Jump to content


Fotografije

Izbor bajsa, tehnička pitanja


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
13 odgovora na ovu temu

#1 Prase011

Prase011
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 222 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 12 November 2024 - 07:08 AM

Čitam, gledam upijam koji bajs detetu od skoro 12 godina, 159cm visine da obezbedim. Trenutno vozi Scott Aspect, M veličine sa 26' točkovima, kupljen polovan pre oko 7-8 godina i radi
Treba mu za vožnju najviše po ravnom, ali i da može uzbrdo i nizbrdo kad ustreba. Omiljen teren mu je niz stepenice, i preko dzombi, uz dizanje na zadnji i forsiranje hupsera, koliko ih je moguće naći na Novom Beogradu. Stručnjaci iz komšiluka mi kažu da ovaj Scott nema cvrstinu i da je to bicikl za lagani off road i da uzmem neki izdrzljiviji hardtail da gazi i lomi dok ne poraste jos malo a onda gledati full suspension bajs.
Ono sto mene zanima je, za ovakav tip avanturisticke vožnje, sta se preporučuje, koji je neki optimalan hod prednje, eventualno i zadnje viljuške. Čime da se vodim ako gledam izdrzljivije hardtail bajseve, šta je tu parametar koji obezbeđuje izdrzljivost, na šta obratiti pažnju. Takodje me interesuje, u slučaju full sus bajsa da li je bolje da zadnji amortizer bude uspravan ili vodoravan, kolikog minimalnog/maksimalnog hoda da bude?

Takodje ja sam 186cm/73kg vozim XC Centurion backfire fit e-650. Hod prednjeg amortizera je 100mm,interesuje me koliko je ovakav bicikl pouzdan za staze po Košutnjaku. Razmišljam se dal uzeti jedan za vožnju sa sinom a jedan za vožnju po gradu i po putevima a da se na njemu sedi sto komfornije i uspravnije 😁
  • 0

#2 Prase011

Prase011
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 222 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 12 November 2024 - 07:12 AM

Firme koje se bave rentiranjem bajseva nemaju ovakvih u ponudi, jer bi na taj način najlakše otkrili šta mu paše i odgovara, pa zato skupljam savete da znam u kom pravcu ići dalje i kao laiku svaki savet mi mnogo znači.
  • 0

#3 Petarl

Petarl
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 251 posts

Postavljeno 12 November 2024 - 11:27 AM

Dečak je dosta visok već, a tek će da raste i ojača. Ako voli da vozi niz stepenice i po lošem terenu, a takođe kažeš da volite da idete u bajk park u Košutnjaku, mislim da mu treba neki jak bajs. Lično bih tražio nešto što se vodi kao "freeride" što je i ključna reč u pretrazi. Ne bih na pragu 12. godine uzimao full suspension iako mogu da se nađu na oglasima, već bih potražio hardtail. Deluje mi da je bolje da neko ko se još nije izverzirao u vožnji, prvo krene sa hardtail da ne polomi/izvali zadnju viljušku na full suspension biciklu skačući preko svega i svačega (mislim da sam skoro video da si baš ti tražio zadnju kuku za menjač). Full suspension kasnije ako želi. Tražio bih bajs koji ima 26 inča točkove, jer su jaki, iako je tvoj sin već visok. Tako da treba probati model za koji se odlučite. Točkovi 29 bi za tu količinu ekstremne vožnje bili skuplji i to bih ostavio za buduću full suspension priču.

 

Kucao sam u Google Images - freeride hardtail bike i izašlo mi je ovo na primer, pa ćemo malo prokomentarisati sada:

 

eMMjbjA.jpg

 

Znači to bi trebao da bude takav oblik bicikla. Jaka prednja viljuška, na slici je neka double crown, dosta hoda, 150mm je ok. Jak ram. Jake felne. Dosta žbica. Pogledaj samo širinu tih cevi napred pri vratu rama. Bajs mora da preživi svašta, a i tvoj dečak, zato nikada u vožnju po stepenicama bez kacige.

I za kraj, ne treba pomešati freeride bicikl sa dirt jump biciklom za trikove i skokove po ulici i skejt parku jer ovaj drugi ima nisko sedište i nije za duže vožnje što vas dvojica želite, dok bi ovaj drugi mogao da vam obezbedi i to. U principu, nije lako naći jedan bajs da ti pokriva sve, zato svi mi ovde imamo po nekoliko biciklova.

 


  • 1

#4 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 531 posts

Postavljeno 12 November 2024 - 11:31 AM

Dosta je teško dati odgovor na to pitanje šta je izdržljiviji bajs, najčešće komponenta koja pre ode nego recimo sam ram. Na primer viljuške tj amortizeri tu mogu biti baš nezgodne ako otkažu. Ako gledaš hardtail postoje ti "trail" hardtail bicikli, recimo Canyon Grand Canyon ali objketivno razlika u onosu na neki XC hardtail je to što ima malo više hoda viljuške i što ima gume sa jačim kramponima (koje i sam možeš da promeniš na bilo kom bajsu). Canyon ima recimo interesantnu neku svoju šemu po kojoj kategoriše bicikle, dole na kraju stranice, pa je recimo taj trail hardtail u nekoj njihovoj Katerogoriji 3 izdržljivosti, a kategorije 4 i 5 su ful-sus Enduro i Downhill bicikli, dok su kategorije 1 i 2 laganiji hardtailovi uglavnom. U suštini ako je izbor hardtail gledati da je bolja vazdušna viljuška sa što više podešavanja i hodom od nekih 120mm, više hoda se retko i stavlja na hardtail. 

 

Što se full sus bicikla tiče tu je nebitno kako je postavljen amortizer, bitno je koji je i kako radi, kao i naravno koliko hoda ima. Tipa XC bicikli sa 100-120mm hoda pozadi uglavnom imaju horizontalne amortizere, ovi sa više hoda sada uglavnom vertikalne, ali opet ni to ne znači ništa konkretno. I to ti je i podela full sus bicikala (okvirno) - 100-120mm hoda oba amortizera su cross country bicikli, 140-150 su trail bicikli, 150-170mm su enduro i preko toga su downhill bicikli (s tim da ove poslednje dve grupe za zadnji amortizer često imaju i onaj sa oprugom umesto vazdušnog). 

 

Načelno gledano što je bicikl više namenjen agresivnoj vožnji to je teži i sporiji za vožnju po ravnom, što zbog guma sa jačim kramponima, što prosto zato što nije optimizovan za pedalanje po ravnom ili uzbrdo. I da se razumemo, skoro svaki bicikl se može voziti po skoro svakom terenu, na Košutnjaku možeš bez problema voziti sa gravelom (pod uslovom da nećeš da skačeš), isto kao što možeš i downhill bicikl voziti po asfaltu. Samo ni jedno ni drugo neće biti optimalno pa se moraju praviti kompromisi. Zato je kompromis "oće i Košutnjak ali najviše voli da vozi po ravnom" dosta težak. Ako bi prebacili na rečnik automobila "treba mu Lada Niva, ali da bude niska kao Alfa Romeo" :)


  • 2

#5 Prase011

Prase011
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 222 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 12 November 2024 - 12:57 PM

Sjajni ste, dobio sam vrlo konkretne i praktične odgovore sa pregršt detalja, što mi neverovatno znači i daje smer dalje realizacije ovog projekta sa klincem, čak sam se i fino nasmejao
@Petarl Jeste, kuka je stradala pojavio se visak delova ali je kvar otklonjen, sve podešeno i bajs peva pesmu ali uz njegove ambicije nece jos dugo potrajati. Dete sam zaštitio i kacigu nosi uvek kad krenemo u vožnje, kao i parku kad pravi akrobacije, a ima i ostalih štitnika, tako da ga čuvam od ludih ideja i za sada mi dobro ide
Izveštavam o daljem toku
  • 0

#6 Prase011

Prase011
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 222 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 20 November 2024 - 02:19 PM

Posle listanja, čitanja i traženja odgovora odlučio sam se da https://www.kupujemp...m_content=oglas sledeći bajs u Kraljevu

https://www.kupujemp...m_content=oglas

Saznao sam da je najslabija tačka ovog bajsa zadnji amortizer za koji delova nema i ako on izdahne, kažu mi u Ris company - majstori za suspenzije da je bicikl u banani, spušten pozadi previše i da tu leka nema.

Vlasnik bajsa, serviser i davalac informacija je klinac od 14, godina, pa sam zamolio prijatelja u Kraljevu da ode i pogleda bicikl. 5c9af5cf76a0e343f96fd4a877a90307.jpgd5b8937f62f61336ecaec93119c6027b.jpg2e4f3c7bb04b121ba7750a0c4c2f49fc.jpg5de19afb0db8f5fbf264bd678d4a7676.jpg596c36640e0e1b15b074c53d4d0d9ea6.jpg
  • 0

#7 Prase011

Prase011
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 222 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 22 November 2024 - 05:09 PM

I naravno kad je bajs trebao uživo da se vidi, fali ovo, fali ono, a vrhunac je da ga prodaje klinac, pa se od istog odustalo.
Ali se pojavio Giant Trance 5.0 sa XT opremom, oba Fox amorta, zadnji ima tri moda rada, sa novim Continental gumama, izgleda kao nov, cena 550 evra uz branike pride.
97dc4ba96fbc609de7f6567a4543e994.jpg1a9ec776dc282bbb0fcc4765443704e1.jpg52445c1c347b8d92c0d3d95e5ca61b33.jpg20a2ba54d358b39d233375c998a39089.jpg9e8e8907731300965794f83edc256100.jpgf1afe17c1527d79b02e537c52e1dfa75.jpg41be47f6bf8a237c98f447c59cb27232.jpgba37f1125a59b3cc04ee9c2d92185857.jpg269b596083a9e57ca47254ba842426cd.jpg
  • 0

#8 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4673 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 04 December 2024 - 10:09 AM

26"?

Sent from my SM-A556B using Tapatalk
  • 0

#9 Prase011

Prase011
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 222 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 04 December 2024 - 10:21 AM

Aham 26 inca, a opanci su Continentalovi Mountain King 26*2,3.
Uživo, uz manje ogrebotine sija. db803a09bd8f5dbb4a3c94eca072b546.jpgfe33dc00539500023124d049cac3846c.jpg05539a3d9c24f8afb0c5e4bccf500c5e.jpgb693c3c745f2c734ef8ff801fb858e3d.jpgf63cee12feaa2c941bd97fab3c622626.jpg70ac95d8edd18a8cecdc42bf885fddc3.jpg90d47ec9584bf6c05e1b6440bcb2d43b.jpga442febfc3b7edb28f0d3e43b414e9cf.jpg
  • 0

#10 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 531 posts

Postavljeno 04 December 2024 - 10:50 AM

Ja bih rekao da je to ovaj Trance X3 iz 2011.

https://99spokes.com.../2011/trance-x3

Nisam siguran samo zbog boje i pogona, ali su to promenjive kategorije. Kasniji uglavnom imaju interno rutirane kablove a od 2014. Koliko vidim idu na 27.5" točkove.
  • 0

#11 Prase011

Prase011
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 222 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 04 December 2024 - 03:03 PM

Spustiću se kasnije do garaže da premerim i pročitam koje su oznake na delovima opreme, za sada je jedina razlika što je ovaj u XT opremi, a po boji-šarama, identično izgleda, Chat GPT me naveo na pogrešan odgovor, jer kad sam kucao tip zadnje suspenzije, napisao mi je da je ugrađivana na modele ovog bajsa 2006/7 ali sam ga uhvatio da i u nekim drugim stvarima ume da omaši i da pogrešan odgovor.


  • 0

#12 Prase011

Prase011
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 222 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 06 December 2024 - 06:53 AM

Ja bih rekao da je to ovaj Trance X3 iz 2011.

https://99spokes.com.../2011/trance-x3

Nisam siguran samo zbog boje i pogona, ali su to promenjive kategorije. Kasniji uglavnom imaju interno rutirane kablove a od 2014. Koliko vidim idu na 27.5" točkove.

Oznake nabli se slažu-poklapaju, i još neke sitnice, ali diskovi ovde pišu da su 180 i 160 Avidovi, međutim merenjem sam utvrdio da su oba 180, nisam vadio pločice da bih video čije su, i na slici sa sajta nema oznake 5.0, tako da je bajs iz zone sumraka definitivno
  • 0

#13 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 531 posts

Postavljeno 06 December 2024 - 09:26 AM

Nije iz zone sumraka nego je 14 godina star bajs, sve je to normalno. Osim ako nije stajao negde u celofanu nego ga je neko zapravo i koristio sasvim je logično da se neki delovi menjaju, pa je čovek bio u fazonu "e treba da mi se menjaju diskovi, ovde staje i 180mm, koštaju slično, daj da stavim veći, neće da škodi". Slično i sa pogonom, menjačima i slično. Plus ti bicikli mogu da imaju različite verzije između Nemačke i Italije i Francuske, a gde je tek Amerika ili Daleki istok, i ove baze podataka sajtova daju neku varijantu, ne sve jer ko bi to sve i pohvatao. 

 

Suština priče je proveriti da li je sve ispravno, radi, šta nije ispravno ili je dotrajalo, zameniti i voziti s uživanjem :) 


  • 4

#14 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Postavljeno 06 December 2024 - 10:31 AM

Dobar si savet dao.

Ni ja ne kapiram čemu opsesija sa delovima i šta je iz koje godine. Nije to auto pa da se mora gledati godište i pređena kilmetraža. Ja imam jedan bajs sa ramom starim skoro 30 godina a tehnički je u boljem stanju od mnogih bicikala 5 puta mlađih.

Dok god je sve ispravno i radi kako treba ne treba se zamarati bespotrebno....
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika