Jump to content


Photo

Da li radim nesto pogresno?


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Ceman

Ceman
  • Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 29 August 2024 - 12:44 PM

Pocetnik sam, pre par meseci sam kupio drumski bicikl i presao tek oko 600km.

 

 

Kupio sam Garmin kompjuter sa meracem brzine i kadence.
Negde procitah da bi trebalo da odrzavam kadencu na oko 80. I ja to uspevam, ne znam koji prenos brzine, ali brzina je 26 km/h
Ali iako ne osecam nikakav napor u nogama, posto vozim na ravnom, na stazi od Novog Sada do malo posle Futoga sto je oko 32km ukupno u oba smera, ne budem ni zadihan, ali otkucaji srca su mi cini mi se visoki?! Na kraju, posle sat i po osetim da mi se mozda misici u nogama umaraju i da kadenca pada na 75

 

Ako spustim stepen prenosa, a zadrzim istu kadencu, bice mi lagano kao da vrtim u prazno, ne znam da li ce mi to uopste smanjiti otkucaje srca

 

Kako da vozim? Da odrzavam kadencu + otkucaje srca u nekoj zoni, ili kadencu i brzinu koja mi odgovara?

 

Cilj mog "treniranja" je sveukupno zdravlje, jer puno vremena provodim sedeci za racunarom.

Sve statistike o stanju tela su mi lose. Na primer VO2 mi je 37 za mojih 42 godine sto je valjda puno ispod ocekivanog. Za ovo kratko vreme sam smrsao vec 10kg. Hteo bih jos 7-8, ali mi je veci prioritet kondicija i da ojacam telo.
 

Ovaj grafik je 1h 32min, 32.2 km. Prvih i poslednjih 15 minuta je kroz grad pa zato broj otkucaja, kadenca i sl nije konstantno

Screenshot 2024-08-29 at 14.43.34.png

 


  • 0

#2 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3482 posts

Posted 29 August 2024 - 01:35 PM

Осмишљавање тренинга према потреба појединца није лака ствар и захтева одређена знања, као и мерења. Најпре пођи од своје срчане фреквенце и уклопи то у бар основне ствари о зонама тренига премс том параметру. Можеш и да се консултујеш са неким тренером или да временом проучаваш област и стичеш своје знање, па исто примењујеш. Ови је скучен простор и можеш добити доста савета које можда нећеш умети да примениш без предзнања.
Можеш и да возиш на осећај, опиштен, то такође може да буде корисно, бар неко време.
  • 1

#3 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4672 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 29 August 2024 - 02:15 PM

Pocetnik sam, pre par meseci sam kupio drumski bicikl i presao tek oko 600km.


Kupio sam Garmin kompjuter sa meracem brzine i kadence.
Negde procitah da bi trebalo da odrzavam kadencu na oko 80. I ja to uspevam, ne znam koji prenos brzine, ali brzina je 26 km/h
Ali iako ne osecam nikakav napor u nogama, posto vozim na ravnom, na stazi od Novog Sada do malo posle Futoga sto je oko 32km ukupno u oba smera, ne budem ni zadihan, ali otkucaji srca su mi cini mi se visoki?! Na kraju, posle sat i po osetim da mi se mozda misici u nogama umaraju i da kadenca pada na 75

Ako spustim stepen prenosa, a zadrzim istu kadencu, bice mi lagano kao da vrtim u prazno, ne znam da li ce mi to uopste smanjiti otkucaje srca

Kako da vozim? Da odrzavam kadencu + otkucaje srca u nekoj zoni, ili kadencu i brzinu koja mi odgovara?

Cilj mog "treniranja" je sveukupno zdravlje, jer puno vremena provodim sedeci za racunarom.
Sve statistike o stanju tela su mi lose. Na primer VO2 mi je 37 za mojih 42 godine sto je valjda puno ispod ocekivanog. Za ovo kratko vreme sam smrsao vec 10kg. Hteo bih jos 7-8, ali mi je veci prioritet kondicija i da ojacam telo.

Ovaj grafik je 1h 32min, 32.2 km. Prvih i poslednjih 15 minuta je kroz grad pa zato broj otkucaja, kadenca i sl nije konstantno

attachicon.gifScreenshot 2024-08-29 at 14.43.34.png

Podigni kadencu na 90+

Sent from my SM-A556B using Tapatalk
  • 1

#4 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 530 posts

Posted 29 August 2024 - 02:33 PM

Prvo da se ogradim, nisam nikakav stručnjak za oblast, već samo običan rekreativac koji prenosim ono što sam ja zaključio iz svog treniranja (i bajs i trčanje) i podataka koje sam ja dobio i šta sam zaključio da meni odgovara.

 

Ali iako ne osecam nikakav napor u nogama, posto vozim na ravnom, na stazi od Novog Sada do malo posle Futoga sto je oko 32km ukupno u oba smera, ne budem ni zadihan, ali otkucaji srca su mi cini mi se visoki?! Na kraju, posle sat i po osetim da mi se mozda misici u nogama umaraju i da kadenca pada na 75

 

Ako spustim stepen prenosa, a zadrzim istu kadencu, bice mi lagano kao da vrtim u prazno, ne znam da li ce mi to uopste smanjiti otkucaje srca

 

Kako da vozim? Da odrzavam kadencu + otkucaje srca u nekoj zoni, ili kadencu i brzinu koja mi odgovara?

 

Cilj mog "treniranja" je sveukupno zdravlje, jer puno vremena provodim sedeci za racunarom.

Sve statistike o stanju tela su mi lose. Na primer VO2 mi je 37 za mojih 42 godine sto je valjda puno ispod ocekivanog. Za ovo kratko vreme sam smrsao vec 10kg. Hteo bih jos 7-8, ali mi je veci prioritet kondicija i da ojacam telo.
 

Ovaj grafik je 1h 32min, 32.2 km. Prvih i poslednjih 15 minuta je kroz grad pa zato broj otkucaja, kadenca i sl nije konstantno

 

Ako pogledamo grafik, i zanemarimo prvih i poslednjih 15 minuta pošto su očigledno "zagrevanje" u suštini je tebi puls dosta visok, prosek bez ova prva dva dela bi sigurno bio negde u rangu 150-155, što je indikator da se solidno naprežeš, imajući u vidu godine, ja sam sad napunio 43, tako da smo tu negde. Sad jbg, to je dosta individualno, ali u globalu bi ti ovo bio umereno jak trening. Kadencu možeš prilagođavati, ali to ne bi trebalo u toj meri da utiče na sveukupan napor, više će zavisiti od kombinacije kadence i brzine. Sad je pitanje šta konkretno želiš da postigneš? Da skineš kilograme? Da povećaš VO2 Max? Da budeš brži na bajsu? U zavisnosti od tih odgovora na ovo pitanje zavisi i neka preporuka šta ti je činiti. Par je tu nekih osnovnih smernica koje su da kažemo univerzalne:

- Ako je primarni cilj da smršaš možda je kontra intuitivno, ali treba da voziš više dužih vožnji gde ćeš se u proseku manje umarati, recimo da ti puls bude 120-130 okvirno. Na taj način ćeš najviše kalorija potrošiti, jer ako voziš 3 sata tim intenzitetom potrošićeš fazon 50% više kalorija nego ovom vežbom koju si okačio. I to ti je u suštini dobra osnova za bilo šta dalje, taj takozvani base fitness. Naravno da bi smršao ćeš mnogo bolje rezultate postići redukcijom kalorija u dijeti nego bilo kakvim treningom, ja sam imao situacije gde nedeljno pretrčim 30+ km i vozim 100+ km i na kraju opet dobijam na kilogramima. U suštini najbitnije izbaciti sranja iz ishrane, brzu i masnu hranu i sl. Realno svi mi ovde znamo šta je kvalitetna hrana samo nas mrzi time da se bavimo, a i pljeskavica sa kajmakom je jako ukusna :) 

- Ako ti je primarni cilj povećanje VO2 Max onda možeš da radiš intervale, to je ubedljivo najbolji način, guglaj VO2 Max intervals, ima da ti izađe 100 različitih varijanti i videa. S tim da pretpostavljam da ti je ta brojka od 37 dobijena iz Garmina? Imaj u vidu da to ne mora biti baš najpreciznije, gledaj na to samo okvirno. Ali kao nije to nešto katastrofa loše, čak ako pogledaš tabelu to je tačno prosek za muškarce između 40 i 49 godina, tj 50% ima manju vrednost, 50% veću. E sad što ovih 50% što imaju manju vrednost su verovatno većina koji imaju 20+ kg viška je drugi problem, ali kao nije totalna katastrofa :D

- Konačno jedna čudna stvar koja je meni pomogla sa trčanjem baš značajno jeste što sam u Garminu napravio trening plan, tj on mi ga je napravio za mene. Dao sam neke parametre koliko hoću da trčim za koje vreme, uradio neki baseline test, dao koliko vremena imam kojim danima da odvojim za to i onda je neki tamo dekica koji je trener (tj neki algoritam koji se predstavlja da je on) napravio plan šta i kada treba da radim. Načelno je pravilo neko da treba oko 80% vremena da radiš taj base fitness a oko 20% jakog intenziteta, ali opet to je individualno i zavisno od ciljeva. I sad to deluje smešno jer nekim danima trčim 10 puta uz lokalno brdo, a nedeljom trčkaram laganim tempom 30km, ali je makar dovoljno raznovrsno da se čovek ne smori. Jer je to eto način da iskoristiš nešto što već imaš i da dobiješ na neki način svog ličnog trenera. Da li je dovoljno dobro kao pravi trener sigurno da nije, ali ga već imaš na raspolaganju. 


  • 3

#5 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1479 posts
  • LocationBeograd

Posted 29 August 2024 - 11:54 PM

VO2 max ne može da se uzima kao referenca, ako nemaš ozbiljan merač tog parametra, a jedini pouzdan je uzorak krvi pre i posle vrlo određenih treninga. Sve ostalo je neka odokativna metoda, kalkulisanje na osnovu drugih parametara itd., što ne daje nikakav validan podatak. Svakako, za rekreativnu vožnju je mnogo realnije gledati kadencu i puls (ako je merač pulsa pouzdan). Brzina je prilično nebitna u tom smislu, mada je svima nama mentalno bitna.

Za nekoga ko počinje, bitnije je izgraditi kondiciju na zdrav način (mhetlerovic je spomenuo base fitness treninge koji su dokazano dobar način), steći spretnost i staminu u telu, a brzina će sama da se 'namesti' vremenom. Nije poenta zapinjati tako da hoće srce da iskoči, čak i ako nemaš osećaj umora. Očito ti je muskulatura na višem nivou od kardio sistema, dakle to treba izbalansirati i trenirati tako da vremenom puls ne raste neproporcionalno naporu, opet pod uslovom da su podaci o pulsu ispravni.


Iako zvuči čudno, duže lagane vožnje (puls ~125-135) će ti pomoći da se izbalansira učinak muskulature i kardio sistema, u sprezi sa zdravijom ishranom, vežbama disanja i povremenih jačih treninga koji praktično podižu lestvicu ukupne kondicije.
  • 4
The sea, the sea

#6 Ceman

Ceman
  • Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 30 August 2024 - 09:53 PM

Hvala na savetima :)

Evo sutra idem do Kovilja, odnosno Arkanja, po prvi put. Preporucili ste mi tu rutu u pozdravnoj temi. Valjda je sve vreme asfalt.

To je do tamo i nazad 75km. kapiram da ce to biti 4 sata lagane voznje. Odrzavacu puls u zoni 2, jedino za tu kadencu od 90+ ne znam... Cini mi se da zbog tako brzog okretanja pedala mi je u stvari visok puls. Taman cu sutra isprobati i videti.

 

Sto se tice komentara za muskulaturu u odnosu na kardio sistem, da... to sam bas svestan i siguran da je velika razlika, a samo zbog dosadasnje neaktivnosti. Imam dosta jake noge, bio sam i na bike fittingu pre neki dan, i prokomentarisao je lik da mi je jaka muskulatura. To mi valjda genetski, a mozda i jer ceo zivot zivim na 4. spratu bez lifta :D, a kao mladji nisam ni silazio sa mtb bajsa, bio mi je prevozno sredstvo.

Ali zato srce i pluca... zadisem se cim potrcim za autobusom, a to je decenijska neaktivnost. Uspeo sam da skinem dosta kila prelaskom na zdraviji nacin ishrane. tako da se nadam da samo kondiciju trebam steci.

 

Pre 2 godine sam bio na sistematskom pregledu u ST Medicini i zalio se na umor, preskakanje srca i slicno. Radili su mi test opterecenja, pratili pritisak i EKG dok sam bio na traci, i rekli da je sve u redu, samo mi fali kondicija. 

Tako da bez straha mogu da vozim

A sad sam ovde procitao i sta je HIIT, tako da kad imam manje vremena za ove duze voznje onda cu i to da isprobavam.

 

Evo za ovo mi dovoljno sat vremena, i ruta do Futoga je dovoljna. Mada tu mi je prevelika guzva, mozda potrazim neku drugu

intervaltrainingset-1535571782.jpg?resiz


  • 1

#7 Ceman

Ceman
  • Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 03 September 2024 - 08:18 PM

Kao sto rekoh, izvozio sam do Arkanja.
Ovde mogu da se vide rezultati

 

78km, ukupno 4 sata voznje sa ukljucenih par pauza.
Pokusavao sam u pocetku da odrzavam kadencu, ali puls mi je bio visok koliko god da sam brzo vozio. Pa sam prestao da obracam paznju.

 

Izvozio sam jedva tu kilometrazu.

Kad sam stigao do Arkanja, i pomislio da imam 40km nazad, doslo mi da zaplacem :D. Ne zbog umora, nego me unistava zadnjica. Bas me boli...

Zamenio sam sediste i dalje isti problem. Posle 2 i po sata voznje osecao sam malo i u misicima i kolenima umor, ali ne bas jak, tek je pocela da se pojavljuje ta mlecna kiselina. Ovo sediste koje imam sad je valjda po dimenzijama koje bi tebalo da mi odgovaraju... Ajd... posumnjao sam da mozda nije do toga sto sam nosio biciklisticki sorc sa onim jastucicima, pa da mi nisu oni pravili dodatni pritisak na to neko meko tkivo...

 

Evo danas presao jos 50km. Ovaj put sam puls kontrolisao kadencom. Okretao sam oko 70-75. Cim predjem 130, prestanem da okrecem, puls se odmah normalizuje. Voznja trajala ukupno 2 i po sata. Planiram da tako i nastavim, pa sticanjem kondicije ce se valjda podici i kadenca.

Evo stigao kuci, nisam ni malo umoran, mogao sam jos jedan krug pa da stignem kilometrazu od proslog puta, ali sediste... Ovaj put sam vozio u sorcu nekom, bez tih jastucica, ovaj put mi se cini da mi nije trnulo to meko tkivo, ali taj pritisak na kosti je bas boleo. Takodje u obe voznje primecujem da mi trne mali prst desne noge, i to vec posle pola sata.

 

I tako... nastavicu ovako sa malim tempom, jedino sto se razocaravam sto potrosim jako malo kalorija. Ova voznja je bila manje od 1000, prethodna 2000.

 

Zanimljivo, i nije mi jasno kako :D, je to da mi je prosecna brzina u obe voznje bila jednaka :D. Ovo od danas sam bas opusteno vozio, i mislio sam da sam puno sporiji


  • 0

#8 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 530 posts

Posted 04 September 2024 - 08:48 AM

Nije ti Strava profil javan tako da ne možemo da vidimo vožnje :) 

 

Par nekih kratkih sugestija:

- Nemoj se toliko opterećivati kadencom, kadenca je više da usavršiš da kažemo tehniku vožnje nego je za kardio i snagu. Za rekreativca početnika je kadenca 70-75 sasvim ok, postepeno pokušavaj da je povećavaš. S tim da se ne moraš držati striktno tih parametara, tipa ako puls stigne do 130 ti sad odmah prestaneš da vrtiš, nije to sad neki zid u koji ne smeš da udariš. Probaj da zadržiš kadencu a prebaciš u nižu brzinu pa da vidiš kako ti se to odražava na plus. I normalno je da ti puls postaje viši protokom vremena u vožnji, kako se umaraš. 

- Biciklistički šorc je praktično obavezan ako ćeš voziti 40-50-100km u cugu, drugačije dupe neće da ti pretekne, s bilo kojim sedištem. S tim da je obavezno da se nosi bez donjeg veša, tj na golu guzicu, jer u suprotnom može da bude isto problem. A sedište ne postoji da kažeš dimenziju i da ti sigurno odgovara, koliko biciklista, toliko različitih guzica, toliko modela sedišta, svako ima šta mu odgovara ili ne odgovara. S tim da ti vremenom dupe očvrsne pa čak i ako sedište nije idealno bar za 50ak km nemaš problema. 

- Potrošnju kalorija gledaj vrlo okvirno, u smislu to je neka kalkulacija koju Garmin izvede na osnovu tvoje težine, pulsa, brzine i slično, može da bude skroz tačno, a može da maši i za 30-40%, bez neke laboratorije to ne možeš da znaš precizno. Ali ti je dobar pokazatelj koliko je zapravo, ukoliko želiš da smršaš, unos kalorija mnogo lakši za kontrolu. Jer ako si vozio na primer oko 2 sata to 50km, potrošio 1000 kalorija, ako u povratku svratiš u Mek i uzmeš Big Mek obrok to ti je oko 1200 kalorija, već si više pojeo nego što si potrošio :) ali recimo ako umesto obične Coca-Cole u tom obroku uzmeš Zero onda si na nuli :) 


  • 3

#9 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1479 posts
  • LocationBeograd

Posted 04 September 2024 - 01:30 PM

Bol u zadnjici, pritisak na kosti, trnjenje palca, sve ukazuje na pogrešan položaj. Verovatno je previsoko sedište, ali ima i toga da se telo tek navikava na drumsku vožnju pa treba da probaš malo da spustiš sedište (na jednoj vožnji ponesi ključ za šticnu, spusti sedište 3-5 cm, u toku vožnje podiži po par milimetara u razmacima od 20tak minuta vožnje, kada skontaš da opet osećaš pritisak ili trnjenje, vrati 3mm dole i to je nešto blizu dobre pozicije.
  • 1
The sea, the sea

#10 sava83

sava83
  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • LocationBeograd

Posted 04 September 2024 - 06:30 PM

Pozdrav, Ceman! Odlični saveti kolega. Ono što bih da dodam - ako 20+ godina nisi bio fizički aktivan, ne možeš očekivati da za par meseci dostigneš ne znam ni ja kakvu kondiciju, isto važi i za skidanje kilograma. Što se tiče otkucaja, ne bih se ja opterećivao time pošto si (izgleda) na početku tvog biciklističkog putovanja na drumskom biciklu. Šta bih preporučio (kao napredniji rekreativac) je uživanje u vožnji. Ako ti se danas vozi 'brzo', tako i vozi, dok se ne umoriš, dođi kući jedva okretajući pedale. Sutra isto - može! Na taj način ćeš možda i prepoznati neke svoje limite.

 

Dalje, kao što svi imamo različito doope, tako imamo i različite 'normalne' kadence. Nekome je tih 80 obrtaja/min malo, nekome mnogo. Tebi sa takvom muskulaturom je možda to mnogo. U vezi kadence sam davno pročitao da bi trebalo da voziš tako da ne gledaš u ciklokompjuter u toku vožnje, tek na kraju vožnje vidiš koja ti je prosečna kadenca i kako se kretala u toku vožnje, u okolini Novog Sada imaš dovoljno ravnog terena, tako da bi trebalo da možeš da sprovedeš ovaj test neki dan.

 

Ukoliko se ne 'ohladiš' od biciklizma do oktobra-novembra, preporučio bih ti da kupiš trenažer za bicikl. Neki najjeftiniji, čisto da imaš mogućnost da u zatvorenom voziš tokom zime, mnogo će ti značiti za kondiciju na proleće. Ako kupiš trenažer, prva sledeća stvar koju kupuješ mora da bude ventilator, ne može se voziti u zatvorenom bez njega. U stvari, može, ali je mnogo, mnogo teže nego sa njim. U takvim kontrolisanim uslovima - na trenažeru ima smisla pratiti kadencu i raditi na istoj. Napolju je mnogo faktora koji utiču na vožnju, pre svega saobraćaj.

 

Napiši koji model senzora za otkucaje koristiš, da li je to pametni sat ili je pulsmetar koji ide na grudni koš. Ja sam primetio da postoji razlika u očitavanju između ta dva uređaja, koji je tačniji - internet kaže pulsmetar koji ide na grudni koš.

 

Za kraj, pokušaj da voziš što više i da budeš što konstantniji, da voziš 4-5 dana od 7 dana u nedelji. Više sati u sedlu - pre će se doope navići na sedlo, trošićeš više kalorija i garantovano ćeš se osećati bolje (osim ako te neko u saobraćaju ne iznervira). :)


  • 1

#11 Ceman

Ceman
  • Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 04 September 2024 - 09:43 PM

Hvala svima na odgovorima :)

Evo mislim da sam sad uspeo da namestim da profil bude public.

https://www.strava.c...letes/138223911

 

Mislim da sam shvatio, odnosno posumnjao na razlog zbog kojeg mi je sediste neudobno u tom biciklistickom sorcu. Posle nekog vremena kao da mi se povuce, pa mi se nagomila ispod testisa i pritiska. ne primetim to bas jer tad vec skoro pa utrnem i vec sve boli. S vremena na vreme stanem pa namestim... Pretpostavljam ako spadne bar i malo i ne stoji tamo gde treba, da moze da mi napravi taj problem. Moracu da nadjem neki sa tregerima, mada koliko gledam, nema bas nekog velikog izbora po nasim prodavnicama.

 

Visina sedista i ostalo bi trebalo da balja. Bio sam tu u NS kod nekog Rusa, i odradio mi je bike fitting. Potrosio je sat vremena samo na podesavanje sedista.

Mada... na kraju nisam ni siguran da je mogao nesto puno on da uradi.

I dalje mi je ogroman pritisak na rukama, posle nekog vremena me zabole laktovi i zglobovi na sakama. Rece mi on izmedju ostalog da treba da ojacam stomacne misice. Rezultat moje decenijske neaktivnosti :). Jesam vec brzo smrsao, 10kg za par meseci. Sad sam na 86 na mojih 176 visine, ali treba jos.

 

Necu se ohladiti od biciklizma. Cak se nesto lozim da ce mozda i zimi biti super voziti. Nase zime su uglavnom suve, uz dobru opremu/garderobu, valjda se moze voziti i zimi? Jel vozite vi zimi? :)

 

Za otkucaje srca sam koristio Apple Watch Ultra 2, ali sam nedavno kupio Garmin kompjuter u nekom bulk pakovanju, pa sam dobio i Garmin chest strap hearth monitor. Ovih dana su mi radili i sat i taj strap, i mogu ti reci da nema neke razlike, ponekad mozda 1 bit. Ali sad svakako nosim to oko grudi, ne smeta mi.

 

Poslusacu savete, vozim kako mi prija, pokusacu sto duze voznje, kad imam manje od 2h vremena onda cu tu HIIT metodu. Necu se obazirati puno na kadencu i ostale sitnice. To vec kad se uigram, pa "fine tunning"


  • 0

#12 Prase011

Prase011
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 222 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 05 September 2024 - 07:48 PM

Ja vozim zimi i uživam, stavim kacigu od motora, flip up I ako he blaža zima, dignem vizir, ako je minus fini, zatvorim je i milina
  • 1

#13 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 530 posts

Posted 06 September 2024 - 10:41 AM

Kaciga od motora je možda malo preterano, meni bi delovalo da će glava da mi se upari u tome, pogotovu na dužoj vožnji. Ali uz bandane, podkape, aktivni veš, dobru zimsku biciklističku jaknu, rukavice, termo helanke i dobre čarape je sasvim ok, ako nisi preterano zimogrožljiv. 

 

Ono što može biti problematika zimi jeste da za oblačenje i svlačenje sve te opreme, zatim čišćenje što bicikla, što odeće, što podmazivanje i slično zahteva mnogo više truda i vremena nego u mesecima kada se vozi po lepom vremenu. Plus nekada je teže samog sebe naterati da voziš ako je napolju kiša/magla/sneg, a možda si baš za taj dan/nedelju planirao da voziš. I to pričam iz perspektive koji na Garminu ima Frosty značku za vožnju bicikla, tj Record an activity when it's below freezing.


  • 1

#14 Ceman

Ceman
  • Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 06 September 2024 - 03:35 PM

Ja sam vise mislio kad je suvo napolju. Cini mi se da prethodne 2 godine je bilo prilicno suvo, pa i toplo.
A vidim da ima garderobe i rukavica bas za zimu. Jedino sto jensve to skupo.

Do pre pola godine nisam imao predstavu koliko para moze da se potrosi na biciklizam. Mislio sam danje 1000€ sto sam dao na polovan bicikl mnogo
  • 0

#15 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3315 posts

Posted 07 September 2024 - 12:17 PM

Sve je to relativno. Da, kompletna biciklistička oprema za sva godišnja doba košta ali je svakako nećeš kupovati odjednom. Drugo ako ne juriš isključivo poznate i skupe marke nego više vrednuješ odnos cena/kvalitet, možeš svakako za neke razumne pare da se opremiš.

Što se same teme tiče, ja bih samo dodao da u današnje vreme prosečan amateraki biciklista, pa čak i potpuni početnik jako puno nepotrebne pažnje posvećuje elektronskim gedžetima kpji jesu nesumnjivo korisni ali tek onda kada je vozač upoznat sa nekim osnovnim tehnikama vožnje i raspodele energije i snage za određene vožnje kojeb uključuju različite terene, nagibe i dužine trajanja vožnje.

U prevodu, merač snage, kadence pa čak i otkucaja srca su skoro pa beakorisni ako vozač ne zna bar otprilike kpje brzine da koristi na kom terenu i nagibu i šta mu i kako odgovara spram fizičke spreme i kondicije.
  • 5

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users