Za probleme s leđima vredi videti nezavisno od bicikla (joga i slično).
To na stranu, koliko znam (ispravite me ako grešim), u zavisnosti od vrste problema, nekima odgovara uspravniji položaj sedenja, drugima povijeniji ka napred (udarci ne idu direktno u kičmu, već je telo pod uglom).
Brooks Flyer sedlo je odlično rešenje zbog federa koji su dovoljno tvrdi da čovek ne skakuće dok pedala, a dovoljno mekani da odrade posao kod džombi.
Šticne sa amortom ne volim jer menjaju rastojanje od sedla do pedala i mislim da su loša ideja, osim možda onih sa sistemom paralelograma (lično preferiram Brooks Flyer kao rešenje).
Što se prednjeg amorta tiče - ima ljudi koji ne mogu zamisliti vožnju bez toga, a ima i kome nije bitan. Sigurno je da ne škodi po pitanju udobnosti.
Stari čelični ramovi sa dužim međuosovinskim rastojanjem znaju biti iznenađujuće udobni čak i bez ikakvih amortizera.
Kvalitetne gume širine 37 i više mm prave najveću razliku.
Ovo bi moglo biti interesantno za razmotriti:
Članak o udobnosti ramova bicikala.
Nisam siguran da mogu predložiti nešto pametno, pošto je problem specifičan (niko sem bicikliste ne zna koji položaj i ram njemu odgovaraju, pogotovo ako postoji problem sa leđima). Tome ni malo ne pomaže ni katastrofalno loša ponuda - malo šta ima na stanju.
Bicikl sa ramom za ciklo-turizam, uz duže međuosovinsko rastojanje i drumski (drop) korman koji omogućava lake promene položaja sedenja u toku vožnje bi mogao biti dobro rešenje. Takvih bajseva je malo u ponudi (pogotovo u L veličini rama, što bi verovatno bilo dobro spram visine od 188 cm).
Čak je i Surly prestao proizvoditi svoj Long Haul Trucker.
Možda vredi gledati ovaj polovni - uz dodatak oko 100 evra za Brooks Flyer sedlo (sa svim prednostima i manama kožnog sedla), oko 200 evra za neku kvalitetniju viljušku, oko 100 evra za udobnije gume višeg kvaliteta... da, nakarika se:
https://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/bicikli-6/city-turing-10/bulls-streetflyer-3x8-disk-58cm#.Yk6f89kmyUk
Trenutno ne nalazim ništa pametnije.