Privikavam se polako, ali je činjenica da je ravan volan praktičniji što se tiče kočenja u svakoj situaciji i na svakom terenu.
Jbg kao što nije praktično voziti bolid formule 1 na gradskim ulicama (naročito u Srbiji), tako ni drumaš nije praktičan za gradske ulice (naročito imajući u vidu stanje desnih traka na našim ulicama).
No da se vratimo na temu. Koliko je realno prijatnija vožnja drumaša od 1000e, u odnosu na 300-400e?
Praktičniji je ravan korman u svim situacijama sem u dve, jako bitne situacije ako uživaš u sportskoj vožnji. Prva je dok sprintaš na ravnom kao deo nekakvog treninga i kada se spuštaš niz brdo/planinu brzinama većim od 50 km/h. U oba slučaja hvat iz dropova omogućava mnogo bolju kontrolu, efikasnije kočenje i bolji položaj tela, jer se u krivinama na većim brzinama ne skreće kormanom nego se naginje čitavo telo vozača na jednu stranu, poput vožnje motocikla. Tu je drop korman nezamenljiv.
Skuplji bicikl od oko 1000e ne mora nužno biti udobniji od jeftinijeg. Ono što neki bicikl čini manje ili više udobnim je pozicija vozača na njemu. Tu utiče geometrija rama, a ako je na primer neki bicikl klasičan trkački i ima agresivnu geometriju, može se lako desiti da je za neiskusnog i nepripremljenog vozača neudobniji od nekog drugopg jeftnijeg bicikla, sa manje agresivnom geometrijom.
Takođe bitno utiče na udobnost na drumskom biciklu i odabir kontaktnih tačaka na biciklu, to jest sica, pedala, kormana i trake za korman. To se lako može prebacivati sa bicikla na bicikl i ne mora uopšte da bude skupo da bi vožnju učinilo udobnijom.
Ono što čini veliku razliku u vožnji bajka od 300 i 100 eura je to koliko je bicikl težak, i težina utiče na njegove vozne karakteristike, prenos snage na podlogu itd. Na skupljim biciklima je i mehanika lakša, kruća, potrebno ju je ređe štelovati, kočnice rade bolje, zbog većeg broja brzina lakše se pronalazi idealna kadenca, potrošni delovi su dugotrajniji itd...