Poziciranje na drumskim trkacima
#81
Postavljeno 23 October 2022 - 01:48 PM
Kada su završili i rekli mi cenu "uz merenja idealnih dimenzija" konačno sam pao u nesvest. Posle iskakanja kroz prozor kad sam došao sebi otišao sam u drugu prodavnicu i kupio pancerice po normalnoj ceni koje i danas koristim ali bez idealnih mera.
#82
Postavljeno 23 October 2022 - 02:02 PM
Ovo me podseća kada sam otišao da kupim pancerice za skijanje. Izuše me ljudi, ubaciše u neku spravu, pojačaše temperaturu, vakumiraše nešto, izvadiše me, počeše da premeravaju. Kada sam došao sebi malo izgovorih nekako da sam došao samo da pogledam ali džaba, vratiše me u mašinu, kažu, mi ćemo tebi da izmerimo idealan pojas oko članka, listova i stopala, ništa ne brini. Mislim se, samo da se izvučem odavde. Mašu glavom, pojačavaj pritisak, smanjuj, izuvaj, obuvaj, drama, češu se po bradi gledaju medjusobno kao dva hirurga koja operišu pa nešto nije sve pošlo kako treba. Govorim ja, vi radite i sutra, ali džabe.
Kada su završili i rekli mi cenu "uz merenja idealnih dimenzija" konačno sam pao u nesvest. Posle iskakanja kroz prozor kad sam došao sebi otišao sam u drugu prodavnicu i kupio pancerice koje i danas koristim ali bez idealnih mera.
#83
Postavljeno 23 October 2022 - 05:48 PM
Super je da odes kod nekog srucnjaka da te namesti u idealnu poziciju, ali ono kad kupis nov bajs pa sam stelujes polozaj ima svoju draz...
Mislim da svako ko se iole ozbiljnije bavi biciklizmom zna osnove za pravilan polozaj a ovi sto idu bajsem do pijace i krug oko ade, njima polozaj i nije bitan
#84
Postavljeno 23 October 2022 - 08:05 PM
Ode drugi u kafanu, tamo ga ponese atmosfera, okrene par tura i ode stojka.
Hoće čovek da vozi bicikl, sviđa mu se ta ideja, čuo je koliko je podešavanje pozicije bitno ali ne zna ništa o tome i ne razume engleski pa od youtube-a nema mnogo pomoći. Ode na bajk fiting, da jednom 100 eura da ga neko namesti. U početku misli da je sve savršeno kad ga fiter postavi, a posle što više vozi, to više menja nijanse na tom podešavanju. Na kraju posle više godina pedalanja shvati da možda nije morao da da tih 100 eura ali ipak ne žali jer nije morao od nule da krene i da za svaku sitnicu razbija glavu.
Šta je kome i za koga mnogo a šta malo, i šta vredi a šta ne, večita je dilema.
Jedan bi polovan mtb da sa njim ide na posao i tu i tamo rekreacija kad je vreme idealno. Budžet je 300 evropskih. Njemu je ta stotka nerazumna svota.
Drugi kupuje drumski bajs i hoće da vozi 10 000 godišnje. Budžet je 2000, sprinterice je platio 250. Već zna koja mu pozicija odgovara ali možda od tog Stevića pokupi još po koji dobar savet... I da se malo ispriča sa likom, da ga pita kako je biti pro biciklista. Jebeš 100 eura, jednom se živi...
I opet 100 ljudi - ćudi, 100 žena - 200 sisa.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#87
Postavljeno 23 October 2022 - 10:03 PM
Ima tu jedna vazna stvar, a to je da mnogi ljudi nisu svesni svoje fizicke pripremljenosti. Desilo mi se ne malo puta, da ljudi sa viskom novca kupe odlican ram-bicikl, race geometrije i misle da ce sada ici kao nikada. A onda stize razocarenje, i kazu mi bolje sam se osecao na starom ramu-biciklu. Za te agresivne pozicije i bicikle, moraju da se imaju jake ruke , vrat, ledjni i stomacni misici i naravno noge. Posto race geometrija zahteva da si dosta savijen, mnogima telo to ne moze da izdrzi i javljaju se bolovi koje prepisuju biciklu a ne sebi. Prvih sat-dva voznje imaju snage, a onda kako im se zamaraju ruke, ledja i varat, vidis kako su ruke skroz prave, nemaju vise snage da drze telo nego sluze bukvalno ko dve motke, koje podupiru tezinu tela. Onda na to obicno ramena odu gore a glava upadne izmedj ramena.
Ne kraju kao slag na torti, pocinje da boli i medjunozje, jer se sada zbog nedostatka snage, svom tezinom nasade na sediste.
Znaci godine iskustva i neko znanje se mora posedovati. Mora da se zna koliko je neko stvarno jak, a ne koliko je jak u svojoj glavi. Prema tome treba da izabere i bicikl i poziciju i to bas nije lako za neiskusne vozace. Trebaju tu godine iskustva.
#88
Postavljeno 23 October 2022 - 10:23 PM
Drumski M Canyon, koji sam vozio 75 dana (3000km) [ukraden], nije mi baš bio odgovarao, a ovaj Canyon sa flat volanom u S veličini mi je odličan. Po merama sam bio negde između M i S, malo više M, ali sam uzeo S, jer sam znao da ću ubaciti rogove i tamo držati šake 99% vremena.
Sedište sam, naravno, povukao unazad.
Sedište, njegovu visinu, doterivao sam neko vreme, pa kad sam bez ikakvih bolova (osim onih od pada u Osijeku ) izvozio brevet 4CC, pa se još i biciklom vratio kući (1500 + 700 km), nisam više ništa dirao. Najbitnije mi je da ne bole kolena, ne trnu šake ili stopala i to je to...
#89
Postavljeno 24 October 2022 - 03:57 AM
Uvek je bolje kupiti bicikl manje agresivne geometrije pa ga češće voziti iz dropova nego preagresivan bicikl na kojem se dropovi ne koriste.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#90
Postavljeno 24 October 2022 - 05:33 AM
Nije bilo bitno da li je bic bio veći ili manji jer nije ni bilo izbora već se vozilo šta se imalo.
Kao i obično, ovde se uglavnom raspravlja o glupostima a najmanje se vozi.
https://picasaweb.go...208760685671353
#91
Postavljeno 24 October 2022 - 05:35 AM
#92
Postavljeno 24 October 2022 - 06:20 AM
A nekada davno, pre 30-35 godina kad nije postojao bike fiting i ostala čuda-muda jednostavno smo vozili. Mnogi na ovom forumu tada nisu bili ni rodjeni.
Nije bilo bitno da li je bic bio veći ili manji jer nije ni bilo izbora već se vozilo šta se imalo.
Kao i obično, ovde se uglavnom raspravlja o glupostima a najmanje se vozi.
Ne znam baš da li bih se složio sa tobom. Zar pravilno podešen bicikl nije ubedljivo najbitniji faktor koji utiče na vožnju bez bolova i problema koji ako se ignorišu mogu da dovedu i do većih komplikacija?
Od svih "gluposti" o kojima smo raspravljali, ovo je jedna od retkih tema koja zapravo itekako ima smisla...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#93
Postavljeno 24 October 2022 - 07:16 AM
Као што се према речима колеге Миловука, неки разочарају када им нови супер бицикл не донесе оно што су очекивали, тако је могуће да им ни плаћање намештања позиције неће донети скок од 100% у перформансама вожње, јер га свеједно неће моћи дуго да држе.
Наравно, свако је слободан да троши новац како нађе за сходно, али није увек неопходно.
#94
Postavljeno 24 October 2022 - 09:37 AM
Nije nužno da to mora biti bike fiting. Niti je presudna 100% idealna pozicija jer velika većina ne vozi bicikl po 10 sati dnevno. O višednevnim vožnjama je suvišno i pisati. Retki su oni koji voze nekoliko dana uzastopno/celodnevno.
Eto, ja npr imam 3 različita bicikla.. drum, mtb i treking. Svaki ima različitu poziciju i položaj i svaki od ta 3 mogu da vozim danima po ceo dan.
Toliko o bike fitingu. Ako ruke, ramena i vrat ne ojačaju džaba idealan bic, džaba fiting, džaba gedžeti.. vožnja ili neće prijati ili će biti mlakadžijska.
Kao što sam i napisao.. malo se ovde vozi a mnogo piskara i raspravlja o manje ili više bitnim stvarima.
https://picasaweb.go...208760685671353
#95
Postavljeno 24 October 2022 - 07:26 PM
Postoji mogucnost da poziciju namesti neki strucnjak za to, a da musterija ne bude zadovoljna. Ja nikad ne bih nekome moga da namestim i da budem siguran dal ce biti zadovolja, dokle se ne bih provozao sa njim. Pod uslovom da mogu da ga pratim. Ali posto uglavnom rade amateri, vozio bih 3-4 sata i mogao bih da vidim i snagu i stil i sve. Gledao mu telo posle sat-dva-tri sata voznje. Pa tek onda video da li je uopste izabrao odgovarajuci bicikl. Pa ako je slab isao bih u opusteniju varijantu sa lulom u plusu, vise spejsera, pa kako je vozac sve jaci polako ka agresivnijoj poziciji.
Stvarno mi nije jasno kako nameste poziciju ako ne znaju s km imaju posla. Jer idealana pozicija za profesionalca je skroz losa a za amatera i suprotno. Plus sto postoji izmedju ogroman broj stepenna fizicke spreme.
Jos jedan primer iako nije drum. Imao sam Scott scale carbon mtb predzadnje generacije, i posle kupim onaj beli zadnje generacije. Oba XL-53 cm. Medjutim ovom belom su produzili horizontalnu cev za 1,5-2 cm i vrat je duzi bio nekih 1 cm. Ja to nisam mogao da vozim, probao mucio se i na kraju prodao. Znaci ista visina ali ga produzili, za mene je to bila nepremostiva prepreka. Imao sam utisak da sam na kamili.To je ono kad se srodis sa biciklom, kao sto mi je bio taj stari, sve mi je leglo, a ovo je bilo posle stano telo. Ja osetim sticnu ako pomerim 3-4 mm, a kamoli ram duzi za 2 cm. Srasno je to bilo za mene.
#96
Postavljeno 24 October 2022 - 08:29 PM
Malo ću eksperimentisati nedelju/dve pa ću prikazati / postaviti ovde izabranu dužinu lule i pitati vas za mišljenje oko položaja tela
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#97
Postavljeno 24 October 2022 - 08:45 PM
Sutra mi stiže lula od 100mm pa ću uz postojeće kompletirati dužine 80,90,100,110mm.
Malo ću eksperimentisati nedelju/dve pa ću prikazati / postaviti ovde izabranu dužinu lule i pitati vas za mišljenje oko položaja tela
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
Mozes i malo sediste da vratis nazad, mada je vec dosta nazad, ali bi valjalo zbog kolena i mozda malo da ga spustis. To u kombinaciji sa tom duzom lulom, imaces dosta polegnutiji polozaj tela. Idealan je neki ugao u odnosu na zemlju od 45 stepeni. Profi voze dosta manji ugao. Ruke i telo nekih 90 stepeni, kada su na samaraljkama.
#98
Postavljeno 26 October 2022 - 06:44 AM
Iz mog površnog znanja materije, podešavanje pozicije je dobijanje najviše snage iz što bolje pozicije (pozicija koja ne opterećuje pri vožnji). Ono što me najviše nervira je kada neko kaže treba da se utreniraš da te ne bi bolelo. To nije tačno, ne mogu se zglobovi utrnirati niti se kosti produžiti niti skratiti (sem dok traje period rasta). Medicina nije ekzaktna nauka ali ima granice i većinom se zna fiziologija organa (kako organ funkcioniše). Bike fitting uzima ono što je poznato (pozicije tela za dobijanje najviše snage) i primenjuje to na svakog posebno. Primer: Ja, zbog preloma oba radijusa (deblja kost u podlaktici) i ispadanje obe ulne (tanja kost u podlaktici) iz ručnog zgloba nemam potpunu pronaciju desne šake (okret šake iz supu nosi u supu prosipa). Zbog toga imam ponekad trnjenje leve šake. Takve stvari se uzimaju u obzir kod bike-fitting-a i pokušava se dobiti optimalna pozicija uz sva ograničenja.
Imaju programi za kompjuter koji se koriste za pomać pri tom određivanju (kinovea je bila jedna od free opcija). Učitava se snimak pokreta na kome se radi i onda se mere uglovi koji se postižu pri tom pokretu. Menjanjem pozicije se menjaju ti uglovi i meri se snaga proizvedena pri različitm uglovima/pozicijama kao i izdržljivost i gleda se subjektivan osećaj.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
And now something completely different
#100
Postavljeno 26 October 2022 - 07:47 AM
Jedno glupo pitanje. Šta se više isplati, ram, lula, šticna, volan itd. zameniti više puta ili odraditi bike-fitting?
Iz mog površnog znanja materije, podešavanje pozicije je dobijanje najviše snage iz što bolje pozicije (pozicija koja ne opterećuje pri vožnji). Ono što me najviše nervira je kada neko kaže treba da se utreniraš da te ne bi bolelo. To nije tačno, ne mogu se zglobovi utrnirati niti se kosti produžiti niti skratiti (sem dok traje period rasta). Medicina nije ekzaktna nauka ali ima granice i većinom se zna fiziologija organa (kako organ funkcioniše). Bike fitting uzima ono što je poznato (pozicije tela za dobijanje najviše snage) i primenjuje to na svakog posebno. Primer: Ja, zbog preloma oba radijusa (deblja kost u podlaktici) i ispadanje obe ulne (tanja kost u podlaktici) iz ručnog zgloba nemam potpunu pronaciju desne šake (okret šake iz supu nosi u supu prosipa). Zbog toga imam ponekad trnjenje leve šake. Takve stvari se uzimaju u obzir kod bike-fitting-a i pokušava se dobiti optimalna pozicija uz sva ograničenja.
Imaju programi za kompjuter koji se koriste za pomać pri tom određivanju (kinovea je bila jedna od free opcija). Učitava se snimak pokreta na kome se radi i onda se mere uglovi koji se postižu pri tom pokretu. Menjanjem pozicije se menjaju ti uglovi i meri se snaga proizvedena pri različitm uglovima/pozicijama kao i izdržljivost i gleda se subjektivan osećaj.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
To sto tebe nervira sto kazu je ipak tacno. Ne znam zasto si uzeo primer hrskavica i kostiju, kada najveci broj problema prave slabi misici. Masu puta sam se vozio sa ljudima koje od voznje boli vrat, jer su mu slabi vratni misici. Kada imas agresivnu poziciju na biciklu, kada je telo takoreci paralelno sa zemljom, vrat ti ide unazad da bi video kuda vozis. Dok kada normalno hodas ulicom, vrat je u linij sa telom. Ovo bi bilo slicno kao da ides ulicom i non stop gledas u nebo. Naravno da bi te boleo vrat. E to i bolovi u rukaka, ledjima, nogama se naravno zavrsavaju sa utreniranoscu. Kao i bolovi zbog sedista. Razlikujemo se naravno, ali kada si utreniran, ne oklembesis se svom tezinom na sediste. Tako da utreniranost jeste najvaznija.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika