Jump to content


Photo

Misljenje o bicikli


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 kalu_luka

kalu_luka
  • Members
  • 1 posts

Posted 01 April 2024 - 07:45 PM

Pozdav svima,

 

Sta mislite o ovoj bicikli?

https://www.2bike.rs...sc-kaisar-nov-s

 

Bicikl bi vozila devojka, 165 cm visoka. Ruta koja bi se vozila je 8 km svakodnevno do posla, plus ponekad vikendom do 100km lagana voznja.

 

Takodje, da li se vise isplati ovako neki bicikl sa kaisem i menjacom u zadnjoj glavi u odnosu na tradicionalniji bicikl?


  • 0

#2 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1480 posts
  • LocationBeograd

Posted 02 April 2024 - 10:16 AM

To je dobar bajs, ako devojka proba i odgovara joj veličina, a uklapa se u budžet, za preporuku je. Kaiš i menjač u glavi su laki za održavanje (ali teški za servis), obzirom da deluje da je noviji bajs, trebalo bi da je služi bez problema duže vreme. Jedino treba da proba bajs na dužim relacijama zbog sedišta, ali to se lako zameni ako treba.
  • 0
The sea, the sea

#3 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1043 posts

Posted 02 April 2024 - 11:39 AM

Juče taj bajs preporučio ženinoj prijateljici (167 cm ). Vidi na slici njen odgovor i moj novi predlog3d5986b3749434255d88bf39c5989c78.jpg

Sent from my CPH2449 using Tapatalk
  • 0

#4 Petarl

Petarl
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 252 posts

Posted 02 April 2024 - 03:36 PM

Iskreno, ne bih se upuštao u priču sa kaišima u Srbiji. Gde nabaviti takav kaiš ovde i kolika je cena? Mislim i prilično sam siguran da se to ovde i ne prodaje. Na bike24 takav kaiš je 50 evra, sa isporukom i carinom skoro 100 evra. Ne kažem da bi taj kaiš pukao odmah jer navodno duže traju nego lanci, bar tako kaže Gates, firma koja ih prozivodi. Međutim, dosta sam čitao razne forume baš proučavajući ovu tematiku i dešava se da kaiš pukne ako se loše stavi, može da se ošteti usled oštrih sitnih kamena koji ulete u prenos pa opet pukne, onda može da dovede do ubrzanog habanja ležaja u zadnoj glavi, zatim u slučaju da voziš po suvom danu i prašnjavom putu kaiš se dosta čuje pa ga podmazuji silikonom, a čemu to ako navodno kaiš treba da bude maintinance free? Takođe u testovima je pokazano sa kaiš ima manji stepen iskorišćenja nego lanac. Takodje, zadnja glava odnosno hub gear isto ima manji stepen iskorišćenja nego klasičan prenos, teža je, opravka je složenija, točak se teže skida u slučaju da ti pukne guma, a kada ga vraćaš nazad moraš da dobro poznaješ sistem da bi ti posle i promena brzina ostala kao i pre promene točka (mislim da nije samo plug and play kao kod konvencionalnog menjača). Za duže ture, a kažeš da bi vozili i do 100km, u slučaju da kaiš pukne ne možeš ništa da uradiš već moraš da imaš identični rezervni kaiš kod sebe koji košta 100 evra. Znači, na turama ovaj kaiš moraš da imaš kod sebe. Takodje, karbonska vlakna od kojih se pravi kaiš posebno su osetljiva na savijanje u smerovima koji nisu predvidjeni, te tako isto taj rezervni kaiš mora da bude negde u bisagama ili rancu propisno savijen kako preporučuje proizvođač. U slučaju da koristiš običan lanac u slučaju da pukne, samo ga spojiš brzom spojkom ili alatkom od 500 din i nastaviš dalje da voziš. Običan lanac je oprobana i pouzdana komponenta bicikla koja je dostupna kod nas i jeftina je. Na duge ture samo sa komponentama koje možeš da zameniš bilo gde ili sam servisiraš. Moj zaključak je sledeći: ovakav bicikl se jedino kupuje u Nemačkoj gde imaš garanciju, brzo i lako dostupan servis i delove. Dobro je ovo za commutting do posla ako je prethodno ispunjeno jer kaiš je ok za kišu i nema podmazivanja uljima, sistem je jednostavan na prvi pogled sa manje nekakvih vidljivih delova, u principu dobar za one koji ne znaju ništa o opravci niti ih zanima, a žele da voze recimo do posla bez prljavih nogavica od lanca. Još jedna stvar, pošto je ovo bajs sa točkovima od 28 inča (možda i 29 jer ne znam koja je to guma, deluje debelo), a ram nije ženski nego skoro horizontalnu rudu, devojka visoka samo 165cm, pitanje je da li bi ona to mogla da opkorači. Ram jeste small, ali opet veći točkovi. Treba do uživo proveriti. Voziti na posao i zaustavljati se na semaforima, a da ne možeš lako da opkoračiš ram bicikla nije preporučljivo.
  • 4

#5 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 531 posts

Posted 03 April 2024 - 07:55 AM

Glede kaiša malo podseća na priče o automatskim menjačima na kolima :) jeste teže se nabavlja ovde i servisira, ali nije preteško niti nemoguće. Takođe je potrebno mnogo manje servisiranja, kaiš opušteno traje 20-30.000 km, to je više nego što će većina rekreativnih biciklista preći ikada u životu. Drugo situacije gde kaiš puca u uslovima vožnje u normalnim uslovima su na nivou statističke greške, pre ćeš iskriviti felnu na rupu ili tako nešto pa ostati pored puta. Evo recimo video ispod čoveka kome je pukao kaiš, objašnjeno i u kojim uslovima i precizno zašto, pa čak i kako da se nosi rezervni kaiš. Treće vožnja do 100km znači da si najdalje 50km od kuće, nisi u Ulan Batoru... 

 

Kaiš je odlično rešenje za ljude koji neće da se bave održavanjem i kojima treba bicikl za putovanje na posao i po gradu jer se njime i ne bave pa im samim tim nije neki značajan problem što je prenos snage nešto neefikasniji, tj to neće ni primetiti. 

 

Ostalo da li su veliki točkovi i sl, da li bi odgovaralo toj osobi je druga priča, kao i ovo što je Nesoni pomenuo, ali bicikl je sasvim za tu namenu i tu visinu osobe. I točkovi su 28", G-One gume ne postoje u 29" dimenziji. 

 


  • 0

#6 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 03 April 2024 - 12:20 PM

Ne znam koji servis u Novom Sadu ima alat za merenje tenzije kaiša (ako neko zna, neka napiše).

Pretegnut puca, prelabav se više haba (i kaiš, a i remenice).

Lanac je jeftin, prost i efikasan.

Kaiš je dobar jer se ne prlja toliko - po ostalim aspektima je lošiji.

 

Za servis brzina u glavi - koliko znam, velika većina servisa to ne uzima u rad, ili ne uradi kršteno (opet, ako neko zna da preporuči, neka napiše).

(Na BikeGremlin YouTube kanalu će sredinom meseca izaći korak-po-korak uputstvo ko hoće sam da se igra :) )

 

Dodatna čar za oba sistema (i brzine u glavi, i kaiš) je zamena/krpljenje gume, i vraćanje posle da sve radi kako treba.

To nije nešto što sam uradiš baš za minut, a nije da svaki servis to zna uraditi kako treba.

 

Relja


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#7 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14994 posts

Posted 03 April 2024 - 01:08 PM

Previse plasite ljude, karbinski kaisevi se odavno koriste i pouzdani su, takodje i nable sa menjacima. Kod konkretnog modela bicikla nema zatezanja kaisa, o tome se vodilo racuna prilikom projektovanja bicikla, tako da i ta kritika ne drzi vodu. Dakle zamena gume je "jednostavna" kao i kod obicnog bicikla. Kais dosta duze traje od lanca, moze se naruciti a cena je slicna kao i kod kvalitetnijeg lanca.


  • 0

#8 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 03 April 2024 - 02:22 PM

Previse plasite ljude, karbinski kaisevi se odavno koriste i pouzdani su, takodje i nable sa menjacima. Kod konkretnog modela bicikla nema zatezanja kaisa, o tome se vodilo racuna prilikom projektovanja bicikla, tako da i ta kritika ne drzi vodu. Dakle zamena gume je "jednostavna" kao i kod obicnog bicikla. Kais dosta duze traje od lanca, moze se naruciti a cena je slicna kao i kod kvalitetnijeg lanca.

 

Moje mišljenje, na osnovu mog iskustva je suprotno.

 

Pomenuti model ima ekscentričnu školjku patrone pogona preko koje se podešava položaj pogona i tenzija kaiša.

To u teoriji omogućava da se ne menja tenzija kaiša prilikom skidanja i vraćanja točka - samo je tada malo teže, barem meni.

 

Relja


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#9 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 531 posts

Posted 03 April 2024 - 02:38 PM

Ne znam koji servis u Novom Sadu ima alat za merenje tenzije kaiša (ako neko zna, neka napiše).

Pretegnut puca, prelabav se više haba (i kaiš, a i remenice).

 

Ček, ali i ovi u videu a i na tvojoj stranici se navodi zvanična aplikacija za telefon kao alat za merenje tenzije, da li misliš da je to neadekvatno?

 

Kaiš je dobar jer se ne prlja toliko - po ostalim aspektima je lošiji.

 

Jeste lošiji, ali bolji nije samo što se ne prlja - bolji je što se ne održava. Dobro podmazan lanac jeste efikasniji, ali znam mnoge korisnike kojima se lanac podmaže samo kada i ako voze bicikl kod majstora... U tom smislu je prosto mnogo jednostavniji za održavanje. Plus što su šanse da prosečan ženski korisnik bicikla u svrhu prevoza do posla sam menja gumu na pola puta otprilike slične kao da ja sutra sretnem jednoroga :)  


  • 0

#10 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14994 posts

Posted 03 April 2024 - 03:01 PM


  • 0

#11 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 03 April 2024 - 03:33 PM

Ček, ali i ovi u videu a i na tvojoj stranici se navodi zvanična aplikacija za telefon kao alat za merenje tenzije, da li misliš da je to neadekvatno?

 

 

Jeste lošiji, ali bolji nije samo što se ne prlja - bolji je što se ne održava. Dobro podmazan lanac jeste efikasniji, ali znam mnoge korisnike kojima se lanac podmaže samo kada i ako voze bicikl kod majstora... U tom smislu je prosto mnogo jednostavniji za održavanje. Plus što su šanse da prosečan ženski korisnik bicikla u svrhu prevoza do posla sam menja gumu na pola puta otprilike slične kao da ja sutra sretnem jednoroga :)  

 

 

Aplikacija je nužno zlo - a pomaže ako imaš osećaj koliko treba da bude zategnut kaiš, pa da skontaš kada fula.

Nisam zadovoljan previše.

 

Za ovo drugo - fora je da barem prosečan majstor to zna da namesti i podesi kako treba (ako se brzine ne našteluju dobro, uništava se ta glava sa brzinama, relativno brzo).

 

Naravno - neka kupi sebi šta ko voli.

 

Relja


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#12 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14994 posts

Posted 03 April 2024 - 03:50 PM

Za ovo drugo - fora je da barem prosečan majstor to zna da namesti i podesi kako treba (ako se brzine ne našteluju dobro, uništava se ta glava sa brzinama, relativno brzo).

Opet preterujete, prosecan majstor, vrhunski majstor, kao i obican korisnik  podesavaju brzine na isti nacin, krajnje jednostavno.


  • 0

#13 Veselin2511

Veselin2511
  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationBgd

Posted 11 April 2024 - 04:19 PM

Pozdav svima,

 

Sta mislite o ovoj bicikli?

https://www.2bike.rs...sc-kaisar-nov-s

 

Bicikl bi vozila devojka, 165 cm visoka. Ruta koja bi se vozila je 8 km svakodnevno do posla, plus ponekad vikendom do 100km lagana voznja.

 

Takodje, da li se vise isplati ovako neki bicikl sa kaisem i menjacom u zadnjoj glavi u odnosu na tradicionalniji bicikl?

 

Ne razumem se puno u bicikle, ali ubija u pojam ovo 100km lagane vožnje! Kako li tek izgleda ozbiljna... Pa još sa 167cm.

 

Respect!


  • 0

#14 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14994 posts

Posted 11 April 2024 - 05:01 PM

Sa druge strane kad razmislis, kome je lakse preci 100km, osobi teskoj 55kg ili osobi teskoj 90kg?


  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users