Jump to content


Fotografije

Besmisao novotarija u drumskom biciklizmu


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
36 odgovora na ovu temu

#1 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3216 posts

Postavljeno 01 October 2024 - 09:26 PM

Kada sam pre više od 10 godina počeo rekreativno da okrećem pedale, na jednoj grupnoj vožnji pojavio se stariji tip sa ganc novim karobonskim Scott biciklom. Ne sećam se tačno koji je model bio u pitanju, sećam se samo da je imao neke jarke crveno, bele i sive boje, najnoviju Ultregru sa tada 11 brzina, neke lepe točkove i težinu od svega 7 kila. Lik je rekao da je u to vreme platio bajs nekih 2600 eura ako se ne varam, i tada mi je to delovalo kao astronomska cifra, ali s obzirom da je bilo teško provaliti ralziku između njegovog i bajkova koji voze profesionalci na Turu, bilo je nekako razumljivo i prihvatljivo.

 

Elektronika je odavno postala standard na drumskim biciklima više pa čak i srednje klase. Mnogi se kunu u nju i kažu da bezgrrešno menja brzine. Nisam probao ali ne sumnjam da je tako. Međutim, moderan biciklista danas ne može zamisliti rekreativnu vožnju bez gps uređaja koji mu snima vožnju a često i govori gde treba da ide. Uz to dolazi naravno paket senzora za brzinu, kadencu, otkucaje srca, merač snage. Svaki od ovih elektronskih stvarčica u sebi sadržiji bateriju koju ili treba menjati, ili puniti s vremena na vreme, kao i naš naravno dragoceni mobilni telefon koji je povezan sa ttim uređajem i koji ima još jednu veliku bateriju u sebi. Pored svih tih izvora skladištene energije, da li nam je zaista potrebno još te elektronike i još baterija o čijems stanju napunjenosti i ispražnjenosti treba da vodimo računa, ma koliko često ili retko se te baterije punile?

 

Zatim, velikoj većini omiljeni hidraulični diskovi na drumskom biciklu. Da, jesu definitivno najmoćniji vid zaustavljanja bicikla, ali šta je zapravo moć vez kontrole? Koliko je meni poznato, hidrualični diskovi daleko brže blokiraju točak od kaliper kočnica, ali blokada točka nikako ne znači kontrola prilikom kočenja i usporavanja bicikla. Da bi se tako nešto postiglo, potrebno je pored hidraulike imati još neke bezbednoste sisteme zaustavljanja točka koju mu onemogučavaju da prokliže tipa ABS-a. Pravo pitanje je da li nam je zaista to poterbno na drumskim biciklima. Verovatno da nije, ali zato hidraulika jeste??

 

I za kraj jedan od meni omiljenih izuma, a to je tzv. inegrisani kokpit odnosno iz jednog dela izliven korman zajedno sa lulom koji upotpunosti eliminiše mogućnost podešavanja ugla lule ili položaja kormana, šamaraljki a samim tim i daleko osporava mogućnost štelovanja pozicije bicikliste, koji je jedan od ključnih preduslova za koliko toliko udobnu,bezbolnu a samim tim i efikasnu vožnju.

 

Međutim, po meni apsolutni vrhunac idiotizma je konstruisanje ramova nesrazmerno debelih cevi sa ciljem da se "poboljša" aerodinamika tako što će kablovi iz opet onog glupog integrisanog kormana direktno prolaziti unutar lule i headseta, i biti upotpunosti "sakriveni" unutar rama. Ovako brilijantan dizajn apsolutno bespotrebno otežava mogućnost pristupa crevima i pravi košmar prilikom održavanja kočionog sistema bicikla, koji opet ima hidrualiku i naravno zahteva svašta nešto, što ne zahtevaju normalne, standradne, klasične kočnice...

 

Uz sve nadeveno, svi ti bicikli sa novotarijama, "izumima i tehnološkim čudima" su postali toliko nezgrapno debeli i teški, da više nije novina da jedan od tih "super aero" bajkova od ful karbona sa sve ful karbonskim točkovima teži iblizu desetak kila. Uz sve navedeno su cene bicikala otišle u astronomski nenormalnom smeru i više nije iznenađenje da takve krmače koštaju i preko 10k eura.

 

 

Šta je zapravo suština besmisla ove masovne proizvodnje? Zašto su odjednom naizgled tako jednostavne a lepe i funkcionalne mašine kao što su drumski bicikli postale besomučno komplikovane, nepraktične i apsolutno nepristupačne običnim smrtnicima kako za kupovinu tako i za DIY servisiranje?

Dali li neko  deli moje mišljenje da se u tom besmislu izgubila poenta???


  • 3

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#2 Prase011

Prase011
  • Members
  • PipPipPip
  • 165 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 01 October 2024 - 09:49 PM

Dok je ovaca biće i šišanja.
Potrošački mentalitet i brz način življenja doveo je do velikog broja wanna be avanturista, koji imaju para i lepe se za gluposti i novotarije koje pravim biciklistima i uživaocima u prirodi i druženju nisu potrebni. A da bi imali sve te gedzete za to se valja izdvojiti džak para i tu cene na račun proizvođača odoše u nebesa. Ista stvar je i u svetu motociklizma, na žalost.
  • 1

#3 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1444 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 October 2024 - 10:56 PM

Profil ljudi koji se interesuje za drumski biciklizam se u svetu prilično promenio, delimično zahvaljujući globalnim ekonomskim promenama, a delom zahvaljujući industriji koja gura nepotrebne tehnološke novotarije da bi opstala. Lično mislim da je ovo prolazna faza koja nije održiva, što je potvrđeno velikom krizom i propadanjem velikih brendova kao što su Trek, Specialized i sl. Kineski proizvođači sad dolaze na scenu i mislim da će doći do novog talasa pristupačnijih bicikala i komponenti, ali što se tiče potrošačkog mentaliteta, standardi su uspostavljeni i ne verujem da će se odustati od elektronike i hidraulike u skorije vreme, prosto zato što je 'more convenient'. Samo će cene da se spuste na 'normalu' i svi će vrlo rado da voze karbonske ramove, točkove i integrisane kokpite koje gledaju na TV, šaltaju dugmićima jer je lakše ne morati štelovati menjače i sajle. Linija manjeg otpora.
  • 0
The sea, the sea

#4 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8913 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 02 October 2024 - 04:24 AM

Slično gledam na to kao Smasher. Uz par napomena:

 

Česta zabluda je da su disk kočnice jače. Usko grlo kod snage kočenja je uglavnom prijanjanje gume na asfaltu (ako su kočnice kvalitetne, naravno). Kod diskova je glavna prednost upravo kontrola, odnosno modulacija kočione sile - čak i u uslovima kada je kiša, ili blato.

 

Video na engleskom (YouTube auto-prevod na naš jezik je dosta dobar) u kojem sam se bavio manama (i prednostima) pomenutih novotarija (deo o internom rutiranju sajli i bužira možda nekog i nasmeje :)  ):

 

 

Relja


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#5 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1517 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 02 October 2024 - 06:22 AM

Bio je podcast na ovu temu sa direktorom treka. Sve ovo pocinje negde 2016 kada pokusavaju da gurnu disk u drumski biciklizam a vec 2018 UCI dozvoljava disk na pro turovima. Cene od ovog momenta pocinju da rastu, vecom brzinom nego ranije, posto jelte imamo novu "bolju" tehnologiju. Dve grane koju su najvise profitirale od biciklizma na svetu su drustvene igre i biciklizam. Kako su ljudi imali vise vremena, bili odvojeni od drugih, okrenuli su se nekom drugu vidu zabave ili ti sporta. Mozda apsurdno zvuci ali tada, za vreme korone, prosecan amerikanac manje radi a ima vise para, zbog raznih pomoci od strane drzave. "Blokirano" mu je trosenje para na kafice, restorane, teretane itd i okrece se biciklizmu. Pouceni enormnim uspehom u prodaji 2019-2020, proizvodjaci bicikala prave jako velike zalike novih modela, misleci da ce se prodavati kao i ranije. Medjutim, bicikl nije nesto sto se kupuje svake godine (sem kod malog broja ljudi) i sada imamo lagerovano ko zna koliko modela iz 21-22 godine koji ne mogu da se prodaju. Ovaj lager, nije za 30%, 40% veci u odnosu na lager koji je potreban u normalnim okolnostima vec je to 7x veci lager nego sto treba. U americi su cak bile akcije kupi jedan drugi gratis. Da bi ispeglali fail sa velikim lagerom i minus, novi bicikli postaju skuplji. Kazu da je biciklizma u najvecoj krizi od kako mo u modernom dobu i da ce se mozda izaci tek krajem sledece godine-sezone. Da li je nama potrebno sve gore sto je smasher naveo, naravno da ne. Da li je pro vozacima potrebno, naravno da jeste. Sada sto obican covek misli da ce kupiti bicikl kao pogacar i voziti kao on to je neka druga stvar. Kao sto rekose dok je ovaca bice i vune. Bio isto podcast sa pogacarom, covek vozi zonu 2 sa 140puls 340w.... Da li je lepo to unutrasnje kabliranje, meni licno jeste, da li su lepsi bicikli sada nego ranije, meni iskreno jesu, da li su mi potrebni, naravno da nisu :). Veliko je pitanje sta je nekome kao amateru potrebno da bi se bavio biciklizmom. Da li je to ponika, neki 2x7 iz 80tih-90 tih ili mozda neki "moderni" alu 2x10 sa ultegrom 6600 itd. Mislim da je sve u novcu koji posedujemo, ako nam je nesto u plateznom rangu, ne razmisljamo o tome da li je skupo ili nije, ako izlazi iz toga, dolaze kalkulacije da li se isplati da li mi treba itd. Ja smatram da u NS ljudima nije potreban automobil. Da se vise isplati kupiti bicikl i od 15k evra za cef nego vozikati se po gradu u nekom dzipu od 3tone da bi bio vidjen. Ali opet se vracamo dok je ovaca bice i vune. Jedino sto ja licno smatram kao poboljsanje novih ramova i diska je taj sto moze stati sada mnogo sira guma u ram i tim voznja postaje ugodnija, sve ostalo je stvar da li mozemo-zelimo da platimo.


  • 2

#6 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8913 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 02 October 2024 - 06:41 AM

Profesionalci voze ono što sponzori forsiraju - zbog reklame i prodaje.

Bio je video u kojem Froom kuka na škripanje disk kočnice na svom bajsu.  :)

 

Ne verujem ni da su drumski takmičari baš svi oduševljeni diskovima i točkovima koji se sad sporije menjaju (sa "thru-axle" sistemom).

 

Šire gume su isto stvar mode u velikoj meri - u smislu da je uvek bilo moguće napraviti bajs koji prihvata 28 mm gume (za drum sasvim OK, po meni i neki optimum), ali je bilo moderno da se prave što "sabijeniji" ramovi. Sad se to promenilo, na nešto bolje i zdravorazumskije, ali verujem da je glavni motiv u tome da se proda više bicikala, tj. da se forsira nešto što do tada nije bilo (ne mogu se na većinu starijih drumaša sa kratkim kaliper čeljustima i "sabijenim" ramovima montirati šire gume - dakle novi bajs).

 

Relja


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#7 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1517 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 02 October 2024 - 07:00 AM

Profesionalci ne smeju da kukaju. Placeni su da voze :). Upravo to sto si rekao, bili smo u "eri" tankih guma 18mm do 22max. 28mm je meni licno idealna sirina. Sada koliko je moguce namontirati 28mm na caliper kocnice i neki siri "stari" ram, nisam probao. Ali jedinu prednost novog bicikla a samim tim i diska, posto nema vise novog bez diska, je sto moze da se lagano stavi 28mm guma.


  • 0

#8 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3443 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 07:06 AM

Сагласан са већином ствари које је Смашер изнео. У основи, овде се као и у многим другим областима, експлоатише људски егоизам стварањем потрошачких навика, повезивањем жељеног стила живота са поседовањем одређених предмета, а претходно створити такву жељу, да би се све заједно искористило за прављење профита. Дошло се до тога да је сама вожња бицикла потиснута у други план у односу на поседовање бољег, новијег, бржег, опремљенијег и визуелно атрактивнијег двоточкаша. Наравно да већини бициклиста који себе сматрају рекреативцима није потребно све то ,,ново и сјајно'' од опреме и техничких решења, а које кошта бесмислено много. Ни за осећај задовољства које пружа вожња (уважавајући све разлике у мотивима за вожњу бицикла) није потребно имати све новотарије, али произвођачи уз помоћ примене психологије и социологије у маркетингу играју на ту карту ега који жели да удовољи себи поседовањем, а не личним растом. Цене су претерано високе, сваки нова генерација опреме је скупоцена и прецењена и све тежа за лично одржавање и мајсторисање, али произвођаче то можда и не брине, јер се стварају другачији нараштаји конзумената који су буквално само то - конзументи. 


  • 0

#9 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1517 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 02 October 2024 - 07:11 AM

Svako neka vozi sta voli. I garmin je pre 15god bila skupa nepotrebna novotarija pa ga sada svi imaju :). Ne smeta mi kada vidim da neko voli i vozi bajk iz 80tih a isto tako mi ne smeta ni kada vidim da neko vozi e-bajk. Neka se okrecu pedale i tockovi. Ja cu opet voziti nesto sto meni odgovara :)


  • 7

#10 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3216 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 07:22 AM

Slično gledam na to kao Smasher. Uz par napomena:

 

Česta zabluda je da su disk kočnice jače. Usko grlo kod snage kočenja je uglavnom prijanjanje gume na asfaltu (ako su kočnice kvalitetne, naravno). Kod diskova je glavna prednost upravo kontrola, odnosno modulacija kočione sile - čak i u uslovima kada je kiša, ili blato.

 

Ako je potrebna manja snaga/sila na pritisak ručice kočnice da bi izazvala potpunu blokadu točka, to samim tim znači da su te kočnice jače, zar ne? Međutim koliko to doprinosi boljem kočenju je zaista upitno, da ne kažem potpuno irelevantno.

 

Svi govore o toj modulaciji prilikom kočenja hidrauličnim diskom, a šta je zapravo ta modulacija? Mogućnost finijeg, lakšeg stiska na ručicu u cilju kočenja ili šta već? Ja samo iz iskustva znam da stiskom na polugu hidraulične kočnice pakne mnogo brže grizu nego na mehaničkim kočnicama, i samim tim je potrebno biti daleko oprezniji prilikom sile kočenja da se ne bi izazvalo upravo ono o čemu sam pisao, dakle neželjno zaključavanje točka i proklizavanje koje je ubedljivo poslednje što nam treba pri bezbednosnom zaustavljanju. Kod mehaničke sajle se upravo taj momenat mnogo lakše kontroliše snagom stiskanja ručice. Disk zaista ima prednost u vožnji po blatu i kiši, ali koji drumski biciklista uopšte vozi po blatu i kiši - 99% njih je na Zwiftu sa pojavom prvog oblaka što prekriva Sunce.

 

Ako govorimo o efiskasnsti kočenja, disk po meni ima prednosti samo u slučaju da neko ima izrazito slab stisak šake a to je već problem ne do tipa kočnica nego atrofije mišića.


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#11 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3216 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 07:24 AM

Svako neka vozi sta voli. I garmin je pre 15god bila skupa nepotrebna novotarija pa ga sada svi imaju :). Ne smeta mi kada vidim da neko voli i vozi bajk iz 80tih a isto tako mi ne smeta ni kada vidim da neko vozi e-bajk. Neka se okrecu pedale i tockovi. Ja cu opet voziti nesto sto meni odgovara :)

Problem je upravo u tome da ne može svako da vozi šta voli, nego ono što mu je ponuđeno u prodaji. Govorim naravno o novim biciklima, sreća ima pregršt korišćenih pa svako može sebi da odabere, još uvek. Kroz neko vreme neće ni toga biti....


  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#12 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1517 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 02 October 2024 - 07:51 AM

Problem je upravo u tome da ne može svako da vozi šta voli, nego ono što mu je ponuđeno u prodaji. Govorim naravno o novim biciklima, sreća ima pregršt korišćenih pa svako može sebi da odabere, još uvek. Kroz neko vreme neće ni toga biti....

 

Za nove se slazem. Ima jos par alu modela da se kupe novi sa caliper kocnicama i to je to. Ja licno ne vidim problem sa diskom. Ima ga i u jeftinijoj izvedbi i u skupljoj. Od tiagre do DA. Nova Tiagra 2x10 je dosta pristupacna cenovno i bicikli koji su na njoj. Podigla se malo lestvica i ono sto su nazivali "grupom iz naroda" 105ca to vise nije. Novi bajk alu sa tiagrom hidraulikom ima da se kupi za izmedju 1000-1500e sto mislim da je odlicna cena. Ovde ljudi uglavnom porede bajseve sa berze koji su polovni i vecina sumnjivog kvaliteta, i na samu pomisao dati 1500e za novi bajk, idu logikom pa ima karbonski sa 105 ultegra itd za iste pare na oglasima. Znaci ne idemo logikom sta mi treba vec sta je najbolje za taj novac, i ako mi ta ultegra ili sta vec nije potrebna i necu videti razliku. Javlja se sada problem sto sada polovni bajkovi sa kaliper kocnicama drze cenu, vodeci se cenama novih bajkova koji su jako skupi... Logika je ista kao i gore. Ako ovaj za novi bajk sa tiagrom, 105 itd prodaje za XY evra pa ja cu moj prodati onda sa ultegrom isto za XY. Bilo gde u evropi "matori" bajkovi su mnogo jeftiniji polovni nego na nasim oglasima.


  • 0

#13 Petarl

Petarl
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 237 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 08:00 AM

Ova tema je k'o stvorena za pljuvanje po svemu novom, novim proizvodima, novim generacijama itd. Ništa nije kao što je nekad bilo. Mogao bih sada nekoliko strana da napišem i kroz to neizbežno ispoljim lične frustracije. Pomirite se sa tim da starite i da se staro vreme ne vraća. Pitam se da li Cikloberza forum organizuje neko druženje u kafani uz pivo jer bez dobrog piva ova tema ne ide.
  • 3

#14 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1517 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 02 October 2024 - 08:05 AM

Nemam ja nista protiv novog, a ni starog. Poenta mog baljezganja :) je ta da jedino sto stvarno mislim da pomaze i sto je ok su sire gume. Sa sirim gumama moramo ici na disk zbog caliper kocnica koje ne podrzavaju toliko siroke gume. Sve ostalo moze i ne mora. Vozim novi bajk tako da sam skroz ok sa novim tehnologijama. Imao sam super stari bajk, pod stari citaj sa caliper kocnicama bez elektronike i ostalog ali sam hteo da probam ovo novo. Da li mi se svidja, oooo daaaaa, jakooo. Da li mi je potrebno. Nije 


  • 1

#15 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4442 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 October 2024 - 08:12 AM

Petar je zapravo dao najbolji odgovor.
Kad smo kod sile kočenja, i dobar V brake sa dobrim kočionim ulošcima zaključava točak bez problema. Već 3 godine vozim drumski sa disk kočnicom i ono što je primetno jeste cena održavanja jer godišnje satrem 1 par diskova i 3 para pločica. Na period od 3 godine u odnosu na V brake košta k'o svetog Petra kajgana.
Naravno, svidja mi se hidraulični kočioni sistem, lagaću ako kažem da nije dobar.
  • 2
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#16 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3443 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 08:15 AM

Ova tema je k'o stvorena za pljuvanje po svemu novom, novim proizvodima, novim generacijama itd. Ništa nije kao što je nekad bilo. Mogao bih sada nekoliko strana da napišem i kroz to neizbežno ispoljim lične frustracije. Pomirite se sa tim da starite i da se staro vreme ne vraća. Pitam se da li Cikloberza forum organizuje neko druženje u kafani uz pivo jer bez dobrog piva ova tema ne ide.


Не пљује се по свему новом, човек је само изнео запажања која није лако оспорити. Није све ново добро, као шзо није ни све старо добро. Међутим, овде има чланова који због својих година нису били у прилици да пробају ,,стару" јабуку, дпк неки од нас, хвала Богу, јесу. Зато ти неки од нас могу и да кажу да је стара јабука боља (хранљивија) од нове. То је чињеница.
  • 1

#17 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1517 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 02 October 2024 - 08:17 AM

Petar je zapravo dao najbolji odgovor.
Kad smo kod sile kočenja, i dobar V brake sa dobrim kočionim ulošcima zaključava točak bez problema. Već 3 godine vozim drumski sa disk kočnicom i ono što je primetno jeste cena održavanja jer godišnje satrem 1 par diskova i 3 para pločica. Na period od 3 godine u odnosu na V brake košta k'o svetog Petra kajgana.
Naravno, svidja mi se hidraulični kočioni sistem, lagaću ako kažem da nije dobar.

Dobro je sto disk kocnica ne jede tocak. Ne znam koliki je radni vek jednog tocka sto se tice kocione povrsine ako se vozi po svim vremenskim uslovima. Pa da li sutra nakon 8god ili koliko vec bude manja usteda na paknama ali mora da se iskesira za novi tocak. Pogotovo ako pricamo o karbonskim obrucima.


  • 0

#18 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3443 posts

Postavljeno 02 October 2024 - 08:20 AM

Problem je upravo u tome da ne može svako da vozi šta voli, nego ono što mu je ponuđeno u prodaji. Govorim naravno o novim biciklima, sreća ima pregršt korišćenih pa svako može sebi da odabere, još uvek. Kroz neko vreme neće ni toga biti....

Тако је, апсолутно. Поента је што се укине могућност избора, па примерице, калипера неће бити ни за оне који их више цене од дискова и пбда ћеш имати дискове за све без обзира што нису неопозиво у предности. То се зове наметнут избор.
Нпр, ја не користим Гармин ни на једном бициклу. На друмашу имам калипер и нећу ићи на дискове на том типу бицикла.
  • 0

#19 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4442 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 October 2024 - 08:22 AM

Dobro je sto disk kocnica ne jede tocak. Ne znam koliki je radni vek jednog tocka sto se tice kocione povrsine ako se vozi po svim vremenskim uslovima. Pa da li sutra nakon 8god ili koliko vec bude manja usteda na paknama ali mora da se iskesira za novi tocak. Pogotovo ako pricamo o karbonskim obrucima.



Na prethodnom biciklu menjao sam oba obruča posle nekih 35K km. I to je uglavnom sve brdska vožnja. Dva Mavic obruča su bila oko 25€.
Za hidrauliku 1 disk je 3000, par pločica oko 1200.. nakupi se tu lepa cifra. Al' kao što sam i napisao, svakako mi se svidja i podržavam disk sistem.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#20 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1517 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 02 October 2024 - 08:35 AM

Na prethodnom biciklu menjao sam oba obruča posle nekih 35K km. I to je uglavnom sve brdska vožnja. Dva Mavic obruča su bila oko 25€.
Za hidrauliku 1 disk je 3000, par pločica oko 1200.. nakupi se tu lepa cifra. Al' kao što sam i napisao, svakako mi se svidja i podržavam disk sistem.

Da smanjis to kocenje i sve ce biti u redu. Ne znam koji drugi savet da ti dam xD.


  • 3




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika