Neka te ne brine previše interno rutiranje sajli. To jeste komplikovanije za zamenu, ali nije neki posao za mudraca. Radi se o tome da bužir ili sajla koju izvlačiš iz rama (stara) treba da ti bude vodilja za novu sajlu, odnosno pre nego što izvučeš staru, za nju zakačiš ili zalepiš izolir trakom novu. Nije to neka posebna pamet samo se to ne sme zaboaviti ali da bicikl tako izgleda lepše to je sigurno. Naravno da je pri spoljnom rutiranju sajli lakše zameniti sve, ali realno gledano koliko često se to radi. Ako voziš puno i skoro svaki dan, možda jednom u 2 godine, ako voziš povremeno i po lepom vremenu, jednom u 5, 6 godina...Taman sam pomislio da sam blizu krajnje odluke i kupovine Sahara ili Trek, a sada si mi dao zadatak (slatke muke).
Sva tri su interesantna, Rabeneick i Cannondale dobra oprema, stanje sve kao novo ... nisam baš želeo 3x9 pa niti diskove ali me više odbijaju interno rutirane sajle u cevima.
Speedster izgleda najkompletnije i kao najbolja varijanta za mene, jedino što mi je odmah zapalo za oko su tanje gume. Koliko sa njima ima čvrstine u točkovima za eventualna naletanja na rupe i udarce, a po gradu i do Avale, Kosmaja biće toga.
Ako sam dobro razumemo imao si ga, pa te molim za podatak za koju najveću širinu gume ima prostora. Takodje ova velična rama 550 mm ja sam 180cm (ali unutrašnja noga 90cm i ruke su mi takodje malo duže za moju visinu) svakako da moram da probam, ali pošto si ga vozio šta misliš?
Hvala ti za predložena bicikla i savete.
Ja sam vozio Capriolo Firebird a to je drumska verzija Speedstera. To je bio moj prvi bicikl kojim sam počeo aktivno da vozim. Na njega su mogle gume 25, možda i 28 ali na baš tesno. Međutim Speedster ima V brake kočnica koje omogućavaju prihvat mnogo širih fuma a i viljuške imaju dosta više mesta. ČOvek je u oglasu napisao da uz njega daje gume 32 i 28, znači verovatno staje 32. Deblje od toga ti za grad i blagi offroad nikad neće trebati jer na ciklokros biciklima su gume 33 a oni voze po travi, blatu, pesku itd.
Nema potrebe da bežiš ni od 9, 10 ili 11 brzina. To su zapravo prednosti a ne mane i naravno da je bolje kad ima više brzina. Hidraulični diskovi su trenutno najbolje kočnice koje postoje na tržištu i ako imaš priliku da ih imaš na svom bajsu iskoristi je, bićeš oduševljen. Ako imaš bar malo smisla za mehaniku i makar mrvicu majstorskih ruku, sve te bajkove možeš da održavaš sam uz potreban alat i malo gledanja klipova na youtube-u.
P.S.
ŠTo se odabire veiličine rama za tebe tiče tu nisam siguran ali ja sam 182 a vozio sam 54 ram taj Capriolo, meni je bio odličan. Trebalo bi da ti 55 bude OK iako imaš duge ruke i noge, samo malo više izvučeš šticnu i u krajnjoj nuždi kupiš malko dužu lulu kormana i gotovo. Ali treba svakako probati ako možeš...