Izbor bajsa, tehnička pitanja
#1
Postavljeno 12 November 2024 - 07:08 AM
Treba mu za vožnju najviše po ravnom, ali i da može uzbrdo i nizbrdo kad ustreba. Omiljen teren mu je niz stepenice, i preko dzombi, uz dizanje na zadnji i forsiranje hupsera, koliko ih je moguće naći na Novom Beogradu. Stručnjaci iz komšiluka mi kažu da ovaj Scott nema cvrstinu i da je to bicikl za lagani off road i da uzmem neki izdrzljiviji hardtail da gazi i lomi dok ne poraste jos malo a onda gledati full suspension bajs.
Ono sto mene zanima je, za ovakav tip avanturisticke vožnje, sta se preporučuje, koji je neki optimalan hod prednje, eventualno i zadnje viljuške. Čime da se vodim ako gledam izdrzljivije hardtail bajseve, šta je tu parametar koji obezbeđuje izdrzljivost, na šta obratiti pažnju. Takodje me interesuje, u slučaju full sus bajsa da li je bolje da zadnji amortizer bude uspravan ili vodoravan, kolikog minimalnog/maksimalnog hoda da bude?
Takodje ja sam 186cm/73kg vozim XC Centurion backfire fit e-650. Hod prednjeg amortizera je 100mm,interesuje me koliko je ovakav bicikl pouzdan za staze po Košutnjaku. Razmišljam se dal uzeti jedan za vožnju sa sinom a jedan za vožnju po gradu i po putevima a da se na njemu sedi sto komfornije i uspravnije 😁
#3
Postavljeno 12 November 2024 - 11:27 AM
Dečak je dosta visok već, a tek će da raste i ojača. Ako voli da vozi niz stepenice i po lošem terenu, a takođe kažeš da volite da idete u bajk park u Košutnjaku, mislim da mu treba neki jak bajs. Lično bih tražio nešto što se vodi kao "freeride" što je i ključna reč u pretrazi. Ne bih na pragu 12. godine uzimao full suspension iako mogu da se nađu na oglasima, već bih potražio hardtail. Deluje mi da je bolje da neko ko se još nije izverzirao u vožnji, prvo krene sa hardtail da ne polomi/izvali zadnju viljušku na full suspension biciklu skačući preko svega i svačega (mislim da sam skoro video da si baš ti tražio zadnju kuku za menjač). Full suspension kasnije ako želi. Tražio bih bajs koji ima 26 inča točkove, jer su jaki, iako je tvoj sin već visok. Tako da treba probati model za koji se odlučite. Točkovi 29 bi za tu količinu ekstremne vožnje bili skuplji i to bih ostavio za buduću full suspension priču.
Kucao sam u Google Images - freeride hardtail bike i izašlo mi je ovo na primer, pa ćemo malo prokomentarisati sada:
Znači to bi trebao da bude takav oblik bicikla. Jaka prednja viljuška, na slici je neka double crown, dosta hoda, 150mm je ok. Jak ram. Jake felne. Dosta žbica. Pogledaj samo širinu tih cevi napred pri vratu rama. Bajs mora da preživi svašta, a i tvoj dečak, zato nikada u vožnju po stepenicama bez kacige.
I za kraj, ne treba pomešati freeride bicikl sa dirt jump biciklom za trikove i skokove po ulici i skejt parku jer ovaj drugi ima nisko sedište i nije za duže vožnje što vas dvojica želite, dok bi ovaj drugi mogao da vam obezbedi i to. U principu, nije lako naći jedan bajs da ti pokriva sve, zato svi mi ovde imamo po nekoliko biciklova.
#4
Postavljeno 12 November 2024 - 11:31 AM
Dosta je teško dati odgovor na to pitanje šta je izdržljiviji bajs, najčešće komponenta koja pre ode nego recimo sam ram. Na primer viljuške tj amortizeri tu mogu biti baš nezgodne ako otkažu. Ako gledaš hardtail postoje ti "trail" hardtail bicikli, recimo Canyon Grand Canyon ali objketivno razlika u onosu na neki XC hardtail je to što ima malo više hoda viljuške i što ima gume sa jačim kramponima (koje i sam možeš da promeniš na bilo kom bajsu). Canyon ima recimo interesantnu neku svoju šemu po kojoj kategoriše bicikle, dole na kraju stranice, pa je recimo taj trail hardtail u nekoj njihovoj Katerogoriji 3 izdržljivosti, a kategorije 4 i 5 su ful-sus Enduro i Downhill bicikli, dok su kategorije 1 i 2 laganiji hardtailovi uglavnom. U suštini ako je izbor hardtail gledati da je bolja vazdušna viljuška sa što više podešavanja i hodom od nekih 120mm, više hoda se retko i stavlja na hardtail.
Što se full sus bicikla tiče tu je nebitno kako je postavljen amortizer, bitno je koji je i kako radi, kao i naravno koliko hoda ima. Tipa XC bicikli sa 100-120mm hoda pozadi uglavnom imaju horizontalne amortizere, ovi sa više hoda sada uglavnom vertikalne, ali opet ni to ne znači ništa konkretno. I to ti je i podela full sus bicikala (okvirno) - 100-120mm hoda oba amortizera su cross country bicikli, 140-150 su trail bicikli, 150-170mm su enduro i preko toga su downhill bicikli (s tim da ove poslednje dve grupe za zadnji amortizer često imaju i onaj sa oprugom umesto vazdušnog).
Načelno gledano što je bicikl više namenjen agresivnoj vožnji to je teži i sporiji za vožnju po ravnom, što zbog guma sa jačim kramponima, što prosto zato što nije optimizovan za pedalanje po ravnom ili uzbrdo. I da se razumemo, skoro svaki bicikl se može voziti po skoro svakom terenu, na Košutnjaku možeš bez problema voziti sa gravelom (pod uslovom da nećeš da skačeš), isto kao što možeš i downhill bicikl voziti po asfaltu. Samo ni jedno ni drugo neće biti optimalno pa se moraju praviti kompromisi. Zato je kompromis "oće i Košutnjak ali najviše voli da vozi po ravnom" dosta težak. Ako bi prebacili na rečnik automobila "treba mu Lada Niva, ali da bude niska kao Alfa Romeo"
#5
Postavljeno 12 November 2024 - 12:57 PM
@Petarl Jeste, kuka je stradala pojavio se visak delova ali je kvar otklonjen, sve podešeno i bajs peva pesmu ali uz njegove ambicije nece jos dugo potrajati. Dete sam zaštitio i kacigu nosi uvek kad krenemo u vožnje, kao i parku kad pravi akrobacije, a ima i ostalih štitnika, tako da ga čuvam od ludih ideja i za sada mi dobro ide
Izveštavam o daljem toku
#6
Postavljeno Juče, 02:19 PM
https://www.kupujemp...m_content=oglas
Saznao sam da je najslabija tačka ovog bajsa zadnji amortizer za koji delova nema i ako on izdahne, kažu mi u Ris company - majstori za suspenzije da je bicikl u banani, spušten pozadi previše i da tu leka nema.
Vlasnik bajsa, serviser i davalac informacija je klinac od 14, godina, pa sam zamolio prijatelja u Kraljevu da ode i pogleda bicikl.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika