Jump to content


Fotografije

Besmisao novotarija u drumskom biciklizmu


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
36 odgovora na ovu temu

#21 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 503 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 09:15 AM

Ne može da smanji kočenje, jedino da smanji kilometražu :)

 

Biciklistička industrija, kao i većina drugih u današnje vreme, prodaje fantaziju. Prodaju ti to da ćeš na drumskom biciklu biti Pogačar ako kupiš bicikl kao što on ima i da ćeš bez problema voziti 45km/h gde ti je puls 140. Naravno ne kažu da ti za to trebaju godine i godine svakodnevnog treninga, ishrane i na kraju nešto što verovatno nikada nećeš imati a to je genetika. Ali ako kupiš novi bajs sa aero barom, sa disk kočnicama i električnim menjanjem brzina ćeš biti xx% brži, izbacivaćeš xx više vati i bićeš bliže tom cilju. I onda dođeš do toga da 50% tih ljudi koji voze te preskupe bicikle zapravo imaju nivo fizičke spreme koji je ispod proseka običnog čoveka, a ne nekog ozbiljnog bicikliste, ali i dalje sanjaju san da će to dostići. Plus te marketing šiba sve vreme kako je ovo bolje i kako je ono bolje, pa ja sam često listam oglase i računam kako bih mogao da kupim ovo ili ono (jer mi baš to treba), pa onda sedim posle i racionalizujem satima da mi to ipak ne treba. I to nisam finansijski u problemu, mogao bih da kupim a da se ne odreknem ničega bitnog, ali na kraju dana dođemo do toga da mi zapravo ne treba kad se pogleda objektivno. 

 

I definitivno će trend biti ono što industrija nametne, što procene da im se najviše isplati. Recimo ti si pre 10 godina video taj Scott koji je bio 7kg lagan i koštao 2600 evra, a sada nešto slično košta četiri puta više i 10 kila je teško. I ti kada si ulazio u biciklizam je potpuni akcenat bio na manjoj težini i uskim gumama. Međutim tu su došli do nekog zida gde ne mogu dalje realno da unapređuju pa su onda krenuli da plasiraju priču kako je bitnija udobnost i šire gume, ili aero barovi i slično jer ti daje veću brzinu. A budimo realni razlika između 7 i 10kg u biciklu za rekreativnog biciklistu je nešto koliko njegova kilaža može objektivno da fluktuira u toku godine bez bilo kakvih problema. Isto kao što mu ni aero ram neće doneti više od pola procenta performansi pogotovu što ne vozi stalno 45km/h. Neke stvari su objektivno bolje, tipa diskovi ukoliko je mokro (i ako voziš u tim uslovima što većina ne vozi) ili bicikl objektivno izgleda lepše kad se ne vide kablovi, ili elektronsko menjanje brzine. Da li je neophodno svima - pa naravno da nije, najvećem broju biciklista bi danas i Claris grupa delova bila i više nego dovoljna za ono što su realno njihovi potencijali i učestalost vožnje, radi to sve sasvim ok. I vraćam se na ono pitanje iznad - imam aluminijumski bajs sa Tiagra grupom celom (diskovi) i gledam sad na oglasima relativno povoljan neki karbonski sa Ultegrom, imam para, nije problem. Ali na kraju se zapitam Jel će to nešto bolje da radi? Verovatno da hoće... Jel ću zbog toga voziti istu 100km vožnju umesto prosekom od 26km/h nekim prosekom od 36km/h? Pa neću, dakle ne treba mi :) Ovo što imam mi je sasvim dovoljno dobro, iako sav marketing i svi influenseri i sve ostalo tvrde kako mi zapravo treba bolje, na meni je samo da to prihvatim ili ne. 

 

I mislim da grešite kada kažete da nečega više neće biti, biće ga uvek, samo neće biti toliki izbor u mainstreamu. Onaj kome baš budu trebale caliper kočnice će uvek moći da kupi nešto polovno ili nešto od manjih proizvođača koji prave bicikle na primer isključivo za penjanje koji su teški ono ispod 6kg. A onda se opet treba zapitati a da li mi to zapravo treba? Ili su i diskovi sasvim ok?

 

I neko napisa kako Trek ili Specialized propadaju - pa ne propadaju, svake godine su im sve veći prihodi i sve više para zarađuju. Možda ne napreduju onako kako bi oni voleli ali su daleko od toga da ih ugroze Kinezi, prosto je tržište dovoljno sazrelo i oni većinu stvari prodaju na marketing. Od Kineza će kupovati ljudi koji se interesuju i koji hoće da dobiju najviše za uloženi novac, ali neće to prevazići ove tradicionalne kompanije. Kao i kod mobilnih telefona, Xiaomi nudi odlične stvari za uloženi novac, ali Apple i dalje prodaje najviše i zarađuje najviše. Kinezi imaju mogućnost da se probiju na nekim tržištima gde stižu nove tehnologije, tipa električni bicikli ili automobili, tamo gde su brendovi već jaki u odnosu na kupce nemaju toliko da traže na neki kratak ili srednji rok, pogotovu što njima marketing i dalje ne ide baš tako dobro. 


  • 2

#22 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 984 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 October 2024 - 09:19 AM

Palamudite !!!

Čitam temu i u glavi mi zvoni slika kako baba sedi ispred kuće i komentariše omladinu...mladi su govna zaključak je dok baba počinje rečenicu "U moje vreme".

Postavite sebi tri pitanja i lakše ćete svariti temu:
1. Šta vozite?
2. Koliko vozite?
3. Kako vozite?

P.S. "Fun Facts", Chamade uputi ljude kako se menja mišljenje...u tvom slučaju posle ujeda Žarmin zmije

Послато са 2109119DG помоћу Тапатока
  • 3
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#23 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3216 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 09:42 AM

Nema to veze sa mladima i starima. Diskutujemo koliko je objektivno moguće i iznosimo svoje stavove.

Postoje sa druge strane ljudi koji su spremni i žele da prihvate sve inovacije i novotarije na svim aspektima života kako bi tako sebe prikazali mlađim nego što zaista jesu jer Bože moj - novo je za mlade a staro za matore. To je tek kompleks druge prirode ali nećemo bolje o tome u ovoj temi....
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#24 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3443 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 11:49 AM

За ИОНЕТА што му се причињава паламуђење. До сада ове године имам 9000 км без гармина, углавном на калиперима, нешто мање на досковима и в брејку. Иначе Зорануе031 је на Каприолчини коју је лепио траком и везивао виле везицама (извињавам се искрено ако грешим)прешао преко 150 хиљада километара. Да не спомињемо прво путовање Снежане Радојичић, те оног човека у седмој деценији који прати наше фудбалере на Светским првенствима прелазећи континенте такође на Каприолу.
Толико о паламуђењу.
Сагласан сам са Смашером.
  • 2

#25 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 503 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 11:50 AM

Stoji to donekle što kažeš ali se argument može povući i sa druge strane - ok sad su svi drumski bicikli osim one baš najniže klase sa diskovima, šta je tu tačno problem? Mislim prosto mora da se to prihvati kao stanje stvari i da se tome adaptiramo, u tom smeru je neko usmerio biciklizam. 

 

Slično sam imao diskusiju sa poznanikom oko kola - sada svi noviji automobili osim baš najjeftinijih imaju digitalnu kontrolnu tablu, tj ekran umesto kontrolne table. I on se buni jer ne može da kupi iole pristojan auto koji to nema jer mu se ne sviđa. I to je prosto tako - ili ćeš kupiti auto sa time ili kupi neki polovan 10+ godina star, sa svim prednostima i manama koje to donosi. 


  • 1

#26 Milan_Sh

Milan_Sh
  • Members
  • PipPip
  • 56 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 11:54 AM

Svaka čast na temi i postovima velike većine kolega.
  • 0

#27 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3443 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 12:03 PM

Кључна ствар теме је, колико сам схватио, или бар једна од кључних ствари је то што велики број ,,новотарија" није условљен искључиво техничким решењима која доносе побољшања, већ жељом произвођача да непрестано држи свест потрошача у стању какво му је потребно да увећава свој профит. Дизајнираш нешто, упослиш маркетинг да обради тржиште у том смислу да је то боље, модерно и самим тим и неопходно, наравно подигнеш цене у то име, и ето увећања зараде. Разуме се да су неки новитети унапредили неке сегменте, али многи и нису, а многи чак и нису потребни.
  • 3

#28 Milan_Sh

Milan_Sh
  • Members
  • PipPip
  • 56 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 12:57 PM

Upravo tako.
Sažeto rečeno a apsolutno tačno.
  • 1

#29 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 984 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 October 2024 - 01:04 PM

Opet mlatite praznu slamu...
Kao kada čovek koji sa njemačkim automobilom prevozi paprike komentariše kako neki super automobil ima mali prtljažnik i veliku potrošnju.

Послато са 2109119DG помоћу Тапатока
  • 3
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#30 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3443 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 01:37 PM

Један од најдрастичнијих примера замене ,,старог'' ,,новим'' је употребна банкарских картица. Иако је јасно као бели дан да је готовина боља у свим битним аспектима за појединца, сведоци смо непотребне замене таквог начина плаћања картицом, најпре милом, а биће и силом. То је припомогнуто великом маркетиншком обрадом и стављањем акцента на модерно, лако, приступачно, па је човек услед своје лењивости и недостатка жеље за промишљањем, насео на ту причу иако га картица ограничава у слободи, а уз то још се сваком њеном употребом део новца слива у одређени сервис. Чист цинизам, али човек данашњице мање-више предност даје удобном месту за своју задњицу у односу на слободу и суштину. Тако је и са бициклизмом у овој теми.


  • 1

#31 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3216 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 03:21 PM

Nisam siguran zaśto ali dobar deo ljudi razmišlja na temu da ako se nekom neśto novo ne sviđa da on to automatski nema i ne može da finansira/kupi pa da iaključivo zato ne podržava.

Treba shvatiti činjenicu da postoji i izvestan procenat ljudi koji mogu a ne žele jer jednostavno neće da budu deo marketingom očaranog mejnstrima.
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#32 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1517 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 02 October 2024 - 03:39 PM

Zato sto vecina tako “razmislja”. Puno je zavidnih, zlobnih ljudi koji ako ne mogu nesto da priuste to automatski svrstava u lose, nepotrebno itd. (Ne mislim da su ucesnici ove diskusije takvi). Ja se vodim zivi i pusti druge da zive. Da li ima izbora nov drumas za ok pare sa ok opremom, ima. U srb 90% “skupih” bicikala se kupi polovno preko berze, a puna berza “matorih” bicikAla :). Tako da nema zime za nas narod :)
  • 0

#33 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3443 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 04:07 PM

То се у психологији зове ,,кисело грожђе'', али то и није тема у овој објави. Такође, овде у дискусији нема нико ко неке новотарије оспорава из разлога јер не може да их приушти, већ им оспорава и то аргументовано, начин на који су стигли на тржиште , употребну вредност и нереално високу цену.


  • 1

#34 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 503 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 06:54 PM

Meni samo nije jasan momenat kukanja i lamentiranja nad sudbinom industrije bicikala. Da li će neki Trek da dodje ovde na forum, pročita zamerke i vrati se na stari sistem? Neće. Što je najgore neće čak ni da neki ozbiljni influenseri krenu u istu priču (a oni tek neće jer ih ovi sponzorišu). Kompanije će svakako nastaviti da rade ono što procenjuju da im donosi više para i šta mogu markentinški da proguraju.

Korisnici, a pogotovu ne oni sa malih i siromašnih tržišta, se tu vrlo slabo pitaju. I na kraju ostaje da se ili priklonimo trendovima ili da vozimo stare bicikle kakvi su nam se sviđali, dao Bog izbora je toliko da to neće biti problem u dogledno vreme.

Jedini je problem ako biciklisti hoće da biraju neke stvari koje im se sviđaju a da zanemare druge, to će teško da može. Na primer neko hoće najnoviji model rama ali da bude sa kaliper kočnicama, toga neće biti. Ekvivalent tome je moj primer poznanika koji bi dobar i moderan auto, ali sa analognom tablom, to prosto neće moći, nije dovoljno veliko to tržište da bi pravili takav model...
  • 1

#35 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1444 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 October 2024 - 08:14 PM

U naslovu je sadržan i deo odgovora. Drumski biciklizam je evoluirao u nešto veoma drugačije od onog što je bio pre 30 godina.
  • 0
The sea, the sea

#36 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3216 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 09:12 PM

Meni se baš čini da to nije nikakva evolucija nego pokušaj reinkarnacije. Izmišljanje tople vode tamo gde je odavno ima i nazivanje drugim imenom.


I nije u pitanju samo hidraulika, elektronika i "aero" ramovi. Postoji čitav niz tehničk gledano idiotskih reśenja koje najveći brendovi guraju iz razlog da bi samo imali jedinstveni patent po kojem bi bili prepoznatljivi i unikatni, ma koliko taj patent bio očajan nepraktičan, loś.

U ovom klipu su vrlo lepo objašnjeni mnogi od tih izuma koji su se u oraksi pokazali toliko očajno da su ih i sami proizvođači posle samo nekoliko serija modela potpuno ukinuli iz prodaje.




P.S. Održavam svoje bicikle 95% samostalno i mogu samo da zamislim koji je kośmar raditi na nekom od bicikala pomenutih u klipu.
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#37 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4442 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 October 2024 - 09:44 AM

Ne može da smanji kočenje, jedino da smanji kilometražu :)



Pih, to je u teoriji lako, u praksi je obrnuto jer je lagano povećava i jedno i drugo :D
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika