprirodan polozaj u koji noga ne moze da dodje u toku voznje malo kaci tocak... nije nista strasno jer nece smetati. Ali ako kacis nogom u toku voznje prilikom skretanja to moze da bude jako nezgodno ako ne vodis racuna... u tom slucaju mozes da probas da malo pomeris plocice na sprintericama ili da menjas vilu ili ram za odgovarajuci.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

To i ja mislim da sada kada stojim da kazem guram nogu , gde inace nece doci nikad pa se uplasih a i tacno je da malo pomerim plocice napred da bi mi noga dosla nazad,,..a bas ne bih da menjam ram , ...kao da sam se rodio sa njim,...


  • 0

#56 djoti

djoti
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 10:10 PM

To što ti se dešava trebalo bi pre kod starijih ramova, kod ovih novijih ne bi trebalo, mada ima ljudi koji ovde o tome bolje znaju od mene. Nzm kako ti se to dešava, da i meni kad sam " u mestu" ali u vožnji nikada. 


Menjao sam ram skoro pa evo zapažanja: Pazi, ti si tu sada pre promenio dužinu nego visinu. To ti je parametar koji ti je drugačiji u odnosu na pre, jer si visinu sedišta regulisao šticnom, verujem da je ista kao pre. Ali dužinu, ako ti je ista lula  kao kod starog bajka, si skratio za 2cm. Tu je fora oko pozicija! Možda ti baš zbog toga sada godi vožnja na manjem.

Da , ali se smanji geometrija celoga bicikla nekao je sve tu ,...i to mi odgovara a i tockovi su blize , sve mi odgovara savrseno mozda kurble kad bi sa 172,5 na 165 smanjio bilo to to e sada kako ce to da izgleda ne znam ,vidim da ima...al da li je to drumaska kurbla..to opet neko ko se bas razume zna ovaj da kazem problem.... 


  • 0

#57 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 10:19 PM

Preklapanje između prstiju i prednjeg točka je potpuno normalno kod manjih do srednjih ramova, a može da se desi i kod većih. Za drumaša to ne treba gledati kao manu, jer je mnogo bitnije da točkovi budu gde treba radi odgovarajuće distribucije težine i optimalnog upravljanja pri punoj brzini, nego da se po svaku cenu izbegne mogućnost da noga dodirne gumu prilikom oštrog skretanja malom brzinom. To se izbegava tako što se uvek unutrašnja noga drži napred tokom takvih manevara.


  • 0

#58 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4300 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 10:26 PM

Ako pogledate osno rastojanje tockova najmanjih i najvecih ramova videcete da je razlika max 3-4 cm. U prevodu, pre ce nogom da zakacinje tocak neko na velikom ramu (jer ima vece stopalo) nego na malom ramu. Mada u bar 90 % slucajeva svi kace ;)

U voznji nema sanse da kacis. Ako i zakacis, prakticno si vec pao pre toga. 


  • 1
.

#59 djoti

djoti
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 10:31 PM

"Toe overlap" (na engleskom) se javlja kod malih ramova i velikih tockova napred (i velikih stopala), mozda da nabavis srednji pogon sa polugama pedala od 165m

Bravo , to je..sad sam guglao..


  • 0

#60 djoti

djoti
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Postavljeno 03 December 2015 - 10:33 PM

Ako pogledate osno rastojanje tockova najmanjih i najvecih ramova videcete da je razlika max 3-4 cm. U prevodu, pre ce nogom da zakacinje tocak neko na velikom ramu (jer ima vece stopalo) nego na malom ramu. Mada u bar 90 % slucajeva svi kace ;)

U voznji nema sanse da kacis. Ako i zakacis, prakticno si vec pao pre toga. 

tacno... n2:Dizzy


  • 0




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika