Dobra pitanja. Redom:
1) Cene
Ne znam za razlike u cenama i šta tu tačno utiče (rekao bih da cene idu od viših, pa šta se ne proda po toj ceni, spušta se cena dok se ne proda).
2) Broj zuba na pogonu
Broj zuba utiče na dužinu prenosa. Što manje zuba na pred, to će prenosni odnos biti kraći ("lakši") sa istom veličinom zadnjeg lančanika - i obrnuto za više zuba napred.
3) Boost
"Boost" se odnosi na šire MTB nable (i samim tim i veću liniju lanca) od standardne širine pre toga.
Ideja je da se omogući veći razmak između prihvata žbica na nablama, kako bi točkovi bili jači, a i da se mogući više širine za zadnje ogibljenje na DH biciklima (boost efektivno proširuje i liniju lanca).
Prednje nable su sa 100 mm "boost"-ovane na 110 mm.
Zadnje MTB nable su dugo bile širine 135 mm.
Zatim su proširene na 142 mm, kako bi se omogućilo lakše montiranje "thru-osovina."
Ista je linija lanca kao na 135 mm nablama, isto rastojanje prihvata žbica na nabli, samo su krajevi malo širi, kako bi seli u udubljenja u odgovarajućem ramu (za taj standard) pa da se "thru-osvina" može ubaciti dok bicikl stoji na ubačenom točku, bez puno cinculiranja i pogađanja rupe u ramu za provlačenje iste (na nabli širine 135 mm bi kaseta češala o ram i linija lanca bi se morala suziti da bi mogla uleći u udubljenja u ramu pri motiranju).
Pri tom, 142 mm nabla može stati u ram za 135 mm uz malo preciznog brušenja krajeva (tj. skidanje po 3,5 mm sa svake strane).
Obrnuto, 135 mm nabla u 142 mm ram, u zavisnosti od modela nable, može uz dodavanje adaptera (ako je nabla sa "thru-osovinom" - nisam nikad pokušavao sa quick-release nablama i nisam siguran kako bih to izveo).
To, naravno nije bilo dovoljno - tako da je i tih 142 mm "boost"-ovano na 148 mm. Širi prihvati žbica na nabli, šira linija lanca (znači treba odgovarajuća dužina osovine pogona, odnosno dovoljno spejsera, za taj sistem), više prostora za jače zglobove zadnjeg ogibljenja, krući, jači točkovi...
Cinik u meni kaže da je to napravljeno da bi se uzele pare i ljudi ponukali na kupovinu novih ramova i točkova - jer ništa staro ne pasuje.
4) Dužina kurbli
U suštini zavisi od visine vozača i najbolje je da bude srazmerna visini.
Ko više vozi sa visokom kadencom, po pravilu više odgovaraju nešto kraće kurble, a ko ide na nižu kadencu (a više snage), lakše je sa dužim kurblama.
Ugrubo, za čoveka srednje visine, na drumašu je bolje 170 mm, a na MTB-u 175 mm (jer se češće dolazi u situacije da treba "čupati" na snagu).
5) Patrona pogona
Bilo koja, samo da je na navoj i Shimano.
Koju god Shimano da nađeš radiće posao. Skuplje su kao nešto lakše, ali nisam primetio nekih bitnih razlika sem toga.
6) Unapređenje pogona
Za bilo koji smislen odgovor, treba prvo samom sebi odgovoriti na pitanje: šta je problem i nedostatak postojećeg pogona? Tj. šta se želi postići unapređenjem?
7) Frikombinovanje komponenata
Tome sam posvetio seriju članaka o kompatibilnosti.
Ukratko & vrlo uprošteno - za 1x12 je bitno da napred bude narrow-wide lančanik (ako kupuješ pogon, on obično dođe već sa lančanikom), da lanac, kaseta, zadnji menjač i ručica zadnjeg menjača (takozvani "šifter") budu Shimano za 12 brzina.
Ako sam nešto propustio ili pogrešio, verujem da će me neko već ispraviti.