Jump to content


Photo

Kupovina polovnog drumaša od oko 500e


  • Please log in to reply
253 replies to this topic

#41 astrodule

astrodule
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 15 August 2022 - 01:40 PM

Stariji drumaš je u pitanju. 

 

Jasna mi je mehanika (poluga), nego je meni problem prebacivanje šaka sa položaja kada su na vrhu kormana (bliže luli), na položaj "od gore na gumama ručica". Kapiram da treba da mi to pređu u naviku, ali pošto do sada nisam vozio drop bar, to je i logično.

 

Ipak, pošto bajs koristim za odlazak na posao i do Ade, mislim da ću ipak staviti ravan volan i ručice kočnica na kakve sam već navikao.

Jednostavno, drop bar nije predviđen za commuting, i koliko god to izgledalo fensi, moraću praktičnost staviti u prvi plan.


  • 0
Per Aspera Ad Astra
http://www.dusanpopovic.com - Trčanje, bajs, planinarenje, putovanja, kuvanje...

#42 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4292 posts

Posted 15 August 2022 - 02:57 PM

Pri vecim brzinama a potrebi za naglim kocenjem,bitan je polozaj tela da ne bi doslo do preletanja kormana.Guzica ide malo iznad sica I maksimalno unazad I nema problema niti opasnosti.

 

Ako pri većim brzinama kočiš toliko jako da ćeš preleteti korman, mnogo pre toga ćeš blokirati neki točak i završiti u kanalu. Tako da nema straha od preletanja kormana. 


  • 1
.

#43 zoksi

zoksi
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 277 posts

Posted 15 August 2022 - 03:05 PM

Ako pri većim brzinama kočiš toliko jako da ćeš preleteti korman, mnogo pre toga ćeš blokirati neki točak i završiti u kanalu. Tako da nema straha od preletanja kormana.

Ima istine u ovome sto kolega kaze.
Zato mora da se ima osecaj u ruci pri kocenju.U pojedinim situacijama ruka mora da radi ko ABS.
  • 0

#44 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1461 posts
  • LocationBeograd

Posted 15 August 2022 - 10:07 PM

Jednostavno, drop bar nije predviđen za commuting, i koliko god to izgledalo fensi, moraću praktičnost staviti u prvi plan.


Drop bar je predviđen za manji otpor vazduha pri bilo kakvoj vožnji, samo je stvar navike i fleksibilnosti tela. Stavi ravan korman, ako ti je udobniji svakako.
  • 0
The sea, the sea

#45 astrodule

astrodule
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 16 August 2022 - 06:39 AM

Samo mi je kočenje problem. Videću da nešto nabudžim jer mi se sviđa drop dar zbog više pozicija za ruke.


  • 0
Per Aspera Ad Astra
http://www.dusanpopovic.com - Trčanje, bajs, planinarenje, putovanja, kuvanje...

#46 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 16 August 2022 - 06:56 AM

Kao neko ko je ove godine sa trekkinga i disk kočnica prešao na drumaša sa kaliper kočnicama (i to je bajs broj veći nego što mi treba), nikakvih problema sa kočnicama to jest brzinom reakcije nisam imao. Malo sam približio kočnice kormanu, tako da su mi prsti stalno ili na kočnici ili tik uz nju (čak i kada vozim na dropovima što mi dođe možda oko 5-6% ukupne vožnje ), zaebavao se oko tvrdoće/dubine pokreta ručica itd
Što se tiče upravljivosti u gradskim uslovima, kreni/stani/skreni/osloni se i drugim situacijama tu se slažem da je ravan volan superioran.

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#47 astrodule

astrodule
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 16 August 2022 - 08:31 AM

Privikavam se polako, ali je činjenica da je ravan volan praktičniji što se tiče kočenja u svakoj situaciji i na svakom terenu.

Jbg kao što nije praktično voziti bolid formule 1 na gradskim ulicama (naročito u Srbiji), tako ni drumaš nije praktičan za gradske ulice (naročito imajući u vidu stanje desnih traka na našim ulicama).

No da se vratimo na temu. Koliko je realno prijatnija vožnja drumaša od 1000e, u odnosu na 300-400e?


  • 0
Per Aspera Ad Astra
http://www.dusanpopovic.com - Trčanje, bajs, planinarenje, putovanja, kuvanje...

#48 nadal

nadal
  • Members
  • PipPipPip
  • 72 posts

Posted 16 August 2022 - 08:56 AM

ja sam pratio oglase neko vreme, od 500 evra krecu lepi drumasi, za 300-400 su vec krsevi uglavnom


  • 1

#49 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3275 posts

Posted 16 August 2022 - 10:33 AM

Privikavam se polako, ali je činjenica da je ravan volan praktičniji što se tiče kočenja u svakoj situaciji i na svakom terenu.
Jbg kao što nije praktično voziti bolid formule 1 na gradskim ulicama (naročito u Srbiji), tako ni drumaš nije praktičan za gradske ulice (naročito imajući u vidu stanje desnih traka na našim ulicama).
No da se vratimo na temu. Koliko je realno prijatnija vožnja drumaša od 1000e, u odnosu na 300-400e?

Praktičniji je ravan korman u svim situacijama sem u dve, jako bitne situacije ako uživaš u sportskoj vožnji. Prva je dok sprintaš na ravnom kao deo nekakvog treninga i kada se spuštaš niz brdo/planinu brzinama većim od 50 km/h. U oba slučaja hvat iz dropova omogućava mnogo bolju kontrolu, efikasnije kočenje i bolji položaj tela, jer se u krivinama na većim brzinama ne skreće kormanom nego se naginje čitavo telo vozača na jednu stranu, poput vožnje motocikla. Tu je drop korman nezamenljiv.

Skuplji bicikl od oko 1000e ne mora nužno biti udobniji od jeftinijeg. Ono što neki bicikl čini manje ili više udobnim je pozicija vozača na njemu. Tu utiče geometrija rama, a ako je na primer neki bicikl klasičan trkački i ima agresivnu geometriju, može se lako desiti da je za neiskusnog i nepripremljenog vozača neudobniji od nekog drugopg jeftnijeg bicikla, sa manje agresivnom geometrijom.

Takođe bitno utiče na udobnost na drumskom biciklu i odabir kontaktnih tačaka na biciklu, to jest sica, pedala, kormana i trake za korman. To se lako može prebacivati sa bicikla na bicikl i ne mora uopšte da bude skupo da bi vožnju učinilo udobnijom.

Ono što čini veliku razliku u vožnji bajka od 300 i 100 eura je to koliko je bicikl težak, i težina utiče na njegove vozne karakteristike, prenos snage na podlogu itd. Na skupljim biciklima je i mehanika lakša, kruća, potrebno ju je ređe štelovati, kočnice rade bolje, zbog većeg broja brzina lakše se pronalazi idealna kadenca, potrošni delovi su dugotrajniji itd...
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#50 astrodule

astrodule
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 16 August 2022 - 10:56 AM

ja sam pratio oglase neko vreme, od 500 evra krecu lepi drumasi, za 300-400 su vec krsevi uglavnom

Šta recimo fali ovome od 350 evra? https://www.2bike.rs...ra#.Yvt3inaxWXJ

Naravno, nije za trke, već za vožnje od oko 100km


  • 0
Per Aspera Ad Astra
http://www.dusanpopovic.com - Trčanje, bajs, planinarenje, putovanja, kuvanje...

#51 mel

mel
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 374 posts

Posted 16 August 2022 - 11:21 AM

Kako to već ide u svim sferama, ništa nije linearno... za 400, 500€ ćeš dobiti 90% potrebnog kvaliteta i potreba. Za sledećih 5% recimo još 500, a onih poslednjih 5 je debelo u eksponencijalnoj progresiji cene. Naravno, nije u euro tako, zavisi i od ličnih potreba. Uglavnom, ne bih se opterećivao koliko mora i sme da košta, za taj novac ćeš sigurno naći šta ti odgovara.

 

Ja sam pre koji mesec prešao prvi put na drumaša i drop bar uopšte i kao i dosta njih kajem se što to nisam ranije uradio. Čak mi ne smeta više ni vožnja po gradu gde sam u prvo vreme koristio treking bajs i dalje, sad više i ne sedam na njega (dok ne stavim dečije sedište ponovo).

 

Potrošio sam taj novac za koji verujem da mi je obezbedio neki potreban i dovoljan kvalitet (za sad).


  • 2

#52 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 16 August 2022 - 11:22 AM

Šta recimo fali ovome od 350 evra? https://www.2bike.rs...ra#.Yvt3inaxWXJ

 

Po meni, sredina i krajevi.

Ne pratim oglase ali mislim da može, i treba bolje nešto da se kupi u 2022. godini, za slične pare pa i ako se doda bar 50ak eura.


  • 0

#53 hari49haler

hari49haler
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 292 posts

Posted 16 August 2022 - 01:31 PM

Dobro je da sam pokrenuo ovu temu, sad znam više nego pre.
Pogrešio sam sa merama na
MTBu je top tube 61 cm a seat tube 53 dok na
Trekingu je top tube 57 a seat tube 56.
Treking mi mnogo više odgovara(više sam ga i vozio), u početku i ne toliko ali posle 3000 km nekako sam srastao sa njim.
Cilj je da se spojim tako da nekim drumašem, da izvozam koji brevet i neke duže ture.

Sledećeg meseca kupujem tako da su predloži za drumaša od oko 500 evra još uvek dobrodošli.

evo i slika trekinga
d725128f6d4473dac9ac11aa96938e21.jpg
  • 1

#54 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3275 posts

Posted 16 August 2022 - 04:40 PM

Šta recimo fali ovome od 350 evra? https://www.2bike.rs...ra#.Yvt3inaxWXJ
Naravno, nije za trke, već za vožnje od oko 100km


Složio bih se sa Gađanom, preskoči ga. Mehanika je prastara (20, možda i više godina), ima aluminijusmku viljušku (nije presudno da mora da ima karbonsku ali danas je to standard čak i na jeftinijim biciklima), ima tradicionalni korman na koji je teško navići se te ga danas niko više ni ne koristi. I ono najbitnije, prenosi na ovom biciklu nisu prilagođeni amateru, a pogotovo ne početniku. Da bi ovaj bicikl mogao da voziš po raznim terenima, brdima i dolinama morao bi da promeniš kompletan pogonski sklop a verovatno i zadnji menjač.

Ima boljih izbora za taj novac, samo treba da naleti.
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#55 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3466 posts

Posted 16 August 2022 - 05:07 PM

Složio bih se sa Gađanom, preskoči ga. Mehanika je prastara (20, možda i više godina), ima aluminijusmku viljušku (nije presudno da mora da ima karbonsku ali danas je to standard čak i na jeftinijim biciklima), ima tradicionalni korman na koji je teško navići se te ga danas niko više ni ne koristi. I ono najbitnije, prenosi na ovom biciklu nisu prilagođeni amateru, a pogotovo ne početniku. Da bi ovaj bicikl mogao da voziš po raznim terenima, brdima i dolinama morao bi da promeniš kompletan pogonski sklop a verovatno i zadnji menjač.
Ima boljih izbora za taj novac, samo treba da naleti.

Ситница. Дај нам 53/39 и 11/28 да се играмо. :) :) :)
  • 0

#56 hari49haler

hari49haler
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 292 posts

Posted 19 August 2022 - 05:09 AM

Valja li ovaj šta?

https://www.2bike.rs...20#.Yv8Zt3S4QUo
  • 0

#57 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4657 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 19 August 2022 - 10:15 AM

Matoro bre to

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#58 hari49haler

hari49haler
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 292 posts

Posted 19 August 2022 - 10:29 AM

Nema mlađe za te pare?!
Ova dva planiram da pogledam, po vašoj preporuci, ne znam da će to biti to!?

prvi je 2007. god
https://www.2bike.rs...44#.Yv9lNHS4QUo

a drugi 2014. god
https://www.2bike.rs...10#.Yv9l3nS4QUo
  • 0

#59 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3275 posts

Posted 19 August 2022 - 01:23 PM

Matoro bre to
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Možda je matoro ali nije vraćana kilometraža! :D


Po meni je to sasvim korektan bicikl za sport i rekreaciju. Lep, relativno lagan ram atraktivnih boja za razliku od ovih novih matiranih sivih i crnih bicikala, pouzdana 105 grupa sa 3x10 brzina koja pruža pregršt mogućnosti za pronalaženje odgovarajućeg ritma, sve je na svom mestu. Bolje pitanje je da li je cena ovog bajka u redu, ali s obzirom da su cene svega i svačega otišle u materinu u zadnjih godinu, dve, pitanje je šta sad kupiti i za koje novce?...


Meni je i dalje CR1 najbolji od ta 3, ali ja bih ga vremenom svakako malo doterao... Na primer bajk plače za nekim lepim kompaktnim kormanom, žutom trakom da isprati nijansu na ramu i poludubokim matirano crnim točkovima sa pljosnatim žbicama. Onda bi bio baba roga. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#60 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4657 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 19 August 2022 - 01:54 PM

Ma sve ok ali 500e za bajs star minimum 20 godina je mnogo para

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users