Jedna "osvetnička" vožnja, na koju sam čekao celih 6 godina, se konačno dogodila ovog leta...
Passo dello Stelvio, drugi najviši asfaltirani prevoj u Evropi, niži samo 8m od najvišeg asfaltiranog prevoja u Evropi.
Puno predivnih slika, planina, predela, ovo je samo za poželeti da se obiđe:
https://cyclingisway...vio-osveta.html
Uživaj i podeli sa drugima...
D.
Passo dello Stelvio - >>> OSVETA <<<
#1
Postavljeno 14 December 2023 - 11:03 PM
Biciklističke priče na blogu: https://cyclingisway...e.blogspot.com/
#2
Postavljeno 15 December 2023 - 01:45 PM
#3
Postavljeno 15 December 2023 - 06:37 PM
@MI1966
Paaaa, jesam (se raspisao), ali takva je vožnja i tamo su takvi predeli da je "raspisivanje" (nadam se) opravdano....
Biciklističke priče na blogu: https://cyclingisway...e.blogspot.com/
#4
Postavljeno 15 December 2023 - 09:12 PM
A što sin nije pravio društvo? Ne deli tvoju strast prema serpentinama ...
Uživanje je pratiti tvoje avanture
Sent from my CPH2449 using Tapatalk
#5
Postavljeno 15 December 2023 - 10:41 PM
@Nesoni
Velika većina slika je napravljena u letu (dok sam vozio), da, OK stao sam tu i tamo da slikam kad je kadar toliko dobar da jednostavno ne želim da ne uspe. Na spustu je skoro nemoguće slikati u letu, pa tu moraš da staneš, pa su većina slika nastale na penjanju.
Što se tiče Nikole (sin), on se ove sezone posvetio studijama, i realno je malo vozio, i to što je vozio bilo je uglavnom po ravnom, tako da trenutno nije u formi za ovako nešto. Zapravo on se oduvek deklarisao kao "ravničar", ali je jedno dve sezone lepo vozio brda kad sam mu objasnio tehniku, a onda je upisao fakultet, pa sad slabije vozi.
Drago mi je da ti se sviđaju priče...
Za poslednje malo više od 2 godine sam na blogu napisao 30 priča, a još jedno 15 strpljivo čeka u redu da budu napisane. Ako ih nisi pročitao sve, onda baci pogled na: https://cyclingisway...e.blogspot.com/
Kad odeš na blog tada sa leve strane imaš 10 najčitanijih priča, a ispod tih 10 priča u Arhivi su sve složene po godinama i mesecima kad su objavljene.
Biciklističke priče na blogu: https://cyclingisway...e.blogspot.com/
#6
Postavljeno 16 December 2023 - 05:28 PM
Meni je jedan od jačih utisaka bio kada sam se popeo sa suprugom i detetom gore na Stelvio kolima, naravno pošto sam u prethodna tri dana izvezao sva tri vrha na biciklu,Stelvio,Gaviu i Mortirolo, kad sam sa suprugom prisao da jedemo kobasice pita je prodavac koje hoces,ona kaze sta me pita nije cula , a on na srpskom Svinja , Jelen,Krava.Pitam ga kako zna srpske izraze (sad je komunikacija na engleskom), prodavac kaze da svakoga dana cuje 40 svetskih jezika i tako godinama unazad.
#7
Postavljeno 16 December 2023 - 05:47 PM
@MI1966
Paaaa, jesam (se raspisao), ali takva je vožnja i tamo su takvi predeli da je "raspisivanje" (nadam se) opravdano....
pa jeste...
Kamo sreće da je više "raspisivača".
Ja više volim da čitam, nego da gledam slike/video,
ali sve manje je kreatora takvih sadržaja.
#8
Postavljeno 16 December 2023 - 11:00 PM
@Rojers
Potpuno je realno... Pre 6 godina je Julian prodavao kobasice, i to radi i dan danas. A veliko je pitanje koliko je dugo prodavao kobasice pre nego što sam ga prvi put video.
Verujem da je naučio te tri životinje na svim jezecima da kaže...
Pravo je pitanje kako je prepoznao da treba da kaže na Srpskom?!?
Ali i to je verovatno stvar treninga...
Svaka čast za sva 3 prevoja!
Biciklističke priče na blogu: https://cyclingisway...e.blogspot.com/
#9
Postavljeno 16 December 2023 - 11:09 PM
@MI1966
Kažu da jedna slika vredi više od 1000 reči, ponekad je stvarno lakše dočarati neki predeo scenu ili dešavanje kad "zabaciš" par slika, odmah se lakše stekne utisak o onome što pišem.
E sad, da ponekad preteram sa slikama, ali ponekad je teško odbaciti neke slike kad su realno lepe, iskreno tu je uvek borba koje da ostanu koje da izbacim...
Što se tiče priča, napisah 30 priča u poslednjih 2 godine i 2 meseca, pa ako ih nisi sve pročitao eto prilike:
https://cyclingisway...e.blogspot.com/
D.
Biciklističke priče na blogu: https://cyclingisway...e.blogspot.com/
#10
Postavljeno 17 December 2023 - 12:25 AM
*
A ja volim više da čitam i zamišljam.
#11
Postavljeno 17 December 2023 - 09:36 AM
@MI1966
Slažem se da i jedno i drugo ima svojih draži (mislim čitanje i zamišljanje bez slika/filmova i priče sa slikama/filmovima).
U prvoj varijanti mašta je granica.
U drugoj su svari mnogo konkretnije ali ograničene na prikazane slike i filmove (van tog okvira u toj varijanti nažalost ne radi mašta i tu nema "improvizacije").
Blog sam počeo da pišem kad sam se u kratkom vremenu uverio koliko ljudi zapravo ne poznaju Srbiju i okruženje, pa sam krenuo sa idejom da ljudi vide šta sve lepo ima u Srbiji i okruženju. Onda se nekog momenta stvar otela kontroli, pa sam završio i u Austriji, Italiji, Sloveniji i slično.
Inače, pročitah tvoju priču o 600km za 24h, moj veliki respekt za to!
!!! B R A V O !!!
Biciklističke priče na blogu: https://cyclingisway...e.blogspot.com/
#12
Postavljeno 19 December 2023 - 02:36 PM
@Nesoni
Velika većina slika je napravljena u letu (dok sam vozio), da, OK stao sam tu i tamo da slikam kad je kadar toliko dobar da jednostavno ne želim da ne uspe. Na spustu je skoro nemoguće slikati u letu, pa tu moraš da staneš, pa su većina slika nastale na penjanju.
Što se tiče Nikole (sin), on se ove sezone posvetio studijama, i realno je malo vozio, i to što je vozio bilo je uglavnom po ravnom, tako da trenutno nije u formi za ovako nešto. Zapravo on se oduvek deklarisao kao "ravničar", ali je jedno dve sezone lepo vozio brda kad sam mu objasnio tehniku, a onda je upisao fakultet, pa sad slabije vozi.
Drago mi je da ti se sviđaju priče...
Za poslednje malo više od 2 godine sam na blogu napisao 30 priča, a još jedno 15 strpljivo čeka u redu da budu napisane. Ako ih nisi pročitao sve, onda baci pogled na: https://cyclingisway...e.blogspot.com/
Kad odeš na blog tada sa leve strane imaš 10 najčitanijih priča, a ispod tih 10 priča u Arhivi su sve složene po godinama i mesecima kad su objavljene.
Мене би занимало неколико речи о техници вожења брда. Године стигле, ваља чувати срце.
#13
Postavljeno 19 December 2023 - 11:18 PM
@Omega
Ako nije problem, da li možeš malo približnije da objasniš svoje pitanje npr.:
1. Kako voziti uspone?
2. Ili kako voziti dugačke uspone?
3. Ili kako se čuvati, na dugačkim i iscrpljujućim usponima?
4. Koja je gornja granica pulsa?
5. Ili sve prethodno... ili ni jedno od prethodnog...
Pozdrav,
D.
Biciklističke priče na blogu: https://cyclingisway...e.blogspot.com/
#15
Postavljeno 20 December 2023 - 07:03 AM
@Omega
Ako nije problem, da li možeš malo približnije da objasniš svoje pitanje npr.:
1. Kako voziti uspone?
2. Ili kako voziti dugačke uspone?
3. Ili kako se čuvati, na dugačkim i iscrpljujućim usponima?
4. Koja je gornja granica pulsa?
5. Ili sve prethodno... ili ni jedno od prethodnog...
Pozdrav,
D.
У принципу од свега помало, генерално техника вожње уз брдо. Немам већих проблема, све савладам у свом оптималном ритму (пре пар година и Гучево у цугу челичаном) али ме занима да ли се то савладавање успона може олакшати техником (без тренирања, возим 2-4 пута недељно, 30 -160-170 км, у зависности од доба године, више равно, сем Фрушке горе, 60 година) без превише коришћења метрике и електронике. Понекад рецимо кад хоћу да нагазим неки краћи успон, брже него што бих желео уђем у црвено, па морам да успоравам. Ако сам добро објаснио. Генерално ме све занима.
Kupiš e-bike i rešeno-
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Не видим се у томе никако вероватно ћу прећи на пешачења и лагано пешачки крос кантри кад не будем више возио бајс. У принципу, са друма још нисам сишао, иако саобраћај просто тера на бежање са сфалта
#17
Postavljeno 20 December 2023 - 11:00 PM
@Omega
Kao prvo, nisam neki ekspert što se tiče biciklizma, nego elektro inženjer, koji stvari posmatra sa inženjerske i praktične strane.
Istorijski gledano, što se tiče penjanja, imao sam nekoliko faza:
- Na samom početku (mog ozbiljnog biciklizma) sam vozio onako na osećaj, pa se umoriš, pa staneš izduvaš malo pa nastaviš i tako do vrha.
- Onda sam nabacio merač kadence (obrtaja pedala), i počeo da vozim uspone na kadencu, prvi put sam imao neko merenje, koje mi je pomagalo da bolje menjam brzine (bolje rečeno pravovremeno). Poskidao sam sva svoja vremena na usponima.
- Onda sam nabavio puls traku, pa sam jedno vreme vozio na puls, i to je bio sledeći kvalitet. Tada sam pojačavao i popuštao prema trenutnom pulsu.
- Zatim je došao Garmin, koji mi je pored pulsa, kadence pokazivao i trenutni nagib. E tu su se stvari jako promenile. Naime, sad kad sam znao koliki je nagib, pronašao sam idealne prenose za nagibe od npr. 4%, 5-6%, 7-8-9%, 10% i 10%+. Šta znači idealan prenos - to je prenos u kojem možeš da voziš taj nagib ceo dan (figurativno rečeno). Tako sam kad je uspon npr.5-6%, uvek vozio u istom prenosu, i to me je sa jedne strane ubrzalo, a sa druge strane sam se mnogo manje umarao, jer sam uvek vozio u "idealnom" prenosu za taj nagib.
- Pre godinu dana sam kupio power meter pedale i to su stvari postale još jasnije.
Tako da sada koristim kombinaciju 4 i 5, posmatram puls, kadencu, trenutni nagib i trenute vate koje proizvodim.
Ako je uspon kratak, onda realno nije bitno kako ga voziš i da li ulaziš u crveno.
Međutim, ako vožnja ima puno penjanja, ili velikih nagiba ili dugačkih uspona, onda vozim kako to volim da kažem "defanzivno", tj. prebacim na jedan lakši prenos nego što mi realno treba (po gore opisanoj matematici za idealne prenose) i tada se mnogo manje umaram (ovo sve u cilju da se izgura 3000, 4000 ili 5000m uvis tokom jedne vožnje).
Što se pulsa tiče, najgrublja matematika kaže 220-godine je maksimalni puls, to je za tebe 160 u minuti. Međutim, u našem sportu je srce poprilično izvežbano, pa nije problem ako kratkotrajno (minut-dva-tri) odeš i na 170 ili čak i 175, zapravo bitan je onaj prosečan puls na kraju vožnje i on ne sme da bude blizu 160 u tvom slučaju, jer to znači da si baš forsirao.
Na pravim usponima, nije bitna brzina kojom se krećeš, nego da si u pravom prenosu u kojem se ne umaraš previše i tada ga penješ iz prve, da li ću stići za 30 ili 45 minuta na vrh meni ne znači ništa, ali je količina snage koju ulažeš/trošiš u ta dva slučaja veoma različita.
Nisam neki frik opsednut tehnikom, za gore opisane faze 1-5 je trebalo jedno 7 godina. I svaka je donela neki novi kvalitet i novi način da se bolje rasporedim na usponima.
U poslednje vreme iscrtam i rutu na nekom od sajtova pa je ubacim u Garmin (ako je ozbiljna), tada mi Garmin proračunava još koješta (koliko imaš do kraja uspona - dužinski, koliko imaš do kraja uspona - visinski, koji ti je prosečan nagib do kraja uspona itd...), a to ti jako pomaže da dobro rasporediš snagu, tako izguraš celu voženju bez problema.
Nadam se da sam bar malo pomogao.
D.
PS. Malo sam se raspisao, al' se nadam da sam nekom pomogao...
Biciklističke priče na blogu: https://cyclingisway...e.blogspot.com/
#18
Postavljeno 21 December 2023 - 06:48 AM
@Omega
Kao prvo, nisam neki ekspert što se tiče biciklizma, nego elektro inženjer, koji stvari posmatra sa inženjerske i praktične strane.
Istorijski gledano, što se tiče penjanja, imao sam nekoliko faza:
- Na samom početku (mog ozbiljnog biciklizma) sam vozio onako na osećaj, pa se umoriš, pa staneš izduvaš malo pa nastaviš i tako do vrha.
- Onda sam nabacio merač kadence (obrtaja pedala), i počeo da vozim uspone na kadencu, prvi put sam imao neko merenje, koje mi je pomagalo da bolje menjam brzine (bolje rečeno pravovremeno). Poskidao sam sva svoja vremena na usponima.
- Onda sam nabavio puls traku, pa sam jedno vreme vozio na puls, i to je bio sledeći kvalitet. Tada sam pojačavao i popuštao prema trenutnom pulsu.
- Zatim je došao Garmin, koji mi je pored pulsa, kadence pokazivao i trenutni nagib. E tu su se stvari jako promenile. Naime, sad kad sam znao koliki je nagib, pronašao sam idealne prenose za nagibe od npr. 4%, 5-6%, 7-8-9%, 10% i 10%+. Šta znači idealan prenos - to je prenos u kojem možeš da voziš taj nagib ceo dan (figurativno rečeno). Tako sam kad je uspon npr.5-6%, uvek vozio u istom prenosu, i to me je sa jedne strane ubrzalo, a sa druge strane sam se mnogo manje umarao, jer sam uvek vozio u "idealnom" prenosu za taj nagib.
- Pre godinu dana sam kupio power meter pedale i to su stvari postale još jasnije.
Tako da sada koristim kombinaciju 4 i 5, posmatram puls, kadencu, trenutni nagib i trenute vate koje proizvodim.
Ako je uspon kratak, onda realno nije bitno kako ga voziš i da li ulaziš u crveno.
Međutim, ako vožnja ima puno penjanja, ili velikih nagiba ili dugačkih uspona, onda vozim kako to volim da kažem "defanzivno", tj. prebacim na jedan lakši prenos nego što mi realno treba (po gore opisanoj matematici za idealne prenose) i tada se mnogo manje umaram (ovo sve u cilju da se izgura 3000, 4000 ili 5000m uvis tokom jedne vožnje).
Što se pulsa tiče, najgrublja matematika kaže 220-godine je maksimalni puls, to je za tebe 160 u minuti. Međutim, u našem sportu je srce poprilično izvežbano, pa nije problem ako kratkotrajno (minut-dva-tri) odeš i na 170 ili čak i 175, zapravo bitan je onaj prosečan puls na kraju vožnje i on ne sme da bude blizu 160 u tvom slučaju, jer to znači da si baš forsirao.
Na pravim usponima, nije bitna brzina kojom se krećeš, nego da si u pravom prenosu u kojem se ne umaraš previše i tada ga penješ iz prve, da li ću stići za 30 ili 45 minuta na vrh meni ne znači ništa, ali je količina snage koju ulažeš/trošiš u ta dva slučaja veoma različita.
Nisam neki frik opsednut tehnikom, za gore opisane faze 1-5 je trebalo jedno 7 godina. I svaka je donela neki novi kvalitet i novi način da se bolje rasporedim na usponima.
U poslednje vreme iscrtam i rutu na nekom od sajtova pa je ubacim u Garmin (ako je ozbiljna), tada mi Garmin proračunava još koješta (koliko imaš do kraja uspona - dužinski, koliko imaš do kraja uspona - visinski, koji ti je prosečan nagib do kraja uspona itd...), a to ti jako pomaže da dobro rasporediš snagu, tako izguraš celu voženju bez problema.
Nadam se da sam bar malo pomogao.
D.
PS. Malo sam se raspisao, al' se nadam da sam nekom pomogao...
Obično izbegavam ovakve komentare jer ne donose nikakve nove informacije, ali moram da kažem:
Ovo je fenomenalno objašnjeno i uživao sam čitati.
Ko još nije skontao, Darko je izuzetan lik od kojeg se može puno toga naučiti.
P.S.
Pošto se na forumima ovakvi dragulji lako "izgube" u moru postova, mislim da bi bilo dobro da napišeš poseban članak na ovu temu (bilo na svom sajtu, bilo na BikeGremlin - jedno ne isključuje drugo ).
Relja
#19
Postavljeno 21 December 2023 - 08:28 AM
@Omega
Kao prvo, nisam neki ekspert što se tiče biciklizma, nego elektro inženjer, koji stvari posmatra sa inženjerske i praktične strane.
Istorijski gledano, što se tiče penjanja, imao sam nekoliko faza:
- Na samom početku (mog ozbiljnog biciklizma) sam vozio onako na osećaj, pa se umoriš, pa staneš izduvaš malo pa nastaviš i tako do vrha.
- Onda sam nabacio merač kadence (obrtaja pedala), i počeo da vozim uspone na kadencu, prvi put sam imao neko merenje, koje mi je pomagalo da bolje menjam brzine (bolje rečeno pravovremeno). Poskidao sam sva svoja vremena na usponima.
- Onda sam nabavio puls traku, pa sam jedno vreme vozio na puls, i to je bio sledeći kvalitet. Tada sam pojačavao i popuštao prema trenutnom pulsu.
- Zatim je došao Garmin, koji mi je pored pulsa, kadence pokazivao i trenutni nagib. E tu su se stvari jako promenile. Naime, sad kad sam znao koliki je nagib, pronašao sam idealne prenose za nagibe od npr. 4%, 5-6%, 7-8-9%, 10% i 10%+. Šta znači idealan prenos - to je prenos u kojem možeš da voziš taj nagib ceo dan (figurativno rečeno). Tako sam kad je uspon npr.5-6%, uvek vozio u istom prenosu, i to me je sa jedne strane ubrzalo, a sa druge strane sam se mnogo manje umarao, jer sam uvek vozio u "idealnom" prenosu za taj nagib.
- Pre godinu dana sam kupio power meter pedale i to su stvari postale još jasnije.
Tako da sada koristim kombinaciju 4 i 5, posmatram puls, kadencu, trenutni nagib i trenute vate koje proizvodim.
Ako je uspon kratak, onda realno nije bitno kako ga voziš i da li ulaziš u crveno.
Međutim, ako vožnja ima puno penjanja, ili velikih nagiba ili dugačkih uspona, onda vozim kako to volim da kažem "defanzivno", tj. prebacim na jedan lakši prenos nego što mi realno treba (po gore opisanoj matematici za idealne prenose) i tada se mnogo manje umaram (ovo sve u cilju da se izgura 3000, 4000 ili 5000m uvis tokom jedne vožnje).
Što se pulsa tiče, najgrublja matematika kaže 220-godine je maksimalni puls, to je za tebe 160 u minuti. Međutim, u našem sportu je srce poprilično izvežbano, pa nije problem ako kratkotrajno (minut-dva-tri) odeš i na 170 ili čak i 175, zapravo bitan je onaj prosečan puls na kraju vožnje i on ne sme da bude blizu 160 u tvom slučaju, jer to znači da si baš forsirao.
Na pravim usponima, nije bitna brzina kojom se krećeš, nego da si u pravom prenosu u kojem se ne umaraš previše i tada ga penješ iz prve, da li ću stići za 30 ili 45 minuta na vrh meni ne znači ništa, ali je količina snage koju ulažeš/trošiš u ta dva slučaja veoma različita.
Nisam neki frik opsednut tehnikom, za gore opisane faze 1-5 je trebalo jedno 7 godina. I svaka je donela neki novi kvalitet i novi način da se bolje rasporedim na usponima.
U poslednje vreme iscrtam i rutu na nekom od sajtova pa je ubacim u Garmin (ako je ozbiljna), tada mi Garmin proračunava još koješta (koliko imaš do kraja uspona - dužinski, koliko imaš do kraja uspona - visinski, koji ti je prosečan nagib do kraja uspona itd...), a to ti jako pomaže da dobro rasporediš snagu, tako izguraš celu voženju bez problema.
Nadam se da sam bar malo pomogao.
D.
PS. Malo sam se raspisao, al' se nadam da sam nekom pomogao...
Захваљујем на одговору, биће од помоћи свакако Откао возим, сем неко краће време када сам имао мерач каденце, нисам користио никакву метрику, већ све усклађујем по осећају. Предности мерења су ми јасне, али моји циљеви и идеје не захтевају употребу тих уређаја (спортски аспект вожње бицикла ми је најмање важан) и мање-више и без тога сам од вожњи добио управо оно што сам и желео. Имао сам у виду да временом набавим неки уређај јер године иду, ваља бити и мало мудрији с физичким активностима тог типа. Боље, то јест лакша вожња на успонима, помоћи ће ми да будем мирнији. Бележење вожњи ме не занима, само ово због чега сам се и јавио, па верујем да ће ми тачке 3 и 4 највише користити. И све остало што си написао ми је итекако корисно.
#20
Postavljeno 21 December 2023 - 11:21 PM
Obično izbegavam ovakve komentare jer ne donose nikakve nove informacije, ali moram da kažem:
Ovo je fenomenalno objašnjeno i uživao sam čitati.
Ko još nije skontao, Darko je izuzetan lik od kojeg se može puno toga naučiti.
P.S.
Pošto se na forumima ovakvi dragulji lako "izgube" u moru postova, mislim da bi bilo dobro da napišeš poseban članak na ovu temu (bilo na svom sajtu, bilo na BikeGremlin - jedno ne isključuje drugo ).
Relja
Relja,
Hvala na lepim rečima, dogovaramo detalje kad se sledeći put sretnemo na roštilju u Bockama...
Pozdrav,
Darko
Biciklističke priče na blogu: https://cyclingisway...e.blogspot.com/
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika