Jump to content


Photo

Tubless kit


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 nsduke

nsduke
  • Members
  • Pip
  • 21 posts

Posted 18 November 2024 - 07:58 AM

Juče  krenuo do Fruške gore ali s obizrom na vreme nisam planirao da silazim sa asflata pa nisam nista ni nosio ništa  od rezervnog pribora, al kad sam stigao tamo vreme se prolepšalo a u šumi suvo, nema blata i tu ja rešim da se spustim do Stražilova. I naravno čim sam  sišao sa asflata i krenuo dole prema Stražilovu negde na pola puta pokupim trn i probušim gumu. Ovo je već 5. put u poslednja 2 meseca na dva različita bicikla kako bušim gumu. I drugi put kako nekog cimam da dođe u pomoć, sad već imam strah da sidjem bilo gde van asfalta ako sam malo dalje od grada.  :)

 

Za to sam rešio da probam da pređem na tubeless pa me interesuje par stvari. Točkovi i gume koje imam trenutno su tubeless ready, to sam proverio.

 

Da li je svejedno koji tubeless kit da poručim od iole renormiranih proizvođača, da li traka za felnu može biti šira i do koliko u odonosu na unutrašnju širinu felni pošto u tim kitovima dolaze razne širine? (unutrašnja širina točka je 21mm)

 

Šta ako se tubeless guma ispusti dok si u šumi, da li može da se napumpa ručnom mini pumpom ako se recimo  prethodno zakrpi onim čepom?

Šta raditi u takvim situacijama?

Na čega bi još trebao još  obratiti pažnju prilikom ove konverzije na tubeless?

 

20241117-123942.jpg


  • 0

#2 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4661 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 18 November 2024 - 12:10 PM

Traka da bude šira od felne 2-3mm.
Uzmi tubeless set od renomiranih proizvođača.
Ja koristim ventile i sealant Milkit.
Traka DT Swiss.
Ventili su im super jer imaju na donjoj strani ventila dodatni gumeni mehanizam koji ne dozvoljava sealantu da uđe u ventil i blokira ga.
U setu sam dobio sistem za dolivanje sealanta, ventile i sealant.
Imaju i setove sa trakom.
Kupiš dodatno i litar sealant-a i miran si neko vreme.

https://www.bike-dis...-conversion-kit


Sent from my SM-A556B using Tapatalk
  • 0

#3 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 368 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 18 November 2024 - 02:36 PM

Za to sam rešio da probam da pređem na tubeless pa me interesuje par stvari. Točkovi i gume koje imam trenutno su tubeless ready, to sam proverio.

 

 
Guma sa slike mi liči na Schwalbe Racing Ray. 
Već dugo vozim kombinaciju: napred Racing Ray, nazad Rocket Ron. Ta kombinacija mi je odlična osim u jednom segmentu. Te gume nemaju nikakvu zaštitu od bušenja. 
Pre neki dan sam krpio gumu na +5. Ruke mi se smrzle i baš sam se namučio. I rešio sam da ili promenim gume ( razmišljam o Vittoria Barzo ) ili da pređem na tubeless.
 
O tubeless-u malo znam ali sam jednom prisutvovao kada je čovek morao da ubaci untrašnju gumu ( verovatno je rupa bila velika ). Muka je bila samo gledati izbacivanje sealanta iz gume :)

  • 0

#4 nsduke

nsduke
  • Members
  • Pip
  • 21 posts

Posted 18 November 2024 - 04:40 PM

Jeste, Racing Ray je u pitanju, nazad je Racing Ralph i nju sam probušio na prvoj vožnji negde na Vencu čim sam sišao sa utabane šumske stazice da pravim pauzu.

 

Nije ni to loše, imati rezervnu unutrašnju pored tubeless za svaki slučaj kad se ide u neki offroad.

 

@Vidak zahvaljujem

 

Samo još u vezi dopune tog silanta, čitam da se to radi na par meseci do 6 koliko sa video. Kada znaš da je vreme za dopunu osim ako ne skidaš gumu? Koju količinu dopunjuješ isto kao kod prvog sipanja  ili manje?

 

 

Jel neko možda koristio autorepair unutrašnju, konkretno uvu iz Dechatlona

 

Unutrašnja guma sa Presta ventilom od 48 mm (29 x 1,9/2,5) - Decathlon

 

Možda da probam još tu opciju pre nego batalim unutrašnje, ako stvrano zatvara rupu do 3mm kao sto piše to u opšte nije malo. Osim što je npr duplo skuplja od obične unnutrašnje da li ima jos neke gativne strane?


  • 0

#5 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Posted 18 November 2024 - 08:44 PM

Људи, зар ви не носите резервне гуме?
  • 1

#6 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 368 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 18 November 2024 - 08:58 PM

Ja uvek nosim rezervnu gumu kao i lepak, šmirglu i nekoliko flekica. 

Kada mi se guma probuši, ako imam vremena, okrpim je a ako mi se žuri, stavim rezervnu.

U svakom slučaju mora da se pronađe mesto na kome je guma probušena, kako bi se utvrdilo da li je trn još uvek u spoljašnjoj gumi.


  • 0

#7 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4661 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 19 November 2024 - 09:44 AM

Jeste, Racing Ray je u pitanju, nazad je Racing Ralph i nju sam probušio na prvoj vožnji negde na Vencu čim sam sišao sa utabane šumske stazice da pravim pauzu.

Nije ni to loše, imati rezervnu unutrašnju pored tubeless za svaki slučaj kad se ide u neki offroad.

@Vidak zahvaljujem

Samo još u vezi dopune tog silanta, čitam da se to radi na par meseci do 6 koliko sa video. Kada znaš da je vreme za dopunu osim ako ne skidaš gumu? Koju količinu dopunjuješ isto kao kod prvog sipanja ili manje?


Jel neko možda koristio autorepair unutrašnju, konkretno uvu iz Dechatlona

Unutrašnja guma sa Presta ventilom od 48 mm (29 x 1,9/2,5) - Decathlon

Možda da probam još tu opciju pre nego batalim unutrašnje, ako stvrano zatvara rupu do 3mm kao sto piše to u opšte nije malo. Osim što je npr duplo skuplja od obične unnutrašnje da li ima jos neke gativne strane?

Što se tiče sealanta, ja ovako radim, na par meseci ubaciš cevku (koju dobiješ u setu) kroz ventil i špricem izvučeš sealant.
Pogledaš na skali šprica koliko ima sealanta i doliješ koliko treba u zavisnosti od dimenzije gume.
Uz sealant dobiješ uputstvo (ili skineš sa neta) sa tabelom količina sealanta za određenu dimenziju gume.

Ponesem i unutrašnju rezervnu gumu za svaki slučaj.
Sent from my SM-A556B using Tapatalk
  • 1




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users