
Ortler Saragosa - kako da ga nabudzim i da li? Savet
#1
Postavljeno 10 April 2025 - 06:08 PM
Ovo je moj bajs. https://www.amazon.e...o/dp/B019H7I1P2
Prelazim sa njim minimum 100 km nedeljno. Nekad i puno više, a kad je hladno ne manje od 50-60.
Imam ga već par godina, i u odnosu na prethodni polovnjak koji sam cepao još od
studentskih dana i koji sam uzeo za tada smešnih 100 e od lika na Telepu- pravi je avion.
Barem sam tako mislio. Taj prethodni bajs je bio prava mazga, imao je truvativ pogon, neku xt opremu kao menjače i kočnice i bukvalno sam samo gume na njemu menjao. Nosio me do Begeča, po gradu svuda.
Ovaj Ortler ima Alivio menjače i Magura hidraulične kočnice koje idu na felgu, pakne,nisu diskovi.
Od kako je kod mene imao sam brojne probleme,lula volana zamenio, pucalo je crevo od kočnice,zadnja felna je morala da se menja, leva kurbla se isto potrošila pa sam je menjao sa nekom fus, sad u vožnji vidim i da mi leva pedala je kriva skroz. Tu dolazimo opet i do najvećih stavki a to su kočnice i pogon. Lanac je se verovatno isteglio, krenuo da jede i počeo je da preskače u nekim brzinama pa sad moram da malo biram, a boga mi i imam strah na spustu ako mi otkaže prednja kočnica neću moći da stanem, jer zadnja baš slabo hvata iako sam prošle godine radio servis.
Zašto ovo sve pišem? Da ilustrujem moje potrebe. Okacicu dole par primera vožnji koje rekreativno opalim da razbistrim glavu. Znači nikakvo jurcanje. Uživanje u vožnji, pogledu i to.Svidja mi se da imam Bajs koji je ok za grad , da mogu sa njim preko rupa, ivičnjaka da jasim Bez brige jer su gume 622-42, da idem i po nekom kamenju, blatu čak bez brige. Ali opet sam škrt, bez obzira kakvu mi radost i korist donosi
Dobar je, upravljviv, odgovora mi položaj kormana, sve. Samo sad je došao trenutak da li da od njega napravim nešto što mogu da vozim narednih godina i da li mi se to isplati ili da ga isturim i kupim nešto bolje.
Sta bi ste vi eventualno od komponenti predložili da je najurgentnije?
Da li da zamenimo ove kočnice sa klasičnim v brejkom ako to i može ?
Da li da menjam sad samo kasete pa da vidim, ili da rešim sve ?
Hvala na odgovorima
I veliki pozdrav.
#2
Postavljeno 11 April 2025 - 06:10 AM
Idi kod pouzdanog majstora da pregleda taj bicikl i kaže ti šta treba da se uradi i koliko bi te to koštalo. Zašto bi kupovao drugi bicikl ako su zamena lanca i sređivanje kočnica sve što je potrebno da bi se rešio problem? To su najobičnije, standardne stvari koje se redovno obavljaju na svakom biciklu koji se redovno vozi. Potrošna roba.
Kupi bolje pedale, te koje dolaze sa city/treking biciklima su slabe ako se iole više vozi. Pedale i sedište su ionako jedna od nekoliko stvari koje većina ljudi promeni odmah nakon kupovine bicikla.
Alivio menjačima ništa ne fali, posebno za tip vožnji koje si naveo, a te Magura hidraulične kočnice bi trebalo da rade odlično kada se nameste kako treba.
Možeš ti da kupiš neki drugi bicikl sa kvalitetnijom opremom, ali ćeš i sa njim u nekom momentu doći u situaciju gde prenos preskače, kočnice ne valjaju, nešto lupka ili škripi... Idi kod majstora, čuj šta je potrebno da se uradi da taj bicikl dovedeš u dobro stanje i onda odluči.
#3
Postavljeno 11 April 2025 - 07:38 AM
Вероватно си имао среће са претходним бициклом, а са овим си се суочио да неке ствари морају временом да се мењају (ланчаници погона и касета, ланац, пакнови на кочницама...). За твоје потребе тај је бицикл одговарајући, само да ти неко добро подеси те кочнице (мада и замена за класичан в брејк није лоша идеја јер има на берзи доста повољно да се нађу) и замени потрошене делове. Наравно, то би требало да уради неко поуздан ако већ не можеш сам.
#4
Postavljeno 11 April 2025 - 08:43 AM
IchbinPeca, on 10 Apr 2025 - 6:08 PM, said:
a boga mi i imam strah na spustu ako mi otkaže prednja kočnica neću moći da stanem, jer zadnja baš slabo hvata iako sam prošle godine radio servis.
Sta bi ste vi eventualno od komponenti predložili da je najurgentnije?
Da li da zamenimo ove kočnice sa klasičnim v brejkom ako to i može ?
Da li da menjam sad samo kasete pa da vidim, ili da rešim sve ?
Ako te je strah da ne otkaže kočnica i da nećeš moći da se zaustaviš to je definitivno prvi prioritet. Što reče jedan ovde poznati majstor - niko se nije skršio sa bajsa zato što mu je preskočio ili pukao lanac, dogegaćeš se nekako do kuće, ako ti odu kočnice može da bude mnogo veći problem.
#5
Postavljeno 11 April 2025 - 09:06 AM
jesam ja, dok sam telefonirao, preskočio mi lanac, propala noga, a budući da sam držao korman jednom rukom, napravio sam nagli zaokret, bicikl otišao u jednu stranu ka parkiranom automobilu, ja u drugu. Srećom nije bilo obrnuto pa sam samo prošao sa razderanom nogom/kolenom.
naravučenije, bolje bez ruku nego s jednom rukom, a najbolje stati pa telefonirati, čak i na par sekundi.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika