Dakle, po sredi je bio nesporazum. Bitno je da je razrešen.
Apropo teme, ja ne smatram da su svi noviji "izumi" ili bolje rečeno unapređenja u svetu biciklizma loša - naprotiv. Ako se dodirnemo pre svega tih elektronskih gadžeta, mnogi od njih su korisni pre svega jer su vožnju učinili zanimljivijom i to baš u momentima kad je ultra mnotono (tipa 50 km ravnice uz čeoni vetar), a sa druge strane su takođe važni jer nam pomažu pre svega kao vrlo praktična navigacija putevima kojima nismo prošli ranije (gps uređaji) a isto tako nam omogućava da praćenjem izvesnih parametara, makar na deonicama određenog puta ili penjanja, pratimo sopstveni napredak koji nam pomaže da ostvarimo neki cilj. Dakle, koristili mi to ili ne, svakako je korisno, samo ono što sam uporno ponavljao jeste da se ne treba ni slepo osloniti na sve to što nam brojke kažu. Treba znati slušati svoje telo i signale koje nam ono šalje, jer šta god nam cifre govorile, mi zapravo najbolje znamo kako se osećamo na određenoj vožnji, usponu, treningu, itd...
Isto tako, MTB bicikli su prošli dug put evolucije da bi danas bili ono što jesu u odnosu na recimo pre 25 godina. Veći točkovi, drugačije gume, vazdušne vile, ful suspenzija, droper šticna, hidraulične disk kočnice.... Mnogo toga se desilo da bi danas ljudi na takvim biciklima mogli da voze na vrlo surovim i gotovo nepristupačnim terenima i da relativno bezbedno izvode vratolomije na trailovima koje ni sa jednim drugim biciklom ne bi mogli. Za teren za koji je predviđen, MTB je moćna mašina, nema priče. Međutim neke stvari su takođe otišle u potpuno pogrešnom smeru kao što su na primer 1x pogoni, sa čime se mnogi naravno neće složiti, i to je OK. Super je ta vrsta prenosa, lanac uvek zategnut ko struna, skoro da i ne može da spadne i onda na trailovima divljanje i skakanje i nema nikavih mehaničkih problema. Ali šta je sa svim drugim terenima? I MTB se kao i svaki drugi bicikl vozi po različitim podlogama, i gotovo pri svakoj vožnji treba proći jedan deo asfalta da bi ste stiglo do offroad deonice kojom želi da se vozi. A taj deo puta se naravno vozi u najvišim prenosima gde je napred 32 tuba a nazad 11. Lanac maksimalno ukrivljen i tako pola vožnje. Jeste da će tako prenosni delovi brže da se pohabaju ali zato bar kaseta za 12 i 13 brzina koštaju kao pola nekog krštenog bicikla. I tako dalje, i tako bliže..
Tema je naravno o drumskom biciklizmu ali sam se naravno dotakao i mounty bajkova jer ni oni nisu pošteđeni, mada je kod njih besmisao nekih novotarija ipak nešto manji nego što je to slučaj kod drumskih...