Električni menjači
#1
Postavljeno 29 August 2022 - 02:17 PM
Nisam našao ovde neku temu koja se bavi osnovama rada tih menjača (Sram Red, Campagnolo EPS, uz gore pomenuti ), pa me interesuje osnovne stvari o ovim menjačima, pogotovu od strane članova koji ih koriste.
Da li se mogu primeniti na faktički bilo koju grupu, koje su mane (osim cene) , da li zahtevaju neko posebno održavanje, da li je servis istih komplikovan, vidim da se dosta bajseva prodaje bez punjača (da li to znači da treba da postoji sumnja u poreklo bajsa) itd, itd.
Hvala za svaki info
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#2
Postavljeno 29 August 2022 - 02:38 PM
Kada staneš, možeš da odmah (u mestu) prebaciš par brzina na dole, nema ono da polako kreneš pa prebacuješ u niži stepen, sve to ide jako glatko i bešumno,
Nekako mi ovo nema logiku. Sam menjač verovatno radi na istom principu kao i onaj na sajlu osim što ga ne povlači sajla već motorić.
Ako je tako to praktično znači da ne može u mestu da prebaci lanac na niži ili viši lančanik.. ili možda to nije tako. Pratim.. baš me zanima način na koji funkcioniše.
https://picasaweb.go...208760685671353
#4
Postavljeno 29 August 2022 - 03:04 PM
https://picasaweb.go...208760685671353
#5
Postavljeno 29 August 2022 - 04:05 PM
Svakako, nikoga elektronika neće učiniti bržim, lakšim niti boljim biciklistom, ali isto tako preciznost i lakoća rada koju stvara električni impuls ipak ne može da se poredi sa mehaničkim vučenjem sajle svaki put kad želimo da prebacimo brzinu. Ok, postoje mnogi koji upravo žele taj mehanički momenat i osećaj u šaltanju, ali svakako ćemo svi jednog dana preći na struju, pa možda je i bolje pre nego kasnije.
Nego, koliko se meni čini, da bi neka ful elektronska grupa mogla da se montira na bajk i ram mora biti kompatibilan sa takvom vrstom menjača...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#6
Postavljeno 29 August 2022 - 04:41 PM
https://youtu.be/8rRVxxfQqTYZanimljivo.. kako menjač i je montiran ispod kasete uspe da smakne ili nabaci lanac koji je namotan na gornju stranu kasete?
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#7
Postavljeno 29 August 2022 - 04:42 PM
...Kada staneš, možeš da odmah (u mestu) prebaciš par brzina na dole, nema ono da polako kreneš pa prebacuješ u niži stepen, sve to ide jako glatko i bešumno...
st znaci (u mestu) ? Bez okretanja pedala ili...?
...Nisam našao ovde neku temu koja se bavi osnovama rada tih menjača (Sram Red, Campagnolo EPS, uz gore pomenuti ), pa me interesuje osnovne stvari o ovim menjačima, pogotovu od strane članova koji ih koriste.
SRAM Red postoji i mehanicki sistem ?!?!
#8
Postavljeno 29 August 2022 - 05:19 PM
Sram etap, greškom ukucah red.
Ako bi neko ko koristi e-menjač ušao u diskusiju bilo bi super, a ne da ja sa 200m pređenih, opisujem kako radi.
Znam samo da će moj sledeći bajs imati emenjač, meni je to fantazija, samo bih voleo da dobijem odgovor na po neko pitanje iz prvog posta.
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#9
Postavljeno 29 August 2022 - 05:52 PM
Eh, ali krc-krc-krc-škljockrc je sastavni deo svake teže ili komplikovanije vožnje. To je kao da pravis kokice a ne čuje se zvuk kokanja. Ne mož' to, ne ide.
Šalu na stranu, ne bih imao ništa protiv tako nečega na biciklu koji vozim po gradu i bližoj okolini, odnosno za vožnje sa kojih se vratim brzo ili makar istog dana, ali to ne bih izabrao za bilo kakve bitnije tj duže vožnje, ili ture. Jednostavnost je jednostavnost, što ima popriličnu vrednost bez obzira na (realno minimalna) poboljšanja koja se dobiju prelaskom na novije tehnologije. Štap, kanap, sajla, šelna, vezica, žica... sa time možeš na kraj sveta. Struja je nova stvar, ima je tek par stotina godina, i još uvek nismo našli način da je učinimo dovoljno jednostavnom.
#11
Postavljeno 29 August 2022 - 06:26 PM
Šalu na stranu, mene je bilo malo sramota da postavim pitanje oko e menjača, mislio sam da je to već sažvakana /stara tema, te će odmah da se javi par njih da mi objasni "na koju nogu se nazuva leva papuča a na koju desna" ali izgleda da je to još poprilično novo/skupo za nas. Ja sam ubeđen da će za par godina ovaj sistem toliko zaživeti da će biti jeftiniji nego sajle. Pa kada počne hakovanje bajseva
Jbt, gde je više Dušan sa (link)
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#12
Postavljeno 29 August 2022 - 06:31 PM
Koliko sam čuo, dopunio je malo bateriju pre vožnje, ali ga je izdala negde usput. Verujem da mu nije bilo zabavno popeti se na Kopaonik u lošem prenosu.
Sve ima svojih prednosti i mana. Ja bih rado probao, ali mislim da ima pametnijih načina za uložiti taj novac u bicikl. Točkovi i powermetar definitivno pre Di2, etap i sličnih.
#13
Postavljeno 29 August 2022 - 06:32 PM
... kada sam ponovo nagazio (pre nego sam pritisnuo pedalu punim pritiskom) uz blagi kratki zvuk zujanja, u mikrosekundi sam nastavio u nižoj brzini kao da sam već bio tu. To sam probao i na uzbrdici pod opterećenjem, istog sekunda prebacuje, bez onog krckanja i zapinjanja kao kod normalnog menjača. To je delić sekunde, gotovo instant promena i to po par stepenika/brzina na gore ili dole...
brzina menjanja nije sporna (i koliko sam razumeo moze da se podesava u nekom opsegu kod svih novih digitalnih sistema)
kao ni optimalni trenutak (polozaj poluge pogona - kurble, nabacivaca i/ili profila na lancaniku)
ali,
da bi promenio prenosni odnos (brzinu) lanac mora da predje sa jednog na drugi lancanik
ali to ne moze u mestu, bez okretnja tocka, tj bez okretanja pogona.
Nisam vozio ALFINE DI2 kao ni digitalnu verziju ROHLOFFa razvijenu u saradnji s BOSCHom
ali kod mehanickih varijanti ovih menjaca u glavi (IGH) moguce je prebaciti prenosni odnos/brzinu, stojeci na crvenom svetlu na semaforu
sa jednom nogom na zemlji tako sto se samo popusti pritisak na pedalu i potom samo vrati pritisak na pedalu.
Bez okretanja tockova, bez kretanja lanca unapred, samo malim pritiskom na pedalu/polugu pogona/kurblu.
Zbog toga sam pitao sta si mislio pod tim "u mestu".
#14
Postavljeno 29 August 2022 - 06:50 PM
@Flocus Pretpostavljam da zbog cene menjača, kvalitet točkova i ostalih komponenti na tom bajsu se toliko ne dovode u pitanje (verovatno je sve vrhunsko)
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#16
Postavljeno 29 August 2022 - 07:33 PM
Детаљнији принцип рада ми није познат.
#17
Postavljeno 29 August 2022 - 07:35 PM
To si u pravu flokus ali ko nas pita šta nam je važno a šta ne, ako je trend takav, nema razgovora ...
Motaćemo mi elektroniku na Stylus točkovima
Dušan udara čežnju, danima nas drži bez svojih linkova.
Tu je Dušan. Imao je zastoj zbog mejla i prijave na forum ali je rešeno.
https://picasaweb.go...208760685671353
#19
Postavljeno 29 August 2022 - 08:04 PM
Di2 i ostali sistemi pojefitnjuju izradu ramova jer je lakše provući par žičica (ili ni to) nego kablove i bužire, samo što to pojeftinjenje mi osetimo samo kao pojavu novog i skupljeg modela bicikla pod raznim sloganima manje težine, veće krutosti i ostalih loženja mase... Do sad bi trebalo da prave vanzemaljske ramove koji prkose gravitaciji i kojima se upravlja mislima, kad bi sabrali sva poboljšanja u poslednjih par decenija.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika