Jump to content


Photo

Lanac grebe prednji menjač


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 shibe

shibe
  • Members
  • 7 posts

Posted 16 June 2024 - 04:04 PM

Pozdrav.

 

Nedavno sam uzeo Trek Dual Sport 2(polovan) na preporuku forumaša. Elem, primetim od pre neki dan da lanac grebe prednji menjač kada je na spoljnim zupčanicima, bilo da da su najmanja dva nazad, ili veliki napred. Dakle, kada je 3x7 ili 3x8.

Ovako je izgledalo:

 

a0vaqID.jpeg

 

 

Ovo se pogoršalo nakon vožnje po neravnom letnjem putu, zato je bicikl ovako i prljav :)

 

 

Probam ja da izguglam i vidim da se spominje da treba da olabavim šraf iznad menjača. Sad, kod mene imaju dva i ovaj gornji je za to zadužen. No, svugde se govori da taj šraf treba da se olabavi najviše za četvrt kruga, a ja sam morao ovoliko da olabavim nebi bilo grebanja.

 

CDbhjDw.jpeg

 

bp4g5aW.jpeg

 

Sad ne znam jel ovo ovako može da ostane ili ne bi trebalo ovako da izgleda i da mi je najbolje da oderam bicikl kod mastora da on našteluje brzine? Znam da ima bike gremlin video o ovome, ali meni laiku ovo deluje komplikovano, a i nemam vremena pa bih radije platio ako već treba da se radi.

Inače oba menjača rade kako treba što se šaltanja tiče.

 


  • 0

#2 Petarl

Petarl
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 236 posts

Posted 17 June 2024 - 10:33 AM

Deluješ mi kao mlad momak i sad je pravo vreme da se ispraksaš za osnovna podešavanja na bajsu da bi to mogao da radiš ceo život u ovom super hobiju vožnje bajsem :) Ako ćeš često da voziš ne ginu ti redovna podešavanja bajsa jer tu uvek treba nešto odraditi u sopstvenoj režiji. Na prednjem menjaču ima dva šrafa za podešavanje graničnog položaja kaveza menjača, jedan je položaj menjača prema najmanjem prednjem lančaniku, a drugi ka najvećem. U principu, menjač bi trebalo da spusti ili podigne lanac i tako menja brzine, a da ne spadne sa najmanjeg ili najvećeg lančanika, a da kada je brzina promenjena on ne dodiruje lanac tj. Ne grebe. Kod tebe je lanac na najvećem lančaniku dodirivao menjač, okretanjem šrafa si korigovao da se to više ne dešava i to je to. Ako sada radi, dobro je. Inače, može se dešavati da ako voziš na najvećem lančaniku, usled lančanika koji nije idealno ravan, a zatim i zbog sila uvijanja u pogonu i donjoj osovini kada nagariš iz sve snage (kvalitetniji i skuplji bajsevi su bolje konstruisani i krući), on malo šara, pa ako je mali zazor do menjača dodje do dodirivanja lanca koji je na njemu i prednjeg menjača, a uz sve to okretanje šrafa više ne pomaže, onda se gleda koliko i kako je sajla zategnuta pa se to koriguje. Takodje, ovaj šraf treba okrenuti taman toliko da ti lanac ne struže, a niti da spadne sa lančanika pri promeni brzine ako menjač može suviše da podigne lanac, itd.

Kako god, mislim da si sada ok.
  • 0

#3 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4634 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 17 June 2024 - 11:50 AM

Prvo pre bilo kog podešavanja ispravi menjač da kavez bude paralelan sa lančanicima, kod tebe stoji ukoso u odnosu na lančanike.

Sent from my SM-A556B using Tapatalk
  • 1

#4 shibe

shibe
  • Members
  • 7 posts

Posted 17 June 2024 - 12:23 PM

Prvo pre bilo kog podešavanja ispravi menjač da kavez bude paralelan sa lančanicima, kod tebe stoji ukoso u odnosu na lančanike.
Sent from my SM-A556B using Tapatalk


To sam baš hteo da pitam, da li mi se čini ili je baš nakrivo. Kako to da ispravim?


Deluješ mi kao mlad momak i sad je pravo vreme da se ispraksaš za osnovna podešavanja na bajsu da bi to mogao da radiš ceo život u ovom super hobiju vožnje bajsem :) Ako ćeš često da voziš ne ginu ti redovna podešavanja bajsa jer tu uvek treba nešto odraditi u sopstvenoj režiji. Na prednjem menjaču ima dva šrafa za podešavanje graničnog položaja kaveza menjača, jedan je položaj menjača prema najmanjem prednjem lančaniku, a drugi ka najvećem. U principu, menjač bi trebalo da spusti ili podigne lanac i tako menja brzine, a da ne spadne sa najmanjeg ili najvećeg lančanika, a da kada je brzina promenjena on ne dodiruje lanac tj. Ne grebe. Kod tebe je lanac na najvećem lančaniku dodirivao menjač, okretanjem šrafa si korigovao da se to više ne dešava i to je to. Ako sada radi, dobro je. Inače, može se dešavati da ako voziš na najvećem lančaniku, usled lančanika koji nije idealno ravan, a zatim i zbog sila uvijanja u pogonu i donjoj osovini kada nagariš iz sve snage (kvalitetniji i skuplji bajsevi su bolje konstruisani i krući), on malo šara, pa ako je mali zazor do menjača dodje do dodirivanja lanca koji je na njemu i prednjeg menjača, a uz sve to okretanje šrafa više ne pomaže, onda se gleda koliko i kako je sajla zategnuta pa se to koriguje. Takodje, ovaj šraf treba okrenuti taman toliko da ti lanac ne struže, a niti da spadne sa lančanika pri promeni brzine ako menjač može suviše da podigne lanac, itd.
Kako god, mislim da si sada ok.


Nisam mlad, ali zadnji put kada sam vozio bajs, Pluton je još bio planeta, a nikad nisam ništa majstorisao :)
  • 0

#5 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4634 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 17 June 2024 - 08:57 PM

Obzirom da si totalni laik, uštedi sebi vreme i živce, svati do majstora za bicikle i za tipa 500-1000 din. rešiš problem štelovanja menjača.

Sent from my SM-A556B using Tapatalk
  • 0

#6 StivenBre

StivenBre
  • Members
  • PipPipPip
  • 96 posts
  • LocationBor

Posted 19 June 2024 - 08:06 PM

Na ova dva snimka imaš sve lepo objašnjeno. Samo prati stavku po stavku i brzo ćeš da savladaš podešavanje prednjeg menjača.
https://youtu.be/yDj...RA5iBPCbv3kEUER
https://youtu.be/ZNG...j1PO2IuhUQkKpDt
  • 0

#7 shibe

shibe
  • Members
  • 7 posts

Posted 23 June 2024 - 05:36 PM

Blago meni kad već posle mesec dana i pređenih ~250km moram da ga teram u servis, ili da sam majstorišem

Jel se ovakve stvari dešavaju ovako često ili je samo ovaj moj krš?


  • 0

#8 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3435 posts

Posted 23 June 2024 - 05:50 PM

Можда и не треба штеловање, можда ће бити довољно само да кавез доведеш у паралелу са ланчаницима. Мало отпустиш шраф шелне и намести тако да зид кавеза буде паралелан са ланчаницима. Ако не желиш да се бавиш тиме, терај у сервис.
  • 0

#9 nikoli_ca

nikoli_ca
  • Members
  • PipPip
  • 50 posts
  • LocationBeograd

Posted 24 June 2024 - 11:49 AM

Ne moraš u servis, za početak zarotiraj kavez menjača u smeru kazaljke na satu da mu stranice budu paralelne sa lančanicima(zupčanicima). Pogledaj neki od videa kako se šteluje prednji menjač, i za 45min ćeš uspeti da našteluješ da radi.


  • 0

#10 shibe

shibe
  • Members
  • 7 posts

Posted 25 June 2024 - 09:12 AM

Probaću danas sam, pa šta bude. Ako zajebem još više, onda neka ide u servis :)

Inače jel ovo normalno da mi se već posle nekih 250km vožnje dešavaju ovakve stvari?
Imao sam možda nekih 10ak km po letnjem putu, sve ostalo je bio asfalt. Bilo je tu i loših i dobrih puteva, ali nisam išao preko nekih džombi i rupa.
  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users