Dosta tih pitanja koje si postavio su vezana za samu aplikaciju, te treba videti šta ova aplikacija nudi konkretno od toga, a malo je problem što je sred leta pa će retko ko sad stavljati bicikl ponovo na trenažer samo da proba u ovom trenutku Osim naravno ako nema drugi bicikl koji je stalno na trenažeru.
Ako gledamo iz perspektive šta sve pametni trenažer može, sve to što si ti ovde pomenuo ima Zwift kao trenutno najpopularnija (plaćena) opcija za trening:
- Skretanje u krivine nema skoro nikakvog uticaja, tj bicikl se vozi sam što se upravljanja tiče. Zwift jeste ubacio opciju onog njihovog nekog hardverskog kontrolera na kome možeš da upravljaš u krivinama i da kočiš, nisam siguran kako to baš radi u praksi, a iskreno i ne vidim neku svrhu toga.
- Automatski otežava uzbrdo na osnovu težine vozača koju si uneo u profilu. Nizdbrdo u suštini ti to ni ne osetiš jedino ako vrtiš pedale konstantnom brzinom će ti brzina bicikla na ekranu biti značajno veća.
- Ima uticaja da li draftuješ iza drugih vozača i to ti olakšava da kažemo. U suštini opet ti to ne osetiš značajno nego ti poveća brzinu na ekranu pri istom naporu.
- Zwift ima mogućnost dodavanja prijatelja, priključivanja grupnim vožnjama, takmičenjima i slično. Ono što je dobro jeste da on sve vozače stavlja u određene kategorije bazirano na njihovom odnosu W/kg, pa samim tim ako si početnik nema šanse da upadneš u neku ekipu gde su sve zveri i onda ih vidiš na početku trke deset sekundi i nikad više, dakle postoje ti neki rangovi. Što si jači to ti je bolji rang i u jačim trkama se takmičiš. Postoje i takozvani "power-ups" koji su varijanta dodavanja igranja, gde možeš da dobiješ kao da draftuješ na određeni vremenski period, super brzinu, neko olakšanje i slično, opet bitno samo za neke trke, nije za trening.
- Ono što je jako dobra stvar kod pametnih trenažera, a što dosta ljudi zapravo ne kapira, jeste takozvani ERG mod. U suštini on ti tačno određuje koliko wati snage treba da isporučuješ nezavisno od toga da li si na uzbrdici/nizbrdici, da li vrtiš 120 rpm ili 60. I to je bitno ako hoćeš da treniraš jer ti onda pravi strukturu treninga koje je vrlo lako se držati (za razliku od otvorenog puta gde ne možeš da utičeš na uzbrdice, semafore, pešake, automobile i sl). I onda ti lepo zada "sad voziš 5 minuta 120W, pa 10 minuta 200W, pa onda ajde ponovo 120W, pa aj sad 5 minuta 200W ali sa kadencom 100". I šta god da se dešava na ekranu ili sa tvojom brzinom okretanja pedala (osim ako ne staneš), ti ćeš stalno biti na toj zadatoj snazi. Mislim sad sam izlupao cifre, ali je suština da ti pravi struktuirani trening gde možeš bolje da napreduješ što se snage i kondicije tiče.