Jump to content


Fotografije

Besmisao novotarija u drumskom biciklizmu


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
112 odgovora na ovu temu

#61 Ceman

Ceman
  • Members
  • Pip
  • 20 posts

Postavljeno 12 October 2024 - 04:03 PM

Takođe, moram reći da je kolega Smasher već oko deset godina aktivan na forumu, a i da sam imao zadovoljstvo lično upoznati čoveka. Izuzetno pozitivan i kvalitetan čovek, čije pisanje na forumu je ili pitanje za savet/pomoć, ili pokušaj da podeli svoje znanje i iskustvo da bi pomogao drugima. Bez sarkazma, i ostalih negativnih stvari. Tako da, kada u tom kontekstu pročitam njegov "sporni" komentar, on ima smisla u kontekstu kako je i on pojasnio u ovoj temi, bez ičeg negativnog - lično nemam sumnje da je tako.

Uveren sam da je tako. Bilo je komentara koji mi kazu da kadenca treba 90+, ali mi je jos tad njegov odgovor zvucao potpuno tacno. Taj komentar nije ni malo sporan.

Ovde sam pogresio sto sam odgovarao drugima, a ispalo da je njemu samo zato sto je zapoceo temu, ali procitah ponovo sto je napisao, taj negativan vibe nije proistekao ni malo iz njegovog posta. Jos jednom, izvinjenje, i pozdrav. Vratih se iz setnje po FG, nadisan cistog vazduha, odoh jos malo i da vozim... 


  • 1

#62 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3485 posts

Postavljeno 12 October 2024 - 06:16 PM

Ceo taj dugački post @Ceman je potpuno razumljiv iz tvog ugla, ne verujem da iko može da kaže nešto protiv takvog gledanja na biciklizam. Ova tema, sa druge strane, se bavi upravo 'kormilarenjem' od strane bici industrije da od drumskog (i ne samo drumskog) biciklizma napravi pandan audiofilskom svetu. Sve manje su u ponudi bicikli koji se obraćaju rekreativcima sa plićim džepom, ne samo zbog inicijalne cene, već i zbog troškova bavljenja sportom, održavanja bicikla, dodatne opreme i generalnog statusa koji odavno teži ka elitizmu. Nije bitno koliko voziš i u kakvoj si formi, treba da ti je uživanje da možeš da priuštiš novije, bolje, skuplje, a opcije za jednostavnije i jeftinije izumiru. Možda malo preterujem, ali to je trend i to kolege komentarišu.

Управо то. Колега то очигледно није схватио, а после је окривио коментаре које није разумео. 


  • 0

#63 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Postavljeno 12 October 2024 - 08:24 PM

Dakle, po sredi je bio nesporazum. Bitno je da je razrešen.

 

 

 

Apropo teme, ja ne smatram da su svi noviji "izumi" ili bolje rečeno unapređenja u svetu biciklizma loša - naprotiv. Ako se dodirnemo pre svega tih elektronskih gadžeta, mnogi od njih su korisni pre svega jer su vožnju učinili zanimljivijom i to baš u momentima kad je ultra mnotono (tipa 50 km ravnice uz čeoni vetar), a sa druge strane su takođe važni jer nam pomažu pre svega kao vrlo praktična navigacija putevima kojima nismo prošli ranije (gps uređaji) a isto tako nam omogućava da praćenjem izvesnih parametara, makar na deonicama određenog puta ili penjanja, pratimo sopstveni napredak koji nam pomaže da ostvarimo neki cilj. Dakle, koristili mi to ili ne, svakako je korisno, samo ono što sam uporno ponavljao jeste da se ne treba ni slepo osloniti na sve to što nam brojke kažu. Treba znati slušati svoje telo i signale koje nam ono šalje, jer šta god nam cifre govorile, mi zapravo najbolje znamo kako se osećamo na određenoj vožnji, usponu, treningu, itd...

 

Isto tako, MTB bicikli su prošli dug put evolucije da bi danas bili ono što jesu u odnosu na recimo pre 25 godina. Veći točkovi, drugačije gume, vazdušne vile, ful suspenzija, droper šticna, hidraulične disk kočnice.... Mnogo toga se desilo da bi danas ljudi na takvim biciklima mogli da voze na vrlo surovim i gotovo nepristupačnim terenima i da relativno bezbedno izvode vratolomije na trailovima koje ni sa jednim drugim biciklom ne bi mogli. Za teren za koji je predviđen, MTB je moćna mašina, nema priče. Međutim neke stvari su takođe otišle u potpuno pogrešnom smeru kao što su na primer 1x pogoni, sa čime se mnogi naravno neće složiti, i to je OK. Super je ta vrsta prenosa, lanac uvek zategnut ko struna, skoro da i ne može da spadne i onda na trailovima divljanje i skakanje i nema nikavih mehaničkih problema. Ali šta je sa svim drugim terenima? I MTB se kao i svaki drugi bicikl vozi po različitim podlogama, i gotovo pri svakoj vožnji treba proći jedan deo asfalta da bi ste stiglo do offroad deonice kojom želi da se vozi. A taj deo puta se naravno vozi u najvišim prenosima gde je napred 32 tuba a nazad 11. Lanac maksimalno ukrivljen i tako pola vožnje. Jeste da će tako prenosni delovi brže da se pohabaju ali zato bar kaseta za 12 i 13 brzina koštaju kao pola nekog krštenog bicikla. I tako dalje, i tako bliže..

 

Tema je naravno o drumskom biciklizmu ali sam se naravno dotakao i mounty bajkova jer ni oni nisu pošteđeni, mada je kod njih besmisao nekih novotarija ipak nešto manji nego što je to slučaj kod drumskih...


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#64 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4469 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 October 2024 - 11:08 PM

Preskočio sam gotovo obe poslednje stranice jer su postovi ogromni pa mnogo ima da se čita. Izgleda da se jako malo vozi a mnogo kod kuće sedi :D
  • 3
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#65 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Postavljeno 13 October 2024 - 05:34 AM

Što je za nekog malo, za nekog drugog je previše. Bilo i biće. :)
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#66 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3485 posts

Postavljeno 13 October 2024 - 08:42 AM

Preskočio sam gotovo obe poslednje stranice jer su postovi ogromni pa mnogo ima da se čita. Izgleda da se jako malo vozi a mnogo kod kuće sedi :D


Ја сам мултипрактик, возим, а куцкам ;) и то са калиперима
  • 0

#67 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4469 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 October 2024 - 10:39 AM

Ја сам мултипрактик, возим, а куцкам ;) и то са калиперима



To je sasvim ok.. svestranost je pozitivna osobina.
Kad smo već kod novotarija zvanih kočnica, kod mene je nebitno da li su kaliperi, VB ili disk.. samo da je ispravno. Vozio sam 7-8 godina V brake i prešao na disk, ne svojom voljom već je bicikl koji mi se svideo bio takav. Kao što sam već i napisao nedavno, osetno je skuplje sadiskovima, odlično je kočenje.. i svidja mi se svakako. E sad, da li je nužno ili ne to već ide na račun samog bicikla. Za drum nije.. za mtb ko voli da vrti po blatu disk je keva.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#68 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Postavljeno 13 October 2024 - 11:45 AM

Slažem se. Za svaku vrtu off road vožnje disk ima prednost na svim poljima. Naravno, može se i bandaš kočnicama voziti off road (kako se to radilo jedno 40 godina pre nego što je izmišljen disk) ali je problem čim se zagazi u prvu blatnjavu baricu, felna pokupi štroku koja se onda zalepi za pakne na prvom kočenju, i ne samo da loše koči nego i uništava i pakne i felnu.  Ja sam isključivo zbog toga prešao na disk, jer imam jedan bajs za koji imam dva para točkova, jedne uske, lagane sa uskim gumama za asfalt, a kad se uželim offroad-a ili kad je napolju previše vruće ili hladno pa hoću u šumi da vozim, samo stavim druge točkove sa znatno širim gumama  i teraj di bilo. E zato je disk mamara, jer se uz njega može imati jedan bicikl za različite namene i to je bitno mnogima koji recimo nemaju vremena ili mesta da drže nekoliko različitih vrsta bicikala. Ovako je mnogo jednostavnije, jedan bajk i više pari točkova. U to ime - živeo disk.

 

E sad šta je po meni glupo kod diska? Slažem se da je tru axhle dobra stvar pogotov kod skidanja i vraćanja točkova, uvek točak ide u gotovo identičan položaj. Međutim loše je jako ako ne daj Bože izgubiš taj tru axel, ako se ošteti navoj ili na njemu ili na samom navoju na ramu ili viljušci. Naravno da to ne bi bio problem da svi proizvođači koriste jedan ili maksimalno 2, 3 standarda na osnovu kojeg se to može lako nabaviti. Ovako ima jako puno proizvođača, i svaki ima neki svoj patent i standrad,valjda da bi se takve stvari samo i isključivo kod njih poručivale ako zatrebaju, po naravno "smešnim" cenama.

 

Još jedna glupa stvar kod diska, mada nema veze sa diskom nego opet sa glupim standradima. Neki su diskovi predviđeni da se montiraju na točak sa 6 šrafova, neki drugi imaju tu centralnu rupu koji nije loša stvar jer se steže samo jedan navoj da se fiskira disk, ali opet zahteva posedovanje alata za kasetu koji ako nemaš, ne možeš sam zamniti disk. Ni ta komplikacija nije dovoljna nego postoje i diskovi koji imaju unutrašnji a neki imaju spoljašni centralni navoj, za koji opet treba treća vrsta alata. To me konkretno izluđuje. Zašto jednostavno kad možemo da zakomplikujemo? Forrma ispred funkcije, uvek...

 

 

P.S: Vratio se sa vožnje od 4 sata, da Chamade-u bude lakše. :) Kod mene to ide jedno sa drugim. Ako sam aktivan na forumu, uglavnom vozim. Ako me nema, nemam ni za vožnje vremena. :)


  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#69 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1045 posts

Postavljeno 13 October 2024 - 05:48 PM

Kada smo već kod kočnica, u čemu je fora sa ovim kaliperima kod Propela? Kapiram aerodinamiku, ali kapiram i slabije hlađenje i skupljanje štroke. Jel ima još nešto da sam propustio " u korist", kako se ovo pokazalo?ab6c2a7a62cf4e2c957bc0154fc65239.jpg

Sent from my CPH2449 using Tapatalk
  • 0

#70 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Postavljeno 13 October 2024 - 08:39 PM

Ima još bolje od toga, a to je kad je zadnja kočnica montirana od dole na viljušci. Naravno, vrhunski aero benefiti su u pitanju, a zapravo prvi deo bicikla koji postaje prljav čak i kad je sve ostalo na bajsu besprekorno je upravo ta kočnica. Imao sam jedan takav bajs koji je inače bio super ali prodao sam ga isključivo zbog tog genijalnog dizajna kočnice a i zbog internih bužira da budem iskren....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#71 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14998 posts

Postavljeno 13 October 2024 - 08:55 PM

Jel ima još nešto da sam propustio " u korist", kako se ovo pokazalo?

Nisu kaliperi vec mini v-brake koji mislim da koci slabije od 105+ kalipera. Realno TT biciklu nisu potrebne jake kocnice...

Mada postoji i ova fora (link) ali mislim da je mala poluga da bi efekat bio velik.


  • 0

#72 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1530 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 14 October 2024 - 06:16 AM

Taj mini v-brake sam imao kao zadnju kocnicu na merda reacto…. Uzas… niti koci niti moze fino da se nasteluje…. A posto je bila pozicionirana ma dnu rama, stalno neka pljavstina, blato, kamencici… uzasno je skripela i kocila.
  • 0

#73 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 532 posts

Postavljeno 14 October 2024 - 08:11 AM

Na konto integrisanih kočnica na lošim mestima na biciklima - opet dolazimo do toga da to nisu bicikli opšte namene nego pokušavaju da prodaju nešto što je kao više "aero" a i što reče Dušan na TT biciklu nemaš toliko potrebe za kočenjem uopšte, voziš ga najčešće po vrlo ravnom. Tu je samo razlika između troškova i dobiti u ovom smislu, jer je to aero poboljšanje zaista mizerno, dok realno kočnice mogu praviti probleme i zajebanciju onima koji se bave mehanikom, kao što je navedeno u onom videu od pre par strane. I naravno da su aero dobici zaista mizerni, ali ljudi gledaju da izvuku svaku malo prednost, pogotovu ako govorimo o biciklima za takmičenje. U krajnjem slučaju meni je uvek bilo smešno brijanje nogu ali to ljudi rade, neka sitan procenat performansi tu može da se dobije. Jedina razlika je što brijanje nogu osim smaranja nema nikakvih negativnih efekata (ako ti nije problem da imaš manje dlakave noge od lepše polovine :) dok ovakve kočnice znače kompromis u smislu težeg održavanja, opet kome je to bitno. Kome nije bitno će odvesti bajs kod majstora, platiti šta treba i završiti posao ako mu zaista treba za neko takmičenje. 

 

Isto tako, MTB bicikli su prošli dug put evolucije da bi danas bili ono što jesu u odnosu na recimo pre 25 godina. Veći točkovi, drugačije gume, vazdušne vile, ful suspenzija, droper šticna, hidraulične disk kočnice.... Mnogo toga se desilo da bi danas ljudi na takvim biciklima mogli da voze na vrlo surovim i gotovo nepristupačnim terenima i da relativno bezbedno izvode vratolomije na trailovima koje ni sa jednim drugim biciklom ne bi mogli. Za teren za koji je predviđen, MTB je moćna mašina, nema priče. Međutim neke stvari su takođe otišle u potpuno pogrešnom smeru kao što su na primer 1x pogoni, sa čime se mnogi naravno neće složiti, i to je OK. Super je ta vrsta prenosa, lanac uvek zategnut ko struna, skoro da i ne može da spadne i onda na trailovima divljanje i skakanje i nema nikavih mehaničkih problema. Ali šta je sa svim drugim terenima? I MTB se kao i svaki drugi bicikl vozi po različitim podlogama, i gotovo pri svakoj vožnji treba proći jedan deo asfalta da bi ste stiglo do offroad deonice kojom želi da se vozi. A taj deo puta se naravno vozi u najvišim prenosima gde je napred 32 tuba a nazad 11. Lanac maksimalno ukrivljen i tako pola vožnje. Jeste da će tako prenosni delovi brže da se pohabaju ali zato bar kaseta za 12 i 13 brzina koštaju kao pola nekog krštenog bicikla. I tako dalje, i tako bliže..

 

MTB bih rekao da je tu dosta specifičnija stvar, pre svega zato što oni za koje se najčešće prave, a to je pre svega USA gde je taj vid ubedljivo najpopularniji, najčešće ne razmišljaju kao ti da će se voziti do staze. Nego lepo stave bicikle na pikap, odvezu se do tamo, odvozaju par krugova po stazi ili nekom bike parku i vrate se kući. Naravno i tu postoje razlike od cross country pa sve do downhill bicikala ali je otprilike to logika. I neki se kompromisi moraju praviti - sigurno je hardtail bolji za vožnju po asfaltu nego full sus bajs, ali ako hoćeš na neke baš zahtevne terene je realno full sus tu mnogo bolja priča. Isto kao što i Lada Niva ne može po auto putu da ide 150km/h, niti ima servo, ali zato može da se uzvere po raznim gudurama, uzimaš ono što ti treba. 

 

Ono što je možda tu malo i veći problem jeste što sve više guraju te 1x pogone na gravel bicikle, to kapiram da neće u narednih 4-5 godina da više ima i da se kupi sa 2x, a to mi nije logično ako ga reklamiraju kao "adventure bike" na kome ćeš preći stotine i stotine kilometara, ako ništa mnogo će ti se brže istrošiti komponente. I uopšte mi ne deluje nelogično da uskoro krenemo da viđamo i prave drumske bicikle sa 1x pogonom i 13 ili koliko već brzina pozadi na kaseti veličine konobarskog ajncera. Za sada toga ima samo u naznakama ali mi deluje da za tipa 10 godina može priča biti dosta drugačija. 


  • 0

#74 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1530 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 14 October 2024 - 08:39 AM

Brijanje nogu nema veze sa aerodinamikom vec sa masazom posle voznje. Ne cupaju im dlake tokom masaze, a takodje razne poderotine koje imaju profesionalni vozaci lakse se lece, ciste, zaceljuju kada nema dlaka. Nema to bas nikakve veze sa nekim preformansama :)


  • 0

#75 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1045 posts

Postavljeno 14 October 2024 - 10:20 AM

A ja se brijem pre svake duže vožnje da budem brži (mislim na lice). Sledeći vikend idem neobrijan, sa ne-aero licem

Sent from my CPH2449 using Tapatalk
  • 2

#76 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Postavljeno 14 October 2024 - 10:49 AM

 

 

 

MTB bih rekao da je tu dosta specifičnija stvar, pre svega zato što oni za koje se najčešće prave, a to je pre svega USA gde je taj vid ubedljivo najpopularniji, najčešće ne razmišljaju kao ti da će se voziti do staze. Nego lepo stave bicikle na pikap, odvezu se do tamo, odvozaju par krugova po stazi ili nekom bike parku i vrate se kući. Naravno i tu postoje razlike od cross country pa sve do downhill bicikala ali je otprilike to logika. I neki se kompromisi moraju praviti - sigurno je hardtail bolji za vožnju po asfaltu nego full sus bajs, ali ako hoćeš na neke baš zahtevne terene je realno full sus tu mnogo bolja priča. Isto kao što i Lada Niva ne može po auto putu da ide 150km/h, niti ima servo, ali zato može da se uzvere po raznim gudurama, uzimaš ono što ti treba. 

 

Ono što je možda tu malo i veći problem jeste što sve više guraju te 1x pogone na gravel bicikle, to kapiram da neće u narednih 4-5 godina da više ima i da se kupi sa 2x, a to mi nije logično ako ga reklamiraju kao "adventure bike" na kome ćeš preći stotine i stotine kilometara, ako ništa mnogo će ti se brže istrošiti komponente. I uopšte mi ne deluje nelogično da uskoro krenemo da viđamo i prave drumske bicikle sa 1x pogonom i 13 ili koliko već brzina pozadi na kaseti veličine konobarskog ajncera. Za sada toga ima samo u naznakama ali mi deluje da za tipa 10 godina može priča biti dosta drugačija. 

 

Slažem se apsolutno za gravel bajkove. Gravel bajkovi sa 2x pogonom su već danas retki kao jednorog, za nekolko godina ih uopšte neće ni biti. S tim da ja ne mislim da su 1x sistemi loši, naprotiv. Za neki bajk za konstantan "komjuting" po jednom te istom terenu, za po gradu, bajk za opšte namene, idealna je stvar. Ja sam još pre par godina ženi sastvaio gradski bajk sa 1x pogopn i njoj se mnogo sviđa jer ne mora da razmišlja da li joj je i kolko ukošen lanac, da li češe o prednji menjač itd.

 

Međutim za jedan gravel bajk za koji se pretpostavlja da će se na njemu voziti neki maratoni, bajk packing, malo on malo off road itd, 2x pogon je jednostavno obavezan. Napred 46.30 a nazad recimo 11 36 sa 11 brzina, idealna kombinacije za gotovo sve terene, a opet dovoljno brzo da može i 50 plus na sat da se namota ako se ima potrebe za tim.Ali naravno, ko nas pita? Sve ide u nekom čudnom smeru pa tako i ti pogoni.

 

BTW, verovatno nema mnogo veze sa funksionalnošću, ali meni je enormno ružno kad vidim mtb sa kasetom od 50 zuba pozadi a pogon napred 32. Izgleda mi kao neka obrnuta stvarnost. Šta fali recimo pogonu 40-28 sa kasetom 11-36 ili 42? Zašto je to sad toliko lošije da to više niko ni ne pravi?


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#77 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1530 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 14 October 2024 - 12:06 PM

Nije losije. Jednostavno za skuplje pare ti prodaju "narpedan" sistem a ustedeli su na jednoj komponenti. Prednjem menjacu. :)


  • 1

#78 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 532 posts

Postavljeno 14 October 2024 - 12:20 PM

Brijanje nogu nema veze sa aerodinamikom vec sa masazom posle voznje. Ne cupaju im dlake tokom masaze, a takodje razne poderotine koje imaju profesionalni vozaci lakse se lece, ciste, zaceljuju kada nema dlaka. Nema to bas nikakve veze sa nekim preformansama :)

 

Ja sam bio ubeđen da je to zbog nekakvih aero performansi, nisam ulazio bliže u temu. Ali i ovo što kažeš za masaže i padove mi ima smisla za profesionalce, ali zašto onda to rade amateri? Mislim svakako ne idu na masažu posle svake vožnje?

 

BTW, verovatno nema mnogo veze sa funksionalnošću, ali meni je enormno ružno kad vidim mtb sa kasetom od 50 zuba pozadi a pogon napred 32. Izgleda mi kao neka obrnuta stvarnost. Šta fali recimo pogonu 40-28 sa kasetom 11-36 ili 42? Zašto je to sad toliko lošije da to više niko ni ne pravi?

 

Nema veze to sa lepotom, ima veze sa rasponom prenosa. Evo ti primer, ja imam 3x10 mtb (napred 40/30/22), pozadi 11-36T kaseta, poredimo to na primer sa klasičnom sada raspodelom koja je napred 32T i pozadi 10-52T. Moj najslabiji prenos napred je 22x36 gotovo identičan sa 32x52, dakle za penjanje smo skoro pa isti. S druge strane moj najjači prenos 40x11T je zavisno od kadence jedno 5 km/h sporiji od 32x10, dakle govorimo o tome da ja u teoriji mogu da vozim 40km/h na kadenci 90 sa mojim 3x pogonom, a onaj sa 1x će na istoj kadenci ići 35 km/h. Što je u teoriji ok. U praksi bih baš voleo da vidim nekoga ko sa 2.4" Nobby Nic gumama drži kadencu 90 na bilo kom maksimalnom prenosu :) Već 30km/h po asfaltu je ozbiljna brzina za mtb u takvoj konfiguraciji. Pri čemu ja na gravelu bez problema mogu da držim 30km/h prosek na recimo ~50km vožnje, dakle nisam baš neutreniran. 

 

S druge strane na mtb mi se izuzetno često dešava da menjam što na gore, što na dole po 2-3 brzine odjednom, što ne bi bio toliki problem da ne moram u nekom momentu i mentalno da kalkulišem kada treba menjati brzine na prednjem menjaču zarad optimalnog rasporeda. Sa 1x idem gore, idem dole, ne razmišljam, a osim bržeg trošenja komponenti (što je opet diskutabilno s obzirom da su mi ionako komponente veći deo vremena u blatu pa se više od toga troše) nema drugih negativnih aspekata. Tako da u suštini sa 1x gubim nešto što sigurno ne bih mogao da iskoristim, a dobijam jednostavnost koja mi koristi :) Ako izuzmemo da li nešto izgleda lepo ili ružno realno u toj primeni 1x pogoni itekako imaju smisla. 

 

Edit: I ako gledamo najslabiju brzinu 28x42 je teže i od 22x36 i od 32x52, dakle ne bi realno odgovaralo za baš jake uspone. 

 

S tim da ja verujem da će bajk industrija ići u tom smislu da naša deca neće ni znati šta je prednji menjač, što opet nije dobro :)


  • 0

#79 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Postavljeno 14 October 2024 - 12:38 PM

Ne da neće znati šta je prednji menjač nego neće znati ni šta je zadnji, odnosno praviće menjače koji će brzine sami menjati u odnosu na uspon i snagu koju generišeš.

To objašnjenje za MTB ima svakako smisla. Verovatno je za teški offroad bolje 1x nego 3x ali opet kažem dosta toga se mtb-om vozi i po ravnom i po asfaltu i gradu, a zašto ne 2x? Meni je dubl idealan za skoro svaki bajk.

P.S. i ja na drumskom ponekad šaltam dve tri brzine odjednom, nije to vezano isključivo za mtb i offroad.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#80 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3485 posts

Postavljeno 14 October 2024 - 01:13 PM

Шалите се да аматери и рекреативци брију ноге?


  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika