203 cm, hmm...
#1
Posted 25 March 2009 - 10:22 PM
Nas zajednicki prijatelj mixitron mi je preporucio da se registrujem ovde i iznesem svoj problem.
Vec duze vreme vozim Capriolo Passat i kad sam tada kupovao bicikl takodje sam dugo gledao razne MTB ali mi je znanje bilo nikakvo, mada je sada malo bolje. Tada je za kupovinu odvojeno para koliko se tada imalo i jednostavno i tada posle 15-ak probanih bajseva Passat je imao najveci ram (23") i zbog mojih gabarita je jedini koji se uklapao u finansijsku sliku. Da nisam tada probao i nekog Canondale-a od 500 evra verovatno bih mislio da svi MTB se slicno voze. Od tada sam se malo primirio i vozio ono sto sam kupio iako mi nije skroz odgovarao. Zbog moje visine od 203 cm i ne toliko bitnih 90 kg sam probao da vidim da li cu moci bilo sta da uradim na njemu da poboljsam voznju. Uzeta je najduza sticna i najduza lula jer sam prakticno kolenima udarao u korman, i imao sam veliki zamor u zglobovima saka, pa je posle ove intervencije bolna voznja malo ublazena. Na zalost tiha ceznja Canondale mi nije davao mira pa sam poceo da citam po Netu materiju o MTB, dimenzijama, opremi. Izmedju ostalih sajtova i ovaj sam za ono sto je za mene bitno iscitao najbitnije tekstove i nasao svoj problem i kod drugih ljudi. Nezgodna geometrija rama i socijalna oprema je kod mene od voznje pravila pakao. I posle nesebicne mixitronove pomoci da definisem nove zahteve dosao sam do sledecih zakljucaka (ne znaci da sam u pravu):
-Treba mi veliki ram, min 23" ili veci ako moze da se nadje, ili ako postoje produzeni modeli (kao pantalone) tj. sa sto duzom horizontalnom sipkom rama. Ovaj Capriolo Passat ima 59 cm horizontalnu duzinu. Onaj Canondale koji sam probao pre vise godina imao je 61 cm (i naravno bolju opremu i geometriju).
-bez probanja istih, ovako sad na slepo, pretpostavljam da bi mi najvise odgovarao neki trekking bajs sa 28" slik gumama jer ce biti koriscen 99% za voznju po asfaltu, 1 % po utabanim stazama parkova i sl.. Cilj, iskljucivo rekreativna voznja.
-interesuje me polovnjak zbog boljeg odnosa ulozeno/dobijeno
-nivo opreme, naravno sto bolji, ali da li ici na najbolje, XT? Ima li smisla XT oprema na trekking bajsu?
-sta gledati jos od opreme na ovom tipu bicikala?
-konacna cifra za kupovinu jos nije odvojena i svakim danom se uvecava, upravo zbog toga sto bajs ne kupujem svaki dan. I pre cu sacekati da naleti 100 % odgovarajuci bicikl nego da kupim neki za nijansu bolji od trenutnog. Trenutna cifra je 350 evra, ali verovatno ne bih isao preko 500. Naravno, ako ne mora, moze i za manje, nemam jos uvek licna primanja.
Kad god mi vreme bude dozvoljavalo, ici cu po radnjama i po oglasima da gledam primerke. Ako na nesto zanimljivo budem naletao pisacu ovde u temi za vase misljenje. Trenutno mi je za oko upao ovaj bajs:
Prodajem trekking KTM Leggero, odličan
- full XT,
- vila karbon original KTM
- točkovi 28"
- felne Ritchey rock pro, gume Marathon xtr (bukvalno nove)
- pogon Holowtech II
- rogovi Ritchey
- ciklokomp. CatEye, sedište Brooks (England) šticna Ritchey pro
- bicikl je veoma malo vožen, izgleda kao nov, sve je na njemu u
odličnom stanju.
- cena: 420 eura.
naravno to je samo primer
kad bih znao da za ovu sumu moze nesto ovako da se nadje kod nas, bilo bi lepo
Hteo bih da cujem da li sam dobro definisao predmet kupovine. Misljenja, direkcije i sl.
Hvala
#2
Posted 26 March 2009 - 04:02 AM
#4
Posted 31 March 2009 - 10:10 PM
Nemoj se mnogo opterecivati oko opreme, jer za tvoj nacin voznje od Deore do XT dobro ce sluziti.
Samo da dodam koju reč što se tiče 'nivoa opreme'. Ne mora sve da bude iz iste grupe (obično i nije, osim ako bajk nije "ful"*), a na tebi je da odlučiš koja ti je stavka manje ili više bitna, uglavnom da te nešto naizgled neuklapajuće ne bi odvratilo od mukom dočekane prilike.
Npr. po mom viđenju je mnogo važnije da ti prednji menjač brzo i glatko prebaci lanac na uzbrdici i da te kočnice zaustave u mestu kad dođe stani-pani nego da imaš dve kile lakši bicikl zbog šupljih kurbli i osovina i titanijumskih nabli, a iole utreniran vozač na biciklu od 200€ će uvek da uništi mrcinu na biciklu od 800€ (u šta se vlasnik jednog Cannondale-a lično uverio pre nekoliko dana).
Za 50-100€ se delovi koji 'ne prolaze kriterijum' na bajkovima srednje klase lako zamene pa za koji mesec uvek možeš da popraviš to što si uzeo ako nekom sitnicom nisi zadovoljan a da ne crkneš finanijski. Kad već nekom prilikom dođeš do para, nebo je granica
* - ali ne kao u auto-oglasima, gde 'ful' obično znači da ima šiber ili električne prozore napred
#5
Posted 31 March 2009 - 10:51 PM
Nemoj se mnogo opterecivati oko opreme, jer za tvoj nacin voznje od Deore do XT dobro ce sluziti.
U 'grupu' spadaju menjači, kočnice, njihove komande, nable, srednji pogon (i patron) - i eventualno točkovi i (spd) pedale. Ne mora sve da bude iz iste grupe (obično i nije, osim ako bajk nije "ful"*), a na tebi je da odlučiš koja ti je stavka manje ili više bitna, uglavnom da te nešto naizgled neuklapajuće ne bi odvratilo od mukom dočekane prilike.
Ako nekog zanima moje mišljenje najmanje bitni u celoj stvari su nable i srednji pogon (naravno, ovo ne znači da je neki fung-mao prihvatljiv, nego da će vozač mojih ambicija i kapaciteta osetiti malu razliku između pouzdanih klasa sa velikom razlikom u ceni), zatim menjači, a najbitnije su kočnice.
Što se tiče 'ostale opreme', na udaru će najpre biti šticna, volan/lula, sedište (o kom se naširoko priča u drugim temama). Na iole pristojnom biciklu verovatno neće doći noname delovi, ali može da se desi. Čisto da se zna da sam iskrivio sve noname šticne koje sam ikad imao, a da sam pre koju nedelju od zezanja uzeo da skratim (skupo plaćenu) SCOTT šticnu - i shvatio zašto toliko košta: lagana je kao pero a brusilica koja kroz čelični vrat amorta ide kao kroz sir je jedva izašla na kraj s njom. Ko razume shvatiće.
Za 50-100€ se delovi koji 'ne prolaze kriterijum' na bajkovima srednje klase lako zamene pa natenane možeš da promeniš nekoliko nezadovoljavajućih delova tokom 4-5 meseci a da ne osetiš udar na budžet.
Postoji još jedna bitna komponenta svakog bicikla: biciklista. Ko redovno vozi (ove što treniraju da i ne pominjemo) a ima bicikl od 200€ će uvek da ugazi subotara sa bicklom od 800€.
Ostala - dodatna - oprema se obično kupuje odvojeno. Od iste toplo preporučujem svetla i SPD sistem.
Kad već nekom prilikom dođeš do para, nebo je granica, niko nije lud da ne ume da kupi najbolje
* - ali ne kao u auto-oglasima, gde 'ful' obično znači da ima šiber ili električne prozore napred
#6
Posted 01 April 2009 - 06:14 AM
Samo da dodam, zvao sam, KTM Leggero iz primera je prodat odavno, nego vlasnik nije odjavio oglas, ipak je bio odlicna kupovina za 400 evra.
Ali, nema veze, bice naravno jos prilika.
Strpljen spasen.
Mix, video sam kod tebe kombinacije Shimano i SRAM opreme na istom bajsu, sto naravno znaci da nisu nekompatibilni, ali komplikuje gledanje buducih bajseva. Treba da ispratim i SRAM ponudu
Onome ko se razume, nije problem da nadje vrlo brzo mesto za eventualnu nadogradnju, kao recimo promeni "taj i taj pogon" "tu i tu kasetu" i imas ogroman napredak. "It's all spanish villages to me", sto bi rekao jedan lik koji je hteo da ispadne pametan, (kaze se "it's all brick to me").
#7
Posted 01 April 2009 - 07:46 AM
Što se tiče upgradea... ihaj, mnogo vode će teći.
Sram, x-5 i nadalje.
#9
Posted 07 April 2009 - 04:27 PM
#10
Posted 07 April 2009 - 07:20 PM
#11
Posted 07 April 2009 - 07:44 PM
#12
Posted 08 April 2009 - 05:18 PM
27 brzina
veličina XL (23")
(visina od sredine srednjeg pogona do izlaza šticne: 57cm,
dužina gornje rude: 59,5cm)
amortizer SR Suntour XCR (lock-out)
ručice menjača i prednji menjač Deore
zadnji menjač Deore LX
srednji pogon Shimano batak
kočnice Shimano hidraulični diskovi (klasa Deore)
nable Shimano klase Deore
bandaši Rigida Zac 19
korman Scott Pilot
gume Scott Ozone
sedište WTB
cena: 400e.
http://www.serbiaout...kli/aspect1.jpg
#13
Posted 13 April 2009 - 09:40 AM
Nego, kakvu prednju suspenziju mogu da ocekujem na trekking bajsu? Kakvu ima smisla stavljati? I da li se na vecini nalazi kruta vila ili ima nesto bolje
#14
Posted 13 April 2009 - 10:04 AM
Kako cenim, trebaće ti jedino ako ćeš baš često da voziš po putevima vrlo neujednačene površine, tipa rizla, kaldrma i sl. Asfalt i (nerazvaljeni) zemljani putevi rade kako treba i s krutom vilom.
#15
Posted 13 April 2009 - 10:08 AM
PS: Ihhh, pretekao me mixitron... Dakle, može i sa krutom vilom, naravno, ali nije loše ako ima barem neki Suntour NRX, ako me sećanje ne vara...
#16
Posted 13 April 2009 - 10:20 AM
Onaj moj treking ima hoda 30mm (nisam uspeo jače da ga nabijem) pa je čak i to sasvim dovoljno za po gradu i lakšem offroaduOne imaju manji hod, reda 60 mm, ali rade svoj posao.
#17
Posted 13 April 2009 - 10:54 AM
#18
Posted 13 April 2009 - 11:11 AM
#19
Posted 13 April 2009 - 12:32 PM
#20
Posted 13 April 2009 - 01:20 PM
Slobodno uzmi bajk bez amorta, za koji mesec ćeš ga lako uzeti ako se ustanovi da ti treba.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users