Jump to content


Photo

DT Swiss Ratchet LN

DT Swiss

  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Posted 27 March 2023 - 07:59 AM

Zdravo svima,

 

Imam točkove DT Swiss X 1900, video sam da prodaju DT Swiss Upgrade Kit Ratchet LN for Freehub ali mi nije jasno koja je razlika u sistemu?

(Ono što sam uspeo da primetim je da LN ima drugačije zube tj. ima ih manje. Dok Ratchet sistem ima mnogo manje zubića)

 

Da li je neko zna koja je razlika i šta se dobija nadogradnjom? Takođe ako je neko ovo radio neka podeli iskustva. Hvala!

 

https://www.dtswiss....t-ln-technology

https://www.dtswiss....chet-technology

 


  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14998 posts

Posted 27 March 2023 - 11:10 AM

Ukratko, ako nemas zadnji amortizer bolje je imati sitnije zubice, ako imas zadnji amortizer bolje je imati krupnije. Sitniji brze ukljuce pogon kada prelazis preko prepreke koren, grana, kamen... dok krupniji umanjuju efekat "pedal kickback" kod sabijanja zadnjeg amortizera.


  • 1

#3 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Posted 27 March 2023 - 12:24 PM

Da li je samo to razlika kod ovog sistema i nadogradnje? Taj set košta 60-90e (alu-čelik) pa me zanima je l ima poente menjati ga? Deluje mi ako je samo to razlika i da neću baš osetiti, bar u mom slučaju...

 

Inače nisam se lepo izrazio, Ratchet LN ima 18 zubića. Dok običan Ratchet ima više 36.

 

Ovde sam video samo razliku u broju zubića i drugi zaptivak (kod LN je na "kapici" koja dihtuje na osovinu, dok je kod običnog obrnuto, duhtung je na osovini pa "kapica" naleže na nju), opet ne vidim tu neku razliku sem eto broj zubića.

 

https://www.dtswiss....logies-overview


  • 0

#4 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4677 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 27 March 2023 - 01:27 PM

Da li je samo to razlika kod ovog sistema i nadogradnje? Taj set košta 60-90e (alu-čelik) pa me zanima je l ima poente menjati ga? Deluje mi ako je samo to razlika i da neću baš osetiti, bar u mom slučaju...

Inače nisam se lepo izrazio, Ratchet LN ima 18 zubića. Dok običan Ratchet ima više 36.

Ovde sam video samo razliku u broju zubića i drugi zaptivak (kod LN je na "kapici" koja dihtuje na osovinu, dok je kod običnog obrnuto, duhtung je na osovini pa "kapica" naleže na nju), opet ne vidim tu neku razliku sem eto broj zubića.

https://www.dtswiss....logies-overview

Ma kupuj zatrebaće 100%.
Jer ništa gore ako nije odgovarajući broj zuba na freewheeel-u.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 1

#5 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Posted 27 March 2023 - 01:38 PM

Razjasnio sam sam sebi, DT Swiss je malo lošije napravio strukturu na sajtu za X 1900. Taj DT Swiss Upgrade Kit Ratchet LN (370) nema veze sa običnim Ratchet (350), već se odnosi na 3 pawl.

 

Ono što mogu da uradim je zamena zubića na 36 ili 54 i to je to. Ali nema neke svrhe u mom slučaju.

 

@Dusan011 hvala svakako, dobar odgovor.


  • 0

#6 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Posted 29 March 2023 - 10:02 AM

Novi update, ovo što sam pisao u ovom postu do sada i nije tačno jer sam se skroz zbunio, na sajtu dt swissa su neke stvari loše prikazanje i objašnjene pa otud zabuna. Tako da evo epiloga priče.

 

Kod nabli 370, konkretno kod mojih točkova X 1900 Spline dolazi sistem 3 pawl (mislim da je isti slučaj kod M i E serije).

 

Kada se radi upgrade koji preko košta 60 ili 90e u zavisnosti da li je alu ili čelik dobija se varijanta od 18T, ako želite 36 ili 54T morate posebno to da kupite što je još oko 60e. Znači upgrade na početnoj seriji točkova sa 3 pawl na Star Ratchet sa 54T izađe oko 150e.

 

Ja ću verovatno uzeti upgrade i koristiti fabrički 18T, prednost je će sistem biti dugotrajniji i biće manje opterećenja jer naleže zub na zub, dok 3 pawl ima veće opterećenje. Inače 54T se više troši zbog većeg broja zubića od 18T, ali se dobija bolji ugao i bolji zvuk.


  • 0

#7 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Posted 29 March 2023 - 06:57 PM

Inače 54T se više troši zbog većeg broja zubića od 18T, ali se dobija bolji ugao i bolji zvuk.


Apsolutno se ne troši više ili manje (tačnije ne troši se uopšte). 54t vozim zadnje 4 godine i ništa se nije potrošilo. 54t zahteva jako malo DT SWISS masti (zrno pirinča i manje) i to je to. Kod korišćenja veće količine masti dolazi do ne naleganja zupčanika i kidanja istih. Zvuk video ispod.

https://m.youtube.co...3rvJqCA&noapp=1

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#8 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Posted 29 March 2023 - 07:54 PM

Sad ću da karikiram i da dam primer koji nije vezan za ovo ali ima logike da se možda brže troše zubi kod 54T nego kod 18T.

Nije isto ako nešto npr. za jedan sekund okine 54 puta i 18 puta, normalno da će ovaj od 54 puta brže da se troši i da mu bude kraći vek jer prosto 3x brže radi. E sad možda su mislili na materijale kada su to rekli, tu sigurno ima razlike, ja sam uzeo steel i on je skuplji za 20e.

 

36T i 54T su superlight, manje težine, materijal mora biti mekši što znači da neće biti toliko kvalitetniji kao čelik. Tako da ako razmisliš logički ima smisla.


  • 0

#9 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5518 posts

Posted 29 March 2023 - 11:04 PM

...Nije isto ako nešto npr. za jedan sekund okine 54 puta i 18 puta, normalno da će ovaj od 54 puta brže da se troši i da mu bude kraći vek jer prosto 3x brže radi...

Niko nije rekao da je isto..Naravno da je normalno ako ce da predju isti put, ali ako ovaj 54 puta predje trostruko manji put, sta onda? Da li si uporedio velicinu zuba na "star ratchet"u sa 18 zuba i sa 54 zuba. Kako mozes na isti prsten da stavis 3 puta vise zuba? Jedini nacin je da budu manih dimenzija.

...ja sam uzeo steel i on je skuplji za 20e...

Sta je od celika u tvom upgrade setu? "star ratchet" sigurno nije! Celicni je "rotor" tj. telo freewheela na koje postavljas kasetu.

...36T i 54T su superlight, manje težine, materijal mora biti mekši što znači da neće biti toliko kvalitetniji kao čelik.

to sto su manje mase ne mora da znaci da su meksi, i naravno da su i 18 i 36 i 54T svi uradjeni od celika, razlika je u supljoj konstrukciji

...Tako da ako razmisliš logički ima smisla.

Ave sto si rekao logicki ima smisla ali nije tacno, nazalost :(
  • 1

#10 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Posted 30 March 2023 - 06:29 AM

Ne, ne troši se više, jer sila koja deluje na ta dva zupčanika da ostanu zabravljeni je manja od sile opruge koja je u hemijskoj olovci. Najveći je problem ne pravilno servisiranje, koje realno ne mora da se radi često. Inače DT-swiss nable važe (modeli posle HUGI-a i pre EXP-a) za bomb-proof nable a najvećim delom baš zbog star-ratchet-a. DT-swiss 240s je postavio standard što se tiče kvalitetne zadnje nable (jako dobar odnos težine, kvaliteta i cene).

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#11 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14998 posts

Posted 30 March 2023 - 10:03 AM

Ja sam nekako na strani da je manje zuba jace i dugotrajnije, DTSwiss pravi sa 24 zuba za elektricne bicikle...

 

Ovako izgleda ostecenje.

Z20210411_155926.jpg


  • 0

#12 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5518 posts

Posted 30 March 2023 - 10:03 AM

... Inače DT-swiss nable važe (modeli posle HUGI-a i pre EXP-a) za bomb-proof nable...

uh, za srce si me ujeo :) HuGI je zmaj, HuGI 240 je ... znao da bude problematican :(


  • 0

#13 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Posted 30 March 2023 - 10:23 AM

uh, za srce si me ujeo :) HuGI je zmaj, HuGI 240 je ... znao da bude problematican :(

Da HUGI 240 je isto imao veću količinu zuba 36 (ako se ne varam) i isto je odlazio jer nije pravilno održavan. Velika količina masti ubija star-ratchet.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#14 ivanovm

ivanovm
  • Members
  • PipPip
  • 69 posts

Posted 30 March 2023 - 11:53 AM

Kao što rekoh logično je da se veća površina koja je takva kod manjih zubića manje troši jer bolje naleže pod manjim pritiskom/brzinom, kod 54T su nabijeni i instant kači i prelazi na drugi zub, veće je to oprerećenje i brzina rada... Ne može nikako duže da traje kada 3x puta brže radi, to je činjenica...

 

Kao kada voziš auto pa se kolenasto vratilo vrti na 5000 i na 2000 obrtaja, pa ne može da bude isto, brža je tu eksploatacija.


  • 0

#15 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5518 posts

Posted 30 March 2023 - 06:41 PM

Kao što rekoh logično je da se veća površina koja je takva kod manjih zubića manje troši jer bolje naleže pod manjim pritiskom/brzinom, kod 54T su nabijeni...

cini mi se da si pobrkao, 54T ima manje zubice ali ih ima vise komada a 18T ima vece zubice ali ih ima manje

... Ne može nikako duže da traje kada 3x puta brže radi, to je činjenica...

opet ti...niko ne kaze da traje duze, ti tvrdis da traje krace. 54 malih zubica se ushkljocava brzhe ali zubici znatno manji od ovih 18T tako brzhe radi ali prelazi mnogo manji put tako da izadje skoro na isto u tolikoj meri da je zanemarljivo u poredjenju sa drugim faktorima od kojih je najznacajniji odrzavanje
  • 0

#16 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14998 posts

Posted 30 March 2023 - 08:04 PM

54T ima manje zubice ... a 18T ima vece zubice

ali prelazi mnogo manji put

Ne bih rekao da ima manjih ili vecih zubica, kontaktna povrsina im je ista cini mi se...

aBx7ivA.jpeg

Sto se predjenog puta tice, ugaona brzina je ista znaci 18 okine 18 puta u toku jednog okretaja tocka dok 54 okine 54 puta, tj. ostvare kontakt. Sad tu ima i onaj deo kada gusci zubici manje osciliraju ali sa druge strane i redji zubi imaju manju kosinu rampe pa udarac nije kao kod 54... Uglavnom problem kod 54 moze da bude da zbog lepljivosti ili puno masti ne stignu da ukljuce pa nastaje ostecenje vrhova koje sam pokazao.


  • 0

#17 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 31 March 2023 - 08:46 AM

Ako se ne napravi predopterećenje, više zubaca ne znači da će svi (ili čak polovina) zubi nositi opterećenje (zbog elastične deformacije čelika).

 

Po meni je sasvim OK sistem sa malim brojem većih (i jačih) zuba, i samo dva "perca," smaknuta tako da ne stoje na 180 stepeni jedno u odnosu na drugo (kako bi se dobilo manje praznog hoda dok opet ne uzubi, a teret svakako nosi samo jedan zub u suštini, u svakom datom momentu, pa je bolje da taj bude veći i jači).

 

Ovo je patent koji omogućava da se sa jačim pritiskom na pedale pojačava i predopterećenje, tako da (barem u teoriji) omogućava da više zuba prenosi snagu u datom momentu - Shimano SCYLENCE (koliko znam još nije zaživeo u praksi):

 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#18 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14998 posts

Posted 31 March 2023 - 12:48 PM

Ja koliko znam Shimano Microspline koristi taj sistem, sto ce reci zazivelo je u praksi, samo nije bas sjajan, mnogo je komplikovan. Meni se cini da se ovi sistemi sa malim uglom ukljucenja (tj mnogo zubica), da to tako nazovemo, ne prave zbog snage ili opterecenja vec zbog pojave velikih zadnjih lancanika od preko 40 zuba, na kaseti sa 50-tak zuba mnogo lanca prodje pre nego sto nabla ukljuci pogon. Drumasima ovi sistemi sa mnogo zubica i ne koriste previse jer su im male kasete.


  • 1

#19 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 31 March 2023 - 01:06 PM

Ja koliko znam Shimano Microspline koristi taj sistem, sto ce reci zazivelo je u praksi, samo nije bas sjajan, mnogo je komplikovan. Meni se cini da se ovi sistemi sa malim uglom ukljucenja (tj mnogo zubica), da to tako nazovemo, ne prave zbog snage ili opterecenja vec zbog pojave velikih zadnjih lancanika od preko 40 zuba, na kaseti sa 50-tak zuba mnogo lanca prodje pre nego sto nabla ukljuci pogon. Drumasima ovi sistemi sa mnogo zubica i ne koriste previse jer su im male kasete.

 

Microspline je spolja - sistem za montiranje kasete.

 

Pričam (i video pokazuje) o sistemu za uzubljenje tog microspline nosača na telo nable - to koliko znam nije zaživelo, sa takvim patentom.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#20 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14998 posts

Posted 31 March 2023 - 01:11 PM

A ja ti kazem da samo Shimano Microspline koristi taj sistem, nisam nazvao taj sistem microspline nego se koristi kod microspline. A da li je zazivelo ili nije imas jutub servis microspline nabli pa se uveri. Prodaju se i kod nas odavno.


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: DT Swiss

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users