Naravno da ne mozes da postavis u istu ravan volan i sediste kada ti je ram taman . To mogu oni koji voze 2 broja veci ram.
Merenje sebe i bajka - akcija
#22
Postavljeno 01 December 2015 - 07:18 PM
Uf, kod mene nema šanse da se korman izjednači sa visinom sedišta, morao bih da stavim brdo spejsera a izgledao bi bajk kao frankeštajn! Ostala mi je ta pozicija da je odradim, jer sam menjao ram. Ali neće to ići ok pre proleća, jer samo kilometri mogu da budu laboratorija da li sam uspeo ili nisam
Što se izgleda tiče, tu ne mogu ništa da kažem. Trpe žene i štikle zbog lepote - em nezdravo, em neudobno.
Što se udobnosti tiče, nema pravila, nego to što kažeš - kilometri će pokazati. Samo obrati pažnju da menjaš po jednu stvar. Ako se u isto vreme menja na primer - visina sedla, sedlo, ugao kormana i visina, onda se teško udesi i utvrdi šta je bolje, a šta neudobnije. Zato je najbolje postaviti sve na neku srednju visinu, spram pravila & tabela, pa onda po jednu stvar udešavati do neke optimalne pozicije.
Ram koji je broj manji nego što odgovara za vozača, ili sa agresivnom geometrijom, obično će tražiti puno spejsera da se korman postavi u visini sedla.
#23
Postavljeno 01 December 2015 - 08:37 PM
#25
Postavljeno 01 December 2015 - 09:25 PM
Ako se u tom položaju poredi korman jedne visine, recimo 5 cm ispod nivoa sedla i niži korman, recimo 10 cm ispod nivoa sedla. U tom slučaju (ako je sve isto kao u prvom pasusu), aerodinamičniji položaj će biti onaj sa višim kormanom - ruke će biti povijenije i stvarati manje otpora. Takođe, lakše će se upravljati biciklom i džombe će manje vibracija prenositi ako su ruke povijenije u laktovima.
Ipak, ukoliko se telo baš dosta povija na dole, naravno da je bolje spustiti korman, kako ruke ne bi bile previše povijene, što je takođe nezgodan položaj.
Suština je da pravila nema, već se korman podešava spram ličnih afiniteta - stila vožnje, fleksibilnosti leđa i tako dalje.
#26
Postavljeno 01 December 2015 - 11:31 PM
Što se izgleda tiče, tu ne mogu ništa da kažem. Trpe žene i štikle zbog lepote - em nezdravo, em neudobno.
Što se udobnosti tiče, nema pravila, nego to što kažeš - kilometri će pokazati. Samo obrati pažnju da menjaš po jednu stvar.
Pusti ti žene, to su bića bez mozga a u tu kategoriju ne spadamo
Naravno, sic je podešen i neće se menjati, sad samo korman, tj visina, a ona može i reko guvernale rotirajući je oko ose na mestu gde je prihvat kod lule. Neće tu biti problema, samo da sačekam mart i duže vožnje...drumski bicikl je u pitanju ko nije čitao...
#27
Postavljeno 02 December 2015 - 05:44 AM
Pusti ti žene, to su bića bez mozga a u tu kategoriju ne spadamo
Ne bih se složio. Imaju mozak itekako. Samo radi potpuno drugačije od našeg... dobro razum i uračunljivost jesu upitni...
Naravno, sic je podešen i neće se menjati, sad samo korman, tj visina, a ona može i reko guvernale rotirajući je oko ose na mestu gde je prihvat kod lule. Neće tu biti problema, samo da sačekam mart i duže vožnje...drumski bicikl je u pitanju ko nije čitao...
Tako je najbolje.
#29
Postavljeno 02 December 2015 - 10:30 AM
Danas se pravi podela na "endurance" i "race" geometriju. Ovi prvi su obično bar dva centimetra viši i centimetar kraći nego ovi drugi za ram iste nominalne veličine. Sa takvom geometrijom će i volan normalno da ide više čak i bez preterano mnogo spejsera. Dodamo na to i razlike u geometriji između različitih proizvođača i normalno da ne može da se kaže da volan mora da bude na toj-i-toj visini u odnosu na sedlo na ramu odgovarajuće visine.
#31
Postavljeno 02 December 2015 - 04:10 PM
To su bicikli tipa Specialized Roubaix, Trek Domane (i generalno Trek H2 i H3 geometrija), Scott CR1 i Solace, Cannondale Synapse itd. Većina budžetskih bicikala je takođe bliža endurance nego race geometriji - npr. Scott Speedster, Cannondale CAAD8, Trek 1.x i slični.
Što se tiče "skidanja", ako dizajneri iole znaju šta rade, geometrije njihovih drumskih bicikala će se od trekinga razlikovati po mnogo više stvari nego što je samo visina rama.
Ispravka samo za prethodni odgovor, na kraju treba da bude "...odgovarajuće veličine." umesto "...odgovarajuće visine."
#32
Postavljeno 02 December 2015 - 07:55 PM
Ako se kupuje bicikl u radnji dosta zavisi i od prodavca koliko je iskren i spreman da sa musterijom udje u "te sitne detalje". Ja sam na primer u jednoj radnji Planet bike-a prisustvovao sceni gde je musterija dosla sa namerom da kupi drumas, a prodavac ju je na kraju obrlatio recima kako drumas nije za njega jer je skup za odrzavanje, neudoban, ima tanke gume, nije za teske ljude itd... Musterija je na kraju kupila neki MTB 29er bicikl vise klase (po ceni tog drumasa) a prodavac je verovatno ispunio prodajnu kvotu za taj dan.
#33
Postavljeno 02 December 2015 - 08:05 PM
Možda je prodavac dobro procenio mušteriju?
Za vožnju po šumi i za kraće relacije po gradu drumaš nije najudobnije i najbolje rešenje. Jesu neki delovi skuplji za zamenu, sad samo održavanje ne toliko, ali generalno jeste skuplja igračka od bajsa sa MTB opremom (bilo da je 26, ili "29"). Nije najsretnije rešenje za teške ljude, posebno ako imaju stomak. Mislim, ja vozim nešto nalik drumašu, ali početniku ga nikad ne bih preporučio, ako nisam siguran da je baš to najbolje za njega.
#34
Postavljeno 02 December 2015 - 08:22 PM
#36
Postavljeno 02 December 2015 - 09:22 PM
...Ako se kupuje bicikl u radnji dosta zavisi i od prodavca koliko je iskren i spreman da sa musterijom udje u "te sitne detalje". Ja sam na primer u jednoj radnji Planet bike-a prisustvovao sceni gde je musterija dosla sa namerom da kupi drumas, a prodavac ju je na kraju obrlatio recima kako drumas nije za njega jer je skup za odrzavanje, neudoban, ima tanke gume, nije za teske ljude itd... Musterija je na kraju kupila neki MTB 29er bicikl vise klase (po ceni tog drumasa) a prodavac je verovatno ispunio prodajnu kvotu za taj dan.
...Cak je pricao kako njegovi prijatelji voze drumase u grupi i kako zeli da im se pridruzi....
nije da sumnjam u tvoju pricu al mi je malo cudno da imam prijatelje cijoj grupnoj voznji na drumu zelim da se pridruzim a da mi neko od njih ne pomogne u odabiru i kupovini bicikla. Znam da nismo svi isti al msm da izgled bicikla bi trebalo da ima najmanje uticaja na odabir vec ergonomija i tehnologija znaci da kupis ono sto odgovara tvom telu i tvom duhu tj stilu voznje. Stoga msm nije to ne bi trebalo da bude kupovina tipa: "Draga, odo u radnju da pazarim sta imaju, ako nemaju crna leba, pazaricu bela". IMHO kupovina ozbiljnoig bicikla je ozbiljna rabota i savet iskusnijeg nije na odmet. Ako je kojim slucajem hteo da ih iznenadi...mozda mu je uspelo...da iznenadi i samog sebe. Mozda posecuje forum pa ce i da se javi
#37
Postavljeno 02 December 2015 - 10:57 PM
#38
Postavljeno 03 December 2015 - 12:53 AM
To su bicikli tipa Specialized Roubaix, Trek Domane (i generalno Trek H2 i H3 geometrija), Scott CR1 i Solace, Cannondale Synapse itd. Većina budžetskih bicikala je takođe bliža endurance nego race geometriji - npr. Scott Speedster, Cannondale CAAD8, Trek 1.x i slični.
Što se tiče "skidanja", ako dizajneri iole znaju šta rade, geometrije njihovih drumskih bicikala će se od trekinga razlikovati po mnogo više stvari nego što je samo visina rama.
Ispravka samo za prethodni odgovor, na kraju treba da bude "...odgovarajuće veličine." umesto "...odgovarajuće visine."
Hvala na odg. Pa to mu dođe opet neki sloping, s tim što je TT sada poput neke parabole, nije onako trougao kao nekada. Ram da bi jel izgledao kako valja treba da ima lulu koja prati ugao cevi TT, i svi su bajkovi uglavnom tako napravljeni. To nekako po mom mišljenju izvlači visoku poziciju za ruke sasvim sigurno. Barem tako meni deluje preko fotki, a nikad takav ram nisam vozio! Dakle, nema savijanja leđa mnogo poput custom ramova, kojeg ja imam!
#39
Postavljeno 03 December 2015 - 10:38 AM
Ne razumem zašto se toliko hvataš za taj sloping. Skoro svi fabrički drumski bicikli danas su sloping. Neki imaju prave, a neki savijene cevi, neki veće, a neki manje odstupanje od horizontale, ali sve je to nebitno za sam položaj volana u odnosu na sedište i pedale.
Uporedi ova dva bicikla dole. Giant ima malo agresivniju geometriju, iako ima mnogo izraženiji nagib gornje cevi nego Cannondale.
Uzgred, šta tačno misliš kad kažeš "custom ram"? To je ram pravljen po meri?
#40
Postavljeno 03 December 2015 - 03:40 PM
Zato što ne volim sloping ram, kao što je ovaj Giant, mnogo su preterali sa tim uglom cevi, kao da voziš MTB, promenili samo točkove, nisu, ali tako ispada. Drumski bajk mi je ovaj Cannondale, čak i ne smatram da je sloping, cev ne odstupa mnogo od podloge. ali nije ni bitno da li se zove sloping ili ne, već ga ja tako ne doživljavam...Custom ram, mislio sam na svoj ram koji je stari cr-mo i koji ima TT "skoro" paralelno sa podlgom a koji mi potpuno odgovara...Sve takve ramove tako nazivam pa sam ti uneo zabunu, mada sam pisao o tome ranije...Kod ovih ramova sam u drugačijem položaju nego kod agresivnog slopinga, kod koji kao da držiš guvernalu u visini svojih očiju, takav dojam imam, što bi rekla braća, ali nisam ih nikad vozio duže od 3km pa da mogu da dan ocenu akav je osećaj voziti ga duže...
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika