Jump to content


Fotografije

Poziciranje na drumskim trkacima


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
155 odgovora na ovu temu

#61 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 22 October 2022 - 08:20 PM

Ma nije ni kod profesionalac bas sve zapisano u kamenu. Ostro oko moze i kod njih da vidi razlike. Ako si radnik, da ti je zadatak da vuces glavnog vozaca, imaces sto agresivniju poziciju, sa sto manjim otporom vazduha. Ako si brdas, gde su brzine male, a do brda te dovuce radnik, ne moras da imas lulu u nekom teskom minusu. 

Ali treba definitivno znanja, vecina ljudi nema, ali nemaju ni odgovarajuce bicikle, tako da sve to prolazi. Sve to ide postupno ali treba def. iskustva.


  • 0

#62 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1889 posts

Postavljeno 22 October 2022 - 08:44 PM

Za koliko vremena to rade ozbiljni stručnjaci ?

Mislim oko 2 sata, ali možda i više, ne 'vataj me za reč. :D
U svakom slučaju, kao što već rekoh, ne plaća se vreme, nego znanje i, naravno, korišćenje tih njihovih spravica.

*

Jednom se, na Skiathosu, jedan čovek bunio kod mog drugara slikara što ovaj naplaćuje izradu portreta 40€, a napravi ga za 25 minuta, pa mu je taj Cvele, akademski slikar, odgovorio: "Pa nije 25 minuta, nego 20 godina plus 25 minuta..."
  • 1

#63 Pustolov_pb

Pustolov_pb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts

Postavljeno 22 October 2022 - 10:02 PM

Ne bih ja to štelovanje par veličina toliko mistifikovao kao što je umeće akademskog slikara. 

 

U ostalom vidimo na trkama da su različito "postavljeni" i profesionalci. Vidim neko, kako imam utisak jedva dohvaća pedale, neko je nenormalno mnogo rastegnut, neko... rastegljiva je to kategorija, kao što je svako različit. Kao što ima različitih stilova skijanja i plivanja i svi su podjednako efikasni.


  • 1

#64 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1889 posts

Postavljeno 22 October 2022 - 10:40 PM

Pa možda je baš u tome caka: da im stručnjak nađe gde su oni u tom vrlo rastegljivom dijapazonu, da bi dali svoj maksimum.

A ima stručnjaka i "stručnjaka". Meni su najkredibilniji bivši vozači, koji su kasnije (ili tokom karijere, nebitno) završili i neke škole i odlično poznaju ljudsko telo i kako sve to funkcioniše. Jedan od njih je, na primer, jedan od dva voditelja na italijanskom GCN kanalu na YT.
  • 0

#65 Pustolov_pb

Pustolov_pb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts

Postavljeno 23 October 2022 - 12:15 AM

Ja nešto mislim da profesionalci upravo sami sebe pozicioniraju bez pomoći bilo koga. Ceo život na bajsu još će sad da mu neko nudruje.

Tokom karijere profesionalni biciklista predje oko 700 000 km. Letos čuh prateći TDF.
Nevezano za temu, bonus info :)
  • 0

#66 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4469 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 October 2022 - 03:18 AM

Mislim oko 2 sata, ali možda i više, ne 'vataj me za reč. :D
U svakom slučaju, kao što već rekoh, ne plaća se vreme, nego znanje i, naravno, korišćenje tih njihovih spravica.
*



I mehaničar naplaćuje svoje znanje + uložen novac u daleko skuplji alat. I naplati 85€ zamenu amortizera, opruga, diskova, pločica, kugli i spona + nosač motora. Pri tom provede 5-6 sati i bude umazan do lakata.
Toliko o naplaćivanju podešavanja pozicije na biciklu.
Pustolov je u pravu, guljenje kože biciklisti rekreativcu.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#67 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 October 2022 - 05:23 AM

Ako lekarski pregled od petnaest minuta košta 3000-6000 dinara, onda fizijatar neće da "proda" dva sata svog vremena za 50 evra. Druga je stvar što kod nas to ne rade fizijatri nego bivši biciklisti. To je glavni razlog zašto još nisam otišao.
Fizijatar koji je i sam rekreativac je idealni bike fitter. Bivši profesionalci su razgibani i imaju potpuno drugačiji položaj od rekreativaca, ako sude po sebi (a ko to ne radi), lako mogu da forsiraju agresivniju poziciju od one koja je odgovarajuća za amatera.
I da ponovim: oni koji su skladno građeni, verovatno mogu da se postave uz pomoć iskusnijeg kolege. Oni koji imaju nekakav problem, ograničenje, možda neće nikad naći idealnu poziciju, već samo kompromis, čak i uz pomoć profesionalca.
  • 2

#68 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 October 2022 - 06:55 AM

Ako lekarski pregled od petnaest minuta košta 3000-6000 dinara, onda fizijatar neće da "proda" dva sata svog vremena za 50 evra. Druga je stvar što kod nas to ne rade fizijatri nego bivši biciklisti. To je glavni razlog zašto još nisam otišao.
Fizijatar koji je i sam rekreativac je idealni bike fitter. Bivši profesionalci su razgibani i imaju potpuno drugačiji položaj od rekreativaca, ako sude po sebi (a ko to ne radi), lako mogu da forsiraju agresivniju poziciju od one koja je odgovarajuća za amatera.
I da ponovim: oni koji su skladno građeni, verovatno mogu da se postave uz pomoć iskusnijeg kolege. Oni koji imaju nekakav problem, ograničenje, možda neće nikad naći idealnu poziciju, već samo kompromis, čak i uz pomoć profesionalca.

 

Potpisujem.

 

Inače, diskusija o cenama u surovom kapitalizmu je besmislena.

 

Malo ljudi će tražiti da im se smanji plata.

Velika većina gledaju zaraditi koliko mogu (neki uz ograničenje da nikoga baš ne pokradu ili prevare).

 

Usluge bike fittinga ne spadaju u one za koje je moguće napraviti monopol (poput notara na primer, gde mora da se dobije posebna tozvola i tarife koja država propisuje su da zvone uši - neka me pravnici isprave ako grešim i može kontakt povoljnog i dobrog notara u NS  :) ).

 

Svako može da se oproba i vidi kako ide posao. Isto kao što svako bira hoće li koristiti i koliko je spreman platiti za uslugu.

 

Uz to, ko dobro naplaćuje svoje usluge (i ima dobru platu), obično ima i prostora za pro-bono rad.

Ko radi za siću, taj mora naplatiti i onome koji stvarno nema, a treba mu/joj pomoć - jer inače ide u minus/bankrot.

 

Sve ima prednosti i mana, ništa nije savršeno.  :)

 

Tužno je što kod nas većina ljudi radi za manje od 5 evra na sat, neto. Ali to ne znači da svi moramo biti siromašni - ko pošteno i kvalitetno radi, a može naplatiti više, mislim da je sumanuto da spušta cene (ako ne mora).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#69 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4469 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 October 2022 - 07:03 AM

Ko radi za siću, taj mora naplatiti i onome koji stvarno nema, a treba mu/joj pomoć - jer inače ide u minus/bankrot.
 



Sve se bojim da će taj ko radi bike fiting otići u bankrot.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#70 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 October 2022 - 07:43 AM

Sve se bojim da će taj ko radi bike fiting otići u bankrot.

 

Ne znam ko to radi u Novom Sadu.

 

Ako je visoko profitabilno, čudi me da nema puno ljudi koji pružaju takve usluge (naravno, moguće je da ih ima dosta a da ja ne znam za njih - u tom slučaju grešim).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#71 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 23 October 2022 - 08:13 AM

Baš je visoko profitabilno, razbiše se od para tih par ljudi u zemlji koji to rade. Koliko nas ovde će platiti 9000 din ili 100 evra da ga neko namesti na bajs? Svako ko vozi par godina (ako je hteo) naučio je više nego dovoljno da se sasvim korektno namesti. Oni koji ne voze toliko, prestali su odavno da voze. 

 

Opet znam čoveka koji je dao 40 evra da mu tip podesi pločice na pedalama, kao što znam tipa koji vozi sa skroz upredenim stopalom jer ga mrzi da podesi pločicu. 


  • 3
.

#72 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4469 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 October 2022 - 10:14 AM

Ne znam ko to radi u Novom Sadu.
 
Ako je visoko profitabilno, čudi me da nema puno ljudi koji pružaju takve usluge (naravno, moguće je da ih ima dosta a da ja ne znam za njih - u tom slučaju grešim).



Pre će biti da nema mnogo šarana koji će toliko para dati za to.
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#73 963MD

963MD
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 23 October 2022 - 10:18 AM

Ja sam imao taj problem. Dosta čitao, pitao za savet. Na kraju otišao do Bozara (kod Asterixa na Ušću), on me "pozicionirao" u početni pravilan položaj. Mesecima posle toga po par milimetara pomerao, okretao, spuštao, podizao volan i sedište i na kraju došao do meni odgovarajuće pozicije.
Ono što hoću da kažem je da ne treba preskočiti savete iskusnijih ali na kraju ti najbolje poznaješ tvoje telo i znaš šta mu prija a šta ne.
Potraži savet iskusnog kolege (makar ih u Bgdu ima, možda se i neko javi) a posle podešavaj i isprobavaj sam
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk


Usvojicu tvoj savet. Imajuci u vidu da sedenje i pedaliranje nije prirodno za ljudski organizam, treba uzeti u obzir iskustvo preko 100 godina voznje biciklom
  • 0

#74 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 October 2022 - 10:33 AM

Pre će biti da nema mnogo šarana koji će toliko para dati za to.

 

Mislim da je veći problem u tome da ljudi ne znaju koliko to pomaže.

 

Bezbroj puta sam ljudima pomagao oko fittinga kada vidim da baš sede "čudno" - a pogotovo kada se žale na probleme.

 

Neko ne može sam to sebi rešiti, pored svih dostupnih uputstava i slično.

 

Naravno, ko to želi nuditi kao uslugu, mora se stručno usavršavati (jer kod ljudi koji nisu skroz zdravi i fit, to se preklapa sa poslom fizijatra), platiti za opremu (specijalan podesivi bajs, dosta modela kormana, sedala, pedala i slično), registrovati firmu, plaćati porez - a što ti kažeš, niko nije blesav da plati za to.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#75 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1889 posts

Postavljeno 23 October 2022 - 12:04 PM

I mehaničar naplaćuje svoje znanje + uložen novac u daleko skuplji alat. I naplati 85€ zamenu amortizera, opruga, diskova, pločica, kugli i spona + nosač motora. Pri tom provede 5-6 sati i bude umazan do lakata.
Toliko o naplaćivanju podešavanja pozicije na biciklu.
Pustolov je u pravu, guljenje kože biciklisti rekreativcu.

Kada bi i njih bilo na svakom ćošku, pala bi cena drastično, jer bi to značilo i da svi oni imaju dovoljno posla. A sve dok ih je premali broj, jer nemaju dovoljno posla, cene će biti visoke.
  • 0

#76 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4469 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 October 2022 - 12:55 PM

Kada bi i njih bilo na svakom ćošku, pala bi cena drastično, jer bi to značilo i da svi oni imaju dovoljno posla. A sve dok ih je premali broj, jer nemaju dovoljno posla, cene će biti visoke.



Što dovodi do zaključka da mnogi (većina) neće platiti taj fiting.
Kao što je Flocus i napisao u vezi fizijatrije. Veliko je pitanje koliko je i Stević stručan u oblasti fizijatrije. Verovatno malo a vrlo moguće ni to malo jer se fizijatrija uči godinama još od srednje škole.
Nego koristi priliku jer je Beograd veliki grad i medju nekih 2,5 miliona stanovnika uvek ima nekog kome može prodati maglu.
U manjim sredinama, gradovima veličine Valjeva, Užica i sl toga nema. U Beograd i Novi Sad slila se sva rulja iz ove zemlje.. i ona koja je puna para i ona koja nema za 'leba.
  • 3
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#77 Pustolov_pb

Pustolov_pb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts

Postavljeno 23 October 2022 - 01:05 PM

Zato se kaže, u Beogradu bi prodao kamen za kupus. Specijalan, samo za to.
  • 0

#78 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1889 posts

Postavljeno 23 October 2022 - 01:25 PM

Što dovodi do zaključka da mnogi (većina) neće platiti taj fiting.
Kao što je Flocus i napisao u vezi fizijatrije. Veliko je pitanje koliko je i Stević stručan u oblasti fizijatrije. Verovatno malo a vrlo moguće ni to malo jer se fizijatrija uči godinama još od srednje škole.
Nego koristi priliku jer je Beograd veliki grad i medju nekih 2,5 miliona stanovnika uvek ima nekog kome može prodati maglu.
U manjim sredinama, gradovima veličine Valjeva, Užica i sl toga nema. U Beograd i Novi Sad slila se sva rulja iz ove zemlje.. i ona koja je puna para i ona koja nema za 'leba.


Pa tako to ide...
Ulogu igra i slaba platežna moć u Srbiji.
Ne znam koliko takve usluge koštaju u bogatijim zemljama, ali sigurno ljudi tamo lakše mogu sebi da priušte i luksuze, pa tako i taj bajk fiting.
Sa druge strane, tamo je veća konkurencija, pa ko se malo informiše može lako da nađe dobrog majstora. Dok u Srbiji imaš tog Stevića i ne znam koga još, pa onda uzmi il' ostavi...
  • 0

#79 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1889 posts

Postavljeno 23 October 2022 - 01:30 PM

Ako neko slučajno zna italijanski, postoji sajt bikeitalia.it pa može da se informiše tamo kod njih, kao i na fb ako ih zaprati, a posebno njihovog biomehaničara (kako ih oni zovu) koji se zove Omar Gatti, koji je završio i škole, takođe i vozi bicikl (odlično poznaje i bicikle), kao cikloturista, a i do posla svakodnevno.
  • 0

#80 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 531 posts

Postavljeno 23 October 2022 - 01:31 PM

Evo recimo jedan cenovnik iz Londona, full bike fit je 150 funti, da kažemo duplo skuplje nego kod nas ali su kod njih inače usluge značajno skuplje

https://venture-perf...uk/?page_id=104
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika