U sve spadam samo ne u neiskusnog drumskog biciklistu, ali izgleda da o veličini rama, tj novijih ramova pojma nemam, naravno, okvirno da, ali onako da pogodim 100% i nekog posavetujem nekako teško. Za sebe i mogu da pogodim mere, ali i tu bude po dva meseca nameštanja.
U Dechatlonu pre deset dana odem i sednem na Triban 120, koji ima ravan korman ko za mtb. Visok sam 173 i M bi mi odgovarao. Naravno ST odgovara svima pa i men, ali dohvat. Katastrofa. Sa ravnim volanom i lulom od verovatno 90mm kako je bila na tom biciklu, meni je dohvat bio premali, ko da sam "nabio" korman u grudi osećaj, a pogled ka osovinici prednjeg točka takav da ispada da mi je ram prevelik, osovinica je ispred kormana, a u stvari mi treba verovatno lula od 110mm kako bih leđa oborio ka dole . Zbog one sloping ili kako već geometrije, "uzdignute cevi" i visokog vrata nikako nisam mogao da se ispružim kako to radim na starom biciklu koji ima onu staru tradicionalnu geometriju.
Ili je navika sa starog na sve to uticala. Nzm.
Kada mi je lula spuštena dole, dakle izvadim spejsere, vozim nekako lakše kao da se manje umaram, stabilnije, lakše manevrišem kroz saobraćaj i gradsku gužvu, sigurniji sam na putu, ali se ujedno i družim sa prenjim točkom, jer mi je nos skoro na točku, totalno sam spušten na korman i bukvalno mi oči idu samo napred tamo gde vozim, a kada mi je korman podignut, kada nabacim spejsere, onda nekako sam uzdignutiji pa zevam sa strane i uopšte me ne vuče nekako da opalim po pedalama, tj nemam taj osećaj da noge krenu jako, možda zbog uspravinijih leđa. Pa ne voze ovi džaba sa kinutim spejserima, sem kada krenu u planine, eventualno dodaju po koji jer ustaju sa sica prilikom penjanja...
Koja je optimalna razlika u visini između kormana i sica?
Videću kasnije večeras "BikeGremlin" objašnjenja pa ću napisati svoje mišljenje...