Kalorije
#21
Postavljeno 14 September 2023 - 01:30 PM
Powermetar je izmerio 158W prosečnu snagu, odnosno rad od 1515kj za tih 2 sata i 40 minuta. Pretvoreno u Cal (kcal), to je rad od 362kcal.
Čovek je prilično nerentabilna mašina, negde sam pročitao da je efikasnost pri vožnji bicikla između 20 i 25%. Drugim rečima, potrošimo 4-5 puta više od korisnog rezultata rada.
Dakle, onih 362 kcal pomnoženo sa 4 (efikasnost 25%) je 1442 Cal, a pomnoženo sa 5 (efikasnost 20%) je 1810 Cal, što se uklapa sa Garmin ciframa.
#22
Postavljeno 14 September 2023 - 03:17 PM
U suštini tih mojih 900 kalorija na sat na biciklu je čini mi se poprilično realno s obzirom na kilažu.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#23
Postavljeno 14 September 2023 - 03:38 PM
Koliko kalorija na sat se troši zavisi najviše od snage kojom se vozi. Ako ideš jako, više trošiš jer više radiš, logično. Dodatno, efikasnost nije ista kad okrećeš svoju zonu dva ili četiri. Ako ideš jače (u odnosu na svoje mogućnosti) očekivao bih da se efikasnost smanjuje (više se greješ...) ali nemam neku potvrdu toga.
Možda trošiš 800-900 Cal/h, ali ne bih rekao da to važi pri 26-27 km/h. A opet, ako voziš krampon gume, uspravan, imaš kočenja zbog saobraćaja... možda je i moguće.
Edit: 48 godina, ako je bitno.
#24
Postavljeno 14 September 2023 - 05:40 PM
Nisi napisao najbitniji podatak a to je tvoja težina jer što je osoba lakša troši manje kalorija pri istom fizičkom naporu od osobe iste dobi a veće težine.
U suštini tih mojih 900 kalorija na sat na biciklu je čini mi se poprilično realno s obzirom na kilažu.
900 cal je jako mnogo i nerealno.
Te kalorije najbolje da gledas vremenski a ne duzinski u km, i otprilike racunaj da za sat trosis izmedju 500 i 600 cal ako si vozio slabije ili malo jace.
500cal se trosi lagano, za 600 moras malo da se potrudis a za 900 na sat da goris.
Zato se za skidanje kila preporucuje umeren tempo da bi vremeski duze trajalo spaljivanje caloria i u ukupnom zbiru ih tako vise potrosis.
Ako bi trosio 900cal na sat drugi sat ne bi bio sposoban da vozis.
#25
Postavljeno 15 September 2023 - 10:03 AM
Prema istraživanjima na Harvardu, kao što sam i spomenuo, potrošnja kalorija u mnogome zavisi od kilaže osobe. U eksperimentu je testirano više vozača koji se kreću "moderativnom" brzinom od oko 20 do 22 na čas pretpostavljam na običnom treking biciklu koji je dosta sporiji od drumaša. Ekvivalent toj brzini bi bilo verovatno 26 do 30 na sat vozeći drumski bicikl. Pri toj brzini kažu da osoba od 83 kile troši 600 do 700 kalorija na sat, a osoba od 97 kila kao ja sigurno još 150 do 200 kalorija više.
Evo i članak o tome na engleskom koga zanima.
https://www.medicaln...s-burned-biking
Prema podacima grafikona sa gps uređaja, u vožnji koja je trajala 2 sata ja sam se sat vremena nalazio u zoni 4, skoro pola sata u zoni 5 a ostatak u zoni 3 i nešto malo 2. Znači ipak to nije bila baš opuštena vožnja spram moje trenutne kilaže i fizičke spreme. Naveo sam u uređaju da mi je maksimalan puls 185...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#26
Postavljeno 15 September 2023 - 11:07 AM
https://planetbike.r...suplementi.html
Je li možda neko koristio, kakva su iskustva?
Svakako se potroši ovaj i veći novac na dužem putu za razne kalorijske i šećerne stvarčice, ima li smisla zameniti ih za ove gelove.
#27
Postavljeno 15 September 2023 - 11:32 AM
Prema podacima grafikona sa gps uređaja, u vožnji koja je trajala 2 sata ja sam se sat vremena nalazio u zoni 4, skoro pola sata u zoni 5 a ostatak u zoni 3 i nešto malo 2. Znači ipak to nije bila baš opuštena vožnja spram moje trenutne kilaže i fizičke spreme. Naveo sam u uređaju da mi je maksimalan puls 185...
To može da bude razlika, ali ne znam koliko tačno. Jer sam se ja na onoj dužoj vožnji nalazio 48% u Zoni 3, 41% u Zoni 4, a u Zonu 5 nisam ni ulazio, to bi bilo da trošim oko 700 na sat. Meni je max HR 182 pošto sam ja bio uneo 180, ali mi je onda ovaj nedavno izmerio više kada sam se peo na Straževicu. Sad ova druga vožnja je bila 20% Zona 5 i 54% Zona 4, dakle malo jače, ali opet mu to dođe na nekih 780 kalorija na sat, ne deluje toliko dramatična razlika...
E sad, da se vratimo na temu, pošto smo pričali o ovome iskočio mi ovaj video, mislim da ima neke validnosti u tom njegovom razmišljanju
https://youtu.be/jtO...CKvJ65C0_L8JXGw
PB počeo sa prodajom gelova, kad smo več kod kalorija.
https://planetbike.r...suplementi.html
Je li možda neko koristio, kakva su iskustva?
Svakako se potroši ovaj i veći novac na dužem putu za razne kalorijske i šećerne stvarčice, ima li smisla zameniti ih za ove gelove.
Prošle godine na trci Tri strane Kopa su delili neki od tih, ne znam da li je bio ovaj SiS baš, ja sam uzeo, što bi se reklo greota da se baci. Popio sam, dosta je ok i ukus i sve. Međutim dal je bilo do mene ili šta, posle jedno pola sata me tako priteralo da sam morao da otrčim u šumicu da se istovarim Ne kažem da je pravilo, samo je kod mene to bio slučaj taj dan, moguće i od nečega drugog, ali mi je nekako bilo preblizu s ovime, inače sam se osećao vrlo ok. Ja bih rekao da je ovo pre za neke trkače kojima je bitan svaki milisekund i da se što brže absorbuje u telo, ja ću ipak da pojedem čokoladicu.
#28
Postavljeno 15 September 2023 - 04:27 PM
Na kraju, sve su to nekakve aproksimacije, za pravu potrošnju bi trebalo meriti količinu utrošenog kiseonika, ali za to mislim da niko od nas nema uslova.
Gelovi su skupo zadovoljstvo ali su korisni u dva slučaja:
- Kad su vrućine (pa se čokoladice tope) i ideš na dužu vožnju gde ne znaš da li će biti prodavnica usput
- ideš u grupnu vožnju (ili trku) i znaš da grupa ne staje dovoljno često, pa moraš u vožnji da unosiš kalorije
Gelovi umeju da izazovu stomačne probleme, testirajte ih tokom nebitnih vožnji.
#29
Postavljeno 15 September 2023 - 07:06 PM
Muškarac, 30 godina, 70 kg, 181 cm. Powermetar 4iiii na levoj kurbli + HR traka Polar H10
15.09.2023 - 202 W avg, 995 cal, 150 bpm avg, trajanje vožnje 1 sat i 23 minuta
14.09.2023 - 127 W avg, 771 cal, 116 bpm avg, trajanje vožnje 1 sat i 42 minuta
13.09.2023 - 218 W avg, 1066 cal, 145 bpm avg, trajanje vožnje 1 sat i 23 minuta
12.09.2023 - 129 W avg, 934 cal, 125 bpm avg, trajanje vožnje 2 sat i 3 minuta
11.09.2023 - 217 W avg, 1057 cal, 148 bpm avg, trajanje vožnje 1 sat i 22 minuta
Izvol'te, analizirajte.
Gelovi - ako nisi navikao na njih, znaju da izazovu stomačne probleme. Zato sam ja prve gelove uzimao dok sam bio na trenažeru, u stanu.
#30
Postavljeno 15 September 2023 - 09:59 PM
Ne znam koliko je tvoja konstatacija tačna.
Prema istraživanjima na Harvardu, kao što sam i spomenuo, potrošnja kalorija u mnogome zavisi od kilaže osobe. U eksperimentu je testirano više vozača koji se kreću "moderativnom" brzinom od oko 20 do 22 na čas pretpostavljam na običnom treking biciklu koji je dosta sporiji od drumaša. Ekvivalent toj brzini bi bilo verovatno 26 do 30 na sat vozeći drumski bicikl. Pri toj brzini kažu da osoba od 83 kile troši 600 do 700 kalorija na sat, a osoba od 97 kila kao ja sigurno još 150 do 200 kalorija više.
Evo i članak o tome na engleskom koga zanima.
https://www.medicaln...s-burned-biking
necu te ja nista ubedjivati...
sumiraj sam i zakljuci,
nas nekoliko ovde sa powermetrom je reklo prosek 500-600cal na sat, a tu i svi drugi sa kojima vozim ce reci isto
ne znam gde si gledao ali i sa tvog linka pise lepo za fast pace:
a 185-pound (83.9 kg) person may burn 444–733 calories
Evo i covek gore je izvukao nekoliko svojih proseka
Znam da ti 150 do 200cal izgleda kao mala razlika ali nije kada treba da ih sagoris.
I ja bi voleo da sagorevam 900cal...onda bi bio mnogo mrsaviji nego sto nisam.
#31
Postavljeno 15 September 2023 - 10:10 PM
Nisi Bakara dobro pročitao/razumeo.
To što piše se odnosi na okretanje pedala u vremenskom razmaku od 30 minuta, ne od sat vremena.
Here is the estimated number of calories people of different weights burn biking vigorously for 30 minutes:
- a 125-pound (56.7 kg) person may burn 300–495 calories
- a 155-pound (70.3 kg) person may burn 372–614 calories
- a 185-pound (83.9 kg) person may burn 444–733 calories
Znači ako su podaci tog istraživanja tačni, to treba duplirati. Dakle od 888 do čak 1466 kalorija po satu. Znam, i meni to zvuči neverovatno mnogo, zato i polemišemo oko toga....
P.S: To koliko ćemo ili nećemo biti mršaviji neće zavisiti od toga koliko brzo i dugo možemo da okrećemo pedale, nego najviše zavisi od toga koliko ćemo kalorija unositi...U prevodu, džaba nam 3 sata dnevno na bajku svaki dan ako to sve kasnije za stolom nadoknadimo.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#32
Postavljeno 15 September 2023 - 10:38 PM
"Garmini" racunaju ovako: prosecna snaga * vreme * 3.6 = kalorije (tacnije kcal 3600sec/1000 = 3.6)
primeri:
flocus:
158W * 2.66h * 3.6 = 1516kcal
sava83:
202W * 1.37h * 3.6 = 996kcal
129W * 2.02h * 3.6 = 938kcal
Tako da ovaj nacin racunanja nije tacan "Dakle, onih 362 kcal pomnoženo sa 4 (efikasnost 25%) je 1442 Cal, a pomnoženo sa 5 (efikasnost 20%) je 1810 Cal, što se uklapa sa Garmin ciframa."
"Garmini" ne mogu da racunaju stvarnu potrosnju energije jer npr. MTB downhill vozaci uglavnom ne okrecu pedale ali su posle 4 minuta spusta potpuno fizicki iscrpljeni... Dakle ovih 20% ili 25% efikasnosti ljudskog tela garmini uopste ne uzimaju u racunanje potrosene energije.
#33
Postavljeno 16 September 2023 - 07:14 AM
Što se tiče efikasnosti, nismo svi isti, neki su bolje utrenirani, neki imaju bolje genetske predispozicije i otuda raspon. Garmin brojke upadaju u taj raspon, to je sve. Za isti izlazni rad, teži i lakši / utrenirani i neutreniran čovek neće potrošiti istu količinu energije.
Kao što sam napisao gore, sve računice na osnovu pulsa, brzine ili izlazne snage su samo procene. Koliko znam, najbliže tačnoj vrednosti može da se priđe ako se izmeri potrošnja kiseonika, pa na osnovu toga izračuna koliko energije je utrošeno (da ne kažem "sagoreno").
#34
Postavljeno 16 September 2023 - 08:33 AM
Mrzi me da čitam ponovo ali ako tako piše to je obična glupost jer je to ogromna količina energije.Znači ako su podaci tog istraživanja tačni, to treba duplirati. Dakle od 888 do čak 1466 kalorija po satu. Znam, i meni to zvuči neverovatno mnogo, zato i polemišemo oko toga....
Najbolje da probaš da vozis sa powermetrom onda ćeš bolje shvatiti.
Verovatno ima u nekoj teretani trenazer pa vrti sat vremena pa vidi šta kaže mašina.
Sent from my RMX3472 using Tapatalk
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika