Jump to content


Fotografije
- - - - -

Првих 200+ у комаду


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
13 odgovora na ovu temu

#1 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3417 posts

Postavljeno 12 August 2022 - 10:25 AM

Овде је толико тога написано о вожењу бицикла на дужим релацијама и бреветима, да шта год напишем, неће бити ново. Ал ајде, да обележим и овде.
Иначе, поред онога у детињству и повремене градске вожње, бициклизам у оваквом облику сам ,,открио" релативно касно у животу, са преко четрдесет година, пре неких петнаестак година, заправо. Одувек сам био спортиста (не баш у класично подразумевајућем смислу), а веома брзо сам схватио да волим вожњу бицикла и од тада га користим између осталог и као превозно средство - у преводу, не силазим с бајса. Наравно, првих неколико година је све ишло полако, попто нисам имао никакво техничко знање (није ни сад неко огромно, али је неупоредиво са тафашњим) и још нисам био начисто шта желим од бицикла сем да га возим. Моделе и врсте бицикала сам почео да мењам, да бих тек у неколико последњих година схватио у потпуности шта желим од бициклизма.
Не, није ни спорт ни рекреација (свакако не примарно) већ пребацивање са једног места на друго педалањем и одлазак негде са одређеним виљем да би се нешто видело и научило.
Једно време сам се вртео у вожњама од 20-40 километара, а прву стотку сам превезао пре само шест година. Последње две или три године сам често преко 100, а вртим се често око неких 140-170. Јуче сам кренуо са сличном намером, али је исплао нешто дуже, па сам у повратку видео да ће бити око 200 (на крају 204) па сам с намером још мало продужио да пробијем границу.
Уморио сам се, али не знатно бише него током неких ранијих вожњи, од неких чак и мање, снаге је било за рецимо 300 по некој инерцији, мада ме такве вожње не интересују. И даље не могу да се саживим са идејом бревета, нити то разумем и сигуран сам да до краја својих возачких снага нећу узети учешћа ни на једном. Но, то није ни важно.
Искрено ми је жао што нисам раније, у неким физички бољим годинама открио да волим да возим бицикл, али шта да се ради, ту се ништа не може. Да сам бољи планер, вероватно бих се одважио и на неке баш дуже туре, али и овако се надам да ћу још нешто по Србији провозати.
:)
  • 9

#2 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1841 posts

Postavljeno 12 August 2022 - 03:47 PM

Bravo za prvu 200-ku. :)
  • 0

#3 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4434 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 August 2022 - 04:29 PM

Bravo.. probio si led. A gde je prva tu je i druga, treća..
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#4 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1431 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 August 2022 - 04:30 PM

Bravo za 200, mada je najvažnije da uživaš, a i prija dovoljno da na kraju sedneš i to napišeš. To kaže nešto, bar mi se čini. Još mnogo takvih i boljih ti želim.
  • 1

#5 vladapile

vladapile
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 480 posts
  • LocationBrus

Postavljeno 12 August 2022 - 05:06 PM

Честитам!


  • 1

cycling is life, that's why I pedal ...


#6 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3417 posts

Postavljeno 12 August 2022 - 05:54 PM

Bravo za 200, mada je najvažnije da uživaš, a i prija dovoljno da na kraju sedneš i to napišeš. To kaže nešto, bar mi se čini. Još mnogo takvih i boljih ti želim.

Поделио сам искуство јер можда неком буде користило да процени своје снаге, могућности и амбиције у складу са годинама (узех 59.), а и ако већ читам шта други форумаши имају да кажу на многе теме што послужи за подизање ниво неког знања на овај или овај начин, онда је у рефу да и ја то учиним.
Додао бих да (уз нешто генетике) имам оно што лекари зову ,,спортско срце" што ми свакако помаже да у овим годинама могу да превезем неке такве релације и то без неке брижљивије и методичније припреме, са два или три дана (изузетно ретко четири) вожње недељно.
Кад се већ расписах, поновићу и нешто што сам једном рекао - све у тренутку може да се промени и све је привремено.
Себе у бициклизму видим као неоствареног путничког бициклисту, али нећу то сад рашчлањивати како и зашто да не дужим
беспотребно :)
  • 2

#7 hari49haler

hari49haler
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 289 posts

Postavljeno 31 August 2022 - 09:13 AM

Svaka čast. Svako ko dođe do nekog ozbiljnijeg nivoa u bilo kojoj sveri oseća tu neostvarenost jer uvek može bolje, ranije da se krene i ne znam još šta. Samokritičnost se javlja i na kraćim vožnjama a ne na 200.
  • 1

#8 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3417 posts

Postavljeno 31 August 2022 - 12:11 PM

Svaka čast. Svako ko dođe do nekog ozbiljnijeg nivoa u bilo kojoj sveri oseća tu neostvarenost jer uvek može bolje, ranije da se krene i ne znam još šta. Samokritičnost se javlja i na kraćim vožnjama a ne na 200.


Највећи проблем ми је мањак смисла за организацију сопственог времена, зато сам у том смислу пропустио доста од бициклистичих планова
  • 0

#9 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3417 posts

Postavljeno 29 June 2024 - 08:39 PM

После две године сам и по други пут превезао више од 200 у комаду, па да поделим нека размишљања.
Елем, све се своди на то да није то оно померање граница које мени лично има смисла. Колико год померио границе физичких могућности, то је све краткотрајно и привремено, довољан је један непредвиђени догађај или ситуација која човека примора да престане или смањи вожњу и све постигнуто се враћа уназад или чак нестаје. Умне или духовне границе су нешто друго, јер свако померање ипак остаје трајно. Наравно, и ту постоје неке деградирајуће болести, али то је ипак различито.
Е сад, за некога ко је напунио шест банки и ко вози једном, најчешће двапут, максимално три пута недељно и то без методичног тренирања, нема разлога да будем незадовољан тим аспектом. Али то је само спортски фактор, мени не толико битан. Највише волим обилажење разни места и разговор с људима, упознавање са знаменитостима, видици, историја, споменици, за шта је неких стотињак километара дневно сасвим довољно. Ту међутим постоје друге препреке, што финансијске, што техничко-организационе.
Остало ми је снаге за сигурно још педесетак километара, али ме ноћна вожња не привлачи посебно. Да ли ћу поновити? Шта знам, не вуче ме ништа, ал ајде, можда за две године опет, ко би знао.
  • 5

#10 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 992 posts

Postavljeno 30 June 2024 - 09:30 AM

Bravo. Ako si uživao to je najvažnije, kilometraža je manje bitna. Znamo da Miću nećemo nikada stići, Gađan ima Everest mi Avalu.
Mene polako napušta entuzijazam za duže vožnje. Nemam vremena da postižem/održavam kondiciju.Postalo mi je i mentalno naporno stalno traženje i nameštanje rasporeda za po neko uživanje. Pobeđuje me tempo Bgda polako.
Probaću sa noćnim kraćim vožnjama na "uštrb tvea i fotelje" pa ćemo da vidimo....

Samo napred pa gde se dokotrljamo....


Sent from my CPH2449 using Tapatalk
  • 2

#11 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3417 posts

Postavljeno 30 June 2024 - 09:54 AM

Много је чинилаца који утичу на дужину вожње, али и мотивације су различите. Имам пријатеља који се бициклизмом бавио и такмичарски, тренирао, имао и преко 20000 км годишње, а кад је престао стицајем околности живота, уопште не седа на бицикл. Као што сам рекао, мени је спортски мотив потпуно неважан и драже ми је сат времена приче са екипом испред драгстора или са човеком из Јамене који прича о поплави у селу (2014), бабама на клупи у Гргетегу, него да померам границе физичких могућности бављењем спортом.
Бициклизам пружа јединствену интеракцију човека и природе, што уз садејство са кретањем и пристојном брзином савладавања раздаљина, доноси ономе ко то воли невероватна искуства.
Чињеница јесте да сад могу да возим више и брже него раније, али не зато што тренирам или се трудим, већ је то резултат искључиво вишегодишњег континуитета у вожњи. Уопште нисам склон да потценим ни вожње од 20-30 километара, па чак и 15 кад се више не може, тиме се не губи навикнутост на седло. А и волим да сам напољу :)
  • 2

#12 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1431 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 June 2024 - 10:10 AM

Prvo treba da imaš želju ili potrebu da biciklom pomeraš nekakve granice, a tek onda dolazi pitanje kakvog tipa su te granice. Možeš da probaš i da srušiš svoj rekord u prosečnoj brzini, ili u nekom drugom od mnogo brojeva koji se pominju među ljudima koji vole da se takmiče (sa sobom ili drugima), ali teško da ćeš osetiti nekakvo bitno ili dugotrajnije zadovoljstvo zbog toga ako te to u principu ne interesuje.

 

Ja sam odavno shvatio da mi bicikl uopšte ne predstavlja sportski rekvizit, mada mi je naravno drago da, dok se vozim, radim nešto što je dobro za zdravlje. Rekao bih da je moj odnos prema biciklu sličan onima koji sednu da se provozaju po keju pored Save, da se malo opuste i uživaju, jedino što ja biciklom odem dalje i vozim duže. Volim da se krećem i da prođem lepim krajevima, a koliko kilometara pređem i kojom brzinom je jedino u funkciji toga da prođem onuda kuda sam naumio, uz napor koji mi je prihvatljiv. Za sve ove decenije voženja bicikla, ja nemam nijedan broj ili dostignuće koje je vredno nekakvog spominjanja, jer mi brojevi u vožnji bicikla nikada nisu bili ni razlog ni cilj. Ali razumem one kojima jesu, i volim da pratim ljude koji očigledno uživaju u dostizanju nekih svojih ciljeva.

 

Najvažnije je da se vozi. Ili makar bude napolju, sve samo ne TV.

 

edit. Napisah ovo ali dok sam ja dao klincu da jede i oprao sudove, vi se raspisaste.


  • 2

#13 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3417 posts

Postavljeno 30 June 2024 - 12:12 PM

Сагласан.
  • 0

#14 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1841 posts

Postavljeno 05 July 2024 - 12:56 AM

Ja sam neko kome se sviđa takmičenje, makar to bio i basket u mom dvorištu (bio sam opasan flaster na protivničkom najboljem igraču, kad bi se igrala odbrana :D ).

Osim toga, kad radim nešto što volim, ili mi je stalo do toga (recimo sviranje), onda sam vrlo strog prema sebi i želim da izvučem maksimum.

Recimo, kad sviram (radim), imam minimalno minimalne pauze ili sviram dugooooo, čak i po velikoj hladnoći, ako je tad neki dobar period i dobra je zarada.

 

Što se tiče bicikla, kad sam kući u Solunu, tu je sve poznato, nema tu nikakvog naročitog uživanja u vožnjama, kad bezbroj puta vozim po istim putevima. A često su mi vožnje noćne.

Kad sam u LE, malo je bolje, mada je i tamo sve poznato, naravno. Ali retko sam tamo, pa mi je zanimljivije.

 

A najbolje mi je kad sam na turneji i nosim i bajs sa sobom, tako da mogu  malo da menjam rute, mada praktično celu GR poznajem odlično, tako da ipak teško nalazim neke nove deonice.

 

Evo, sad za koji dan idem u Istru, ali ovo će mi biti već treće leto tamo, tako da sam i te njihove puteve već dobro upoznao.

 

Sve u svemu, vozim zato što se bolje osećam dok vozim, nego dok ležim na trosedu.

A pred neku važnu vožnju, ponekad i krenem da vozim, a da mi se možda baš i ne ide u tom trenutku, ali eto... važna mi je vožnja koja sledi, pa se žrtvujem, da bih održao/podigao formu za taj događaj.

 

Nema veze sa biciklizmom, ali od septembra ću početi da dižem tegove, jer hoću konačno da skinem nekoliko kg koji su mi višak.

 

A kad vozim trku (ili samo brevet), kod mene proradi taj takmičarski duh i želim da dam svoj maksimum. I sviđa mi se da to radim. :) Znači strog sam prema sebi, kad su u pitanju stajanja, spavanje itd.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika